56/57. číslo vydáno!

Drakkar je internetový časopis (nejen) o RPG hrách. V této sekci probíhají organizace, diskuze o článcích, atd. Budeme rádi, když se zapojíte.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9334
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion » 28. 8. 2016, 14:22

Právě vychází 56/57. dvojčíslo časopisu Drakkar!
Úvodní haiku píše:Parno i bouře,
čekání, naplnění.
Dvojitá kořist.
Obrázek

56/57. dvojčíslo můžete stahovat zde.

Obsah 56/57. dvojčísla:
Comics
:arrow? Bezejmenný hrdina - Díly XXIII. Bez odpočinku a XXIV. Změna image (boubaque)

Recenze
:arrow? Headspace (Kelton)

Povídka
:arrow? Dvojčata (Zdislava Pavlůsková)

Literatura
:arrow? Věda ve službách SF: Tajemství dávné historie člověka (Julie Nováková)
:arrow? Technika psaní dialogu (Argonantus)

Gamedesign
:arrow? Ako píšem experimentálne hry do RPG Kuchyne (Ján „Crowen“ Rosa)

Doplňky a materiály
:arrow? Dobrodružstvo: Kalmerský maják (Skenderax)
:arrow? Kolektivní článek: Malé dungeony (ilgir, Pepa, Zob, Sarsaparillos, Vallun, Skenderax)

Redaktoři i autoři vám budou velice vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články. Pokud najdete chvíli, abyste jim napsali, budeme my i oni velice rádi. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3167
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od crowen » 28. 8. 2016, 17:51

A moja jaskyna je kde?

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9334
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion » 28. 8. 2016, 17:56

crowen píše:A moja jaskyna je kde?
Kruci. :doh:

Asi se zapomněla zasázet. Moc se omlouváme, uděláme opravu.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 631
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Sarsaparillos » 29. 8. 2016, 00:21

Vím, že mám přezdívku na cypa, ale i tak si dovolím upozornit, že ji máte v obsahu špatně :) (Budete-li dělat opravu s crowenovou jeskyní, přidejte to ke změnám).

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4906
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque » 29. 8. 2016, 22:04

crowen píše:A moja jaskyna je kde?
Promiň, jak se to neposlalo na mail, tak jsem to při sázení neviděl. Přidal jsem ho na konec čísla.
Sarsaparillos píše:Vím, že mám přezdívku na cypa, ale i tak si dovolím upozornit, že ji máte v obsahu špatně :)
Promiň, psal jsem to v rychlosti a zapomněl si to po sobě přečíst :( Už je to opravené.

A proto tedy...

Stáhněte si prosím Drakkar 56/57 znovu, ať máte aktuální verzi!
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7774
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir » 30. 8. 2016, 12:40

Argo, díky za článek o dialozích. Není sice tak detailně analytický a rozsáhlý, jak to míváš ve zvyku, ale i tak paráda. Už bys z toho pomalu mohl poskládat nějakou příručku o tvůrčím psaní.

Těm, co vytvořili "minidungeon" na 5 a více stránek, bych jen rád vzkázal - jste grafomani. :D V tomto chci poděkovat Pepovi, který se mnou držel partu a držel se formátu mini.

Zob zaujal originálním konceptem risk/zisk, Skenderax luxusními ilustracemi - to je vlastní výroba?

Ještě budu číst dál...
Neptej se mě na sporty, nech si plaveckou lekci. Forma je dobrá pro dorty, já ji mít nechci.
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa » 30. 8. 2016, 12:58

Číslo vypadá velice pěkně a až se do něho zakousnu, tak napíšu víc.

Zatím jenom: Moc se mi líbí Ilgirův obrázek jeskyně a Skendíkovy pasti jsou... hodně oldschool :)

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 956
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Skenderax » 30. 8. 2016, 13:21

Pepa píše:Zatím jenom: Moc se mi líbí Ilgirův obrázek jeskyně a Skendíkovy pasti jsou... hodně oldschool :)
ilgir píše:Skenderax luxusními ilustracemi - to je vlastní výroba?
Jaskyňu, ktorú som poslal mala v sebe i PS:

PS: Pasce a ich obrázky sú použité z prekrásnej knihy Grimtooths Ultimate Traps Collection (https://www.kickstarter.com/projects/14 ... collection).

Moja jaskyňa je príbehom postaveným na základe hodov zadania s pridaním niektorých mojich obľúbených pascí z tejto perfektnej knihy.

Ak som tým niekoho zklamal, tak sa veľmi ospravedlňujem...
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | hrajem Petera Lusda v Hŕstke
hrajem Ernsta Highwaya (+David Webster) V hŕstke podivných príbehov

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Blessed is the mind too small for doubt.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 21445
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Vallun » 30. 8. 2016, 17:43

Ilgir - parádní dung a suprový obrázek:)

Jsem přemýšlel, kdo asi napsal minidung na 5 stránek...já to preci být nemohl, když jsem to honil na poslední chvíli...:D
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 7774
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir » 30. 8. 2016, 21:59

Díky za pochvaly. Konečně jsem si zkusil dungeon na výšku a bylo to fajn.

Skenderax: Nevadí. Zmátlo mě, že u obrázků nejsou odkazy na zdroj, které se jinak v těchto případech v Drakkaru vyskytují. Taky mi přišlo divné, že by ses tak dělal s ilustracemi kvůli minijeskyni. :D

Přečetl jsem povídku. Hodnocení: Půvabné.
Neptej se mě na sporty, nech si plaveckou lekci. Forma je dobrá pro dorty, já ji mít nechci.
DrD II: Hry Mocných | ilgirovy deskovky

Argonantus
.
Příspěvky: 12966
Registrován: 31. 10. 2006, 17:35

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Argonantus » 31. 8. 2016, 07:23

Ilgir:

Díky za pochvalu. A není tak analytický a rozsáhlý, protože píšu o tématu, kterému moc nerozumím, jak kajícně doznávám.
Ale navzdory tomu, že jsem považoval téma za uzavřené a vyčerpané, napadlo mne ještě pár témat, o kterých by se možná psát dalo a mohlo, například nálada nebo postava.

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 180
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Plz » 1. 9. 2016, 07:53

Děkuji za malé jeskyně rád jsem si je přečetl. Klidně by mohly být i častěji.
Nejvíce se mi líbili ilgirovi skřeti, jednoduché, logické, nápadité a přímo použitelné a hlavně, hned z úvodu bylo jasné o co jde a nemusel jsem to pracně luštit z dalšího textu.
Potom se mi ještě líbl Crowenův Poklad na Caer Arthddyn, i když mi u něho trvalo déle než jsem pochopil, co že je tam vlastně za záhadu.

Ještě jednou díky.

Plž

Edit: jen oprava chyb
Naposledy upravil(a) Plz dne 21. 9. 2016, 07:58, celkem upraveno 1 x.
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa » 19. 9. 2016, 21:43

Máte ještě někdo nějaký feedback na jeskyně v Drakkaru? (Právě jsem přečetl ty dvě krátké...)

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 180
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Plz » 21. 9. 2016, 12:05

Schválně jsem nepsal, co se mi nelíbí, abych příliš nezvlnil místní stojaté vody, ale když se ptáš tak přece jen něco napíši.

Kostnice,
Zápletka kostnice, místo, ale kde je vlastně ta zápletka? Hned v úvodu je sice kupa otazníku k řešení, ale jsou to jen úvahy, nebo už je to zápletka. Pokud by se někdo ztratil v malé vesnici tedy vísce tak to asi budou hlavní zprávy celého měsíce a bude se to probírat vrchem spodem a tady jsou to hned tři nebo čtyři lidé (nebo jich bylo více, to se už nedozvíme, vesničané to ale vědět budou přesně i se jmény a kdy a kde se ztratili, vypravěči domysli si). Až čtením dál jsem pochopil, o co vlastně jde a co je vlastně předmětem zápletky. Neuškodilo by hned na začátek nějaké shrnutí.

Osobně se mi také nelíbí popisy. Možná jsou pěkně napsané, ale pro hru samotnou k ničemu. Já bych hráčům popisy nepředčítal, spíše bych popisoval po svém a v jednoduchých odrážkách by se mi přímo při hře lépe orientovalo. Navíc kostnice je léta opuštěná, skutečně by byli dobrodruzi první, kdo vstoupí dovnitř, aby tam našli třeba kostěnou kuši? Něco co se dá zpeněžit? Za ty dlouhé roky? A proč se zde vlastně usadila čarodějnice? Co je jejím záměrem? To se zase z textu nedozvíme.

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: 56/57. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa » 21. 9. 2016, 13:06

Obecně asi takto:

:arrow? Losování (nebo třeba i přímé určování) zápletky se mě osobně příliš nelíbilo. A to proto, že si to stejně každá družina z praktických účelů přizpůsobí ku obrazu svému. Tudíž nevím, jak by se moje jeskyně lišila, kdyby postavy lákala zvědavost nebo poklad. Myslím, že v konečném důsledku by ta jeskyně vypadala stejně.

:arrow? Možná by bylo šikovné, kdyby v každém příspěvku (na začátku či na konci) byla uvedena ta vylosovaná kombinace zápletky, prostředí a nepřítele. Jako ne, že by to nešlo z textu pochopit, o čem kdo píše, ale bylo by to s tím asi prostě lepší...

Nyní k mojí jeskyni a Plžovým poznámkám:
:arrow?
Plž píše:Zápletka kostnice, místo, ale kde je vlastně ta zápletka? Hned v úvodu je sice kupa otazníku k řešení, ale jsou to jen úvahy, nebo už je to zápletka.
Opravdu potřebuješ tu zápletku tak explicitně napsat? Opravdu ji raději nevymyslíš/nevybereš sám na základě toho, co se pro tvoji kampaň aktuálně hodí?

:arrow?
Plž píše:Osobně se mi také nelíbí popisy. Možná jsou pěkně napsané, ale pro hru samotnou k ničemu. Já bych hráčům popisy nepředčítal...
Však já také ne. To totiž nejsou popisy pro hráče, ale pro GMa. A jak ten s nimi naloží a jak je přibarví a přetlumočí družině, to už je zcela na něm.

(Mimochodem před psaním jsem se ptal, v jaké formě ten text má být. Přišlo mi, že jsme se na nějakém strukturovaném zápisu domluvili, ale Vallun tam má zase "nekonečně dlouhé statě", ve kterých při praktické hře nikdy nic nenajdu. (Ale ještě jsem tvůj příspěvěk nečetl, Vallune. Takže až přečtu, tak dám vědět víc, protože třeba se pletu...))

:arrow?
Plž píše:Navíc kostnice je léta opuštěná, skutečně by byli dobrodruzi první, kdo vstoupí dovnitř, aby tam našli třeba kostěnou kuši?
Tak třeba dobrodruzi nebyli první, ale třeba všechny ty předchozí dobrodruhy čarodějnice zabila nebo vyhnala...

:arrow?
Plž píše:A proč se zde vlastně usadila čarodějnice? Co je jejím záměrem?
Nevím, jestli tě tahle odpověď uspokojí, ale čarodějnice tam "prostě bydlí". (Protože proč ne? Když čarodějové mohou bydlet v odlehlých věžích a čarodějnice v domcích na kuří noze, tak tahle čarodějnice prostě bydlí v kostnici.) Každopádně jestli chceš, aby čarodějnice zosonovala nějaké staletí dlouhé plány (rituál, atd.), tak může být. Ale to ať už si zase každý GM doupraví ku obrazu svému.

Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host