45. číslo vydáno!
Moderátor: Raven
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
45. číslo vydáno!
Právě vychází 45. číslo časopisu Drakkar!
45. číslo stahujte zde.
Redakce vám přeje příjemné čtení!
Obsah 45. čísla:
Comics
PJsem Fagi! + Rozhovor (redakce)
Bezejmenný hrdina (redakce)
O hraní obecně
Planetární invaze (Ecthelion2)
Historie a realita
Jachting, jedině jachting (Vallun)
Gamedesign
Od obyčejného po nepochopitelné aneb jak vytvářet, chápat (a pochopit) kvalitní design (Pipux)
Literatura
Recenze na Sedm ryb (Fingalen)
Proměny historické fikce 2 (Argonantus)
Doplňky
Trosské panství a jeho dungeony (Quentin)
Redaktoři i autoři vám budou vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
Úvodní haiku píše:Klidná hladina.
Čtenář či mořeplavec,
kdo na břehu sní?
45. číslo stahujte zde.
Redakce vám přeje příjemné čtení!
Obsah 45. čísla:
Comics
PJsem Fagi! + Rozhovor (redakce)
Bezejmenný hrdina (redakce)
O hraní obecně
Planetární invaze (Ecthelion2)
Historie a realita
Jachting, jedině jachting (Vallun)
Gamedesign
Od obyčejného po nepochopitelné aneb jak vytvářet, chápat (a pochopit) kvalitní design (Pipux)
Literatura
Recenze na Sedm ryb (Fingalen)
Proměny historické fikce 2 (Argonantus)
Doplňky
Trosské panství a jeho dungeony (Quentin)
Redaktoři i autoři vám budou vděční za veškeré komentáře, připomínky a reakce na články.
-
- Příspěvky: 4725
- Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: 45. číslo vydáno!
precetl, co precetl, prohltal jsme quentina. paneboze to je lahudka. moc tleskam jak za prostredi, detailni popis i graf vztahu. nazvy mest a strucny popis a ikonky z mapy jsou super napad a myslim, ze v tomto si dokazu predstavit odehrat hodne her. bude pokracovani ? dycha na me oldschool, casy pri svicce, no jeste ze mam v truhle kratky mec a krzno, matko chystej trocha syra, skyvu chleba, do tlumoku jablek, jdu se podivat do Kastaroku, zda nejaky poklad by se nenasel...
edit: ta mapa vypada taky moc hezky, fixka ma kouzlo:) a otazka na q: hralo se podle toho ve skupine ?
edit: ta mapa vypada taky moc hezky, fixka ma kouzlo:) a otazka na q: hralo se podle toho ve skupine ?
-
- pěšák
- Příspěvky: 10174
- Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
- Bydliště: nejkrásnější město světa
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12367
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
Re: 45. číslo vydáno!
To nevím... mě funguje...ilgir píše:Proč mi nefunguje link?
Co ostatní? Vám to jede?
-
- Příspěvky: 3233
- Registrován: 25. 5. 2013, 15:00
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: 45. číslo vydáno!
Taky jsem měl problémy se stažením, na mobil jsem tohle číslo vůbec nedostal, nakonec jsem musel místo Opery použít ke stažení Firefox.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: 45. číslo vydáno!
I přes počáteční problémy jsem si nakonec tohle číslo stáhl a přečetl.
Fagi mi přijde ve stejné kategorii jako Hébička. Mám rád jiné pohledy na svět, ale ne takhle jiné. Naproti tomu bezejmeného hrdinu mám staženého už pár let, ten se mi líbí moc.
Planetární invaze - vedli jsme tu o ní debaty a popsaný způsob mi projde pořad stejně nesmyslný jako na začátku, dobrý tak do Starcraftu, kde bojuje s bídou dvě stovky jednotek. Ani zdaleka se to nepřibližuje největší invazi v historii, přitom by měla být tak o dva řády větší. Navíc jsem neviděl žádný film, který by takový způsob invaze ukazoval, rad pro RPG je tam velmi málo, takže smysl tohoto článku nechápu.
Pipuxův gamedesign je pro mě hodně nesrozumitelný, vlastně nevím co tím chtěl říct kromě "když to bude moc divné, bude to číst/hrát málo lidí." Jinak pro hodně divné světy a tvory mu doporučím prostřední část knížky Ani sami bohové, kde jsou tvorové tři pohlaví vytvářející slynutím nového tvora. Nebo Flatland.
Argova historická fikce se jako vždy četla skvěle. Jen závěr není moc potěšující, i když argumenty snesl tak přesvědčivé, že těžko můžu nesouhlasit.
Quentinův článek je super. Sice mě osobně tenhle styl jeskyní plný potvor v uzavřených místnostech a magických předmětů vždycky iritoval, ale tohle je tak dobře vymyšlené a zpracované, prostě skvělá klasika.
Zbytek jsem zatím nečetl.
Fagi mi přijde ve stejné kategorii jako Hébička. Mám rád jiné pohledy na svět, ale ne takhle jiné. Naproti tomu bezejmeného hrdinu mám staženého už pár let, ten se mi líbí moc.
Planetární invaze - vedli jsme tu o ní debaty a popsaný způsob mi projde pořad stejně nesmyslný jako na začátku, dobrý tak do Starcraftu, kde bojuje s bídou dvě stovky jednotek. Ani zdaleka se to nepřibližuje největší invazi v historii, přitom by měla být tak o dva řády větší. Navíc jsem neviděl žádný film, který by takový způsob invaze ukazoval, rad pro RPG je tam velmi málo, takže smysl tohoto článku nechápu.
Pipuxův gamedesign je pro mě hodně nesrozumitelný, vlastně nevím co tím chtěl říct kromě "když to bude moc divné, bude to číst/hrát málo lidí." Jinak pro hodně divné světy a tvory mu doporučím prostřední část knížky Ani sami bohové, kde jsou tvorové tři pohlaví vytvářející slynutím nového tvora. Nebo Flatland.
Argova historická fikce se jako vždy četla skvěle. Jen závěr není moc potěšující, i když argumenty snesl tak přesvědčivé, že těžko můžu nesouhlasit.
Quentinův článek je super. Sice mě osobně tenhle styl jeskyní plný potvor v uzavřených místnostech a magických předmětů vždycky iritoval, ale tohle je tak dobře vymyšlené a zpracované, prostě skvělá klasika.
Zbytek jsem zatím nečetl.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Příspěvky: 4217
- Registrován: 6. 11. 2006, 07:40
- Bydliště: Brumov
Re: 45. číslo vydáno!
Tak Bezejmenný hrdina bude naše stálice, to se neboj Já jsem ráda, že se dostalo na můj oblíbený díl IVFagi mi přijde ve stejné kategorii jako Hébička. Mám rád jiné pohledy na svět, ale ne takhle jiné. Naproti tomu bezejmeného hrdinu mám staženého už pár let, ten se mi líbí moc.
Jinak k té Fagi - webcomicsy dneska "frčí", tak jsem si říkala, že rozhovory s lidmi, co dělají webcomicsy a jsou úspěšní, by mohly být pro Drakkar zajímavé. A Drakkar potřebuje víc comicsu!
Já už jsem z pochopitelných důvodů četla všechno,
nejdychtivěji historickou fikci, space opera invazi a knižní recenzi. Nákresy u dungeonu byly perfektní, zatím jsem stále nerozdýchala, že ve skříni naleznou hrdinové 4 pláště a podprsenku (???)
Jachting byl na mě trochu moc odborný a podrobný, nejsem na to dost velký mořský vlk, Od obyčejného po nepochopitelné bych asi vnímala jako dost svéráznou úvahu
Takže za mě tak, těším se na další číslo
R
"Make BDSM, not war, sister."
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: 45. číslo vydáno!
PetrH, Jerson, Raven: Oh, díky! Byl jsem z toho tak nervózní, dokud jste nenapsali
edit: PetrH: Pokračování přímo Trossu asi nebude, ale nějaký další věci dělat budu. Doma jsme z toho ještě nehráli Stříbrnej důl a Ziggurat, ostatní dopadli celkem dobře.
Týjo, ani si nepamatuju, kde to tam je. Nebyla náhodou podprsenka vynalezena až koncem devatenáctého století?Raven píše:Nákresy u dungeonu byly perfektní, zatím jsem stále nerozdýchala, že ve skříni naleznou hrdinové 4 pláště a podprsenku (???)
edit: PetrH: Pokračování přímo Trossu asi nebude, ale nějaký další věci dělat budu. Doma jsme z toho ještě nehráli Stříbrnej důl a Ziggurat, ostatní dopadli celkem dobře.
Naposledy upravil(a) Quentin dne 19. 8. 2014, 14:42, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Moderátor
- Příspěvky: 9050
- Registrován: 20. 11. 2006, 20:59
- Bydliště: Praha
Re: 45. číslo vydáno!
To není ten problém, Quentine
Jo, a ten tvůj dungeon byl super.
Jo, a ten tvůj dungeon byl super.
... ano, chtěl jsem zničit svět. Ale ne takhle.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
Staré zápisy z her, aktuálně: Tannhäuserova brána - Claudius II, Karak - Erbald.
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: 45. číslo vydáno!
V dungeonu, kde jsou portály do druhoválečného bunkru i mezi vesmírmé mariňáky to bude ta nejmenší nepřesnostQuentin píše:Týjo, ani si nepamatuju, kde to tam je. Nebyla náhodou podprsenka vynalezena až koncem devatenáctého století?
Jen by mě zajímalo, jak ti funguje svět a hlavně herní skupina, když v každém dungeonu nasbírají tunu takových magických věcí.
Ještě jedna věc - mohl bys své prostředí udělat přístupné dvojnásobnému počtu hráčů, kdybys všechny magic věci, mluvící hlavy a podobné oddělil zvláštním fontem jako možnost pro high magic světy, přičemž při jejich vynechání by byl svět víceméně středověká fantasy s pár magickými/fantastickými prvky jako ústřední zápletkou - nějací ti duchové, nemrtví, mágové a tak. To samé se ztroskotanými kosmickými loděmi - on je to sice cool prvek, ale půlka hráčů musí takovou věc vyhodit, protože by jim nabořila fungování světa.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: 45. číslo vydáno!
trueV dungeonu, kde jsou portály do druhoválečného bunkru i mezi vesmírmé mariňáky to bude ta nejmenší nepřesnost
a) Nemáme jich tam až tolik. Tross má být startovní mapa a ze začátku se hodí toho rozdat víc, aby si hráči moc nezáviděli, případně získali o důvod navíc přilnout ke své postavěJen by mě zajímalo, jak ti funguje svět a hlavně herní skupina, když v každém dungeonu nasbírají tunu takových magických věcí.
b) Magické předměty nejsou nezničitelné. Někdy hodíš jedničku při boji s obrem a je hotovo. A jindy ti DM dá při topení vybrat, jestli si necháš uplavat magickou sekeru nebo budeš mít -4 k záchrannému hodu.
c) Ne všechny, ale hodně magických předmětů má nějakou cenu, nevýhodu nebo omezený počet použití. Meč černého rytíře dává bonus damage jak do cíle, tak do nositele. Xaphanovo srdce funguje jen polité čerstvou krví. Kouzlením pomocí chaotitu riskuješ mutaci. Kouzelná hůlka má při každém použití 1z6ti šanci na vybití apod.
d) Některé předměty jsou vyloženě situační. Třeba krystal skutečného vidění nebo zbraň očarovaná k zabíjení obrů.
Myslím, že v naší nynější hře to vychází cca 1 silný předmět a 1-2 slabé na postavu.
Já se trošku snažim propagovat ten pulpovej žánr včetně všech těhle dobrodružných, tajemných nebo magických věcí. Ale i kdyby - předpokládám, že každý vypravěč dost sofistikovaný, aby věděl, co se mu hodí a nehodí do žánru, si to dokáže při prvním čtení vyškrtat/vyměnit sám.Ještě jedna věc - mohl bys své prostředí udělat přístupné dvojnásobnému počtu hráčů, kdybys všechny magic věci, mluvící hlavy a podobné oddělil zvláštním fontem jako možnost pro high magic světy, přičemž při jejich vynechání by byl svět víceméně středověká fantasy s pár magickými/fantastickými prvky jako ústřední zápletkou - nějací ti duchové, nemrtví, mágové a tak. To samé se ztroskotanými kosmickými loděmi - on je to sice cool prvek, ale půlka hráčů musí takovou věc vyhodit, protože by jim nabořila fungování světa.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 13205
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
Re: 45. číslo vydáno!
Velice milé číslo. Sice jsou některé články delší, než by se mi v současném rozpoložení chtělo číst, to ale neznamená, že bych si je nechtěl někdy přečíst Výcuc ze zdejší spaceoperní diskuse zabalený do pozlátka, psycho-filosoficko-analytická rozebíračka gamedisgnování a důkladně zpracovaný dungeon zvlášť potěšily!
Takže: kluci, děkujem!
Takže: kluci, děkujem!
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22629
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
Re: 45. číslo vydáno!
Nepřeceňuj vypravěče - vzpomínám si, jak si ten náš přečetl v pravidlech Dračáku, že je fajn vrazit do dungeonu nějaký moderní předmět, který bude popisovat hráčům pohledem středověkého člověka, nebo místnost s obrácenou gravitací. Samozřejmě jsme dostali místnost s obrácenou gravitací a hasičákem, což mi totálně rozbilo jakoukoliv uvěřitelnost herního světa.Quentin píše:Já se trošku snažim propagovat ten pulpovej žánr včetně všech těhle dobrodružných, tajemných nebo magických věcí. Ale i kdyby - předpokládám, že každý vypravěč dost sofistikovaný, aby věděl, co se mu hodí a nehodí do žánru, si to dokáže při prvním čtení vyškrtat/vyměnit sám.
Patnáctiletý kluk nemá obvykle soudnost, aby to dokázal odlišit. Nicméně pokud se ti nechce, nechám být. Jen pak tvoje jeskyně nemůžu bez další úpravy doporučit okomukoliv jinému, o což mi šlo především.
hraju: Ω Projekt Omega
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: 45. číslo vydáno!
Jerson: Jsou lokace, kam se to bez vysvětlení nehodí, ale pak jsou místa jako čarodějné věže nebo prastaré podzemní komplexy, kde se nevysvětlitelné věci hodí. Místnost s obrácenou gravitací, pozměněným tokem času, oživlými obrazy v zrcadlech, superurychlenou evolucí či kostidrtící ozvěnou jsou skvělé i jako překážky a puzzly. Sledovat dobrodruhy, jak pomocí základních pomůcek jako je lano, pochodeň, meč či kouzlo telekineze překonávají takovýhle terén - nebo jej dokonce využívají v boji - je místy legrační a nevážné, ale často překvapivé, napínavé a zábavné.
Ale příště se nad tim zkusim víc zamyslet a možná nebudu to míchání žánrů dělat tak okatě (místo vesmírné lodě ve stylu Aliens tam bude něco jako z Numenery )
Ale příště se nad tim zkusim víc zamyslet a možná nebudu to míchání žánrů dělat tak okatě (místo vesmírné lodě ve stylu Aliens tam bude něco jako z Numenery )
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001