Fate Shadowrun

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Jak bych mel udelat Fate adaptaci Shadowrunu? Musi splnovat

aby byla stejne dobra jako original a mela stejny feeling
- Ma byt gritty. Melo by si jit na nekoho pockat, prepadnout a oneshotnout ho.
- Presila dela hodne, nikdo neni "mook".
- Ma tam byt misto pro gear. V SR ma byt velky rozdil v tom, jestli ma nekdo utocnou pusku a armor, nebo nuz a kozenou bundu, i kdyz umi to same (klidne nic moc). Typek s rucnim granatem je hrozba i pro postavy ktere vi co delaji.
- To se tyka cyberware. Budto je clovek 1 % bohatejch, nebo 1 % magickejch, pro ostatni je tady mefisto kterej chce dusi (esenci) za neco co z vas udela typka, kteremu se nevylepseni nemuzou rovnat(*)
- magove musi byt drsni a pritom jini a pritom zranitelni, jako v originale. umi zabijet myslenkou kurva
- kontakty, podplaceni a vyjednavani by melo hrat dulezitou roli
- nelidske rasy by mely byt ve stejne pozici jako kyber nebo magie

aby byla lepsi nez original
- rychlejsi vyhodnocovani, jednodussi koncepty postav, jednodussi
- zajimavejsi souboje, kde se vic vykukuje zpoza rohu, hazi granaty, krici, prevraci stoly, utoci z ruznych uhlu a tak, misto toho aby vsichni stali uprostred mistnosti a hazeli dokud jedna strana nepadne
- zadny hacker problem
- je potreba spravne trefit granularitu skillu. nakolik je realisticke(**), ze nekdo umi strilet lip z pusky nez z pistole, je hloupe kdyz se postava neumi chovat protoze nevysly body, a ne proto ze je to koncept, nebo kdyz runner neumi prelezt zed, nebo kdyz mistor na strelbu ze samopalu neumi vzit do ruky ani pistoli, ani brokovnici

nejsem si jisty
- je zlepsovani postav dulezitym tematem hry? nebo maji byt runneri lepsi hlavne tim, ze maji cim dal tim lepsi hracky, cim dal tim lidi jim neco dluzi, a jsou chytrejsi, a to ze jsou osobne silnejsi je otazka toho ze to tam automaticky preteklo z c&l systemu a nema to tam co delat, nebo to tak ma byt?
- stun track je pravdepodobne zbytecnost.
- maji byt duchove skutecne "physical powerhouse" jako v originale, nebo by jim slusela abstraktnejsi pozice? ma tam vyvolavani vubec byt, a neni lepsi z nej udelat "to jak carodej dela svoji magii," tj. mag posle fireball, saman rekne nebi o blesk, carodej sesle neviditelnost, saman rekne lesu at ho schova? co vlastne tradicni vyvolavani prinasi do hry?
- soubojak ma hodne kamen-nuzky-papir aspektu, jako hollow point naboje lepsi na malo obrnene typky, a prurazne naboje lepsi na vic obrnene typky, manabolt lepsi na obycejne typky, blesk lepsi na jine magy. prinese te hre neco, pokud se to pokusim preportovat? (tohle je myslim vec, za kterou se plati tim slozitym vyhodnocovanim, protoze ten system pak ma hodne "fiddly bits")

Jak to udelat?

Fate Core, Diaspora a Dresden Files nabizi nektere veci:
- relativne gritty condition track. jde oneshotnout postavu
- umim si predstavit, ze postavy zacnou s malym refreshem a ten pomalu poroste, jako driv volna karma
- kyber ma postkyvoat spesl vyhody. clovek s kremikem v hlave ma byt vzdycky lepsi nez clovek bez nej. v jedne implementaci Eclipse Phase do Fate jsem videl zajimavou vec - takovy pulfatepoint, fungovalo to tak, ze pokazde kdyz si postava hodi neco co spadalo do speciality jejiho tela (ktera se daji v EP stridat jak ponozky), mela moznost si otocit jedno minus na nulu. Tj. spravne telo vam trochu pomaha skoro pokazde, a minimalne ruci za to, ze failnete min, i kdyz vas skill je porad velmi dulezity. umim si predstavit takhle fungujici kyberware.
- jina moznost co me napadla je kyber rozbijejici remizy, ktere nejsou ve Fate zrovna vzacne
- magove by meli mit moznost kouzlit za vlastni zdravi, je to tradicni
- fate pyramida na kterou normalne nadavam se tady velmi hodi, postava ma tri hlavni skilly (+4 +3 +3), tri vedlejsi, (+2 +2 +2) a nejake co doplnuji flavor nebo se bez nich neda prezit (ruzne rizeni aut, zakladni ovladani pocitace, boj beze zbrane kdyz jsem hacker, hrani na kytaru, opravovani motorky, stelovani bouchacek, atd).
- libi se mi Diaspori pristup ke zbranim: maji aspekty, a spesl schopnosti. utocka puska ma "schopnost" full auto, muzu zautocit na celou zonu najednou, ale jde na mne pak zadaco aplikovat aspekt out-of-ammo (myslim). libi se mi predstava zbrani co nekdy davaji bonus, treba rozdil mezi tezkymi a normalnimi pistolemi by mohl byt hlavne v +1 na zastrasovani
- u nelidskych ras si predstavuju totez co u kyberu
- myslim, ze vyvazeni by melo byt treba takove: zaciname s refreshem 5. mag? refresh -2. nelidska rasa? refresh -1.

Napady?


-------------
(*): tohle je ve ctyrce trochu jinak - driv byla magie stranou kyberu, a kyber si porizovali jenom magove kteri vyhoreli. ve ctyrce ten mefisto ponouka i magy, kteri taky muzou hodne profitovat z kyberu, misto aby rekli "pche, ja mel stesti, ja jsem carodej, ja tohle nepotrebuju". to tema se trochu posouva, a me se to puvodni libilo vic
(**): mi o sobe tvrdili jeden marinak a jeden vojenskej fizl
But nobody came.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek píše:- je zlepsovani postav dulezitym tematem hry? nebo maji byt runneri lepsi hlavne tim, ze maji cim dal tim lepsi hracky, cim dal tim lidi jim neco dluzi, a jsou chytrejsi, a to ze jsou osobne silnejsi je otazka toho ze to tam automaticky preteklo z c&l systemu a nema to tam co delat, nebo to tak ma byt?
Ano! Postavy se stanou lepšími,díky tomu si můžou urvat větší sousto a koupit lepší "gear", který jim ale reálně k něčemu bude jenom když se jim zlepší "skilly". 20th anniversary se o to trochu snaží horní hranicí na bonus ke skillům. Navíc, mágové, vyjma ohnisek, nemají moc jak zlepšovat své dovednosti pomocí vybavení.
Sosacek píše:- maji byt duchove skutecne "physical powerhouse" jako v originale, nebo by jim slusela abstraktnejsi pozice? ma tam vyvolavani vubec byt, a neni lepsi z nej udelat "to jak carodej dela svoji magii," tj. mag posle fireball, saman rekne nebi o blesk, carodej sesle neviditelnost, saman rekne lesu at ho schova? co vlastne tradicni vyvolavani prinasi do hry?
V originále jim stačí sebrat immunity to normal weapons a hnedka jsou horší jak běžný street samurai, který je snadno vyřídí díky lepší iniciativě. :wink: Vyvolávání bych nechal tak jak je s tím, že normálně mág nevyvolá ducha které je silnější jak on sám a navíc podle hodu na kostkách a své síly si duch může vyžadovat n protislužeb a pokud to mág nesplní, tak se mu duch a jeho kamarádi budou mstít. Vyvolávání zůstane silné, ale budemít své nevýhody, které mu teďka docela chybí.
Sosacek píše:- soubojak ma hodne kamen-nuzky-papir aspektu, jako hollow point naboje lepsi na malo obrnene typky, a prurazne naboje lepsi na vic obrnene typky, manabolt lepsi na obycejne typky, blesk lepsi na jine magy. prinese te hre neco, pokud se to pokusim preportovat? (tohle je myslim vec, za kterou se plati tim slozitym vyhodnocovanim, protoze ten system pak ma hodne "fiddly bits")
Co já vím, vždycky používám průrazné nebo normální pokud průrazné nejsou, protože nikdy nevíš, kdy narazíš na týpky v milspec armoru. Vlastně stick and shock a neuro-stun nasazujeme jenom, když nemáme nebo nechceme nikoho zabít. :wink: Alepokud děláš nějaký hack, tak bych to nechal tak jak to je, Shadowrun je hra, kde vybavení, oproti třeba VtM, hraje obrovskou roli a někdyprostě stačí, že ta možnost existuje.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Jak bych mel udelat Fate adaptaci Shadowrunu? Musi splnovat

nejsem si jisty
- je zlepsovani postav dulezitym tematem hry? nebo maji byt runneri lepsi hlavne tim, ze maji cim dal tim lepsi hracky, cim dal tim lidi jim neco dluzi, a jsou chytrejsi, a to ze jsou osobne silnejsi je otazka toho ze to tam automaticky preteklo z c&l systemu a nema to tam co delat, nebo to tak ma byt?
- stun track je pravdepodobne zbytecnost.
- maji byt duchove skutecne "physical powerhouse" jako v originale, nebo by jim slusela abstraktnejsi pozice? ma tam vyvolavani vubec byt, a neni lepsi z nej udelat "to jak carodej dela svoji magii," tj. mag posle fireball, saman rekne nebi o blesk, carodej sesle neviditelnost, saman rekne lesu at ho schova? co vlastne tradicni vyvolavani prinasi do hry?
- soubojak ma hodne kamen-nuzky-papir aspektu, jako hollow point naboje lepsi na malo obrnene typky, a prurazne naboje lepsi na vic obrnene typky, manabolt lepsi na obycejne typky, blesk lepsi na jine magy. prinese te hre neco, pokud se to pokusim preportovat? (tohle je myslim vec, za kterou se plati tim slozitym vyhodnocovanim, protoze ten system pak ma hodne "fiddly bits")
Zlepšování postavy je hodně zásadním tématem hry, ale stylem, který žádná pravidla nepostihují. Zvednou si střelbu ze čtyřky na pětku naní totiž ani zdaleka tak důležité, jako naučit se "v tom chodit". Mechanicky to asi postihnout moc nepůjde, jde totiž v zásadě o zlepšování hráče (hráč se sám stává lepším runnerem).

Pro opravdu hodně dlouhodobé kampaně (jako že se v Shadowrunu hrají docela často, byť je to formou jednotlivých a často nesouvisejících runů) je pak docela podstatné i to zlešování postav. Umožňuje to například upravovat specializace uvnitř týmu (tým přijde o face, tak do toho někdo začne investovat karmu a naučí se to) a hlavně postavy jsou často to jediné, co jednotlivé runy spojuje. Kromě toho se Shadowrun občas hraje dost drsným stylem a není nemožné čas od času přijít takřka o všechno. Pak docela potěší, když ti zůstanou alespoň vylepšení na základě investované karmy.

Na oneshoty to nemá smysl řešit, pro dlouhodobé hraní by myslím byla chyba zlepšování postav nepodporovat mechanicky.


Ad systém zranění - doporučuju nahlédnout do prototypu pravidel Dakary :-) Únava je možná zbytečná (a dost možná ji časem zruším), mechanika závažných zranění a pošramocení ale funguje docela dobře.


Ad duchové: Moc pěkná myšlenka, bohužel ale hodně neshadowrunová. Chtělo by to něco mezi (ve třetí edici se mimochodem duchové jako fyzická bojová síla používali jen zřídka).


Ad protitanková munice: Trochu mi přijde, že něco z toho, co popisuješ, přinesla až čtvrtá edice. Určitě bych se to ale snažil zachovat, přišel bys tím o jeden z dost zásadních rysů (právě to shánění protitankové munice, adept zaměřený na boj s duchy, kouzelník coby silná zbraň proti týpkům v heavy security armoru, nutnost mít vlastního mága na obranu proti cizí magii, atd.).
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

York píše:Zlepšování postavy je hodně zásadním tématem hry, ale stylem, který žádná pravidla nepostihují. Zvednou si střelbu ze čtyřky na pětku naní totiž ani zdaleka tak důležité, jako naučit se "v tom chodit". Mechanicky to asi postihnout moc nepůjde, jde totiž v zásadě o zlepšování hráče (hráč se sám stává lepším runnerem).

Pro opravdu hodně dlouhodobé kampaně (jako že se v Shadowrunu hrají docela často, byť je to formou jednotlivých a často nesouvisejících runů) je pak docela podstatné i to zlešování postav. Umožňuje to například upravovat specializace uvnitř týmu (tým přijde o face, tak do toho někdo začne investovat karmu a naučí se to) a hlavně postavy jsou často to jediné, co jednotlivé runy spojuje. Kromě toho se Shadowrun občas hraje dost drsným stylem a není nemožné čas od času přijít takřka o všechno. Pak docela potěší, když ti zůstanou alespoň vylepšení na základě investované karmy.
Si trochu protirecis. Rikas, ze mechanicke zlepsovani postav je dulezite i neni dulezite. To mi moc nedava smysl.

Jinak Ja samozrejme vim, ze to tak v SR je, ale snazim se prijit na to, jestli je to dulezite, aby to stalo za to ze cele tohle vyhodim (protoze ve Fate je to v zasade nerealizovatelne). Je skutecne to dulezite, ze postava umi lip strilet, nebo to ze ma lepsi kyber, lepsi kontakty, lepsi vybavu a hraci v tom umi chodit a postavy spolupracovat?
Ad systém zranění - doporučuju nahlédnout do prototypu pravidel Dakary :-) Únava je možná zbytečná (a dost možná ji časem zruším), mechanika závažných zranění a pošramocení ale funguje docela dobře.
Tohle ma Fate vyreseno asi nejlepsim zpusobem jaky jsem zatim potkal, takze to problem neni.
Ad duchové: Moc pěkná myšlenka, bohužel ale hodně neshadowrunová. Chtělo by to něco mezi (ve třetí edici se mimochodem duchové jako fyzická bojová síla používali jen zřídka).
Ja se snazim oddelit temata od mechanik, a tady mi pripada, ze by to bylo neshadowrunove jen proto, ze to tak v SR neni mechanicky implementovano. A to ze by se duchove nepouzivali k fyzickemu boji neni vubec pravda, ja je na to pouzival v zasade na kazdem rohu, a to bylo jste v 3e kde elementalove stali pekny prachy.

Fritzs ma lepsi napad s temi protisluzbami a imunitou vuci normalnim zbranim, ale na tohle tam zase nemusi byt dovednost, a staci socialni skilly a roleplay.
But nobody came.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Fritzs píše:Ano! Postavy se stanou lepšími,díky tomu si můžou urvat větší sousto a koupit lepší "gear", který jim ale reálně k něčemu bude jenom když se jim zlepší "skilly". 20th anniversary se o to trochu snaží horní hranicí na bonus ke skillům. Navíc, mágové, vyjma ohnisek, nemají moc jak zlepšovat své dovednosti pomocí vybavení.
Ja jsem to asi nenapsal moc srozumitelne. Slo mi skutecne jenom o to "umim lip strilet nez pred pul rokem", ne ten zbytek. Protoze ta bucha z neuromancera se behem knizky nenauci lip strilet, case se behem knizky nenauci lip hackovat, typek se snowcrashe se nenauci lip programovat a majorka neumi lip davat pesi a kecat o filozofii na zacatku a na konci gitsu.

Nevim jestli to neni jenom tak, ze to je "v rpg samozrejme" aniz by muselo.
Sosacek píše:V originále jim stačí sebrat immunity to normal weapons a hnedka jsou horší jak běžný street samurai, který je snadno vyřídí díky lepší iniciativě. :wink: Vyvolávání bych nechal tak jak je s tím, že normálně mág nevyvolá ducha které je silnější jak on sám a navíc podle hodu na kostkách a své síly si duch může vyžadovat n protislužeb a pokud to mág nesplní, tak se mu duch a jeho kamarádi budou mstít. Vyvolávání zůstane silné, ale budemít své nevýhody, které mu teďka docela chybí.
That's a good point, ale na to mi staci social skilly, roleplay a maly, mechanicky nepodchyceny ritual kterym toho ducha zavolas aby sis mohl pokecat.

V Shadowrun Returns typek zminoval, ze nebudou magove vyvolavat, a samani budou naopak jenom vyvolavat, jsem trochu zvedavej jak to bude vypadat.
Sosacek píše:Co já vím, vždycky používám průrazné nebo normální pokud průrazné nejsou, protože nikdy nevíš, kdy narazíš na týpky v milspec armoru. Vlastně stick and shock a neuro-stun nasazujeme jenom, když nemáme nebo nechceme nikoho zabít. :wink: Alepokud děláš nějaký hack, tak bych to nechal tak jak to je, Shadowrun je hra, kde vybavení, oproti třeba VtM, hraje obrovskou roli a někdyprostě stačí, že ta možnost existuje.
Urcite, o roli vybaveni se bavim.
But nobody came.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od York »

Chtěl jsem tím říct, že zlepšování know-how hráče je v SR mnohem důležitější než zlepšování postavy (což v mnoha jiných systémech neplatí). Pro dlouhodobé kampaně je ale celkem podstatné i zlepšování postavy.

Já jsem měl vždycky elementály v záloze, kdyby se něco fakt hodně podělalo. Možná bych se snažil tenhle přístup podporovat (tzn použití pro fyzický boj by mohlo být třeba drahé nebo fakt hodně časově náročné). Nepenalizoval bych ale použití různých powerů (search, stealth). Respektive jak jsi psal, tam by to asi šlo pojmout mechanicky stejně jako ekvivalentní použití vlastního kouzla. Na druhou stranu vtip je v tom, že duch je samostatná entita a tudíž může něco dělat (zjišťovat, sledovat) nezávisle na kouzelníkovi.
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od York »

Sosacek píše:Protoze ta bucha z neuromancera se behem knizky nenauci lip strilet, case se behem knizky nenauci lip hackovat, typek se snowcrashe se nenauci lip programovat a majorka neumi lip davat pesi a kecat o filozofii na zacatku a na konci gitsu.
To spíš nebude dobrý příklad dlouhodobě kampaňovité záležitosti. V Secrets of Power trilogy (první díl je Never Deal With a Dragon) se naopak Sam Verner zatraceně hodně vyvíjí, co se schopností týče.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek píše:That's a good point, ale na to mi staci social skilly, roleplay a maly, mechanicky nepodchyceny ritual kterym toho ducha zavolas aby sis mohl pokecat.
Ne, tak to nemyslím. Viděl bych to asi takhle:

-Hodíš si na vyvolání ducha a podle úspěchu máš m služeb, duch si hodí na protislužby a podle svého úspěchu dlužíš Vyšší Moci n protislužeb za zapůjčení ducha.
-Můžeš obětovat jednu svoji službu, za to, že si umažeš protislužbu, ke které si se zavázal tímto vyvoláváním.
-Nemůžeš ducha nijak ukecat, i kdyby sám chtěl, dluh nemáš u něj ale u Vyšší Moci. Samozřejmě neplatí pro free spirity, kteří jsou volní a mohou si dělat co chtějí.
-Pokud tvůj dluh dosáhne xtého násobku tvojí magické moci, přijde exekuce a sebere ti část tvojí magie.

Typ služby je samozřejmě podle typu ducha, typ protislužby je podle tradice, specializovaný vyvolávač se může naučit metamagické techniky manipulující se službami a protislužbami a tak dále.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

York píše:To spíš nebude dobrý příklad dlouhodobě kampaňovité záležitosti. V Secrets of Power trilogy (první díl je Never Deal With a Dragon) se naopak Sam Verner zatraceně hodně vyvíjí, co se schopností týče.
To, ze knizka podle SR se drzi mechanik SR neni az tak prekvapive.
Fritzs píše:Ne, tak to nemyslím. Viděl bych to asi takhle:

-Hodíš si na vyvolání ducha a podle úspěchu máš m služeb, duch si hodí na protislužby a podle svého úspěchu dlužíš Vyšší Moci n protislužeb za zapůjčení ducha.
-Můžeš obětovat jednu svoji službu, za to, že si umažeš protislužbu, ke které si se zavázal tímto vyvoláváním.
-Nemůžeš ducha nijak ukecat, i kdyby sám chtěl, dluh nemáš u něj ale u Vyšší Moci. Samozřejmě neplatí pro free spirity, kteří jsou volní a mohou si dělat co chtějí.
-Pokud tvůj dluh dosáhne xtého násobku tvojí magické moci, přijde exekuce a sebere ti část tvojí magie.

Typ služby je samozřejmě podle typu ducha, typ protislužby je podle tradice, specializovaný vyvolávač se může naučit metamagické techniky manipulující se službami a protislužbami a tak dále.
Cim je to lepsi, nez "vsichni duchove jsou free"? Je to podobnejsi SR, ale je to podobnejsi tematum, nebo soucasne implementaci, ktera je podedena z osmdesatek a kopirovat to dava podobny smysl jako kopirovat THAC0.

EDIT: za free spirity je metafyzika do ktere se mi moc nechce hrabat, takze to bych az tak moc neresil. Rozlisovat free spirity a normalni spirity myslim ma smysl, protoze to hezky odrazi vztah mezi shadowrunnery a wageslaves.

Ve skutecnosti, ja jsem tema "carodejove maji pravomoc nakladat s duchy jak chteji a je to prostredek pro ukazku jejich charakteru" pouzil, a timhle bych ho zahodil, hm. Ale zaroven narazim na redundanci mezi schopnostmi carodeje a duchu, samanka nepotrebuje neviditelnsot protoze duch ji schova, nebotrebuje manabolt protoze duch si zautoci (a spirit of man ho ostatne umi) ... atd. V abstraktnejsim systemu, kde neni velky rozdil mezi manaboltem, fireballem a strelou z brokovnice je ta redundance uz uplna.

Libili by se mi esoterictejsi, tajemnejsi, divocejsi a nebezpecnejsi duchove, misto bezpecnych k boji a schovavani pouzivanych typku.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Fritzs »

Sosacek píše:Ve skutecnosti, ja jsem tema "carodejove maji pravomoc nakladat s duchy jak chteji a je to prostredek pro ukazku jejich charakteru" pouzil, a timhle bych ho zahodil, hm.
Hele, todle zrovna můj návrh zachovává. Duch je pořád otrok, jemu za služby neplatíš.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Aljen »

Idea je to dobra, som zvedavy kam sa vyvinie.

Shadowrun poznam hlavne z noviel - nehral som ho (takze niesom poznaceny negativami mechanik ;))
To, ze knizka podle SR se drzi mechanik SR neni az tak prekvapive
Ta trilogia ma skvely feeling ale Verner je predsalen trosku over-the-top saman.
Velky tanec duchov ktory na konci vykonal je dost drsotina. V kazdom pripade ta trilogia znie ako dobre spisana x rocna kampan.

Spiriti su v novelach casto pouzivani a casto to nie su "slaves". U tych inteligenrnejsich to niekedy vyzera dost nejednoznacne a az rodinne dokonca su ochotni aj sebeobetovania. Vyzeraju ako uplne vlastne entity. Verzia Puta z DrD2 a nejaka forma platieb by bola podla mna fajn. V pripade viac crunchy pristupu mozno nejake superenie medzi vyvolavacom a spiritom zo Sorcerera (kedy hrac nevie ako na tom s ovladanim demona-ducha vlastne je)

Combat a vybavenie z diaspory znie fajn.

Vylepsovanie postav - hm je sice fakt ze v mnohych cyberstories je vyvoja malo (Verner a par dalsich uveritelnych prikladov by sa naslo. Vacsinou ale samanov, kde je to dost pochopitelne) ale nejaky vyvoj by sa zisiel pre dlhodobejsie hry.
zlepšování know-how hráče je v SR mnohem důležitější
To mi zavana "Hrat tak ako sa zda GMovi ze mam aby som neumrel".
Nieco s cim totalne nesuhlasim. Podpora gritty feelingu by mala byt ina ako smrtkina kosa (a nasledne tvarenie sa ... Hral si to zle! Deal with It, I am da masta.)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 17400
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od York »

Aljen píše:Idea je to dobra, som zvedavy kam sa vyvinie.
Ta trilogia ma skvely feeling ale Verner je predsalen trosku over-the-top saman.
Velky tanec duchov ktory na konci vykonal je dost drsotina. V kazdom pripade ta trilogia znie ako dobre spisana x rocna kampan.
Nemyslím si, že by to bylo psané podle odehrané kampaně. A pokud ano, tak před tou herní skupinou hluboce smekám. Jinak jo, závěr je trochu megalomanský, ale přiznejme si, pro spoustu hráčů je to standard.
Aljen píše: Spiriti su v novelach casto pouzivani a casto to nie su "slaves". U tych inteligenrnejsich to niekedy vyzera dost nejednoznacne a az rodinne dokonca su ochotni aj sebeobetovania. Vyzeraju ako uplne vlastne entity. Verzia Puta z DrD2 a nejaka forma platieb by bola podla mna fajn. V pripade viac crunchy pristupu mozno nejake superenie medzi vyvolavacom a spiritom zo Sorcerera (kedy hrac nevie ako na tom s ovladanim demona-ducha vlastne je)
Volným duchům se v SR platí karmou (expama). Pro ně je to jediný způsob, jak můžou získávat sílu.
Aljen píše:
zlepšování know-how hráče je v SR mnohem důležitější
To mi zavana "Hrat tak ako sa zda GMovi ze mam aby som neumrel".
Nieco s cim totalne nesuhlasim. Podpora gritty feelingu by mala byt ina ako smrtkina kosa (a nasledne tvarenie sa ... Hral si to zle! Deal with It, I am da masta.)
Njn, je vidět, že jsi Shadowrun nehrál :)

Tenhle pocit máš sám jako hráč, a to i při hře s gamemasterem, který ti nedává všechno sežrat. Pro měl byl velice silný zážitek z jednoho prehistorického conu (respektive předchůdce conu), kde tehdy Blackfiři poprvé představovali Shadowrun. Hru jsem tehdy znal jen velice krátce, ale jednoho hráče bych tam i dnes po x letech zkušeností směle prohlásil za prime runnera.

Platí to i pro GM, btw. Je velký rozdíl mezi gamemasterem, který runnerské know-how má a který nemá.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Sosacek »

Aljen píše:...
Dik za info o knizkach. Ja mam zkusenost jenom s Dalcorlance, a to jak tam chudaci meli problem napasovat nekoho do 2e klerika a rangera $D

To jak maji fungovat duchove je mi v tehle fazi v zasade jedno, predstavuju si ducha jako dva tri aspekty, jeden skill kterym dela vsechno (nebo jako nature v Mouse Guardu) a jedno unikatni schopnost (fireball, skryti v mlze, vesteni, umi nekoho najit, atd). Ty mechanicke podrobnosti jako ze duch zeme ma vetsi telo ale mensi obratnost nez duch vzduchu (ktery ma velkou obratnost) mi pripadaji uplne k nicemu a zbytecne, a (narozdil od exalted, ktery do jineho systemu dat proste nejde) netvori tema hry.
Vylepsovanie postav - hm je sice fakt ze v mnohych cyberstories je vyvoja malo (Verner a par dalsich uveritelnych prikladov by sa naslo. Vacsinou ale samanov, kde je to dost pochopitelne) ale nejaky vyvoj by sa zisiel pre dlhodobejsie hry.
Ja vim, a budu se muset zamyslet nad tim, jak to udelat (mozna pomoci specialni stuntu ktere davaji bonusy nebo neceho takoveho, mozna stoupajici refresh a zmena aspektu bude stacit? hm). Protoze jak zacnes (behem hry) hrabat do te pyramidy tak se ti podle meho rozpadne. Nebo ne?
But nobody came.
Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1219
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Skenderax »

Veľmi zaujímavá tématika :D.

Staršiu verziu shadowrunu vlastním úz hádam i 15 rokov. Zamiloval som sa svojho času do čara sveta tam popisovaného. Do prebudenej mágie, co matrixu, do riderov.

Hral som to však len raz. Hádzanie desiatkou kociek pri každom overovaní sa mi stále zralo masochystické (i keď malo svoje čaro). A tak starý Shadowrun zastáva čestné miesto v moje poličke.

Nápad ožiť ho cez pravidlá FATE je veľmi dobrý. Neviem, či z vás niekto čítal pravidlá FUDGE (Fudge 10th Anniversary RPG je v predaji ako tristo stranová kniha), ale oni sami už majú pravidlá na všetko to, čo na hranie vo svete Shadowrunu potrebujete. FATE, ako derivát FUDGE, ich musí mať tiež alebo sa dajú veľmi intuitívne prebrať.

Súboják je možné riešiť či už jednoducho cez stávky, ale poctivo cez zranenia zbraní, kvality brnení voči streľbe a sekom plus následné postihy ku hodom v závislosti od zranenia postavy. Ja osobne by som dal prednosť tomu druhému. Tabuľky zbraní i brnení sú priamo v pravidlách. Stres track sa dá zlepšovať. Rasy je tiež možné v pravidlách nájsť. Remeslý sa vytvoria sami podľa toho, na čo sa postava špecializuje. Rovnako tak má FUDGE i mechaniku na súboj vozidiel, dronov,...

Zlepšovanie skillov sa rieši dostávaním bodov pri stúpaní po leveloch. Za body si postavy "nakupujú" nové vlastnosti alebo zlepšujú stávajúce. Či už je cena za upgrade vedomosti stála ale musí byť dodržaná pyramída, alebo sa palí presne toľko, ako je hodnota vedomosti +1.

Vedomosti a do veľkej miery i mágiu je zas možné použiť priamo z SR.

Musím sa priznať, že som nový FATE ešte nečítal (som len na strane 30 alebo tak nejak), ale od čias FUDGE sa FATE posunul pekne do predu. I keď som momentále zástancom hrania Call Of Cthulhu a Basic RolePlayingu, ktorý má rovnako ako FUDGE neobmedzené, voľné a komplexné pravidlá, na FATE a FUDGE nenechám dopustiť.

S radosťou budem ďalej sledovať túto konferu a e ešte väčšou radosťou idem opäť oprášiť a prelistovat svoje staré pravidlá SR.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate Shadowrun

Příspěvek od Aljen »

S radosťou budem ďalej sledovať túto konferu a e ešte väčšou radosťou idem opäť oprášiť a prelistovat svoje staré pravidlá SR.
Odporucam kuknut si Diasporu zalozenu na Fate3. Je dost Crunchy ale ma podla mna uzasne abstraktne zjednodusovacky ktore by SR prospeli (riesenie bohatstva, opravovania drahych asetov a kombat na mape bez mapy)

Pridavanie bodov do piramidy alebo nebodaj jej rozsirovanie... hmm to asi nie je dobra cesta.

V Diaspore sa mam dojem daju okrem ineho za body skilly vymienat medzi levelmi pyramidy (cital som to davno)
Asi by som sa nebal zacinat ako postava s mensou pyramidou a pocas hry by sa dala za body vylepsit o jednu uroven (+ dokupenie skilov a upgrade do FATE3 full pyramidy.) Samozrejme nakup stuntov je dalsia pekna moznost ako palit

Stoji asi za test ako sa bude spravat hra pri mnohoskillovej postave (rozsirena pyramida), ak to nebude unavne kvoli privelkemu mnozstvu moznosti tak by som to zvazil a umoznil jej rozsirovanie (mozno ani nie pridavanim urovni ale skor poctu skilov na existujucich urovniach).
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů