53. číslo vydáno!

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Quentin »

Argonantus píše:je zajímavé, jak tohleto jednotkové myšlení vytváří úplně samostatné problémy.
Nikdy jsme hexy nepoužívali, takže mne řada těch věcí tady vůbec nenapadla.
pros&cons jako u všeho
například by bez nich nevznikl tenhle článek
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4725
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od PetrH »

Hex Zob: dobrý kousek pro start světa, dobrodružství hodící se do jakékoliv hry od vidlacke fantasy po hight magic

Ďáblův píst (ilgir) - jako poj9tko mezi ostatní hexy sedí dobře, je tam více než dost prostoru pro dodo. klidne bych uvital i nacrtnuti, co tam za tím opravdu vše je,

Vraní vrch (Antharon) - zaujaly mě možnosti kombinací a toho, že družinka se zde může na nízkých úrovních docela slušně zabavit a přitom to nevypadá nuceně, jen než se urovnají vztahy a goblini se nazenou makat do dolu to. moc hezke.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: 53. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa »

Chtěl jsem ještě zareagovat na Artenovu reakci tady.
Arten píše:V našich hrát jde o postavy a jejich příběhy a příprava se tedy točí zejména kolem motivace postav a jejich protivníků.
Mrzí mě, že tě hexy neuzajaly. Je-li to ale tím, že nejsou osobní, tak asi musím pokrčit rameny. Tvoji družinu (a tvoje příběhy) nejspíš nikdo z autorů neznal, takže tam těžko mohl dát něco, s čím by se zrovna tvoje družina měla jít vypořádat. Takovéto "osobní zápletky" si tam už každý Vypravěč prostě musí vložit sám.

Navíc ono jak to tam obecně formulovat? "Hostinský v téhle hospodě je člověk, kterému jste kdysi pomohli" či "Temný mág zajal nejspíš tvoji sestru"? Protože takovéto formulace zase trochu skřípou mě. Co když družina nikdy dřív nikomu nepomohla (kdy by následně odešel a založil si hostinec kdesi)? Co když nikdo z družiníků sestru nemá? Ano, pak si to upravím. Ale jelikož si to můžu upravit stejně tak (i kdyby tam tyto věty nebyly), tak to je přece no big deal.
Arten píše:12) Vraník (Pepa)
Pozitiva: Ucelený děj na hexu
Výstižně, přehledně napsáno
Negativa: Zkoušel jsem si představit, jak bych hru vedl a vlastně to nevím. Obávám se, že by hráči jen přes den chodili od jednoho statkáře k druhému a nic se nedozvěděli, protože oni skutečně nic nevědí. Buď by náhodně narazili na čerta, nebo by v noci uviděli vraníka. Pro mě je to na detektivku málo.
:arrow? Přes den by chodili od jednoho statkáře k druhému a dozvěděli by se, že za tím nejspíš jsou lapkové z lesa. Proto by postavy nejspíš vyrazili za lapky, kteří mají další informace (vraníka už zkoušeli krotit), atd.

:arrow? Tak náhodně narazili na čerta či vraníka... Má-li Vypravěč naplnit život postav dobrodružstvím, tak by to nebylo zase tak náhodně + víš-li, co to jsou takzvané bangy, tak to je asi ono. Družina se nudí nebo neví, jak dál? Bang! Tak tam pošli vraníka, který se žene na pole a o akci a o zábavu je postaráno! :)
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů