Fate Shadowrun

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek: Sorry, měl sem na mysli Augmentation. Arsenal není špatné, pokud tam je něco overpowered tak je to tak akorát Gauss Rifle po erratech a možná milspec armor. Můj názor je, že hru spíš rozšiřuje, než aby to byl čistý powercreep. Je tam plno věcí, které mají (většinou odůvodněně) vysoké staty, ale jejich reálná užitečnost je dost diskutabilní.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Pieta »

Sosacek píše:- zajimavejsi souboje, kde se vic vykukuje zpoza rohu, hazi granaty, krici, prevraci stoly, utoci z ruznych uhlu a tak, misto toho aby vsichni stali uprostred mistnosti a hazeli dokud jedna strana nepadne
Tohle začne fungovat v okamžiku, kdy to budou pravidla podporovat a zanedbat to se nevyplatí.

Možnost napískat si apekty ala diaspora imho dost pomůže. V okamžiku, kdy můžu skočit za sloup a připravím si tím jednorázovou +2 proti další střelbě, a to krytí za sloupem je dost jednoduchá akce na to, aby to vynahradilo to, že nepříteli přenechám akci, tak to lidi dělat budou. Možná předpřipravit typické manévry, používané dovednosti a jejich následky (kryt, aktivovat proti útoku nebo pozorování; krycí palba, aktivuje nějaký spojenec v obraně proti dotyčnému; obcházení, relativně jednoduchá akce na zrušení aspektu krytu; atd.)

Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
Sosacek píše:- zadny hacker problem
Hodně štěstí. (:
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek: Tak mě napadlo, 5 refreshl je dost málo na street samuraie. Není žádný problém mít ve 4kách postavu s Wired Reflexes II, Muscle Replacement II a Skillwires III hnedka od začátku, nacpal bys to bez větších problémů i do 200 bp postavy, kdyby jsi chtěl. A pokud jde o to, co narveš do postavy odpovídající podle prravidel začínajícímu runnerovi s 400 bp, tak je to: Move-by-Wire II (lepší Wired Refelxes z Augmentation, zahrnuje navíc i skillwires, ale je o dost dražší), Muscle Augmentation II, Muscle Toner IV, Synthcardium, Tailored Pheromones III, Cybereyes IV s všemožným vybavením, Cyberears III s všemožným vybavením, Olfactory Booster VI, Radar Sensor IV, Ultrasound Sensor a Attention Compresor III a to jenom s využitím základních pravidel a dvou core sourcebooků (Augmentation, Runner's Companion). Odhaduji, že v tvém systému by to přišlo nejméně na 6 refreshů a přitom je to plně legální začínající postava v základní hře.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Pieta píše:Tohle začne fungovat v okamžiku, kdy to budou pravidla podporovat a zanedbat to se nevyplatí.
To je otazka. Chci aby "zustat jak magor stat uprostred mistnosti i kdyz ostatni zdrhaji najit kryty" i "zapadnu do krytu" byly validni volby ktere maji sve pro a proti. To tenhle system ale splnuje uz ted, v zasade.
Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
Na zacatku obvykle ano. Kdyz se dostaneme k serifovu osmemu vystrelu (kazdy znamena aspon dva ale az tri hody) koncem druheho kola, tak uz to chce mit kazdy za sebou.
Pieta píše:Hodně štěstí. (:
To neni tak tezke. Zakladem je myslim vyhazet z toho hody, pac magove litajici na pruzkum v astralu jsou mnohem mensi problem nez hackeri, protoze hacker si musi 900x hodit.
Fritzs píše:Sosacek: Tak mě napadlo, 5 refreshl je dost málo na street samuraie. Není žádný problém mít ve 4kách postavu s Wired Reflexes II, Muscle Replacement II a Skillwires III hnedka od začátku, nacpal bys to bez větších problémů i do 200 bp postavy, kdyby jsi chtěl. A pokud jde o to, co narveš do postavy odpovídající podle prravidel začínajícímu runnerovi s 400 bp, tak je to: Move-by-Wire II (lepší Wired Refelxes z Augmentation, zahrnuje navíc i skillwires, ale je o dost dražší), Muscle Augmentation II, Muscle Toner IV, Synthcardium, Tailored Pheromones III, Cybereyes IV s všemožným vybavením, Cyberears III s všemožným vybavením, Olfactory Booster VI, Radar Sensor IV, Ultrasound Sensor a Attention Compresor III a to jenom s využitím základních pravidel a dvou core sourcebooků (Augmentation, Runner's Companion). Odhaduji, že v tvém systému by to přišlo nejméně na 6 refreshů a přitom je to plně legální začínající postava v základní hře.
Ja hlavne z toho systemu zacinam mit pocit, ze neni dost hluboky aby podporoval tyhle "upgrady cyberware". Jaky dalsi efekt by mohlo mit move-by-wire ktery nemaji mnou vymyslene reflexy? Jak bych mel odlisit reflexy 2 od reflexu? Bojim se, ze Fate nema dostatecnou granularitu, a co tak koukam na zbrane, tak tam taky velky rozdil neni, takze si nejsem jisty, jestli upgradovani bouchacek a kyberu je v tehle hre realisticky cil.

Nicmene jak jsem psal na zacatku, nevim jestli ho shadowrun potrebuji jinak nez ze zvyku.

...

Jinak:

"augumentuje" se chova asi jako +0.8, dve prekrevajici se "augumentuje" se chovaji jako +1.2

Kód: Vybrat vše

> summary(rolls)
      norm              aug              X2aug       
 Min.   :-4.0000   Min.   :-3.0000   Min.   :-2.000  
 1st Qu.:-1.0000   1st Qu.: 0.0000   1st Qu.: 1.000  
 Median : 0.0000   Median : 1.0000   Median : 1.000  
 Mean   :-0.0036   Mean   : 0.8015   Mean   : 1.213  
 3rd Qu.: 1.0000   3rd Qu.: 2.0000   3rd Qu.: 2.000  
 Max.   : 4.0000   Max.   : 4.0000   Max.   : 4.000  
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Pritom ale ohyba tu gaussovku tak, ze dokonaly vysledek nepriblizi, ale zabrani vam tragicky selhat. To je v zasade to, co jsem hledal. (je to z 250k observaci, zdrojaky na githubu jestli nekdo chce)

EDIT: hups, ta vec negeneruje zrovna maly obrazky $D
But nobody came.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Pieta »

Also, vy ve vaší hře neskáčete do krytu, nepoužíváte krycí palbu a neobcházíte nepřátele? Tak to teda fuj, fuj, písk!
Sosacek píše:Na zacatku obvykle ano. Kdyz se dostaneme k serifovu osmemu vystrelu (kazdy znamena aspon dva ale az tri hody) koncem druheho kola, tak uz to chce mit kazdy za sebou.
On by tenhle přístup v ideálním případě měl snížit počet hodů, protože místo zběsilého kropení nábojema z toho bude pár smysluplnejch (různejch) akcí zakončenejch pár výstřelama.
V nejhorším případě to ovšem vede ke zběsilému kropení nábojema, kde je každej v krytu a hůř se do něj trefuje. Holt je třeba to v praxi vyladit. (:
Sosacek píše:To neni tak tezke. Zakladem je myslim vyhazet z toho hody, pac magove litajici na pruzkum v astralu jsou mnohem mensi problem nez hackeri, protoze hacker si musi 900x hodit.
To je tak trochu dost dané tím, že mág letící na průzkum je pohyb, zatímco hacker uvnitř systému je přestřelka. Aktivní a pasivní překážky, oponenti, atd.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek: Mě šlo o to, že začínající Shadowrunner podle 4té edice může mít upgrady odpovídající 6+ refreshům. Vylepšování ware je mi volné, obešel bych se bez něj.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Fritzs píše:Sosacek: Mě šlo o to, že začínající Shadowrunner podle 4té edice může mít upgrady odpovídající 6+ refreshům. Vylepšování ware je mi volné, obešel bych se bez něj.
No to nemuze, protoze tolik upgradu tu nemam $D (ok, troll se vsema upgradama by se nevesel)

Priznam se, ze mi reflexy I, reflexy II, a reflexy III nepripadaji moc dulezite. Mel jsem tohle procitnuti kdyz jsem pred nekolika lety hra Mass Effect, scifi hru kde zacnete jako clen elitni jednotky, a nekdo tam (uplne bezduvodne) nacpal dndkismus/wowkismus ve stylu "a mas utocnou pusku +1 az utocnou pusku +10 a padaji ti z nepratel porad". WTF?

Pieta: s tim krytem bych se toho nebal, protoze je to aspekt, takze za nej dostanes bonus jenom poprve, a pozdeji to stoji FP, takze te to sice muze zachranit, ale nepocitej s tim, ze to potrva dlouho.

...

Dalsi napady:

- nevim jestli tu bych nemel pyramidu rozsirit. Takhle ma postava 10 dovednosti, ale tri z nich jsou ty zakladni obrany, ktere by mel mit kazdy (react, resist, endure, tady rychlost, telo, vule), a dalsi dve jsou veci ktere by mel umet kazdy shadowrunner, vnimani a nenapadnost. Pak ma postava jen 5 dovednosti na seberealizaci, a z povahy pyramidy plyne, ze v aspon pulce z nich nebude postava moc dobra. Tahle vec se mi moc nelibi.

Kdyz ji pridam dalsi patro, tak sice pridam pet skillu, ale ty budou o 4 horsi nez to v cem je postava nejlepsi, a jako takove nebudou prilis uzitecne (nezapomenme, ze ve Fate jdou hody i dolu, takze dovednost 3 znamena ze obvykle hodim 3, ne ze 3 je pekne minimum od ktereho se odpichuji). Muzu ji ale rozsirit do strany, neboli pridat patro a uriznout vrsek. To by vypadalo nejak takhle:

4: skill, skill
3: skill, skill, skill
2: skill, skill, skill, skill
1: skill, skill, skill, skill, skill

To dava vic prostoru na seberealizaci (v zakladu se mi ta pyramida libi, shadowrunneri maji, navzdory tomu ze jde o skill system, docela silne rozdelena "povolani" a kazdy by mel mit specialitu), aniz by postava nutne musela byt spatna v nejakych vecech.

Nechcete si nekdo zkusit vytvorit postavu? 8)

Jinak je fakt, ze v tomhle pripade by taky nenapadnost a vnimani byly mnohem mene duelzite nez v originalni hre.

EDIT: jo, a chtel bych taky nejakym zpusobem pritlacit na freeform skilly, ktere jsou samozrejme mozne a ocekavane, jako nahrada knowldge skillu, i proto ze jsou awesome. Umi vase postava varit? Hrat na kytaru? Atd. Pokud uz nevite co za skilly poridit, pridejte tyhle a napiste je kurzivou. Nemusite s nimi hazet, ale dodaji zajimavy charakter vasi postave.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od York »

Mít na výběr dvě dovednosti s maximální prioritou se mi celkem osvědčilo, vzniká tak větší počet různých kombinací. Zvlášť když se mezi skillama vyskytují i převlečené atributy a podobně (což u tebe taky). A u spodních pater pyramidy imho není důležité, jak přesně vypadají a je lepší nechat hráčům volnost.

Pak to vypadá takhle:

skill (max), skill (max)
zbytek cokoliv v rozsahu [0 až (max-1)], jak vyjdou body.
Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 792
Registrován: 11. 10. 2009, 10:58
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od fenikso »

Zajímavé, tady se občas kouknu :D.

Taky jsem si pohrával s myšlenkou Fate Shadowrunu, ale protože na to nemám tolik času (rozuměj jsem extra líný), tak jsem to viděl asi takhle: Použít +/– Fate Core, nahodit refresh cca 5-6 a nakoupit za to kyberware, rasu, magii, super-vybavení. To popsat pomocí aspektů a stuntů a celé to namatlat podle SR4e. A na zbytek se vykašlat, vzít to jako color, a soustředit se na atmosféru. Jestli se k tomu dostanu (a hráči budou mít o SR zájem), tak poreferuju, jak to dopadlo.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

To je to, co jsem udelal, jenom s jednou mechanikou navic a Diasporou misto Fate Core.
But nobody came.
Uživatelský avatar
apophis
Příspěvky: 308
Registrován: 5. 4. 2010, 00:03
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od apophis »

V rychlosti pročteno a: Rig a řidiči dron, vznášedel a dalšího podobného - naopak k runům patří. To že je teď v low-level campaign v Praze nehrajeme neznamená, že by bylo dobré je zahazovat jen proto, že s nimi nejsme o týden v kontaktu.

Ad pyramida: ta původní je "rozdělení 20 bodů mezi dovednosti" s tím, že v levelu 4 může být nanejvýš 1 dovednost a že level 1 musí mít aspoň jednu dovednost. Co takhle to udělat jako Střepy snů, kde si můžeš "role" (dovednosti/znalosti/skilly) rozházet dle libovůle (a nižší role pak s tou vyšší musí nějak lehce souviset, specifikovat ji) a nechat tam to, co tu píši, tj.:
Postava musí mít aspoň 1 skill na levelu 1 (i žoldák umí trochu toho hospodského žargonu) a na levelu 4 (specializace postavy na nějakou činnost).
Pokud by tedy postava mohla těchhle 20 bodů (původní součet) rozdělit mězi skillz
Example: 3x level 3 (9 bodů), 2x level 4 (8 bodů), 1x level 2 (2 body) 1x level 1 (1 bod) - můžu být dost dobrým pouličním samurajem, který umí "jen" střílet a "bojovat nablízko" dokonale, a pak umí 3 věci fakt hodně dobře, něco už jen dobře (level 2) a něco normálně (level 1).
8 = 4 + 4
9 = 3 + 3 + 3
2 = 2
1 = 1
_______
20 bodů celkem.

Nenutil bych pyramidu, ale dal bych omezenou "volnost", kdy postava musí mít aspoň jeden level 4 a musí mít apsoň jeden level 1.
Jeden ze dvou hlavounů zakladatelské organizátorské bestie RPG Aliance
DrDo (1× / 14 dní), Indies hry+deskovky (měsíčně), WoD (náhodně), Střepy Snů (náhodně), Shadowrun (1× / 14 dní)
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Ja jsem puvodne tenhle "projekt" stopl, protoze byl moc nudny, presneji, protoze konflikty ve vyslednem systemu byly jak stary dracak nebo dnd, hazis dokud jeden z vas nepadne.

Aspon to vylezlo z meho playtestu: U silneho nepritele a slabe postavy je to nuda, proste prohrajes, nemuzes vymyslet genialni taktiku nebo nepritele aspon donutit ke kompromisu, proste prohrajes. u slabeho nepritele a silne postavy je to nuda, proste vyhrajes, a neni jak to udelat rychlejsi, nebo to, ze by nepritel ktery je slabsi te aspon zpomalil nebo byl hrozbou nejak jinak. a kdyz jsou nepratele a postavy stejne silne, trva to jedna dost dlouho, a druhak je to ciste o nahodne, zas tu neni zadne rozhodnuti ktere by hrac mohl udelat nebo tak neco.

To je jasne, ze neni moc dobra hra. Ale koukal jsem na Fate Core, a vypada to, ze ma nejake prvky navic, ktere by tohle mohly udelat zajimavejsi. Priklad:

V diaspore, hodis na utok:
hodis min nez souper: miss, nic se nestalo
hodis stejne: miss, nic se nestalo
hodis vic: zasah

Ve fate core:
hodis min nez souper: miss, ale muzes z toho udelat hit za "serious price", pokud se s GM dohodnete
hodis stejne: miss, ale dostanes vyhodu na priste
hodis vic: hit
hodis o hodne vic: hit, a dostanes vyhodu na priste

Uz tahle skala vysledku by ten system mela delat o dost min nudny, i kdyz tu porad samozrejme nejsou zadna meaningful decisions. Then again, v SR jich taky vela neni, kdyz pominu lidi hrajici magy, takze je otazka jak moc to vadi.

Takze se k tomuhle jeste casem vratim.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů