FATE Core

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
sq

Re: FATE Core

Příspěvek od sq » 29. 5. 2013, 09:25

Díky oběma, musel jsem to záhadně minout.

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1170
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Skenderax » 29. 5. 2013, 12:18

sq píše:Díky oběma, musel jsem to záhadně minout.
Ja som to tiež dohľadával po prvom čítaní :-D.
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: FATE Core

Příspěvek od Alef0 » 11. 6. 2013, 21:36

Uz vysli aj Kindle / ePub edicie.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 714
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 11. 6. 2013, 21:41

Super! Čas naloadovat čtečku!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 19. 6. 2013, 15:06

Musim povedat ze sa mi FATE Core hodne lubi

Pravidla su vysvetlene na fantasy settingu kde sa moc neriesi magia alebo staty equipu ale vidiet na nich ako je Core pruzne a siroko uplatnitelne. PDFko je silne crosslinkovane takze aj ked clovek nepozna pojmy lahko ich najde v linknutej kapitole.

Som velmi zvedavy ako vyzera aplikacia pravidiel pre ine settingy.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Ryoto
Příspěvky: 30
Registrován: 14. 5. 2012, 13:01
Bydliště: Varnsdorf

Re: FATE Core

Příspěvek od Ryoto » 22. 6. 2013, 14:13

Ahoj, potřebuji váš názor. Nedávno jsem si přečetl pravidla, a sepsal jsem si takový malý test souboje, ale nevím zda jsem mechaniky aplikoval správně. Test není dopsaný ani opravený, je možné že tam jsou chyby, a celé je to psané docela narychlo. Pokud najdete nějaké špatně použité pravidlo, chtěl bych abyste na něj upozornili a případně poradili jak se s tím správně vypořádat, předem díky.
Po explozi, jste se probudili ve zničeném hostinci plném mrtvol, vše je zničené a celá místnost včetně stěn a stropu je pocákána krví, židle i stoly jsou rozmlácené na maděru, lustr se každou chvíli může utrhnout a vy jste ještě docela v šoku z toho co se stalo. Na místě, kde vznikla exploze je v zemi díra. A když se dáváte už trošku do kupy, a snažíte se nevnímat že jsou kolem vás rozervaná lidská těla, utržené hlavy i končetiny, tak do místnosti vtrhnou 3 postavy. Na první pohled vypadají jako ninjové, oblečeni v černém a se zahaleným obličejem. Jediná viditelná zbraň u každého z nich je katana, ale nikdy nevíte co mohou mít ještě schované.
Co budete dělat? V místnosti jsou tyto aspekty:
*Kusy Mrtvol Všude Kolem
*Rozflákané Stoly A Židle
*Díra V Podlaze
*Docela Funkční Pult
*Lustr Na Vlásku
Pokud jde o přípravu, tak zbraně jste si stihli připravit a zónu dáme jen jednu. Teď každý stojíte někde uprostřed místnosti a rozhodneme iniciativu. Iniciativa se rozhoduje podle dovednosti Postřeh, pokud tuto dovednost nemáte, tak máte 0. Pokud bude u někoho remíza, tak další v pořadí je Atletika a pak Výdrž, poté už jen kostky.
HL: Postřeh 0
HK: Postřeh +2
HM: Postřeh +3
PH: Ninjové mají postupku, +1, +2 a +3. Takže tu máme nějaké remízy. První porovnáme +3. To bude Mirek a Ninja Jedna, jakou máš Atletiku Mirku?
HM: Průměrnou +1.
PH: Ok, Ninja Jedna má Slušnou +2, takže půjde první a ty druhý, zapíšu to na pořadí iniciativy... Teď porovnáme slušné postřehy +2, má někdo?
HK: Já mam +2, a atletiku mam +3.
PH: Ok, Ninja Dva má atletiku +1, takže jsi dřív, zapíšu to... Teď už remízu nemáme, takže další v pořadí bude Ninja tři s postřehem 1 a pak Lukáš s postřehem 0.
POŘADÍ INICIATIVY
1. Ninja Jedna
2. Hráč Mirek
3. Hráč Kuba
4. Ninja Dva
5. Ninja Tři
6. Hráč Lukáš
PH: Ninja Jedna v okamžiku vyskočil s napřaženou katanou a letí směrem na Kubu a útočí na tebe průměrným (+1) útokem.
HK: Snažím se to odrazit moji sekerou. Na obranu jsem hodil 0, takže moje obrana je taky jen průměrná (+1).
PH: To máme remízu, takže Ninja Jedna na tebe získává boost. Vidíš jen jak se k tobě blíží blyštivá čepel katany, a tak už se svou sekerou očekáváš úder, naštěstí jsi útok odrazil, ale síla toho útoku byla větší než sis myslel, Ninja Jedna tedy získal boost s volným vyvoláním nazvaný *Nerovnováha, jelikož jsi z toho útoku trochu ztratil rovnováhu. Další na řadě je Mirek.
HM: Chtěl bych nějak využít ten situační aspekt *Lustr Na Vlásku, musím za to platit bodem osudu?
PH: Za vyvolání aspektů se vždycky platí bodama osudu, pokud však na ten aspekt nemáš volné vyvolání. A volné vyvolání můžeš získat když použiješ vhodnou dovednost způsobem na vytvoření výhody, takže pokud chceš ten lustr nějak shodit, zvol si jak to chceš udělat, vyber vhodnou dovednost, a hodíš si jednoduše na úspěch. Pokud uspěješ dostaneš na ten aspekt volné vyvolání a můžeš jej použít. Pod lustrem se nachází ten ninja co právě přiskočil, ale je možné že by to mohlo zranit i Kubu.
HM: To určitě přežiješ ne?
HK: Hej! Takhle už mam nevýhodu nerovnováhy!
HM: To dáš… Takže vezmu ze země kus nějaký židle a hodim ho směrem na lustr.
PH: Na zasáhnutí ti bude stačit Slušný hod.
HM: Tak střelbu sice nemam, ale třeba budu mít štěstí… Padlo mi -2, to asi nestačí…
PH: Ne, to nestačí, a jelikož jsi neuspěl tak volné vyvolání na tento aspekt získá nějaký ninja. Máš ale ještě možnosti… Při neúspěchu si můžeš zvolit že prostě chceš uspět, ale za nějakou vážnou cenu kterou určím. Nebo můžeš použít aspekt za bod osudu, vysvětlit jak ti ten aspekt pomohl a můžeš si hodit znova nebo dostat bonus +2.
HM: Hmm, tak to použiju aspekt *Když To Jinak Nejde Tak To Rozmlať!.
PH: Ok. Tenhle aspekt asi mluví sám za sebe, vezmu si od tebe bod osudu.
HM: Ok, tak já si hodim… Sakra -1.
PH: To nevypadá dobře… Stejný aspekt už nemůžeš znovu vyvolat.
HM: Tak já chci uspět a přijmu tu vážnou cenu.
PH: Tak jo. Vzal si tedy kus židle, a vrhnul jsi ji na ten lustr, to by ti mělo dát volné vyvolání ale myslím že se to použije samo za sebe a lustr se uvolní. Teď si Ninja Jedna a Kuba hodí na Atletiku aby se vyhnuli lustru, bude to chtít Slušný reflex. Ninja hodil +1 a Atletiku má +2, takže +3 což je Dobrý úskok před spadlým lustrem, co ty Kubo?
HK: Padlo mi 0 a Atletiku mam +3
PH: To by šlo, ale máš na sobě aspekt *Nerovnováha, a jelikož už je v platnosti mohu jej za Ninju Jedna volně vyvolat, takže se ti nepodařilo uskočit a upadl jsi. Lustr ti způsobil mírný následek, takže si zapiš *Pohmožděná Noha.
HK: Sakra…
PH: Hlavu vzhůru, ten aspekt už je teď pryč, takže ho dál vyvolávat nemůžu. A teď vyřešíme Mirka, nemysli si že jsem na tebe zapomněl.
HM: Ugh…
PH: Jak se ten lustr zřítil k zemi a poranil nohu tvého přítele, tak se rozbil a na zemi zanechal plno střepů, takže využijeme příležitosti a pozměníme aspekty. Aspekt *Lustr Na Vlásku už dáme pryč, a přidáme aspekty *Lustr Na Podlaze a *Střepy Všude Kolem tak dávejte pozor kam šlapete.
*Kusy Mrtvol Všude Kolem
*Rozflákané Stoly A Židle
*Díra V Podlaze
*Docela Funkční Pult
*Lustr Na Podlaze
*Střepy Všude Kolem
ZRUŠENO*Lustr Na Vlásku
PH: Tak Mirku, jak ten lustr spadl, tak spadl na kus části židle, z té se odlomila noha a přiletěla tě plesknout přes tvář, takže si připiš mírný následek *Dezorientovaný S Pohmožděnou Tváří. Je to aspekt takže toho mohou soupeři využít, měj to na paměti. Teď je na řadě Kuba, co děláš?
HK: Já se asi pokusim sundat z nohy ten lustr a postavit se do střehu se sekerou.
PH: Ok, to bude vyžadovat jen slušný hod na atletiku, tak šup.
HK: Celkem mám +4, což jej skvělý výsledek.
PH: A nejen to, je to úspěch se stylem, takže svoji akci můžeš popsat a využít boost který si za ten výsledek získal.
HK: Tak se o ten lustr zapřu, vytáhnu nohu a když už mám ten lustr v rukou tak jej švihnu směrem k ninjům a boost pojmenuju *Letící Lustr.
PH: Ok, to zní dobře. Další na řadě je Ninja Dva který má v úmyslu skočit směrem k Lukášovi. Kubo, myslím že bys měl využít volnou invokaci na ten lustr. Ten aspekt za chvíli už nemusí platit.
HK: Tak jo, vyvolávám aspekt *Letící Lustr aby zastavil toho ninju.
PH: Tvůj úspěch byl Skvělý +4, tak mu to dám jako past na Atletiku. Ninja Dva má atletiku Průměrnou +1 a padlo… -1, což je 0 a shift je tedy 4. To pro něj nevypadá dobře… Bere si střední následek s aspektem *Zlomená Ruka. Takže vidíte jak vyrazil skokem směrem k Lukášovi ale asi si to nějak špatně vypočítal a lustr ho tak srazil z dráhy že ho to odhodilo až do rohu místnosti, kde zádama narazil na zeď a upadl do podřepu. Jeho katana se ztratila někde při srážce s lustrem, místností se ozvalo zařinčení kovového meče někde od zdi. Teď je na řadě Ninja Tři, ten vám ukáže. Rozeběhl se a zatočil si to směrem k Lukášovi, za běhu vytasil katanu a posílen setrvačností běhu po tobě švihá mečem s podprůměrnou silou +0, asi uprostřed seku zaváhal jestli náhodou nechtěl seknout jinak, hoď si na obranu jestli chceš.
HL: Jasně že chci, a pro jistotu budu bojovat defenzivně abych měl bonus +2, protože boj mam 0… Padlo -1, takže mam průměrnou obranu +1.
PH: Ok, takže si mu docela nemotorně uskočil, a teď bys byl na řadě kdybys nebojoval defenzivně, takže končí první kolo a může začít druhé. Pořadí iniciativy se nemění, takže jen rekapitulace.
1. Ninja Jedna
2. Hráč Mirek
3. Hráč Kuba
4. Ninja Dva
5. Ninja Tři
6. Hráč Lukáš
PH: Ninja Jedna je teď od každého celkem vzdálen, ne že by mu to bránilo v útoku na blízko, ale zvolil z nějakého důvodu útok na dálku, ze zadu vytáhl hvězdici a vrhnul ji směrem k Mirkovi, proti zbrani na dálku se nemůžeš bránit Bojem, takže jedině atletikou. Nechceš radši bojovat defenzivně? Po hodu na útok už si to zvolit nemůžeš, to jsme předtim u Lukáše udělali špatně.
HM: Tak asi jo, budu bojovat defenzivně.
PH: Ok, Ninja Jedna má střelbu průměrnou, což je +1, na kostkách mu padlo 0, takže hvězdice na tebe letí průměrnou silou, hoď si na obranu.
HM: Atletiku mam průměrnou +1, to bych mohl dát. Sakra, padlo mi -1, to je 0, takže shift 1!
PH: A bude hůř, platim za něj jeden z mých tří bodů osudu a vyvolávám tvůj aspekt. „Vzhledem k tomu, že jsi *Dezorientovaný S Pohmožděnou Tváří a jsi v situaci kdy na tebe letí hvězdice, to dává smysl že se ti na neštěstí zamlží před očima, a zhorší se ti možnosti uhýbání.“ Tohle, mu přidá bonus +2, pokud to přijmeš, tak na konci scény dostaneš bod osudu, pokud ne zaplať bod osudu.
HM: Ugh, ty mi dáváš… Pokud by to zasáhlo, tak je to za 3 shifty, mohl bych to dát do středního následku, ale pak by to bylo ještě horší… Přemyšlel jsem o vyvolání aspektu *Střepy Všude Kolem, ale to by asi nešlo aby mu to zhoršilo vrh co?
PH: To by asi nedávalo smysl. On tam stojí pevně na nohou, takže by ho střepy asi neovlivnili. A ani nevím jestli by to bylo férové k pravidlům mu dávat postihy.
HM: Tak já to přijmu.
PH: Ok, tak je to za tři shifty, co s nimi uděláš?
HM: Dám to do středního následku.
PH: Ok, dej si tam aspekt *Krvavá Rána V Boku, ma konci scény dostaneš bod osudu, tak si jej připiš jako budoucí.
HM: Ok… Tohle už vypadá špatně, měli bysme se jich rychle zbavit.
PH: Tak se jich zbav, jsi totiž na řadě.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3626
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Antharon » 23. 6. 2013, 12:38

a skutocne musi mat tato miestnost tolko aspektov? ved pomocou pravidla Create Anything (TM) je mozne aspekty vytvarat a dat hracom priestor najst si tam skulinku napriklad na pouzitie lustra
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 1598
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: FATE Core

Příspěvek od PardGalen » 23. 6. 2013, 16:40

Ryoto píše:PH: To by šlo, ale máš na sobě aspekt *Nerovnováha, a jelikož už je v platnosti mohu jej za Ninju Jedna volně vyvolat, takže se ti nepodařilo uskočit a upadl jsi. Lustr ti způsobil mírný následek, takže si zapiš *Pohmožděná Noha.
Nejsem si tak docela jistý, zda by to takhle mělo být. Boost získal ninja a měl by ho využít ve své akci ne když uskakuje před lustrem. Podle mého je ten boost hlavně proto aby pomohl ninjovi a dostal +2 nebo znovu hodil.

Jinak mi to přijde, že se to hraje tak jak má, jenom by hráči sami měli více popisovat a ne jim všechno říkat GM. A využívat stres. :D
Always bring a gun to a puppet fight

Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 373
Registrován: 5. 7. 2006, 08:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Dukolm » 24. 6. 2013, 09:17

Ryoto píše:PH: To by šlo, ale máš na sobě aspekt *Nerovnováha, a jelikož už je v platnosti mohu jej za Ninju Jedna volně vyvolat, takže se ti nepodařilo uskočit a upadl jsi. Lustr ti způsobil mírný následek, takže si zapiš *Pohmožděná Noha.
No podle mě to takhle ninža nemůže vyvolat osobně volné vyvolaní podle mě má poskytovat +2 na akci nebo přehození hodu. Kde souvisí ninžova akce vyvolání aspektu po příběhové stránce?

Ale kdyby to šlo tak jako vypravěč takhle přikazovat hráči co se stalo? Ke si zapomněl možnost za body osudu bránit vyvolání aspektu?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 26. 6. 2013, 12:07

Som hodne zvedavy na Toolkit
to je review

Par citatov:
The first seven chapters of the text are about how to change the core rules to work differently for your setting and are worth their numerous pages in pounds of gold. They give great advice from how to tier aspects, several variants on how stress and consequence mechanics can be tweaked, how to retool the skill list, new methods and rubrics on creating stunts, how to set up your game for different power levels of play and so much more.
Included in these chapters are multiple ways of handling weapons and armor, all of which are cool; one involving different colors of dice is pretty inventive, although I doubt I’ll ever use it. It also includes a fantastic implement for including races
Another area I very much enjoyed was a new way to create adventures based on the characters’s aspects.
nema niekto Magic toolkit?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 5032
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Prešporok 1673

Re: FATE Core

Příspěvek od Bifi » 26. 6. 2013, 12:32

Mám aj draft Toolkitu (178 s.), aj Magic (69 s.).
"We don't explore characters; we explore dungeons."
Divné Uhorsko - blog o mojom OSR projekte z divného Horného Uhorska 17. storočia, chystanej hernej kampani a nejaké zamyslenia sa
Hlboké lesy - môj zatiaľ odložený OSR projekt o raných kvázislovanských komunitách na hranici tajomného Lesa

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 26. 6. 2013, 12:37

Alef je off a zrejme to ma tiez z kickstarteru (aspon magic tam asi bol nie?)
Chcel by som to kuknut. Posunies?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1170
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Skenderax » 26. 6. 2013, 12:46

Skutočne vyzerá zaujímavo, len teraz neviem, čí pri mojok kickstartovskom pledge 10$, dostanem free pdf :-(.
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 714
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 26. 6. 2013, 12:50

Za 10$ dostaneš všechny PDF.

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 714
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 26. 6. 2013, 13:54

Ryoto píše:Ahoj, potřebuji váš názor...
Představuji si, že takto to budou hráči a vypravěč popisovat při prvním souboji, později už spíše narativněji a mechaniky si spíše ukáží (podávání kostek a bodů osudu, významné píchání prstem do kartičky s aspektem atd.)

Mám pár postřehů:
• Příliš mnoho aspektů v jedné jediné zóně. Každá věc, co tam je, nepotřebuje aspekt. Jen ty, které mají jasný potenciál. Nechal bych asi jen "Lustr na vlásku" a něco jako "Strašná krvavá spoušť".
• Pro udržení duševního zdraví vypravěče se i v pravidlech doporučuje pro potřeby iniciativy dát skupině nepřátel jednotnou hodnotu.
• Co se týká protivníků, buď bych použil všechny stejné podle pravidel pro "mooky" (pak stejně budou mít stejnou iniciativu), nebo je radši více rozlišil, třeba nějakým aspektem. Ninja 1, 2, 3 je vcelku nuda.
• Při neúspěchu při vytváření výhody na již existující aspekt nezískává protivník vyvolání zdarma. Jen při objevování nebo vytváření nového aspektu, když by jeho neobjevení / nevzniknutí nedávalo smysl.
• Ninjův boost mi přijde v pořádku, použitý na zvýšení pasivní překážky o +2. Jen bych to asi narativně popsal jinak.
• Použití aspektu "Dezorientovaný s pohmožděnou tváří" vypadá jako podle šablony vynucení aspektu (compel). Ve skutečnosti je to ale normální vyvolání (invoke) aspektu s bonusem +2 a nedá se proti němu přímo bránit. Vynucení aspektu by ale pro vypravěče bylo zdarma a hráč by tuším dostal bod osudu ihned, ne až na konci scény. Myslím, že jsi tyto dvě mechaniky smíchal dohromady.
• Za následek dostává hráč body osudu jen pokud se vzdá (concede). Leda by je někdo proti postavě vyvolal za bod osudu (ne zadarmo).

Doufám, že jsem postřehl všechno a chápu to správně :-?.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host