[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze
[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze
( Anotace v Databázi RPG)
4. edice Fate existuje v několika různě komplexních variantách. Seznam produktů najdete pod jejím záznamem v databázi. Za vypíchnutí stojí:Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.
Fate Core - defaultní základní pravidla
Fate Accelerated - zjednodušená verze
Fate Condensed - jiná zjednodušená verze
Fate Rozcestí je česká varianta Fate Accelerated
Tohle je obecná diskuze pro případy, kdy máte jen nějaký stručný postřeh/dotaz a nechcete mu zakládat novou diskuzi. Obšírnějším tématů se nebojte založit vlastní diskuzi s tagem [Fate 4.0], případně ji některý z moderátorů oddělí.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 5. 12. 2013, 09:37, celkem upraveno 18 x.
Re: FATE Core
Xpost z diskuse o middleshcoolu, kde to nema co delat.
EerieBaatezu píše:DrD+ je extrémní příklad, ve FC sice nemáš tabulky, ale zase se musíš pořád starat o metalevel.
Pepa píše:Myslím si, že nemusím, ale to je na jinou diskuzi.
Každopádně závěr jsem chtěl učinit takový: Vy jste označili Fate Core za crunchy. A já říkám: "No a co?" Vždyť DrDo, DrD+, Dakara a Hra na přání jsou crunchy taky... (Takže Fateu jakoby nemáte co vyčítat.)
Sosacek píše:Tahle celá odbočka vznikla tak, že padlo, že F2 je méně "crunchy" než FC. Což je asi i pravda - sám si tím nejsem jistý, ale mám dobrou zkušenost co do nesouhlasení se Sirienem - ale to asi není hlavní pointa.
Mechaniky FC jsou hrozně
IN YOUR FACE
V jiné hře si řekneš "já ho zkusím obejít, ať střílíme ze dvou stran." GM řekne "oni ho krejou, hoď si bla" a něco se stane.
Ve FC řekneš "tak já si hodím Cruton Antechamber abych pomocí dovednosti Athletics(*) udělal scénový aspekt Obklíčení a příště dostal +2. GM řekne "ok, hoď si" a ty hodíš -4 a řekneš "tak já spálím Fate Point a to, že mám Aspekt Zkušený Voják mi jako pomůže.
Ten rozdíl by měl být vidět. To, je to, o čem (asi) kolegové mluví jako o "crunchy" nebo "meta".
FC sedá hrát tak, že tyhle věci - Aspekty, Manévry, Vyvolání, Fate Pointy, to, jak ti to, že jsi voják pomáhá při přestřelkách jen tehdy, když máš metagame zdroje(**], atd, že tyle věci nepřijdou do hry. Má to dva režimy, buďto mají všichni excelentní znalost FC, a hráč řekne to první, všem dojde, že myslí to druhé, a ten pojem Croatian Architecture nemusí vůbec padnout.
Nebo jsou hráči odstínění od systému - vlastně hrajete freeform, kde si GM na pozadí vyhodnocuje věci pomocí Fate - a jenom popisují co dělají a GM jim říká co se stalo.
Můj pocit, proč to nemůže fungovat, a FC mechaniky musí zůstat
IN YOUR FACE
je, tedy krom zkušenosti s F3 a FC, že tohle jsou extrémní případy složení skupiny.
Ta hra je pak ... jak se nejlíp přeloží "hollow"? Jakoby dávala na obdiv, jak nic není skutečené, že Aspekty a Manévry a Boosty a Crucial Adagio ... neumím moc dobře popsat, proč to z FC tak cítím, ale mám z toho pocit, že Aspekt a Fate Point jsou fundamentálně odlišné konstrukty od Basic Attack Bonus nebo Skill. Něco na nich "rubs people the wrong way" nebo, abych nepoužíval angličtinu, to lidi sere.
...
Tenhle post musí vypadat divně pro lidi neseznámení s Cruton Antechamber running jokem.
(*): ona se asi jmenuje jinak, ale koho to zajímá
(**): bych měl zmínit aspekt "On Fire", který dává postihy jen když někdo zacáluje FP.(***)
(***): on je to prý vyřešený problém. Prý si GM zimprovizuje, že to jako dělá dmg i když nikdo nehází, nebo co. Prý jsou všichni blbí, když to nechápou. Haha! Stejně mě baví to připomínat.
Ono to asi souvisí s otázkou, jestli jsou aspekty deskriptivní, nebo preskriptivní, případě obojí, a co to znamená pro tu hru. Ale to je na jinou diskusi.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: FATE Core
Aa tu je ten hatepost (nestiham citat, ale preco inak ma tolko velkych pismen a boldu)
Zbezne som zazrel myslienky ktore su nepravdive viac ine ciastocne ("on fire" aspekt napriklad). Nevylucyjem ze su tam dobre postrehy - aj ked ma o tom tvoje predosle FC posty nepresviedcaju
Asi pred sirienom a vasou personalnou vymenou nestihnem odpisat sakra
Zbezne som zazrel myslienky ktore su nepravdive viac ine ciastocne ("on fire" aspekt napriklad). Nevylucyjem ze su tam dobre postrehy - aj ked ma o tom tvoje predosle FC posty nepresviedcaju
Asi pred sirienom a vasou personalnou vymenou nestihnem odpisat sakra
Naposledy upravil(a) Aljen dne 29. 11. 2014, 13:09, celkem upraveno 1 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: FATE Core
Popravdě ani moc nevím, jak bych na tohle měl reagovat.
Osobně si myslím, že Fate Core crunchy není (nebo tomu pojmu nerozumím) a že crunchy prostě mohou být až nějaké jeho konkrétní implementace (třeba jsem viděl to The Day After Ragnarok a musím říci, že to mi na první pohled přišlo poněkud složité).
Ale i kdyby Fate crunchy byl, tak se svět snad přece nezboří, nebo ne?
Osobně si myslím, že Fate Core crunchy není (nebo tomu pojmu nerozumím) a že crunchy prostě mohou být až nějaké jeho konkrétní implementace (třeba jsem viděl to The Day After Ragnarok a musím říci, že to mi na první pohled přišlo poněkud složité).
Ale i kdyby Fate crunchy byl, tak se svět snad přece nezboří, nebo ne?
Re: FATE Core
Necítím to jako hatepost. Pokud ty ano, zřejmě se schyluje k dalšímu nesmyslnému flamewaru.Aljen píše:Aa tu je ten hatepost
edit: Ok, uznávám, že já už asi automaticky ze Sosáčkových postů filtruju formu a čtu jen obsah. Takže abych to upřesnil, obsah necítím jako hatepost, forma je typicky Sosáčkovská.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: FATE Core
...já jsem na Sosackovu toxicitu velmi alergický a žádný její zvýšený level v tom postu nezaznamenávám.
Re: FATE Core
ProtožeAljen píše:Aa tu je ten hatepost (nestiham citat, ale preco inak ma tolko velkych pismen a boldu)
IN YOUR FACE
a protože některé pojmy jsou důležité.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: FATE Core
Když chceš mít permanentní bonus při přestřelkách za toho vojáka, tak si na to vemeš stunt. Od toho jsou stunty: vyjádří, že tvoje postava je v něčem mechanicky výjimečnější než ostatní. Že moje střelba z luku je obecně lepší než kolegova magic missile atd.Sosacek píše: FC sedá hrát tak, že tyhle věci - Aspekty, Manévry, Vyvolání, Fate Pointy, to, jak ti to, že jsi voják pomáhá při přestřelkách jen tehdy, když máš metagame zdroje(**]
I když zrovna nevyvoláš aspekt voják za FP, tak stejně ten aspekt má vliv. Umožňuje ti vůbec nějaký akce provýst, a nedostaneš postihy pokud děláš věci, který by bez toho aspektu asi dopadly divně.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: FATE Core
Tohle je taková hláška, která neustále koluje... ale prakticky nikdy od lidí, co by FC nějak víc hráli. Tak jako nevim, jestli jste tak citliví, nebo jestli to je jen nějaká virální povídačka co se chytla bez reálného důvodu...Eee-B píše:DrD+ je extrémní příklad, ve FC sice nemáš tabulky, ale zase se musíš pořád starat o metalevel.
asi těžko.Sosna píše:F2 je méně "crunchy" než FC. Což je asi i pravda
Rozdíl mezi F2 a FC je v tom, že FC obsahuje CAčka, aspekty mimo postavu a stunty a aspekty se váží na FP. Nějak nechápu, co z toho tvoří větší crunchovitost - ostatně by mě zajímalo, jak hra kterou nováčkovi vysvětlim za 20 minut v podstatě bez vynechání čehokoliv vůbec může bejt crunchy... (oblíbené to bashing slovo posledních dob tady koukám - někdy mám dojem, že pro místní osazenstvo se "crunchy" stává už v podstatě cokoliv, co má nějaké pravidlo a zrovna je chuť / potřeba to nějak zkritizovat) nebo
To má výpovědní hodnotu demagogie, fakt.V jiné hře si řekneš "já ho zkusím obejít, ať střílíme ze dvou stran." GM řekne "oni ho krejou, hoď si bla" a něco se stane.
Ve FC řekneš "tak já si hodím Cruton Antechamber abych pomocí dovednosti Athletics(*) udělal scénový aspekt Obklíčení a příště dostal +2. GM řekne "ok, hoď si" a ty hodíš -4 a řekneš "tak já spálím Fate Point a to, že mám Aspekt Zkušený Voják mi jako pomůže.
"V DnD řekneš tak já si hodim tohle abych svým featem dostal bonus a dostal se tak do pozice která mi umožní manévr flank a pálím action point abych k tomu ještě..."
To co popisuješ u Fate je možná tak parodie hry nebo hra s úplnými začátečníky co se v systému neorientují - hráči Fate nemají problém vzájemně chápat která akce vede k čemu, takže slova "tvořím situační aspekt" ve hře v podstatě nepadnou.
Klidně řekneš "zkusím ho obejít, ať střílíme z obou stran", GM řekne "ok, hoď si", něco padne a když to vyjde, tak všichni rozuměj tomu, že tam vzniknul SA "obklíčení" nebo "crossfire" nebo tak něco - v menších konfliktech (nebo pokud to je nějakej enemík co rychle zkape) se to ani nikam často nezapisuje.
A pálení FP se dá v klidu popsat jako ingame rozvedení detailu nebo pokračování už popsaného - a opět to všichni chápou, aniž bys odžvatlával mechaniku po mechanice (stejně jako v DnD házim na obranu a nemusim furt řikat "takže Á-Céčko...)
A ani člověk nepotřebuje žádnou "excelentní znalost", zrovna minulý víkend mi to dva lidi co Fate moc neznali v klidu pochytili hned z kraje opengamingu.
Protože jako obvykle trolluješ.neumím moc dobře popsat, proč to z FC tak cítím
Tentokrát tím, že jako obvykle znovu opakuješ nepravdivej nesmysl o tom, že co není v aspektech ve Fate neexistuje - ono to totiž je přesně naopak, aspekty se stávají z věcí, které mají ve fikci takový význam, že je snazší zachytit je do aspektu než je řešit individuálně pořád dokola.
Podobně s tím:
což je interpretace založená na jednom jediném nešťastně napsanám příkladu a bylo už milionkrát zopakováno (tady, na Kostce, ve Fate +community a asi i všude jinde), že to funguje maličko jinak. Netřeba asi vysvětlovat jak, když to je popsané přímo v téhle konkrétní diskusi a navíc to bylo popsáno tolikrát, žes to sám nemohl minout."On Fire", který dává postihy jen když někdo zacáluje FP
Ale exceluješ, dosáhl jsi prahové úrovně trollingu, kdy už Tvojí očividnou nepravdivost nezdůrazňuju jen já, ale i jiní... musí se Ti nechat, že
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: FATE Core
Zvlášť některé 3e based hry na to poněkud trpěly - hlavně v relativním smyslu "víc crunchy, než by bylo nutně potřeba" (tj. "neelegantní implementace" dalo by se říci) - např. DiasporaPepa píše:crunchy prostě mohou být až nějaké jeho konkrétní implementace
(btw., dodneska si pamatuju, jak kdysi - cca 3 roky zpátky? Sosáček jmenovitě na Dálavě zrovna Diasporu vychval až do nebes a specificky ze situačních aspektů byl totálně odvařenej)
Tak abychom byli fér, tak tohle konkrétně je logika která je as written ve FAE, nikoliv v Core (i když i tam je mezi řádky opakovaně naznačená, samozřejmě)I když zrovna nevyvoláš aspekt voják za FP, tak stejně ten aspekt má vliv. Umožňuje ti vůbec nějaký akce provýst, a nedostaneš postihy pokud děláš věci, který by bez toho aspektu asi dopadly divně.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: FATE Core
Mojí nepravdivost?Sirien píše:Ale exceluješ, dosáhl jsi prahové úrovně trollingu, kdy už Tvojí očividnou nepravdivost nezdůrazňuju jen já, ale i jiní... musí se Ti nechat, že
Jakože, moje celá existence je lež?
... taky jsi na to musel upozorňovat. Teď mě Chejop zas seřve.
(ke zbytku odpovím zítra - ale zpětně si uvědomuji, že mi to v Diaspoře nevadilo, a začalo mi to lézt na nervy až s FC. to by mohlo naznačovat, že to je problém prezentace FC, a ne samotná existence té mechaniky)
EDIT: z Diaspory jsem měl pocit, že "player facing", to rozhraní, kterým hráči interagují s hrou, ty "tlačítka, která mačkají" jsou primárně o fikci a to, že se udělá Aspekt je nějaké pozadí, jak to vyhodnotit. Z FC mám pocit, že Aspekty jsou ta "player facing" mechanika, že ta fikce je tam navíc. Tedy, je to obráceně.
Hm. Hm. Hmmm.
EDIT2: možná, že se nezměnila ta hra, ale já - Apocalypse Engine na tu fikci míří poměrně důkladně, a je možné, že udělá s lidmi, kteří ho hrají a pochopí a GMují nějakou transformaci - už jsem to tak někde slyšel, od pár lidí - a to udělá lidi citlivější na tu metaúroveň.
Hm.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: FATE Core
*Varování, následuje subjektivní pohled na pravidla, který nemusí být as written ve FC*
Osobně mám pocit, že se strašně přehlíží, že aspekty mají tři možné efekty: vyvolání, vynucení, a deklarování skutečností. Že ta třetí funkce je nějak zanedbávána, lidi se snažej veškerý efekty aspektů narvat buďto do vyvolání nebo do vynucení.
Když to uvedu na konkrétním příkladu:
Postava má aspekt "při silných emocích se měním v příšeru". Zároveň má hodně vysokou dovednost/atribut/přístup na svádění. Zkouší svádět holku. Uprostřed akce se začne měnit v příšeru. Co se bude dít z hlediska pravidel? Zde jak bych to řešila já:
1) bude to vyhodnoceno jako compel, akce automaticky failne a postava dostane FP. Toto se stane pouze pokud to postavě přinese pořádnou komplikaci, tj holka uteče a následně na týpka naběhne celá vesnice s krucifixy, nebo tak něco.
2) GM nechá postavu hodit si na svádění, ale vyvolá za své FP týpkovi ten aspekt proti němu (tzn ne compel, ale vyvolání) a zvýší mu DC o 2. Týpek dostane FP po skončení scény.
3) GM zhodnotí popsanou situaci a aspekt postavy a deklaruje, že tu holku prostě nesvede klasickými metodami, protože ta jeho proměna je zrovna u téhle holky showstopper. Pokud postava nevymyslí nějakou okliku, jak se holce dostat do kalhotek, tak GM prostě nechá tu akci failnout. Ten aspekt, který si hráč připíchl na svůj charsheet, deklaroval skutečnost, že v bigotním středověku si většina holek sex s dotyčnou postavou fakt nejalsne. FP za toto hráč dostane pouze, pokud to způsobilo pořádnou komplikaci. - že holka prostě uteče, není dostatečná. Že následuje útok vesničanů s vidlemi, je dostatečná.
Z příspěvků na fóru mám pocit, že spousta lidí by měla s možností 3 problém, že jim přijde tato možnost vadná. Možná proto, že "GM deklaruje, že se něco nepovedlo" je zlá middleschool praktika, kterou je potřeba z moderních her vykořenit, nebo tak něco.
Přitom mně osobně přijde, že přesně takto by měl aspekt, pokud je využit na vyjádření skutečnosti, fungovat.
Osobně mám pocit, že se strašně přehlíží, že aspekty mají tři možné efekty: vyvolání, vynucení, a deklarování skutečností. Že ta třetí funkce je nějak zanedbávána, lidi se snažej veškerý efekty aspektů narvat buďto do vyvolání nebo do vynucení.
Když to uvedu na konkrétním příkladu:
Postava má aspekt "při silných emocích se měním v příšeru". Zároveň má hodně vysokou dovednost/atribut/přístup na svádění. Zkouší svádět holku. Uprostřed akce se začne měnit v příšeru. Co se bude dít z hlediska pravidel? Zde jak bych to řešila já:
1) bude to vyhodnoceno jako compel, akce automaticky failne a postava dostane FP. Toto se stane pouze pokud to postavě přinese pořádnou komplikaci, tj holka uteče a následně na týpka naběhne celá vesnice s krucifixy, nebo tak něco.
2) GM nechá postavu hodit si na svádění, ale vyvolá za své FP týpkovi ten aspekt proti němu (tzn ne compel, ale vyvolání) a zvýší mu DC o 2. Týpek dostane FP po skončení scény.
3) GM zhodnotí popsanou situaci a aspekt postavy a deklaruje, že tu holku prostě nesvede klasickými metodami, protože ta jeho proměna je zrovna u téhle holky showstopper. Pokud postava nevymyslí nějakou okliku, jak se holce dostat do kalhotek, tak GM prostě nechá tu akci failnout. Ten aspekt, který si hráč připíchl na svůj charsheet, deklaroval skutečnost, že v bigotním středověku si většina holek sex s dotyčnou postavou fakt nejalsne. FP za toto hráč dostane pouze, pokud to způsobilo pořádnou komplikaci. - že holka prostě uteče, není dostatečná. Že následuje útok vesničanů s vidlemi, je dostatečná.
Z příspěvků na fóru mám pocit, že spousta lidí by měla s možností 3 problém, že jim přijde tato možnost vadná. Možná proto, že "GM deklaruje, že se něco nepovedlo" je zlá middleschool praktika, kterou je potřeba z moderních her vykořenit, nebo tak něco.
Přitom mně osobně přijde, že přesně takto by měl aspekt, pokud je využit na vyjádření skutečnosti, fungovat.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: FATE Core
Nejsem si jistý, jestli tvoje ekvivalence mezi "komplikace" a "celá session najednou začne být o něčem jiném a všechno doteď se musí zahodit" je úplně rozumná.Sparkle píše:1) bude to vyhodnoceno jako compel, akce automaticky failne a postava dostane FP. Toto se stane pouze pokud to postavě přinese pořádnou komplikaci, tj holka uteče a následně na týpka naběhne celá vesnice s krucifixy, nebo tak něco.
...
FP za toto hráč dostane pouze, pokud to způsobilo pořádnou komplikaci. - že holka prostě uteče, není dostatečná. Že následuje útok vesničanů s vidlemi, je dostatečná.
Bude to fungovat: nenajdeš lepší způsob jak motivovat hráče aby hráli safe a u každého aspektu si pečlivě rozmysleli, jak ho formulovat tak, aby ho GM nepoužíval proti nim.Z příspěvků na fóru mám pocit, že spousta lidí by měla s možností 3 problém, že jim přijde tato možnost vadná. Možná proto, že "GM deklaruje, že se něco nepovedlo" je zlá middleschool praktika, kterou je potřeba z moderních her vykořenit, nebo tak něco.
Přitom mně osobně přijde, že přesně takto by měl aspekt, pokud je využit na vyjádření skutečnosti, fungovat.
To může být tvůj cíl, nebo nemusí, a hádám, že pro většinu lidí, kteří sem píší není, protože chtějí, aby hráči přicházeli se zajímavými postavami. Proto bych čekal, že se k tomu skutečně budou stavět vlažně.
Jo, a "autofial + buchta uteče a začne šířit pomluvy + fatepoint nedostaneš, protože po tobě nejde dav, haha" je solidní výjeb.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: FATE Core
To není jen vlastnost AW enginu, ale čehokoliv, co nějak zásadně mění pohled na věc. Middleschool nám taky nepřestal chutnat jen tak z ničeho nic, ale v důsledku konkrétních podnětů.Sosacek píše:Apocalypse Engine na tu fikci míří poměrně důkladně, a je možné, že udělá s lidmi, kteří ho hrají a pochopí a GMují nějakou transformaci - už jsem to tak někde slyšel, od pár lidí - a to udělá lidi citlivější na tu metaúroveň.
Re: FATE Core
Pokud ty pomluvy budou mít nějaký reálný efekt, pak FP klidně.Sosacek píše: Jo, a "autofial + buchta uteče a začne šířit pomluvy + fatepoint nedostaneš, protože po tobě nejde dav, haha" je solidní výjeb.
V příručce je vysloveně napsáno, že pokud způsobíš potenciální průšvih, který se pak družině podaří odklonit, aby se vůbec nepřihodil, pak to nezakládá právo na FP z compelu.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Re: FATE Core
no, Sparkle má sice pravdu, ale příklad nezvolila zrovna šťastně.
Já bych zůstal u oblíbeného On Fire.
To, že v krbu hoří oheň ještě neznamená, že krb má aspekt On Fire
To, že se v rámci nějaké akce popíše, jak od krbu chytnul ubrus na stole, do kterého někdo vrazil uprostřed bitky, ještě neznamená, že ubrus (stůl) je On Fire.
On Fire se ve hře octne až v momentě, kdy GM nebo někomu z hráčů přijde že je cool / relevantní, aby se oheň rozhořel natolik, že začne skutečně zásadně ovlivňovat dění ve scéně. Tj. pokud je krb ve vybydleném kameném domě a stůl s ubrusem je takřka jediný kus hořlavého vybavení, který si tam někdo v rámci své momentální squaterské existence dal, tak se to nemusí stát vůbec.
Pokud to je v nějakém vybaveném nóbl sídle (koberce, záclony, závěsy, křesla...) tak GM může daný aspekt dát do hry třeba až za dvě nebo tři kola (chvíli trvá, než se to rozhoří natolik, aby to zasahovalo celé okolí), popř. pokud potřebuje dodat scéně šťávu může říct, že to od ubrusu flamblo rychle všechno okolo - běžné GM rozhodnutí ve scéně, jen ve Fate místo toho, aby se furt řešilo, že tam je oheň a co teda dělá se tam dá aspekt, který to jednoduše shrnuje.
(toho samého může dosáhnout postava CAčkem pokud se jejímu hráči hodí místnost podpálit - stůl převrátí ubrusem na křeslo, strhne na to závěs a když uspěje, tak je hotovo)
To, že se místnost (resp. její část - jako GM bych klidně v ten moment, kdyby se to hodilo, rozdělil místnost na dvě zóny, jednu pod aspektem a druhou která ještě nehoří) octne On Fire, neznamená, že neustále musí létat FP.
Místnost prostě hoří - kdokoliv cokoliv dělá má DCčka ovlivněná tím, že to dělá v hořící místnosti. Ohnivá magie může být v ten moment snazší. Snaha sesbírat rozházené dokumenty naopak těžší. Atd.
Kromě toho může kdokoliv zaplatit aspekt a dát si +2 nebo zvýšit někomu obtížnost o +2 když dopopíše nějaký drobný manévr / efekt okolí, kterým planoucí místnost činnost ovlivní navíc (padající trám, kus hořící látky hozený do cesty...)
Navíc bych jako GM komukoliv v hořící zóně automaticky napálil environmental hazard jako pasivní fyzický útok s nějakou nižší hodnotou (ta by asi časem rostla jak by se požár zvětšoval / doba pobytu postavy v hořící zóně prodlužovala) - protože, sakra, tam zatraceně hoří.
Adekvátně lze popsat situaci i na jiné "oblíbené" aspekty jako je např. cover / suppressive fire položený na zónu nebo její část atp.
Tvoje vlastní Dakara není nic jiného.
Možná, že předtím, než se začneš ohánět pomlouvačnými bullshit termíny by ses měl ujistit, že nepomlouvají Tebe.
no nic...
Já bych zůstal u oblíbeného On Fire.
To, že v krbu hoří oheň ještě neznamená, že krb má aspekt On Fire
To, že se v rámci nějaké akce popíše, jak od krbu chytnul ubrus na stole, do kterého někdo vrazil uprostřed bitky, ještě neznamená, že ubrus (stůl) je On Fire.
On Fire se ve hře octne až v momentě, kdy GM nebo někomu z hráčů přijde že je cool / relevantní, aby se oheň rozhořel natolik, že začne skutečně zásadně ovlivňovat dění ve scéně. Tj. pokud je krb ve vybydleném kameném domě a stůl s ubrusem je takřka jediný kus hořlavého vybavení, který si tam někdo v rámci své momentální squaterské existence dal, tak se to nemusí stát vůbec.
Pokud to je v nějakém vybaveném nóbl sídle (koberce, záclony, závěsy, křesla...) tak GM může daný aspekt dát do hry třeba až za dvě nebo tři kola (chvíli trvá, než se to rozhoří natolik, aby to zasahovalo celé okolí), popř. pokud potřebuje dodat scéně šťávu může říct, že to od ubrusu flamblo rychle všechno okolo - běžné GM rozhodnutí ve scéně, jen ve Fate místo toho, aby se furt řešilo, že tam je oheň a co teda dělá se tam dá aspekt, který to jednoduše shrnuje.
(toho samého může dosáhnout postava CAčkem pokud se jejímu hráči hodí místnost podpálit - stůl převrátí ubrusem na křeslo, strhne na to závěs a když uspěje, tak je hotovo)
To, že se místnost (resp. její část - jako GM bych klidně v ten moment, kdyby se to hodilo, rozdělil místnost na dvě zóny, jednu pod aspektem a druhou která ještě nehoří) octne On Fire, neznamená, že neustále musí létat FP.
Místnost prostě hoří - kdokoliv cokoliv dělá má DCčka ovlivněná tím, že to dělá v hořící místnosti. Ohnivá magie může být v ten moment snazší. Snaha sesbírat rozházené dokumenty naopak těžší. Atd.
Kromě toho může kdokoliv zaplatit aspekt a dát si +2 nebo zvýšit někomu obtížnost o +2 když dopopíše nějaký drobný manévr / efekt okolí, kterým planoucí místnost činnost ovlivní navíc (padající trám, kus hořící látky hozený do cesty...)
Navíc bych jako GM komukoliv v hořící zóně automaticky napálil environmental hazard jako pasivní fyzický útok s nějakou nižší hodnotou (ta by asi časem rostla jak by se požár zvětšoval / doba pobytu postavy v hořící zóně prodlužovala) - protože, sakra, tam zatraceně hoří.
Adekvátně lze popsat situaci i na jiné "oblíbené" aspekty jako je např. cover / suppressive fire položený na zónu nebo její část atp.
lol.Middleschool nám taky nepřestal chutnat jen tak z ničeho nic, ale v důsledku konkrétních podnětů.
Tvoje vlastní Dakara není nic jiného.
Možná, že předtím, než se začneš ohánět pomlouvačnými bullshit termíny by ses měl ujistit, že nepomlouvají Tebe.
no nic...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host