Příprava 63. čísla Drakkaru

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Odpovědět
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

63. číslo časopisu Drakkar

E-mail: drakkarlod@centrum.cz
- obálka -

Uzávěrka článků: 30.7. 2017
Peer review: ?.?.-?.?.2017
Redakční práce a sazba: ?.?.-?.?.2017
Termín vydání: ?.?.2017

Články:
Ediční sloupek/Názory
Povídky
Recenze a minirecenze
Doplňky
Dobrodružství
Inspirační a historické články
Herní rady
RPG Teorie
Stolní hry
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Tak, je na čase chystat další číslo Drakkaru!

Jak to vidíte? Kdo chcete a můžete přispět? :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

mám pár nápadů, teoreticky i trochu času, ale než budu tušit termíny, tak nic slíbit opravdu nemohu...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Pro tohle číslo jsme se rozhodli udělat další kolektivní článek… tentokrát pokračování dvou populárních Drakkarových článků – hexů a Ravnburghu! :dance:
Ecthelion píše:Ravnburské hexy!
O co jde? Každý by vytvořil jeden samostatný hex mapy, který by sloužil jako inspirace a hráči by ho pak mohli využít při svém hraní a přidat si ho do své mapy, pokud by o to stáli (nebo jen vykrást nápady z něj). Tento hex měří napříč asi dvacet kilometrů vzdušnou čarou a je to vzdálenost, kterou člověk pěšky urazí při dobrém počasí za jeden den. Je to zároveň oblast, kterou člověk přehlédne, když vyleze na věž, kopec nebo vysoký strom (běžně člověk má horizont vzdálený asi 5 pět kilometrů, z výšky 10 m pak dohlédne na 10 km na každou stranu, takže ze středu hexu by ho z takové výšky viděl celý). Jeden hex je tak kompaktní a jasně uchopitelný malý kousek světa, který lze vytvořit a definovat.

V jakém světě jsou hexy zasazeny? Pro tentokrát jsme se rozhodli přesněji určit svět a místo, v jehož okolí se hexy nacházejí – je jím okolí města Ravnburgh, které vyšlo jako kolektivní článek v Drakkaru č. 60. Nemusíte si jej nijak podrobně číst, stačí vědět, že město je fantasy a doba odpovídá zhruba rané renesanci (po vynálezu knihtisku, ale před vynálezem muškety, takže z planých zbraní jsou k dispozici píšťaly a hákovnice). Město samo je důležitým obchodním přístavem, který ovládá kupecká Hanza, která se sváří o moc s rodem Lochbearerů. Jejich rod ve městě vládl, ale o moc přišel a nyní by ji rád získal zpět. Hlavním obchodním konkurentem města je město Dayhaven, které ve městě intrikuje a snaží se jej srazit na kolena.

Obrázek

A co bych měl dělat já? Velice bych stál o to, pokud byste měli čas a chuť vytvořit takový jeden hex, který by se pak s ostatními zařadil do Drakkaru a vznikla tak taková malá sada nápadů, které se dají hned uchopit a použít. Jako inspiraci se můžete podívat na první článek o hexech v Drakkaru č. 53.

Hex by se měl nacházet v blízkém nebo širším okolí města Ravnburgh (jak bylo zmíněno výše). Nesnažíme se vytvořit přesnou mapu okolí, ale vygenerovat možnosti, co lze do okolí zasadit. Nesnažte se proto být příliš přesní, ale co do lokace klidně zůstaňte vágní. Tím pádem napsat, že hexem protéká řeka, která ústí v Ravnburghu je v pořádku, napsat, že hex přiléhá přímo k některé z bran už je moc přesné a raději se toho vyvarujte.

Na jeden hex se vejde třeba město a jeho blízké okolí, úrodná krajina se dvěma až třemi vesnicemi, hraničářská osada s jeskyněmi, kde sídlí skřeti nebo to může být pouze hustý les, kde bude jen čarodějná věž, hnízdo obřích pavouků a jezírko kde sídlí víla – záleží čistě na autorovi. Příspěvek by měl obsahovat popis toho, co se na hexu nachází, ale hlavně (a to je to, proč tenhle článek vzniká) pak konkrétní nápady na zápletky a to, co se tam dá dělat. Můžou to být zápletky na celá dobrodružství, setkání s nebezpečnými/zajímavými tvory nebo jen bangy („Bang! Teď se něco stalo, reagujte! Co děláte?“). Prostě nejen „co tam je“, ale taky „jak to můžu při hraní využít“.

Jak moc se rozepíšete je v zásadě jen na vás – může to být krátké a úderné na jednu stránku, stejně jako můžeš přidat mapku podzemí jako minidungeon a rozepsat se víc. Snažil bych se to držet na nějaké rozumné délce (aby z toho nebyl hex na deset stránek), tedy radši kratší a údernější, ale nechávám to plně na tvém uvážení. Pokud budete mít nápady a chuť na hexy dva, budeme za ně jen rádi!

Zároveň bych moc prosil o skicu toho, jak si hex představujete (podobnou těm jako jsou nahoře) – nemusí to být žádné umělecké dílo, jen rozvaha toho, co má být na obrázku. Kryštof pak, stejně jako minule, hexy nakreslí a ve výsledku tak budou mít všechny jednotný styl a vytvoří jednu mapu okolí Ravnburghu!

Do kdy to musí být? Termín uzávěrky je stanovený na 30.7. 2017. To vám dává celý měsíc na tvorbu – je to strašně moc času, za kterou se dají stihnout pěkné příspěvky. Mohl by z toho být moc pěkný doplněk a pěkné pokračování obou předchozích článků (hexů a Ravnburghu)!
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Vallun píše: 1. 7. 2017, 11:41 mám pár nápadů, teoreticky i trochu času, ale než budu tušit termíny, tak nic slíbit opravdu nemohu...
Uzávěrka článků je stanovena na 30.7.2017. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Sarsaparillos »

Nějaký hex vám zplodím (asi hornickou oblast plnou zplodin).

EDIT: Ještě se zeptám - Ravnburgh byl zadán jako místo, kde se nevyskytují monstra, obývají ho pouze lidé a magie není zjevná. Chápu ze zadání hexů dobře, že okolí už přechází do "klasického" fantasy a propojení s městem si už nějak každý zařídí sám? :)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

Sarsaparillos píše: 1. 7. 2017, 15:38Nějaký hex vám zplodím (asi hornickou oblast plnou zplodin).
Super, píšu si tě! :clap:
Sarsaparillos píše: 1. 7. 2017, 15:38EDIT: Ještě se zeptám - Ravnburgh byl zadán jako místo, kde se nevyskytují monstra, obývají ho pouze lidé a magie není zjevná. Chápu ze zadání hexů dobře, že okolí už přechází do "klasického" fantasy a propojení s městem si už nějak každý zařídí sám? :)
To necháme na vás. Můžete se držet stejného zadání, jaké měl Ravnburgh a držet svoje hexy u země, nebo se v okolí už toulají monstra, ve vzdálenějších místech žijí i jiné rasy než lidé a magie může být o trochu zjevnější, než v civilizaci samé. Ideálně by to ale s městem mělo alespoň trochu držet pohromadě. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od PetrH »

Hez pripravim;) centrem bude klaster a jeho farmy okolo. Hez ma polomer 20 mil?
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Ecthelion »

PetrH píše: 1. 7. 2017, 17:22Hez pripravim;) centrem bude klaster a jeho farmy okolo.
Moc díky, zní to dobře!
PetrH píše: 1. 7. 2017, 17:22Hez ma polomer 20 mil?
Hex měří napříč asi 20 km vzdušnou čarou (tím pádem poloměr zhruba 10 km).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

Jo, hex dodám určitě, další článek pokud náhodou vybude čas...:)

Obsah si ještě rozmyslím:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

Na mém hexu bude řeka pracovním názvem Schneckar, teče někde na jih od Ravnburku, směrem z východu na západ - kdyby někldo chtěl využít propojení...

Sarsaparillos - a si si jistý, že oblast plná zplodin odpovídá danému historickému údobí?:)

Předpokládám, že platí doporučení využívat seznam jmen, že? - https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php ... 48#p497748
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 1166
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Sarsaparillos »

Vallun píše: 2. 7. 2017, 18:18 Sarsaparillos - a si si jistý, že oblast plná zplodin odpovídá danému historickému údobí?:)
Nejsem, v historii jsem lama. Jen vím, že dřevěné uhlí a železo se vyrábělo v "té době" určitě a fantasy setting dokáže divy. Představuju si to trochu jako mix Železného pasu (Isengard) a Dolní oblasti Vítkovice.

Jinak Ravnburgh jako jednotné město musel držet pohromadě. U hexů to nutné není - pokud popíšu oblast, která se někomu nelíbí, nemusí ji ve své hře použít a nic se nestane.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Vallun »

Pardon no, máš pravdu, že důraz na konzistenci může být menší...:)

Jen z mého hlediska by mi přišlo uvěřitelnější a zajímavější počínající znečištění - první provozy tavby železa, než oblast už zcela zanesená:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od PetrH »

Berny nedej se - udelej to podle sebe;) ja se tesim na nejaky Rum-cajs figle;)
Argonantus
.
Příspěvky: 18083
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: Příprava 63. čísla Drakkaru

Příspěvek od Argonantus »

Hex měří napříč asi 20 km vzdušnou čarou
Hustý. Do hexu by se mi v pohodě vešla asi polovina románu.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti