Příprava 63. čísla Drakkaru
Moderátor: Raven
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Tak všichni víme, že když nechceme hrát vesnickou fantasy na pár kilometrech čtverečních, ale pořádný sandbox na stovkách tisíc mil čtverečních, tak jediné řešení je hrát s PJem, který za posledních patnáct dvacet let přečetl úplně všechno o Zapomenutých řiších (i několikrát), přešlo mu to do krve a dokáže to elegantně použít ve hře u stolu.1) Ne všichni hrají vesnickou fantasy. Některé výpravy jsou do dalekých krajů. Všichni nejsme takoví masochisti, abychom se mapovali s celým kontinentem po pětikilometrových hexech.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Jonáš hrabal prstíčkem, tak jsem teda dorazil.
Jakože udržet tohle ne/pseudo-magické je problém, protože nakonec ta magie každého láká, protože je to děsně cool a všechno, ale ten původní nápad měl taky něco do sebe. A navíc, dneska je všechno děsně "magic". Nakonec mi to hraní víc při zemi přijde takové osvěžující. Nebo se potácet někde na hraně. Mít amulet, kterému věřím, že mi pomáhá, ale nevím to... Jenže to je spíš o systému a hlavně nevím, kolik lidí tohle chce hrát, každopádně Ravnburgh takový byl.
Jinak vůbec nemám ponětí, co napsat, ale třeba mě něco zajímavého napadne.
Hele není tohle už moc high-fantasy? Jakože explicitně funkční oživení golemové, co makaj místo dělníků, to už je hard core. Co si pamatuju, tak jsme to koncipovali tak, aby magie byla dost na hraně, zda podivné věci jsou jen pověry a mámení smyslů, nebo ne, nikdo moc neví... Ten proto-industriál Železného pasu je v poho, to na ten Ravnburgh setting z minula sedí, ale oživlí golemové, to už je dost DnD.
Jakože udržet tohle ne/pseudo-magické je problém, protože nakonec ta magie každého láká, protože je to děsně cool a všechno, ale ten původní nápad měl taky něco do sebe. A navíc, dneska je všechno děsně "magic". Nakonec mi to hraní víc při zemi přijde takové osvěžující. Nebo se potácet někde na hraně. Mít amulet, kterému věřím, že mi pomáhá, ale nevím to... Jenže to je spíš o systému a hlavně nevím, kolik lidí tohle chce hrát, každopádně Ravnburgh takový byl.
Jinak vůbec nemám ponětí, co napsat, ale třeba mě něco zajímavého napadne.
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Pro mě klidně bude chlazený birell i golem, rád se osvěžím hexem za mořem, nebo zakázaným územím, kde v letech daleko minulých ďábel vládl magií a hlíny člověka s ohněm v duši stvořil...
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Já by jsem možná taky hexem přispěl.
V hlavě se mi rýsuje nápad s "horou Blaník" kde by byla armáda kostlivců (klidně né extra velká pod velením kostěje - silného nemrtvého chcete-li, a která by se dala za pomoci jistého artefaktu získat. Plus samozřejmě další aspekty hor-kopců. Chci se zeptat, jestli by to prošlo.
V hlavě se mi rýsuje nápad s "horou Blaník" kde by byla armáda kostlivců (klidně né extra velká pod velením kostěje - silného nemrtvého chcete-li, a která by se dala za pomoci jistého artefaktu získat. Plus samozřejmě další aspekty hor-kopců. Chci se zeptat, jestli by to prošlo.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Budeme moc rádi!
Zní to zajímavě - nějaký dávný král pohřbený s celou svojí armádou, která i po smrti hlídá jeho hrobku třeba? Běda tomu, kdo ji naruší? Zkus to nahodit, podle mě to určitě může dopadnout dobře.Lord píše: ↑4. 7. 2017, 22:31V hlavě se mi rýsuje nápad s "horou Blaník" kde by byla armáda kostlivců (klidně né extra velká pod velením kostěje - silného nemrtvého chcete-li, a která by se dala za pomoci jistého artefaktu získat. Plus samozřejmě další aspekty hor-kopců. Chci se zeptat, jestli by to prošlo.
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Nahodím, rozvedu. Jen je skoro jedenáct večer a na tohle nemám chuť a ani i kapacitu, takže později. Tenhle blaník chci využít i v hře, a tak mě napadlo ho dát i sem.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Nebyl myšlen hex pro Zloděje času, ale od Tebe zpracovaný "raveburský" hex do hry:)
Platí, že Dayhaven je přibližně na východ od Ravenburku, že?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
A ještě jedna otázka - hex vyvěsit sem nebo posílat redakci na mail?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Jestli si to pamatuju dobře, tak tím směrem. Měli jsme pro Dayhaven připravený i erb (mušle, na které je červenou kresbou vyveden symbol slunce (podobně jako je na svatojakubské mušli vyveden svatojakubský kříž)), ale nakonec se pro článek samotný nepoužil.
Hexy jsou od Ravnburghu dál, takže se ne nutně musí tolik ovlivňovat (a stačí ho poslat na mail)... ale klidně můžeme využít tohle vlákno a až budete mít svůj hex hotový, můžete ho dát sem, abyste na něj dostali zpětnou vazbu, případně mohl inspirovat ostatní.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
No, já mám zatím náčrtek hexu....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Ještě bych chtěl za redakci zareagovat na tuhle věc:
O tomhle jsme se bavili s Ectheliony a myslíme si, že to není takový problém. Jasně, čím víc to bude s Ravnburghem v kontrastu, tím víc to může některým lidem vadit. Na druhou stranu, i proto jsme to pojali jako hexy, tedy každý vypravěč/skupina si to může poskládat do okolí, jak chce, a pokud se něco nebude líbit, může to vynechat.eerieBaatezu píše: ↑4. 7. 2017, 17:24Hele není tohle už moc high-fantasy? (...) Ten proto-industriál Železného pasu je v poho, to na ten Ravnburgh setting z minula sedí, ale oživlí golemové, to už je dost DnD.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Za mne bych se spíš víc držel zadání Ravnburghu.asně, čím víc to bude s Ravnburghem v kontrastu, tím víc to může některým lidem vadit.
Pocitově - pobřeží s opuštěnými těžařskými golemy (spíš mi to připomíná Twilight Highland z WoWka, než DnD:) by bylo pro mne přijatelné, pokud jsou golemové zapomenutí a dávno opuštění, relikt jakési dávno mrtvé civilizace...a pobřeží samo těžko dostupné, neznámé...
Začínající průmyslová oblast - jak jsem řekl, pro mne je lepší, uvěřitelnější představa střetu ohledně začínajícího průmyslu vs. tradiční sedláci a rolníci...to nabízí spoustu zajímavých momentů...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
Možná tě trochu uklidním, možná naopak. Já nemám v plánu popsat plně industrializovaný hex, tj. 20km továren. Základem prostředí bude velké množství a koncentrace dolů a jednoduchých zpracovatelen železa (+ kováren, továren), základem konfliktů potom chudoba a mizerné životní podmínky horníků/dělníků a konflikt s původními obyvateli hor a lesů, kde se chci víc věnovat tajemnu/magii.
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
To zní dobře:) Já vycházel z toho,že má jít o oblast zamořenou zplodinami a představil si něco ala temný steampunk a to mi k Ravnburghu nesedlo...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Příprava 63. čísla Drakkaru
To sis představil přesně tak, jak jsem to napsal. Ale to ještě neznamená, že to tak hodlám i sepsat Zplodiny se budou vyskytovat zejména na plicích vykořisťovaných dětských dělníků
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host