Arten_CZ píše:Například postava šermíře, kterého Indy zastřelil, by se dala vyjádřit
S/SS N/SS N s popisem Slabina (střelba) / Silná stránka (šerm)
Moc se mi tohle řešení nelíbí, protože kdyby se Indy rozhodl použít bič, měl by mít šermíř asi také nevýhodu, než se dostane do blízkého boje, ale už to nemáš zadefinované jako slabinu - obecně bys na tohle musel být hodně předvídavý a u každého CP zvažovat, na co všechno by mohl být náchylný a proti čemu bude odolný. Raději bych viděl nějaké jednoduché a rychlé řešení podle pravidel.
Sirien píše:Mě hlavně trochu uniká na co se vlastně ptáš.
Ptám se na to, zda ve Fate jde instantně vyřadit důležitou cizí postavu nebo hráčskou postavu, když k tomu fikčně popsaná situace přímo vybízí, a pokud to jde, tak jak (podle pravidel).
V mých občasných hrách ve Fate (i s tebou) totiž neustále narážím na problém, kdy potřebuju vyřadit - nejčastěji zabít - důležitou postavu, která je buď zcela v pořádku nebo jen lehce postižená. Ve fikci se dostanu nebo si připravím zcela jasně výhodou situaci, ale pravidlové řešení tomu neodpovídá, takže se pokaždé dostanu do zdlouhavého boje, což je už samo o sobě prohrou (protože mezitím dojde k nějaké akci, které jsem chtěl zabránit), nebo prohraju v tom boji.
Naposledy šlo o situaci, kdy Gurney jako android odjišťoval atomovku, na což potřeboval ještě pár minut, a já mu stál za zády s automatickou puškou v ruce. Stejně jsem mu ale podle pravidel nedokázal ustřelit hlavu nebo ho rozstřílet na kusy, i když mě do té chvíle neměl proč podezřívat.
Nepřítel na můstku nad propastí mi přijde podobná situace. (nejdřív poslední pokus o vysvětlení toho, proč to považuju za nevýhodu. Na táborech se hraje hra, kdy se děti (i starší) shazují do vody z úzké lávky bez zábradlí nad řekou, občas s pomocí tyčí obalených molitanem. Když se spolu strkají na lávce, vyhrává většinou ten těžší, stabilnější, atd. nicméně když pak jeden menší a slabý kluk místo toho aby došel doprostřed lávky a tam se nechal shodit se rozběhne ze břehu a smete do vody kluka o polovinu těžšího, který tam doteď kraloval, změní se průběh celé hry - od té chvíle totiž prakticky každý kdo zkusí tuhle taktiku z rozběhem buď stojícího protivníka shodí, nebo v menším množství případů spadne také, ale málokdy vyhraje ten na můstku - až vedoucí musí taktiku rozbíhání ze břehu zakázat, protože poskytuje příliš velkou výhodu.
Sám jsem tohle nezažil, mám to od kamaráda, který dělal táborového vedoucího, ale přijde mi to dostatečně relevantní zkušenost. Ve smyslu téhle situace - i kdybych měl mít výhodu nad soupeřem jen +2, tak bych nějakou výhodu mít měl.)
Pokud nestačí pro ilustraci ani tohle, tak to prostě ignoruj a jen řekni, jak vyřadit (nejlépe zabít)
důležitou postavu / PC jedním útokem, protože jakýkoliv delší boj je vzhledem k situaci nežádoucí, nebo je rovnou prohrou. Jakmile dojde na "další kolo", už to považuju za prohru.
Ideální by bylo, kdybych nemusel použít Fate pointy, protože už jsem je spotřeboval a GM mi za celou hru nedal ani jeden.
Nejde mi o to, aby bylo zabití automatické, nebo aby záviselo jen na šťastném hodu, spíše aby mechanika dokázala odpovídajícím způsobem reflektovat situaci vzniklou ve hře. V případě orka (či goblina) na můstku může být výsledek cokoliv od "ork spadne, já zůstanu" po "já spadnu, ork zůstane", včetně možností, že spadneme oba, že jeden z nás zůstane viset za okraj, nebo že zůstaneme stát oba, ale aby byla alespoň nějaká šance na dosažení mnou požadovaného výsledku.