45. číslo vydáno!
Moderátor: Raven
Re: 45. číslo vydáno!
Včera jsem přečetl Trosské panství a jeho dungeony a chtěl bych na to zareagovat.
Obecně se mi to hodně líbí - pěkné mapy, rozumně udělané popisy místností, náhodné tabulky = hodně inspiračního materiálu
Konkrétně ale mám pár poznámek:
(a) Skoro všechny dungeony jsou svoji myšlenkou stejné: zešílevší pán a jeho dílo/sídlo. Když jsem už po x-té četl o jakýchsi kusech mrtvých těl kdesi, tak mi to nepřišlo tak super. Takže myslím, že by to chtělo dungeony trochu víc rozrůznit.
(b) Tak trochu mi chybí alespoň krátká věta o tom, proč by měli dobrodruhové zrovna tu danou lokaci navštívit (= zahákování). Většina výprav vyplyne z toho, jaké drby se družina zrovna dozví, ale třeba by to mohlo být ještě i trochu jinak...
(c) Myslím, že by stálo za to udělat alespoň krátký popis města Trossu. Mapa vztahů je fajn, ale když jsou všude kolem ty pěkné mapky, tak by si Tross asi taky nějakou zasloužil
(d) Když jsou všechny náhodné tabulky d12, tak i ta V noci by měla být d12.
(e) Kdy bude další pokračování?
Obecně se mi to hodně líbí - pěkné mapy, rozumně udělané popisy místností, náhodné tabulky = hodně inspiračního materiálu
Konkrétně ale mám pár poznámek:
(a) Skoro všechny dungeony jsou svoji myšlenkou stejné: zešílevší pán a jeho dílo/sídlo. Když jsem už po x-té četl o jakýchsi kusech mrtvých těl kdesi, tak mi to nepřišlo tak super. Takže myslím, že by to chtělo dungeony trochu víc rozrůznit.
(b) Tak trochu mi chybí alespoň krátká věta o tom, proč by měli dobrodruhové zrovna tu danou lokaci navštívit (= zahákování). Většina výprav vyplyne z toho, jaké drby se družina zrovna dozví, ale třeba by to mohlo být ještě i trochu jinak...
(c) Myslím, že by stálo za to udělat alespoň krátký popis města Trossu. Mapa vztahů je fajn, ale když jsou všude kolem ty pěkné mapky, tak by si Tross asi taky nějakou zasloužil
(d) Když jsou všechny náhodné tabulky d12, tak i ta V noci by měla být d12.
(e) Kdy bude další pokračování?
Re: 45. číslo vydáno!
Tohle je otázka, kterou jaktěživ nepochopím; už od dávné debaty, proč dobrodruhové mají lézt do Bílého hradu v DrD 1.0.krátká věta o tom, proč by měli dobrodruhové zrovna tu danou lokaci navštívit
Lze vymyslet milion přídavných důvodů, proč navštívit dungeon.
A stejně tak lze všechny tyto důvody odmítnout a nevlézt tam.
To je paradox svobodné vůle.
Pro lidi, kteří tam nevlezou, případně hledají výmluvy, je marné vytvářet Trosské panství i jakékoli jiné RPG.
Mimochodem, je prý hotová jedna pohádka, kdyby ji někdo potřeboval a bylo málo článků.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
U minidungeonů se mi to stává pořád. Někdy zkusim udělat nějaké, co nejsou jen prosekání k bossovi. Případně nějaké větší s více vchody, různými cestami a různými objectives (např. aby mělo smysl jít jen vykrást pokladnici ve třetím patře a bosse v druhém obejít). Snad budou vypadat živější, dají hráčům víc svobody, nebudou si tak podobné a ideálně budou na víc jak jedno použití.(a) Skoro všechny dungeony jsou svoji myšlenkou stejné: zešílevší pán a jeho dílo/sídlo. Když jsem už po x-té četl o jakýchsi kusech mrtvých těl kdesi, tak mi to nepřišlo tak super. Takže myslím, že by to chtělo dungeony trochu víc rozrůznit.
Nevěděl jsem, jak moc sandboxově češi/dračákysti hrajou. Mám dojem, že se věci často motají okolo osobních příběhů postav, tak jsem to nechal na vypravěčích. Ať vymění některé zajatce z dungeonu za NPC z historie postav. Nebo může jeden hráč být syn havíře, ať se ho to hned týká. Nebo může v dungu být macguffin z úplně jiné zápletky.(b) Tak trochu mi chybí alespoň krátká věta o tom, proč by měli dobrodruhové zrovna tu danou lokaci navštívit (= zahákování). Většina výprav vyplyne z toho, jaké drby se družina zrovna dozví, ale třeba by to mohlo být ještě i trochu jinak...
Ale hodně dobrodružným družinám bude stačit pohled do mapy a nějaký ten drb.
Pro příště možná rozhodím víc hooků i mezi random encountery.
Noční encountery se zas tolik nevyužijou. Většinou to postavy prochrápou(d) Když jsou všechny náhodné tabulky d12, tak i ta V noci by měla být d12.
Kdo ví. Ani nevím, jak by mělo pokračování vypadat.(e) Kdy bude další pokračování?
My jsme při hraní používali tuhle, tak jsem nějak ztratil motivaci dělat vlastní(c) Myslím, že by stálo za to udělat alespoň krátký popis města Trossu. Mapa vztahů je fajn, ale když jsou všude kolem ty pěkné mapky, tak by si Tross asi taky nějakou zasloužil
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 45. číslo vydáno!
Tak ten Angra Mainju nějak škodil lidem v okolí, nebo ne?Wild West píše:Tohle je otázka, kterou jaktěživ nepochopím; už od dávné debaty, proč dobrodruhové mají lézt do Bílého hradu v DrD 1.0.
Každopádně souhlasím s tím, že motivace se dá vymyslet za běhu, na míru družiny, případně se dá jít na výpravu i bez ní (i když to já docela nerad).
To je vidět, že jsi asi "postižen" DnD 4e, její "přímočarostí" a "encounterovskému myšlení"Quentin píše:U minidungeonů se mi to stává pořád. Někdy zkusim udělat nějaké, co nejsou jen prosekání k bossovi. Případně nějaké větší s více vchody, různými cestami a různými objectives (např. aby mělo smysl jít jen vykrást pokladnici ve třetím patře a bosse v druhém obejít). Snad budou vypadat živější, dají hráčům víc svobody, nebudou si tak podobné a ideálně budou na víc jak jedno použití.
Ostatní přípomínky jsou ok. Mapka se mi líbí. Na pokračování (což může být i popis jiného panství či jiné části světa) se těším
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
To vůbec. Ani 4e jsem takhle nehrál. V něm jsem dungeony skoro neměl. Hráli jsme to vesměs příběhově a když došlo na boj, tak jsem ten encounter designoval na místě při kreslení na battlemat. Měl jsem na to i takovej checklist (1-zadefinovat conflict resolution 2-nezapomeň artillery a controlery 3-difficult terrain 4-interactive terrain 5-time mechanic...)Pepa píše:To je vidět, že jsi asi "postižen" DnD 4e, její "přímočarostí" a "encounterovskému myšlení"
Při kreslení dungů do odnd spíš trpim na nedostatek času před hrou. Ideální dungeon je velkej a dá se projít na několik způsobů. Takový pak nejvíc podporuje kreativitu a player agency. Potíž je, že když to kreslím ve čtvrtek večer a v sobotu mám vést dvanáctihodinovou session, tak se to přirozeně zlineární, abych toho využil co nejvíc.
I tak ale trosské minidungeony vyprodukují hodně nečekaných situací. Zas tak railroadové nejsou
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 45. číslo vydáno!
Poslední otázka: Dáš mi povolení si trosské dungeony vytisknout, abych je mohl hrát na opengaminzích na Deskofobii Live? Potřebuju nějaká dobrodružství a tyhle dungeony se mi opravdu opravdu líbí
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
Rozhodně. Do toho.
Dej pak vědět, jak to šlo. Případně se občas zmiň o 2k6goblinu
Dej pak vědět, jak to šlo. Případně se občas zmiň o 2k6goblinu
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32275
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
Planetární invaze - zručně napsaný atmosférický článek. Nicméně je na něm poznat, že autoři nafoukli invazi, tak jak jí známe například z doby druhé světové na planetární úroveň (a někde ani to ne - viz použití spojení "dále do vnitrozemí", které u planetárního rozměru nedává smysla). Osobně mi trochu vadí i nevyřčené předpoklady, z nichž stěžejní je zhruba stejná technologická úroveň obou dvou stran a dále existence nějakých kontaktů planety s jinými vesmírnými civilizacemi. Článek je tedy na hraně mezi popisem konkrétní situace a obecnou úvahou, což je škoda, protože jak samostatná úvaha (či spíše populárně naučná analýza) tak do podoby stručného příběhu převedený popis by možná byl přínosnější. Nelze ani souhlasit s některými detaily - při zhruba stejné technologické úrovni lze předpokládat, že útočník by byl schopen určit klíčové prvky obranné infrastruktury a výsadky nasměrovat přímo na ně, nikoliv je shodit poblíž a nejdříve nechat zformovat a pak teprve útočit (viz pád pevnosti Eben Emael) - to je dobrá taktika pro záložní a podpůrné jednotky, ale u speciálů by byl efektivnější přímý nástup.
Abych jen nekritizoval, článek je dobrý, především velmi inspirativní, jen prostě mohl být ještě lepší. K té inspiraci - část o planetárním průzkumu "turisty" mne přivedla na nápad na počítačovou, či možná i papírovou RPG hru (tedy na počítači by mi to přišlo lepší, ale to v životě sám nenaprogramuji, papírové RPGčko bych nějak vytvořit mohl) - hráč/družinka jsou průzkumníky galaktické flotily, vysláni na planetu zběžně prozkoumanou senzory, které ale nezjistí vše, nicméně dokáží vytvořit funkční bioavatar a bezpečně jej dostat na povrch, a touto cestou má být zjištěno co nejvíc informací a tak. poté, co první hráč zemře tak jsou všechny bioavatary pro jistotu zničeny a hráči pak musí odpovědět na kontrolní otázky, které lze formulovat buď soutěžně nebo filosoficky, podle zamýšleného vyznění hry.
Abych jen nekritizoval, článek je dobrý, především velmi inspirativní, jen prostě mohl být ještě lepší. K té inspiraci - část o planetárním průzkumu "turisty" mne přivedla na nápad na počítačovou, či možná i papírovou RPG hru (tedy na počítači by mi to přišlo lepší, ale to v životě sám nenaprogramuji, papírové RPGčko bych nějak vytvořit mohl) - hráč/družinka jsou průzkumníky galaktické flotily, vysláni na planetu zběžně prozkoumanou senzory, které ale nezjistí vše, nicméně dokáží vytvořit funkční bioavatar a bezpečně jej dostat na povrch, a touto cestou má být zjištěno co nejvíc informací a tak. poté, co první hráč zemře tak jsou všechny bioavatary pro jistotu zničeny a hráči pak musí odpovědět na kontrolní otázky, které lze formulovat buď soutěžně nebo filosoficky, podle zamýšleného vyznění hry.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
Číslo nelze stáhnout.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: 45. číslo vydáno!
Me to ma jablku udela prazdny soubor :/
Když to nejde silou, je třeba vzít ještě větší sílu. Mé kladivo je vám k službám.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6644
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 45. číslo vydáno!
Na stránkách Drakkaru to funguje. V prvním příspěvku je ale odkaz na moje úložiště, ovšem Dropbox zjevně změnil veřejné odkazy, takže ty staré, co jsou tady rozeseté po stránkách, už neplatí. Nemám čas to teď řešit, ale pokud nezapomenu, projdu to a odkazy změním na stránky Drakkaru.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Re: 45. číslo vydáno!
Odkazy na dropbox mají ve zvyku časem přestat fungovat, (nejen) proto by to chtělo ten dropboxový mezikrok nějak vynechat.
OnGe tu není, je tu jenom Zuul
-
- .
- Příspěvky: 18102
- Registrován: 31. 10. 2006, 17:35
Re: 45. číslo vydáno!
No, také mi to nepřipadá úplně triviální problém. Pravidelné jásání nad novými Drakkary tak nevyzní, když si zaujatý návštěvník nemůže Drakkar stáhnout na inzerované - a většinou zvýrazněné - adrese.
provizorní řešení by bylo si prostě ty odkazy vymazat z příspěvku, to tolik času nezabere. Zájemce najde Drakkar na obvyklé slovenské adrese. To ovšem musí autoři příspěvku, čili většinou Ethelioni.
provizorní řešení by bylo si prostě ty odkazy vymazat z příspěvku, to tolik času nezabere. Zájemce najde Drakkar na obvyklé slovenské adrese. To ovšem musí autoři příspěvku, čili většinou Ethelioni.
Re: 45. číslo vydáno!
Stalo sa to, že DropBox zrušil verejné adresáre. Bude treba zmeniť odkazy. Díky za upozornenie.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů