Příprava 63. čísla Drakkaru

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Odpovědět
Uživatelský avatar
ShadoWWW
Příspěvky: 4561
Registrován: 21. 8. 2007, 11:16
Bydliště: Kostka
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od ShadoWWW »

1) Ne všichni hrají vesnickou fantasy. Některé výpravy jsou do dalekých krajů. Všichni nejsme takoví masochisti, abychom se mapovali s celým kontinentem po pětikilometrových hexech.
Tak všichni víme, že když nechceme hrát vesnickou fantasy na pár kilometrech čtverečních, ale pořádný sandbox na stovkách tisíc mil čtverečních, tak jediné řešení je hrát s PJem, který za posledních patnáct dvacet let přečetl úplně všechno o Zapomenutých řiších (i několikrát), přešlo mu to do krve a dokáže to elegantně použít ve hře u stolu. ;-)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od eerieBaatezu »

Jonáš hrabal prstíčkem, tak jsem teda dorazil. $D
Plz píše: 4. 7. 2017, 09:04 Přemýšlím o zpustlém kamenném pobřeží. Vykácené stromy na stavbu lodí a opuštění kamení golemové, kteří ty stromy dříve kácely.

Plž
Hele není tohle už moc high-fantasy? Jakože explicitně funkční oživení golemové, co makaj místo dělníků, to už je hard core. Co si pamatuju, tak jsme to koncipovali tak, aby magie byla dost na hraně, zda podivné věci jsou jen pověry a mámení smyslů, nebo ne, nikdo moc neví... Ten proto-industriál Železného pasu je v poho, to na ten Ravnburgh setting z minula sedí, ale oživlí golemové, to už je dost DnD.

Jakože udržet tohle ne/pseudo-magické je problém, protože nakonec ta magie každého láká, protože je to děsně cool a všechno, ale ten původní nápad měl taky něco do sebe. A navíc, dneska je všechno děsně "magic". Nakonec mi to hraní víc při zemi přijde takové osvěžující. Nebo se potácet někde na hraně. Mít amulet, kterému věřím, že mi pomáhá, ale nevím to... Jenže to je spíš o systému a hlavně nevím, kolik lidí tohle chce hrát, každopádně Ravnburgh takový byl.


Jinak vůbec nemám ponětí, co napsat, ale třeba mě něco zajímavého napadne.
Obrázek
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od PetrH »

Pro mě klidně bude chlazený birell i golem, rád se osvěžím hexem za mořem, nebo zakázaným územím, kde v letech daleko minulých ďábel vládl magií a hlíny člověka s ohněm v duši stvořil...
Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Lord »

Já by jsem možná taky hexem přispěl.
V hlavě se mi rýsuje nápad s "horou Blaník" kde by byla armáda kostlivců (klidně né extra velká pod velením kostěje - silného nemrtvého chcete-li, a která by se dala za pomoci jistého artefaktu získat. Plus samozřejmě další aspekty hor-kopců. Chci se zeptat, jestli by to prošlo.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Lord píše: 4. 7. 2017, 22:31Já by jsem možná taky hexem přispěl.
Budeme moc rádi! :clap:
Lord píše: 4. 7. 2017, 22:31V hlavě se mi rýsuje nápad s "horou Blaník" kde by byla armáda kostlivců (klidně né extra velká pod velením kostěje - silného nemrtvého chcete-li, a která by se dala za pomoci jistého artefaktu získat. Plus samozřejmě další aspekty hor-kopců. Chci se zeptat, jestli by to prošlo.
Zní to zajímavě - nějaký dávný král pohřbený s celou svojí armádou, která i po smrti hlídá jeho hrobku třeba? Běda tomu, kdo ji naruší? Zkus to nahodit, podle mě to určitě může dopadnout dobře. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Lord
Příspěvky: 55
Registrován: 23. 1. 2016, 18:51
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Lord »

Nahodím, rozvedu. Jen je skoro jedenáct večer a na tohle nemám chuť a ani i kapacitu, takže později. Tenhle blaník chci využít i v hře, a tak mě napadlo ho dát i sem.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

Argonantus píše: 3. 7. 2017, 14:21 Ne, to opravdu nechcete, a já už vůbec ne.
Nebyl myšlen hex pro Zloděje času, ale od Tebe zpracovaný "raveburský" hex do hry:)

Platí, že Dayhaven je přibližně na východ od Ravenburku, že?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

A ještě jedna otázka - hex vyvěsit sem nebo posílat redakci na mail?
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun píše: 5. 7. 2017, 14:16Platí, že Dayhaven je přibližně na východ od Ravenburku, že?
Jestli si to pamatuju dobře, tak tím směrem. Měli jsme pro Dayhaven připravený i erb (mušle, na které je červenou kresbou vyveden symbol slunce (podobně jako je na svatojakubské mušli vyveden svatojakubský kříž)), ale nakonec se pro článek samotný nepoužil.
Vallun píše: 5. 7. 2017, 15:39A ještě jedna otázka - hex vyvěsit sem nebo posílat redakci na mail?
Hexy jsou od Ravnburghu dál, takže se ne nutně musí tolik ovlivňovat (a stačí ho poslat na mail)... ale klidně můžeme využít tohle vlákno a až budete mít svůj hex hotový, můžete ho dát sem, abyste na něj dostali zpětnou vazbu, případně mohl inspirovat ostatní. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

No, já mám zatím náčrtek hexu....

Obrázek
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od boubaque »

Ještě bych chtěl za redakci zareagovat na tuhle věc:
eerieBaatezu píše: 4. 7. 2017, 17:24Hele není tohle už moc high-fantasy? (...) Ten proto-industriál Železného pasu je v poho, to na ten Ravnburgh setting z minula sedí, ale oživlí golemové, to už je dost DnD.
O tomhle jsme se bavili s Ectheliony a myslíme si, že to není takový problém. Jasně, čím víc to bude s Ravnburghem v kontrastu, tím víc to může některým lidem vadit. Na druhou stranu, i proto jsme to pojali jako hexy, tedy každý vypravěč/skupina si to může poskládat do okolí, jak chce, a pokud se něco nebude líbit, může to vynechat.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

asně, čím víc to bude s Ravnburghem v kontrastu, tím víc to může některým lidem vadit.
Za mne bych se spíš víc držel zadání Ravnburghu.
Pocitově - pobřeží s opuštěnými těžařskými golemy (spíš mi to připomíná Twilight Highland z WoWka, než DnD:) by bylo pro mne přijatelné, pokud jsou golemové zapomenutí a dávno opuštění, relikt jakési dávno mrtvé civilizace...a pobřeží samo těžko dostupné, neznámé...

Začínající průmyslová oblast - jak jsem řekl, pro mne je lepší, uvěřitelnější představa střetu ohledně začínajícího průmyslu vs. tradiční sedláci a rolníci...to nabízí spoustu zajímavých momentů...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Sarsaparillos »

Vallun píše: 6. 7. 2017, 17:25 Začínající průmyslová oblast - jak jsem řekl, pro mne je lepší, uvěřitelnější představa střetu ohledně začínajícího průmyslu vs. tradiční sedláci a rolníci...to nabízí spoustu zajímavých momentů...
Možná tě trochu uklidním, možná naopak. Já nemám v plánu popsat plně industrializovaný hex, tj. 20km továren. Základem prostředí bude velké množství a koncentrace dolů a jednoduchých zpracovatelen železa (+ kováren, továren), základem konfliktů potom chudoba a mizerné životní podmínky horníků/dělníků a konflikt s původními obyvateli hor a lesů, kde se chci víc věnovat tajemnu/magii.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32253
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

To zní dobře:) Já vycházel z toho,že má jít o oblast zamořenou zplodinami a představil si něco ala temný steampunk a to mi k Ravnburghu nesedlo...:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Sarsaparillos »

To sis představil přesně tak, jak jsem to napsal. Ale to ještě neznamená, že to tak hodlám i sepsat :) Zplodiny se budou vyskytovat zejména na plicích vykořisťovaných dětských dělníků :)
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti