Anotace RPG her

Diskuze o portále RPG.sk v období mezi jeho druhým spuštěním (ve spolupráci s RPG Fórum) a úplným sloučením do nových stránek.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22590
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Markus píše:Neznáte někdo Stín meče? Chtělo by to anotaci, ale nenapadá mě nikdo, kdo by tu hru hrál.

Totež platí pro Yrdehessovo oko (nebo jak se to sakra píše).
Znám obojí, a Stín meče jsem i hrál, přes rok. Jen to byla první verze, od té doby prý vyšla i druhá, kterou už neznám, tak nevím, zda by mělo cenu psát recenzi na něco takového.
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

Yrrhedesovo oko mam niekde doma, mozno by som spachal anotaciu takto z hlavy. Viem ze Skaven na to pisal recenziu kedysi davno...
Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay »

Markus píše:Neznáte někdo Stín meče? Chtělo by to anotaci, ale nenapadá mě nikdo, kdo by tu hru hrál.

Totež platí pro Yrdehessovo oko (nebo jak se to sakra píše).
Poznam oboje, mam oboje, hral som oboje.

Ak v momente, ked napisem anotacie k hram, ktore sa mi realne aj pacia (PtA, Enemy Gods, Contenders) tieto dve obskurnosti este stale nebudu mat hotovu anotaciu, pozriem sa na to.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6644
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque »

Dalo mi to zabrat, ale líp nebo stručněji už to asi nezvládnu...

Hrdinové Fantasy
Tomáš Jotov, 2004
Domácí dovednostní systém pro heroické fantasy příběhy

Hrdinové Fantasy jsou český dovednostní systém pro hraní heroických příběhů ve fantasy světech, který si vystačí s jednou šestistěnnou kostkou. Volnost ve vývoji postav je vyvážena při jejich tvorbě systémem výcvikových balíčků, čímž se HF vyhýbají nelogičnostem známým z jiných dovednostních systémů. Propracovaný, ale vcelku intuitivní soubojový systém předpokládá spíše taktické hraní, ale pravidla poskytují i mnoho opravdu využitelných nebojových dovedností. Přestože základní knihy obsahují i kvalitní úvod a rady pro začátečníky, nesetkali se Hrdinové Fantasy s komerčním úspěchem.

EDIT:
http://www.hrdinovefantasy.cz/
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Super anotace, díky! Beru ji úplně bez výhrad :D
Co se týče vašich vřelých nabídek, tak abyste se o to Yrdhessovo oko a Stín meče nepoprali :wink: Budu moc vděčný, ať už to udělá kdokoliv. Jenom je pravda, Jersone, že anotovat starou verzi Stínu meče asi nemá cenu. Ale i tak díky.

Peekay mi poslal anotace na Shadowrun. Prosil jsem ho zvlášť o druhou edici (protože vyšla česky - bude v oddíle Domácí hry), zvlášt o třetí (pro oddíl Zahraniční hry; poslední klasická edice, neoficiální překlad) a zvlášť o čtvrtou (prakticky jiná hra). Následující text zoufale potřebuji zkorigovat. Peekay mi to ve svém stylu poslal totálně bez diakritiky, a víte jak jsem na tom se slovenšinou. Navíc je tam několik mýc úprav, pro jistotu česky, abych se neztrapnil :roll: Prosím o korekci.

Shadowrun, druhé vydanie
Blackfire, 1993
Hra spajajuca elementy dystopickej buducnosti a fantastiku zanru Sword & Sorcery

Překlad americké hry, který v České republice publikovala firma Blackfire. Pise sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Svet ovladaju megakorporacie, ktore na spinavu pracu jedna proti druhej pouzivaju „shadowrunnerov“ – kriminalne zivly bez legalnej identity. Hraci na seba beru ulohy tychto „runnerov“ a ako magovia, deckeri (programatori pracujuci s celosvetovou sietou virtualnej reality zvanou Matrix) ci kyberneticky vylepseni poulicni samuraji plnia najrozlicnejsie ulohy, ktore su im zadavane. Hra je zamerana hlavne na akcnost deja, pravidlovo kladie doraz na bojove situacie.

Shadowrun, tretie vydanie
FASA, 1998
Hra spajajuca elementy dystopickej buducnosti a fantastiku zanru Sword & Sorcery

Uspesna cyber-fantasy hra, která ve starším vydání vyšla i v České republice (viz výše). Pise sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Svet ovladaju megakorporacie, ktore na spinavu pracu jedna proti druhej pouzivaju „shadowrunnerov“ – kriminalne zivly bez legalnej identity. Hraci na seba beru ulohy tychto „runnerov“ a ako magovia, deckeri (programatori pracujuci s celosvetovou sietou virtualnej reality zvanou Matrix) ci kyberneticky vylepseni poulicni samuraji plnia najrozlicnejsie ulohy, ktore su im zadavane. Hra je zamerana hlavne na akcnost deja, pravidlovo kladie doraz na bojove situacie. Skalními fanoušky je považována za poslední „klasický“ Shadowrun.

Shadowrun, štvrte vydanie
FanPro, 2005
Najnovsie vydanie uspesnej cyber-fantasy hry (viz výše)
(domácí stránka) (články) (diskuze)

Je rok 2070... a pravidla zivota v tienoch sa zmenili. Stvrta edicia prinasa zasadne zmeneny (zjednoduseny) herny system, ale aj rozsiahle zmeny v hernom svete (z najpodstatnejsich spomenme zmenu Matrixu na celosvetovu bezdrotovu siet a rozpad niekolkych megakorporacii).
Napriek tomu, ze pravidla stvrtej edicie su ovela elegantnejsie a jednoduchsie, ide o pomerne radikalnu zmenu oproti systemu predoslych edicii, a preto je tato mnohymi zatvrdilymi fanusikmi povazovana za samostatnu hru.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Shadowrun, druhé vydanie
Blackfire, 1993
Hra spájajúca elementy dystopickej budúcnosti a fantastiku žánru Sword & Sorcery

Preklad americkej hry, ktorý v Českej republike publikovala firma Blackfire. Píše sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Ovládajú ho megakorporácie, ktoré na špinavú prácu medzi sebou používajú „shadowrunnerov“ – kriminálne živly bez legálnej identity. Hráči na seba berú úlohy týchto „runnerov“ a ako mágovia, deckeri (programátori pracujúci s celosvetovou sieťou virtuálnej reality zvanou Matrix) či kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plnia najrozličnejšie úlohy, ktoré sú im zadávané. Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie.

Shadowrun, tretie vydanie
FASA, 1998
Hra spájajúca elementy dystopickej budúcnosti a fantastiku žánru Sword & Sorcery

Úspešná cyber-fantasy hra, ktorá v staršom vydaní vyšla i v Českej republike (viď vyššie). Píše sa rok 2050 a svet sa Zobudil... Ovládajú ho megakorporácie, ktoré na špinavú prácu medzi sebou používajú „shadowrunnerov“ – kriminálne živly bez legálnej identity. Hráči na seba berú úlohy týchto „runnerov“ a ako mágovia, deckeri (programátori pracujúci s celosvetovou sieťou virtuálnej reality zvanou Matrix) či kyberneticky vylepšení pouliční samuraji plnia najrozličnejšie úlohy, ktoré sú im zadávané. Hra je zameraná hlavne na akčnosť deja, pravidlovo kladie dôraz na bojové situácie. Skalnými fanúšikmi je považovaná za posledný „klasický“ Shadowrun.

Shadowrun, štvrté vydanie
FanPro, 2005
Najnovšie vydanie úspešnej cyber-fantasy hry (viď vyššie)
(domáca stránka) (články) (diskusia)

Je rok 2070... a pravidlá života v tieňoch sa zmenili. Štvrtá edícia prináša zásadné zmenený (zjednodušený) herný systém, ale aj rozsiahle zmeny v hernom svete (z najpodstatnejších spomeňme zmenu Matrixu na celosvetovú bezdrôtovú sieť a rozpad niekoľkých megakorporácií).
Napriek tomu, že pravidlá štvrtej edície sú oveľa elegantnejšie a jednoduchšie, ide o pomerne radikálnu zmenu oproti systému predošlých edícií a preto je táto mnohými skalnými fanúšikmi považovaná za samostatnú hru.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

ICAR Rpg
aktuálna verzia 3.5
Rob Lang, 1990-2007

http://www.icar.co.uk

Obrázek

Sci-fi opera v 93. storočí, kedy svet stojí nielen proti sebe, ale aj zoči-voči vlastným výtvorom, ktoré sa obrátili proti svojim tvorcom.

ICAR je voľne dostupný RPG systém, zasadený do sci-fi prostredia s mnohými technologickými výdobytkami danej doby, bionikou a vesmírnymi loďami. Postavy sú tvorené pomocou štatistík, úchylok a schopností, čo ich príjemne poľuďšťuje a dáva hráčom vodítka pre samotnú hru. Systém je dostatočne jednoduchý tak pre začiatočníkov, ako aj pokročilých hráčov a obsahuje zaujímavé boje, v ktorých tvoríte kombá útočných a obranných pohybov. Okrem hlavných pravidiel existujú dodatky vo forme príručky pre Pána hry, knihy o prostredí, nádherne graficky spracovaných kariet postáv, vybavenia a bioniky a hlavne je dostupná aktívna podpora autora.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Je to tam!
Díky za korektury.
A díky za Icar. Tu hru neznám, takže nemůžu posoudit, nakolik je anotace výstižná. Přijato bez výhrad :wink:
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4711
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Markus píše:Je to tam!
Díky za korektury.
A díky za Icar. Tu hru neznám, takže nemůžu posoudit, nakolik je anotace výstižná. Přijato bez výhrad :wink:
Spoznáš, až bude tak na budúci rok preložená ;)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3748
Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od crowen »

mat ja vas volny cas pani.... $cry$
Uživatelský avatar
Arek Maldazaar
Příspěvky: 35
Registrován: 21. 9. 2007, 19:04
Bydliště: plus mínus Brnus
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arek Maldazaar »

Vampire: the Requiem
2004
Horrorová hra v kůži upírů
Hlavní důraz v této moderní gotické hře je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je zcela prokazatelně inspirováno Masquerade, přínáší ale řadu inovací. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj se sebou samým v podobě krvelačné Bestie v nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí. A nezapomeňte, nejste ve Světe Temnoty sami... Každá maličkost v neživotě upíra má určitý tón, které dohromady tvoří skladbu provázející upíra neživotem – Requiem.
I don’t need to “get a life”. I’m a gamer. I have lots of lives.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Jestli to chapu dobre, anoace jsou takovy uvodni přehled k RPG. Nechcete k nim umožnit i kratke komentaře, kde by lide mohli psat svuj nazor na hru a připadně by ji davali s sve hlasy, nebo hodnoceni, apod...?
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Také přidávím svou trošku (klidně to markusi trochu uprav nebo zkrať):

Over the Edge

Obrázek

Jonathan Tweet, Robin D. Laws
Konspiračni hra na fiktivním ostrově v současnosti
domácí stránka: http://www.atlas-games.com/overtheedge/

Over the Edge je hra ve které nikdy nevíte. Odehrává se v ostrově Al-Amarja, kde se střetávají všechny konspirace světa a kde se splétají a rozplétají intriky a plány všech mocichtivých jedinců a osob, jimiž je náš svět opředen. Samotné téma a prostředí hry je velmi promyšlené, psychedelické a surellistické. Často bývá tato hra přirovnáváná ke kombinaci seriálů Městečko Twinpeaks, Krajní meze nebo X-Files a knize Nahý oběd od W.S. Burroughse nebo fikci P.K. Dicka.
Samotný setting není psán klasickým dokumetaristicko-encyklopedickým přístupem, ale je pojmout jako praktická pomůcka ke hře, která vás bude inspirovat a podporovat.
Pravidla je velmi jednoduchá a intuitivní a některými lidmi bývají považována za předchůdce systému pro RPG Fate.

InSpectres

Obrázek

Jared A. Sorensen
Odlehčení investigativní hra a boji se zlem a vyšetřováním paranormálních jevů
domácí stránka: http://www.memento-mori.com/inspectres/

InSpectres jsou hra stylizující hráče do rolí agentů zaměstnaných v jedné z poboček společnosti InSpectres, která se zabývá vyšetřováním paranormálních jevů. Silná inspirace pochází z filmu Ghostubusters.
Samotný systém je celkem jednoduchý a obsahuje několik velmi inovativních nápadů: jako různé typy televizní vstupů před kamerou, které známe například z různých reality show; pravidla pro vedeni vlastní pobočky nebo investigativní zaměření hry podporující systém, který dává hráčům do rukou velké příběhové pravomoce a s jehož použitím skutečnou pointu případu nezná nikdo předem, neboť ta je tvořena až samotným hraním.

Little Fears

Obrázek

Jason L. Blair
Hororová hra o dětském děsu
domácí stránka: (poze pro nevě chystanou novou edici Little Fears: Nightmare Edition: http://www.littlefears.com/)

Little Fears je hororová hra v roli bezbranných dětí v našem světě, kde strašidla ze ze skříně opravdu existují a jejich jediným cílem je zbavit svět dětské nevinnosti.
Pravidla hry jsou velmi jednoduchá a snaží se, podobně jako celá kniha, podpořit u hráčů dětský pohled na svět, jež je konfrontován s temnou a děsivou pravdou: nejste tu sami, ale nikdo vám neuvěří. Samotná hra umožňuje dvě roviny příběhu, z nichž každý vytváří trochu jiný zdroj děsu. Jedna se zaměřuje na nadpřirozenější prvky: samotná strašidla a zemi za skříní, odkud pochází. Zatímco druhá rovina vychází z reálnějších elementů a sice čeho jsou obyčejní, lidé (zejména ti dospělí) schopní, dostanou-li do vlivu strašidel.
Ač místy trochu kontroverzní, hra zaznamenala, také díky svému silnému tématu, velký úspěch a brzy se již nedala sehnat. Momentálně se však připravuje nová edice s názvem Little Fears: Nightmare Edition.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Díky za vaše anotace! Jsou tam všechny, jen s minimálními změnami. Především Bajovi jsem to potřeboval zkrátit.

Areku, díky za anotaci Requiem. Anotace World of Darkness jsou přesně to, co potřebujem. Jenom mi tam trochu chybí, že ses ani slůvkem nezmínil o systému. A možná by bylo fajn uvést, čím se hra liší od předchozí verze (jestli se teda vůbec liší). Kdybys to chtěl doplnit, byl bych ti neskonale zavázán.

K Bajovi nemám co dodat.
Bajo píše:Jestli to chapu dobre, anoace jsou takovy uvodni přehled k RPG. Nechcete k nim umožnit i kratke komentaře, kde by lide mohli psat svuj nazor na hru a připadně by ji davali s sve hlasy, nebo hodnoceni, apod...?
To bohužel nejde z technického hlediska, alespoň ne v dohledné době. Je sto a jedna úprava v enginu, které potřebujeme udělat, a zaneprázdněný Crowen má plné ruce práce. Takovéhle doplňující funkce jsou až úplně někde vespod pořadníku. Ale je to dobrý nápad, o tom žádná. Jen kdyby se našelo více času (nebo nějaký ochotný programátor 8) ).

Mimochodem, pokud se ti nelíbí změní některé anotace, nebo bys ji chtěl upravit, tak to tady řekni. Počítám s tím, že anotace by se měly průběžně měnit a vylaďovat v diskuzi, takže jen směle do toho. To platí samozřejmě i pro ostatní.

Díky.
Uživatelský avatar
Arek Maldazaar
Příspěvky: 35
Registrován: 21. 9. 2007, 19:04
Bydliště: plus mínus Brnus
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arek Maldazaar »

You're welcome, rad jsem pomohl. O systemu by se mela zminovat uz anotace na nWoD, protoze vsechno ostatni je prakticky podle toho...

Hlavní důraz v této moderní gotické hře je kladen na uvědomění si, že upírství není darem, nýbrž prokletím. Requiem je zcela prokazatelně inspirováno Masquerade, přínáší ale řadu inovací. V nové verzi bylo upuštěno od proslulých rivalů Camarily a Sabbat, naopak se do hry o moc (které nikdo neřekne jinak než Danse Macabre) zapojuje pět nových seskupení jako například Ordo Dracul, Invictus či Lancea Sanctum. Počet klanů byl snížen na pět, jednotliví členové se však od sebe již mohou výrazně lišit. Samotný život upíra není procházkou růžovou zahradou. Nikdy nekončící souboj se sebou samým v podobě krvelačné Bestie v nitru se prolíná se snahou nezmizet ve víru dějin a stát se mocným, neboť to je to jediné, co neživot nabízí. A nezapomeňte, nejste ve Světe Temnoty sami... Každá maličkost v neživotě upíra má určitý tón, které dohromady tvoří skladbu provázející upíra neživotem – Requiem.
I don’t need to “get a life”. I’m a gamer. I have lots of lives.
Zamčeno

Zpět na „Portál RPG.sk“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů