[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 106
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum »

ObrázekObrázekObrázekObrázek
( :idea: Anotace v Databázi RPG)
Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.
4. edice Fate existuje v několika různě komplexních variantách. Seznam produktů najdete pod jejím záznamem v databázi. Za vypíchnutí stojí:
:arrow? Fate Core - defaultní základní pravidla
:arrow? Fate Accelerated - zjednodušená verze
:arrow? Fate Condensed - jiná zjednodušená verze
:arrow? Fate Rozcestí je česká varianta Fate Accelerated

Tohle je obecná diskuze pro případy, kdy máte jen nějaký stručný postřeh/dotaz a nechcete mu zakládat novou diskuzi. Obšírnějším tématů se nebojte založit vlastní diskuzi s tagem [Fate 4.0], případně ji některý z moderátorů oddělí.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 5. 12. 2013, 09:37, celkem upraveno 18 x.
Arten_CZ
Příspěvky: 822
Registrován: 23. 7. 2009, 09:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Arten_CZ »

Pepa píše:To je právě ono. Já to nechci GMovat podle nějakch představ, já to chci GMovat podle pravidel.
Ano, můžu to hrát (nebo rozsoudit) "podle srdíčka", ale to pak tedy rovnou můžeme hrát freeform.
S tímto výrokem nesouhlasím, ale myslím, že ať to popíšu jakkoli, tak ti mé vysvětlení nebude připadat "by rule". V DW ti tak nepřipadalo, v DrD2 ti tak nepřipadá a zde to bude stejné. Ještě jednou to zkusím.

Každá hra nějakým způsobem převádí fikci do mechaniky. Převod fikce do mechaniky je zjednodušením, které se soustředí na některé aspekty a některé aspekty zanedbává nebo úplně vypouští. Pokud se trefíš do filozofie pravidel a budeš vyhodnocovat akce, které jsou pravidly zohledněny a vrací výstup, který očekáváš, tak budeš říkat, že ti pravidla fungují a je to v pořádku. Pokud se ale trefíš zrovna do části, kterou pravidla zanedbávají nebo vypouštějí, potom si budeš muset poradit sám.

FC (a další univerzální systémy) je unikátní v tom, že nenabízí jednu variantu převodu fikce do mechaniky, ale dávají soubor nástrojů, kterými se sám rozhodneš, co a kdy chceš převádět a co a kdy zanedbáváš nebo vypouštíš. V FC tomu říkají Golden a Silver rule, ale nejde o nic jiného, než o rady, jak si hru nastavit po svém. A nastavování vychází přesně z otázky - jak si představujete, že taková situace má vypadat a jak by se měla vyhodnocovat.

Proto není možné odpovědět na otázku - jak mám správně dle pravidel nastavit setkání se skřetem na mostě. Každá skupina čeká od setkání něco jiného, použije jiné nástroje, nastaví je jinak a dojde k jinému výsledku. Ale ani jedna nehraje špatně nebo nehraje freeform nebo "podle srdíčka". FC pouze očekává, že si přechroustáš fikci do mechaniky podle svého a následně hraješ dle mechaniky, kterou jsi nastavil.

Každý ti může nabídnout jeho představu, co je při takové situaci pro jeho hráčské preference důležité, co zanedbává a jak by danou situaci pro něho rozumně nastavil. Můžeš napsat, že tobě se jeho dané řešení nelíbí, ale těžko můžeš napsat, že je to špatně nebo že to není podle pravidel.

Když se podíváš na systémy, které už jako svoji součást mají i převod fikce do mechaniky, potom se zdá, že hraješ víc podle pravidel, ale je to iluze. Pouze někdo vzal své preference, převedl je do systému a tobě nezbývá, než se rozhodnout, zda jsou preference autorů i tvými preferencemi (a systém ti funguje) nebo nejsou (a systém ti nefunguje a vidíš v něm díry). Bylo to vidět u dotazu (nevím už koho) jak správně vyhodnotit zahánění dinosaura pochodní. Hráči, kteří argumentovali DrD2 a říkali, že je akce jak dělaná pro tato pravidla, pouze zanedbali a zdůraznili právě ty části, které se shodovali s představami autora DrD2. Naopak hráči, kteří viděli problém v D&D4e by chtěli vyhodnocovat situaci v nesouladu s preferencemi autorů (přesněji, autoři na zahánění dinosaurů pochodněmi asi nemysleli).

FC je z pohledu hry polotovar a správné použití mu dává každá skupina svými preferencemi.

Z toho důvodu nesouhlasím ani s tímto:
Sirien píše:Vyrazit někomu meč je CA, tečka.
Pokud bych hrál finální scénu šermířského souboje, kde vyražení meče je gentlemanská výhra, potom by vyražení meče bylo například výsledkem vyhraného konfliktu. Jinak by bylo nastaveno při finále turnaje v šermu na olympiádě. Vždy záleží na tom, co od hry očekávám a jak si ji nastavím.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Arten: Pozvu tě do diskuze vedle, kterou bych pojmenoval Houserules nebo Kreativní práce se systémem?
Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 2104
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: FATE Core

Příspěvek od PardGalen »

Poslední dobou mi přijde, že se někteří lidé snaží vidět problémy kde vůbec nejsou. Třeba tady to skopávání z lávky. Pokud se oba dva snaží navzájem shodit dolů je to contest. Kdo získá tři ten toho druhé dostal z mostu a je vcelku jedno zda se předtím šermovali nebo se začali přetahovat rovnou.

Trochu komplikovanější je, když jeden chce protivníka rozsekat zatím co se ho on snaží svrhnout dolů, ale i tak to jde poměrně jednoduše vyřešit přes CA a Overcome, žádné stresy bych do toho netahal. Ani bych nemusel vzít do ruky příručku.
Always bring a gun to a puppet fight
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

Pepa
To není pravda. Navíc vzhledem k tomu, jak jste mi vysvětlili, že fungují stress boxy správně, to tu díru ještě více exploituje.
Já to vzal, odehrál sem to as written a fungovalo to excelentně. Nechápu, kde vidíš jakejkoliv problém, z mojí reálné herní zkušenosti to funguje ještě líp, než jsem od toho kdy čekal (až mě to doslova překvapilo)

Aktuálně nemám co víc Ti k tomu říct a omlouvám se, ale Tvoje deklarativní prohlášení pro mě není adekvátní protiváhou reálné zkušenosti mě a dalších hráčů přímo od herního stolu.

Myslel jsem, že buďto jedním hodem, nebo postupným upižláním všech soupeřových stress boxů (tj. normálním soubojem). Ty jsi přišel s dalšími možnostmi a obvinil mě z toho, že v tom plavu. (Což není moc fér.)

Ve skutečnosti ale není-li na tak jasnou otázku (jak se bude mechanicky postupovat) jasná odpověď, tak mi řekni, zač je tomu loket.
To co jsem napsal jsem jen tak zmateně nastřelil a zpětně se od toho distancoval - jasně sem napsal že se hlásím k odpovědi, které se mi dostalo v G+ komunitě a kteoru jsem Ti sem repastnul. Přijde mi to z mé strany jako poměrně jasná a jednoznačná odpověď, jak situaci vyřešit.

Celý problém spočívá v tom, že hledáš GURPS-like unikátní a jedinečně správné řešení v systému, který není určen k tomu, aby měl jedinečné a správné řešení. Fate aplikuje pravidla logikou Golden a Silver rule. Tutéž situaci lze řešit více způsoby podle potřeby a požadavků na výslednou podobu scény.
Přesně tomu říkám oznamovaní a naplňování hráčských záměrů, jak se řeší o pár dveří vedle. (Čemuž říkám CR.)
Tak jestli chceš se můžeš přesunout vedle do CR ego show-off tématu s cizími slovíčky a hypotézami o implikacích a já Ti tam vysvětlim proč to s CR nemá nic společnýho a proč jsi ten pojem právě použil naprosto zcestně mimo jeho význam (a zaměnil jsi ho s jedním úplně jiným) - bude to poměrně krátké a stručné, ale jak jsem psal - tady to diskusí o CR ani jiných teoretických konceptech plevelit nechci.

Ano, můžu to hrát (nebo rozsoudit) "podle srdíčka", ale to pak tedy rovnou můžeme hrát freeform.
Mezi freeform a mezi tím o čem Arten mluví je brutální rozdíl.

Arten se Tě ptá, jestli ten souboj má vypadat stylem "krátký, prudký, smrtelný - pár kol a jeden z vás bude tuhej na dně" nebo jestli to má být epický boss final fight se vzájemným mnohonásobných strkáním a přetlačováním přes okraje s následným vysmeknutím a mnoha nebezpečně vypadajícíma situacema... prostě jestli v ten moment chceš souboj ve stylu Bourn Identity v Pařížském bytě nebo Bourn Supremacy ve španělském obytném domě. Fate umí oboje, ale oboje se dělá trochu jinak.

Pokud si nechceš vybírat a chceš hrát rules as written, kdykoliv, kdekoliv, bez ohledu na cokoliv, pak a) si nejsem úplně jistý, jestli jsi u Fate na správné adrese, b) můžeš vždycky následovat prosté znění mechanik (viz co jsem citoval z G+ komunity)

PArdGalen píše:Poslední dobou mi přijde, že se někteří lidé snaží vidět problémy kde vůbec nejsou. Třeba tady to skopávání z lávky. Pokud se oba dva snaží navzájem shodit dolů je to contest. Kdo získá tři ten toho druhé dostal z mostu a je vcelku jedno zda se předtím šermovali nebo se začali přetahovat rovnou."
Tak to je asi to nejhorší možné řešení.
a) nekombinuje souboj na zbraně se srážením a nutí si vybrat
b) nedává tu dynamiku toho jak se strany obrací a chvíli je ve výhodě první a pak druhý; funguje to jen jako count-down
c) jasně implikuje že nakonec jeden z nich spadne z mostu, zatímco tak jak si tu scénu představuju (ať už realisticky, filmově nebo jinak) by přitom ta scéna mohla snadno skončit i tím že někdo někoho zařízne nebo mu v klinči rozmlátí lebku o ten most

V momentě kdy se kdokoliv snaží kohokoliv "rozsekat" to je A a jde se na stress a následky.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Jerson »

Sirien píše:Jerson: střelba se neuvažovala, jde o typovou situaci close combatu v určité situaci.
Sirien píše:A fakt by mě zajímalo jak určíš "obránce". Orčí kapitán stojí na mostě, fighter chce přejít - vrhne se na most, meč v ruce, ork tam už čeká s připravenou mačetou, nažhavenej jak se do fightera pustí... uprostřed mostu se potkaj... myslíš že tam bude stát jak kokot? Buď se na poslední chvíli vrhne fighterovi naprosti nebo se naopak postaví do postoje kdy bude chtít získat výhodu ze stabilní obrany proti rozhýbanému útočníkovi. Pak do sebe tak nebo tak vrazej a navzájem si zkusej proseknout hrdla a srazit se dolů - cokoliv z toho bude na ruce dřív.
Definice "obránce" je v takové situaci dost artifikální, zdá se mi...
"Obránce" byl jen terminus technikus pro popis orka v dané situaci.

Jde o to, že je už podle popisu v nevýhodě (což jsem se pokoušel ukázat na střelbě, ale nevadí, ukážu to znovu na blízkém boji.)
Já budu stát na pevné zemi, ork na relativně úzkém můstku. Naše situace není symetrická. Zatímco já se můžu pokoušet přiblížit k orkovi a jednou akcí ho srazit dolů, ork se sice může pokoušet přiblížit ke mě, ale pokud to udělá, žádnou možnost srazit mě jednou akcí do propasti nemá - když se přiblíží ke mě, nebude tam už žádný (úzký) most a žádná propast. Samozřejmě že pokud na něj zaútočím, může očekávat, že se ho pokusím shodit, může stát ve stabilním postoji - ale jeho nevýhoda spočívá v tom, že zatímco já se můžu rozhodnout ho útokem shodit, on se tak rozhodnout nemůže.

Na příkladu střelby jsem chtěl jasně ukázat, v čem tato nevýhoda spočívá - pokud bychom si na dálku navzájem prostřelili nohu (nebo udělali jiné ne_smrtelné zranění narušující rovnováhu), jemu hrozí pád do propasti a instantní smrt, zatímco mě nikoliv. Při boji nablízko samozřejmě také riskuju pád, ale pořád si můžu zvolit, zda se přiblížím rychle nebo pomalu, zda ho zkusím srazit hned nebo napřed provést fintu, zatímco on má možnosti rozhodování omezené - buď počká, co udělám já, nebo zaútočí první, a pak ztrácí možnost shodit mě.
(To že je situace omezená na blízký boj považuju za fantasy preference, jinak by bylo vymalováno.)
Jinak jsem do té G+ diskuse rovnou napsal že mě nezajímají nameless minioni, které lze skopnout jedním útokem a že mi naopak jde o nějaký hustý souboj - takový, který nechci odbýt v jediném útoku (pokud tento nebude nějaká super-epičnost na níž hráč vypálí volné vyvolání, boost a tři fate pointy k tomu, to je pak samozřejmě jiná) a kolegové měli pravdu že požadavek Fate na probití mechanik v tomhle směru zaručuje, aby takový souboj nevyšel nudně/suše na jediný dobrý/špatný hod, protože to není zajímavé ani zábavné.
Právě naopak - protože vím, že hustého soupeře bych musel složitě umlacovat, chtěl bych využít jeho výše popsanou nevýhodu a vyřadit ho jedním útokem prostě tím, že ho shodím dolů. Ty jako hráč bys možná chtěl hustý souboj, já bych chtěl naopak vyřešit situaci jako Indiana Jones a hustý orientální šermíř (jen s tím rozdílem, že na mostě by bylo řešení více předvídatelné a jeho nevýhoda méně zřetelná).
Efektivně taky nezapomeň že postava co se zřítí do propasti má dost možná pořád ještě na ruce Extreme consequence za 8 shiftů - to odpovídá Epickému přežití. Gandalf co sebou jebne na dno propasti (i s Balrogem) a pak si to jdou ještě vyříkat na vrcholek hory...
Až budu do bezedné propasti padat s nepřítelem i já jako postava typu Gandalf, můžeme v pohodě řešit přežití. V této situaci (proti mě orčí boss) bych takové přežití pociťoval jako GM fiat a ilusionismus (případně doplně další nežádoucí a méněcenné herní styly) v tom smyslu, že jsem nepřítele i na úzkém můstku nad bezednou propastí musel napřed umlátit a probodnout mu srdce, a bych měl jistotu, že bude mrtvý.

Už jsme se o tom bavili dříve a je to jedna z věcí, která mi zatím na Fate (minimálně pod tvým vedením) vadí - totiž nemožnost zabít CP bosse / hráčskou postavu jednou akcí, aniž bych ho předtím musel opižlávat (jedno zda o HP, nebo mu dávat konsekvence, či vytvářet boosty), prostě jen na základě toho, že mám - alespoň ve fikci - zcela evidentní výhodu.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Sirien píše:Přijde mi to z mé strany jako poměrně jasná a jednoznačná odpověď, jak situaci vyřešit.
Však jistě. Nicméně Arten a Pard Galen také přinesli jasnou a jednoznačnou odpověď. A všechny jsou různé...

Z toho je vidět, že ta moje otázka měla smysl. Zeptal jsem se, jak byste to řešili, dozvěděl jsem se, jak byste to řešili. Díky za odpovědi, jedeme dál... (A říkat mi, že tys vůbec nepochopil pravidla, není moc fér...)
Sirien píše:Tak jestli chceš se můžeš přesunout vedle do CR ego show-off tématu s cizími slovíčky a hypotézami o implikacích a já Ti tam vysvětlim proč to s CR nemá nic společnýho a proč jsi ten pojem právě použil naprosto zcestně mimo jeho význam (a zaměnil jsi ho s jedním úplně jiným) - bude to poměrně krátké a stručné, ale jak jsem psal - tady to diskusí o CR ani jiných teoretických konceptech plevelit nechci.
Ano, zajímá mě, proč Fate Core nemá s conflict resolution nic společného. (Můžeš to napsat klidně sem.)
Arten píše:Arten se Tě ptá, jestli ten souboj má vypadat stylem...
A to je právě o tom. Hráči chtějí, aby ten souboj byl krátký (tak na jedno kolo), já (jako GM) bych chtěl, aby ten souboj vypadal stylem druhým... (Anebo třeba obráceně :)) Takže co teď s tím, že jo?

Jerson: Stále si nejsem jistý, jestli máš v boji zblízka nějakou výhodu (možná tedy počátečního rozběhu?), ale pokud ano, tak co bys řekl na to, kdyby se ta výhoda realizovala jako bonus +2 do prvního útoku? (Nebo kdo ví, do čeho. - Prostě podle toho, jak se to bude řešit...)
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Jerson »

Proč si myslím, že mám výhodu jsem popsal v odpovědi Sirienovi - mám možnost provést útok způsobem, který protivník provést nemůže. Já si můžu vybrat, jestli budu bojovat nebo se ho pokusím srazit a tím zlikvidovat.
V extrémním případě lze mojí výhodu popsat tak, že se rozběhnu, srazím nás oba dolů, ale na rozdíl od orka rozháhnu křídla nebo použiju levitační kouzlo.
Samozřejmě pokud bych jako jednu akci řešil přiblížení k orkovi a teprve až druhou akcí řešil vlastní pokus o shození, budeme na tom už oba stejně, ale to je přesně věc, kterou bych udělat nechtěl. Samozřejmě jsem srozuměn s tím, že pokud mi útok nevyjde, riskuju, že budu sám shozen - ale to že se já můžu rozhodnout, zda protivníka shodím nebo ne, zatímco on se tak rozhodnout nemůže, bych rád viděl jako jasně určenou výhodu (mou).

Neznám Fate natolik dobře, abych mnohl říct, že bonus +2 stačí. Mám dojem, že by to nestačilo, protože i při mém úspěchu by protivník mohl své následky převést do stressu či jedné z koncekvencí, a to taky nechci - ideálně chci dosáhnout toho, že jinak nezraněný a bojeschopný protivník bude po mém prvním výpadu padat do propasti, která ho spolehlivě zabije za mě.
Pokud to ve FATE nelze udělat (a stále mám dojem, že to dost dobře nelze), přijde mi to jen jako jiná verze HPček.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Tak jako vidíš, že různí GMové by to řešili různě, takže by ti nejspíš přiřkli i mechanicky tu výhodu různě.

Někdo ti dá bonus +2 (pokud nazná, že výhodu máš a přijde mu to ok), jiný ti dá bonus +4 (pokud nazná, že výhoda rozběhu je opravdu obrovská) a jiný to prohlásí za autosucces (pokud mu přijde, že protivník je natolik nicotný, nebo to nebude chtít mechanicky vůbec řešit.)

Nic víc ti stejně asi nikdo nenabídne...

(Proč zmiňuji bonusy +2 a +4 je (doufám) jasné. Technicky totiž tím, že se rozběhneš, vyvoláš jakousi akci Create an Advantage, ve které bych tě nechal automaticky uspět a dal ti jedno (či dvě) volná vyvolání (jakéhosi boostu) zdarma. Odtud bonusy +2 a +4.)
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

Jerson píše:Jde o to, že je už podle popisu v nevýhodě ... Já budu stát na pevné zemi, ork na relativně úzkém můstku.
No moment, tady jsme se očividně nepochopili.

Já celou dobu řeším nějaký sice úzký, ale cca 20+ mentrů dlouhý můstek přes zatraceně velkou propast, s orkem co na Tebe čeká někde v polovině nebo za polovinou. Tj. rozhodně nemůžeš na orka zaútočit face to face aniž bys vstoupil do zcela identické situace, v jaké se nachází on.

Rozhodně sem neuvažoval, že by to byl nějaký úzký krátký můsteček přes lokální studnu, kde ork jak poslední debil stojí tak abys s nim každej zamával ještě z pevné země před můstkem.

Zároveň jsem si dovolil apriori předpokládat, že si situace vyžaduje konfrontaci (tj. že si nemůžeš dát před můstkem svačinku a počkat, až ork na mostě usne nebo cokoliv jiného). Něco ve stylu situace v Morii, ale bez během střelby po slonech surfujícího metrosexuála - spěcháš dopředu, kdesi ne úplně ale přesto příliš za zády zerg-rush minionů a před Tebou hustej týpek.

Věc se má tak že příklad je typová ilustrace sitauce a nějak nepovažuju za moc smysluplné vzít typovou situaci k demonstraci pravidlového řešení a následně jí twistovat stylem který má demonstrovat, jak je typová situace nesmyslná nebo hloupá, nestrategická atp. Prostě ve hře může nastat - takováto nebo jakákoliv podobná - a dotaz je jak se bude řešit když nastane, ne jak jí ošmelit aby nenastala.

Pokud to ve FATE nelze udělat (a stále mám dojem, že to dost dobře nelze), přijde mi to jen jako jiná verze HPček.
Naopak, HPčka by Ti v tom vůbec nebránila. Ostatně většina HP systémů obsahuje nějaké mechanické možnosti pro vyncení pohybu.

Ono taky záleží na tom, proti jaké opozici stojíš. Indiana sice odstřelil magora se scimitarem suše jednou ranou, ale to z pohledu Fate rozhodně nebyl žádnej hlavní záporák, byl to minion po cestě. Doslova nameless, bez ohledu na to jestli average, fair nebo good.
Pepa píše:Však jistě. Nicméně Arten a Pard Galen také přinesli jasnou a jednoznačnou odpověď. A všechny jsou různé
Musím říct, že mě osobně dost zarazilo, jakým způsobem se věc pitvá tady v pěti lidech a jakým způsobem naopak G+ komunita sledovaná stovkama lidí kde mi jich odepsalo asi deset přes počáteční nástřely velmi rychle zkonvergovala k jedné jediné odpovědi.

Interpretaci tohoto už nechám na čtenáři...
(Můžeš to napsat klidně sem.)
znovu zopakuju, že nechci pitvat tutéž věc ve dvou a více diskusích naráz.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Sosacek »

Sirien píše:G+ komunita
Další argument proti Fate.
But nobody came.
Pepa
Příspěvky: 3233
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa »

Sirien píše:Musím říct, že mě osobně dost zarazilo, jakým způsobem se věc pitvá tady v pěti lidech a jakým způsobem naopak G+ komunita sledovaná stovkama lidí kde mi jich odepsalo asi deset přes počáteční nástřely velmi rychle zkonvergovala k jedné jediné odpovědi.

Interpretaci tohoto už nechám na čtenáři...
Ano, to může znamenat to, že ta komunita je zkušenější. Anebo taky to, že my jsme nápaditější a vynalézavější. Těžko říct.
Sirien píše:znovu zopakuju, že nechci pitvat tutéž věc ve dvou a více diskusích naráz.
Jenomže to není jedna a ta samá věc. Tam ať si řeší obecnou teorii. Tady už máme jeden jasně zvolený systém, takže se můžeme bavit pouze v jeho rámci.

A můžeme začít tím, že se zeptám: Hlásí se ve Fate Core akce nebo záměry?
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Quentin »

sos píše:Další argument proti Fate.
Aktivní G+ komunitu má i DW :)
Sage Lattora pracuje u googlu, mám dojem, tak teď nevim, jestli se to počítá taky jako hřích :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Sosacek »

Další argument proti DW.
But nobody came.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od sirien »

aktivní komunita = argument proti hře

Hipster seal of approval...
(written seal of approval, written messages were used before seals of approval were cool)
Jenomže to není jedna a ta samá věc. Tam ať si řeší obecnou teorii. Tady už máme jeden jasně zvolený systém, takže se můžeme bavit pouze v jeho rámci.

A můžeme začít tím, že se zeptám: Hlásí se ve Fate Core akce nebo záměry?
:roll:
whatever

Ve vanilla default (as written) Fate se hlásí akce.
Vanilla Fate lze bez větších změn hrát i na hlášení záměrů a přenést ho tak do full-CR (s default skill-listem nastanou určité problémy, pro CR je vhodnější jiné... "rozložení" dovedností; obecně je k tomuhle víc friendly FAE se svými přístupy, ale dá se to klidně dát i do skillů, jen je prostě musíš postavit s CR záměrem v hlavě), nicméně není to tam přímo vepsané.

Pro naší diskusi to je naprosto irelevantní, protože to o čem jsi tu mluvil není TR/CR dichotomie, ale aplikace explicitní premisy na celou scénu (která ve Fate konfliktech je přítomná - viz místní dřívější řešení ohledně concessions (odstoupení)).

Jestli to chceš pitvat, asi bych byl opravdu rád kdybysme to pitvání přenesli někam jinam.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Sosacek »

Sirien píše:aktivní komunita = argument proti hře

Hipster seal of approval...
(written seal of approval, written messages were used before seals of approval were cool)
Komunita je super, ale může být jenom na rpg.net nebo na rpgfóru. Google? Pche.

(Hádám, že komunita DnD sídlí na facebooku ...)

EDIT: ale mám super šálu, takže máš možná pravdu.
But nobody came.
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů