51. číslo vydáno!

Diskuze k Drakkaru, internetovému časopisu (nejen) o RPG hrách.

Moderátor: Raven

Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od OnGe »

Vallun píše:Chudáci kolegové....napíšou skvělé články a tady se pak řeší číslpvání marginálních tabulek:)
Tomu se říká guerilla marketing. Dobře zvládnutý :clap:
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 10153
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od ilgir »

Žejo. Díky Vallunovi za podporu stahovanosti!
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Vallun »

York - chceš snad říct, že jinak bys Drakkar nečetl? :?: :!: $cry$

Tak mne napadá,že pro podporu sledovanosti by možná šlo udělat info na skoromrtvý sigil a živou,leč tématicky ne zcela blízkou palbu,kde by ale zejména literární články mohly dojít ocenění....
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque »

Přestože jsem Drakkar tentokrát po dlouhé době přečetl prakticky celý, vyjádřím se jen ke dvěma věcem. Ale celkově mi přijdou všechny články v 51. Drakkaru velmi povedené. Díky všem autorům i dalším, co se na realizaci podíleli, a omlouvám se, že to kvůli mně čekalo až na poslední srpnový den. A teď ty dvě věci...

Obálka: Kryštofe, je to skvělé, nemohl jsem od toho dost dlouho odtrhnout oči :)

MarkyParky:
Ten článek je celkově fajn a moc se těším na další části. Ale něco mi v tom článku strašně chybí (a vím co), vlastně by stačilo jen vyhodit posledních pár odstavců a doplnit jednu věc, která ti buď unikla, nebo si ji šetříš do dalších dílů, kam ale podle mě nepatří. Resp. nepatří tam, pokud se rozhodneš zahrnout do problému činnost/záměr i otázku zoomu (pokud bys popisoval zoom nezávisle na záměrech, mohl bys i ten jev, o kterém budu psát, nechat na jindy). Ale moc plácám a nejsem konkrétní, takže k věci.

Vyhodnocování záměrů totiž souvisí se zoomem jen velmi, velmi volně. Ano, se záměry je tendence řešit akce ve větším měřítku, a rady ohledně přecházení z činností na záměry pak opravdu nabízejí příklady s větším měřítkem. A samozřejmě nejsou dokonalé. Ale ty rady už nejpozději od roku 2007 neříkají jen "soustřeďte se na záměry a zvětšte měřítko, pokud by více hodů znamenalo opětovné vyhodnocování toho samého", ale dodávají jednu důležitou věc (kterou si podle mě necháváš na díl o tom, proč a co se vyhodnocuje - tj. to drama, simulace apod.). A přece jen si dovolím jít na to trochu oklikou... :P

Tak jako problém u vyhodnocení záměrů může být (při větším měřítku) to, že vypravěč je frustrovaný z příliš rychlého úspěchu postav (a tím ztráty napětí); tak u činností je problém, pokud postava (např.) třikrát uspěje, ale čtvrtý hod, tentokrát neúspěšný, ji odsoudí k celkovému neúspěchu - a co je nejhorší - tak jako každý případný neúspěšný hod předtím. Tohle je vlastně ten problém "opakovaného vyhodnocování toho samého". A všimni si, že tvboje finální rada používat "malé záměry" vede k úplně stejnému problému:
článek píše:Naopak pokud vám vyhovují kratší kola či chcete scéně dodat detail, nebojte se i u her používajících vyhodnocování naplnění záměru přiblížit zoom a hlásit jen dílčí záměry, které vás budou k tomu hlavnímu přibližovat po menších krocích.
Tohle aplikováno na:
článek píše:Petr chce po Markovi nejprve vyhodnotit, jak dobře se dokázal plížit ke zdi, přelézat ji, plížit se kolem stráže, šplhat do okna ve třetím patře a nakonec toto okno z venku otevřít.
znamená, že budu dvakrát vyhodnocovat, jestli si ho někdo všimne (jako komplikace by to snad ušlo, ale proč to vyhodnocovat dvakrát?), a třikrát na to, jestli se vůbec dostane do cíle (!), přičemž každý neúspěch bude zanamenat konec snažení, nebo v lepším (?) případě nový pokus a nové vyhodnocení. V tomhle směru se pak opravdu neliší zámery od činností, a jediný rozdíl je ten, že interpretace úspěšného výsledku u záměrů je jasná už před hodem (u činností pořád ještě podlehá výsledek na kostkách svévolnému výkladu většinou vypravěče).

Takže co je to řešení a čím se ještě liší záměry od činností? Tím, že ve vyslovení záměru musí být obsažena, alespoň implicitně, i podoba neúspěchu (resp. protizáměr). Byť by to byla komplikace nebo ztráta času či jiného cenného zdroje vč. HP. Pak začnou dávat záměry smysl i v malém měřítku a bude možné rozdrobit komplexní akci i na jednotlivé testy. Protože pokud bude jasné, jaký hrozí neúspěch, nebude se třikrát vyhodnocovat něco, co vede ke stejnému výsledku (zvlášť pokud je pro hráče/postavu nevýhodný). A zároveň je velká šance, že se ani nebude vyhodnocovat akce, která by v případě neúspěchu znamenala jen návrat do bodu nula (např. ne/přelezení stěny). Popravdě znám jen málo otravnějších věcí, než když hráč nepočká ani na obtížnost, hodí a padne mu jednička, a mě - ani jeho (!) - nenapadá, jak ten neúspěch vlastně interpretovat.

Příkladem je třeba naše hra v Angmaru, zejména souboje jednotlivců (např. tady boj s trollem, bohužel tam nejsou zapsané všechny záměry a protizáměry, aby to bylo úplně zřejmé). I když bojujeme vpodstatě na klasická několikavteřinová kola, snažíme se vždy dosáhnout nějakého dílčího úspěchu nebo získat výhodu a riskujeme, že naopak nějakého dílčího záměru dosáhne nebo výhodu získá soupeř.

Mno. Jsem se rozkecal... Kdyžtak to zkopíruj jako citaci do nějakého příslušného tématu, jestli k tomu budeš mít obsáhlejší odpověď.

EDIT: MarkyParkyho dopověď a další diskuse byly odděleny sem.

----

Onge: V čem přesně je to na mobilu peklo? Já si právě celý Drakkar přečetl na mobilu po cestě vlakem do Ostravy a neměl jsem s tím problém. Vždycky jeden sloupec na obrazovce na výšku a pak posouvat. Snad jen by se ještě hodily odkazy z obasahu na články nebo záložky... :think:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion »

Raven píše:A ta obálka!
boubaque píše:Obálka: Kryštofe, je to skvělé, nemohl jsem od toho dost dlouho odtrhnout oči :)
Díky, hned dva komenáře k obálce u jednoho čísla potěší. Jsem rád že se líbila.

Asi budu muset každou obálku rozdělat 2 měsíce před vydáním, pak na ni zapomenout a hekticky ji ráno dodělávat místo snídaně cestou do práce $D.

K.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Wild West

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Wild West »

Poznámka pro Yorka:
Jinak se opět ztratíme v diskusi plné nedefinovaných pojmů o kterých si každý myslí svoje.
Jakže to říkají ti Francouzi z Matrixu?
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Pepa »

Tak obálka je jasná ilustrace ke hře Zády ke zdi!, kterou jsme hráli na Slezině :)

Více se k číslu vyjádřím, až ho přečtu. I když právě koukám, že v průběhu léta mi kamsi zapadlo 50. číslo, takže k němu se určitě chci také vrátit.
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Ecthelion »

Pepa píše:Tak obálka je jasná ilustrace ke hře Zády ke zdi!, kterou jsme hráli na Slezině :)
Jo ta hra byla jeda ze zakladnich inspiraci. Ale nesnazil jsem se ilustrovat primo tu hru, postavy nebo sceny ktere se tam vystihli jako spis atmosferu, nebo koncept co jsme tam menli.
A podobnosti si samozrejme vsimnul i Antharon a uz mi to omlacoval o hlavu na Deviantu :wink: .
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Arten_CZ »

Měl bych také nějaké reakce k Markyho článku, ale nemyslím si, že by bylo dobré psát vše sem. Bylo by možné reakce na Markyho článek někam oddělit? Díky
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od boubaque »

Diskuse ohledně MarkyParkyho článku byla oddělena sem.


A protože to OnGe nejspíš v té záplavě textu přehlídl, zopakuji svou otázku:
Onge: V čem přesně je to na mobilu peklo? Já si právě celý Drakkar přečetl na mobilu po cestě vlakem do Ostravy a neměl jsem s tím problém. Vždycky jeden sloupec na obrazovce na výšku a pak posouvat. Snad jen by se ještě hodily odkazy z obasahu na články nebo záložky... :think:
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
OnGe
malý zelený křečopažout
Příspěvky: 13205
Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od OnGe »

Mě to při přiblížení vychází 1 a půl sloupečku na display, takže mám malé písmo a leze mi tam bordel. Když si to roztáhnu aby mi to vycházelo na jeden, tak se mi tam pak blbě vejdou obrázky. A každou chvíli sem na konci stránky a musím rolovat na začátek dalšího sloupce. Záložky mi nějak nechyběly, ono to zas tak dlouhé není.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
Uživatelský avatar
Alef0
Administrátor
Příspěvky: 5829
Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Alef0 »

V Adobe Acrobat na Androide dosť pomáha zapnúť text reflow v možnostiach.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

Drakkar 51 přečten, krátké zhodnocení:

Bezejmenný hrdina dobrý.¨
O filmu Dračák jsem si přečetl, celkem zajímavé, i když film samotný mě na první shlédnutí moc nezaujal, v tomto ohledu vedou Gamers 2.
Kouzla a pověry jsem zatím jen prolétl, na tak starou historii jsem byl moc unavený, ale vrátím se k němu.
Vzducholodě jsou zajímavě napsané, ač o tom dost vím, tak jsem se pár věcí přiučil, ale mám dvě výhrady. Napřed malá - pohyblivé věci mají "osádku", zatímco "posádku" mají stacionární objekty, pevnosti a podobně. Druhá je závažnější - celou dobu jsem čekal, jak se tedy ty vzducholodě v larpu řeší, ale o tom nebylo v článku ani slovo, přitom by mě to zajímalo asi nejvíc.
Věda vy službách SF je taková napůl - moc jsem nepobral, co vlastně chtěl článek říct, ale nemám k němu výhrady.
Mladistvý cyberpunker je dobrý - napřed jsem chtěl protestovat, co dělá v cyberpunku Vetřelec a Věc, protože si pod tím slovem představuju něco úplně jiného, ale Argo to celkem logicky spojil a vysvětlil. Nesouhlasím jen s tím, že Arnold je strašlivý, nebo jak to napsal.
Vyhodnocování v RPG jsem si přečtl i s následnou debatou, která mi věc ještě více zatemnila. Na první přečtení mi to přijde jako vyzdvihování klasického conflict resolution proti task resolution, na druhý pohled (díky debatě) se v tom totálně ztrácím a netuším, co chce Marky vlastně dokázat. Pokud budu reagovat, tak v příslušné debatě, ale nevím jak - s jeho názory částečně nesouhlasím, protože moje herní zkušenost to trochu popírá, ale debata se pohybuje na hraně vysoké teorie, na kterou nemám buňky.
Rota Charlie - tady se přiznám, že mi Ecthelioni zmotali hlavu, protože jejich struktura čety a roty mi přijde jako taková podivná směs čet a rot v různých armádách. Pár výhrad bych měl, ale nevím, zda mám chuť je rozebírat, je to celkem nic proti ničemu a bez vyzkoušení ve hře (alespoň figurkové) bych nebyl schopen říct, zda jednotlivé věci skutečně nebudou fungovat tak, jak si myslím. Použitelné bez úprav v RPG to zřejmě je.
Přístavní tabulky jsou dobré, ale hrozně dlouhé, nezvládl jsem je přečíst (hlavně proto, že jsou dělané pro fantasy a já bych z nich potřeboval vysekat jen věci použitelné pro meziválečný svět), ale myslím, že je v nich snad všechno, co by hráči mohli chtít, fakt nevím, kde vzal Vallun tolik nápadů.

Celkově je to dobré číslo, ve kterém mě více či méně zajímalo všechno.
Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 32254
Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Vallun »

Nakonec je pár tabulek použitelnýxh i pro Tebe...alespoň myslím,ke svému článku jsem se ještě nedostal a nevím, zda si redakce nenechala neco vedle...

Meziválečné/ soudobější tabulky by asi mohly vzniknout taky... :think: Ale asi časem....aby toho nebylo moc.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: 51. číslo vydáno!

Příspěvek od Jerson »

Poslední tabulku jsem četl, ale ta je zase až moc moderní. Možná zkusím nějakou sestavit sám.
Odpovědět

Zpět na „Drakkar“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů