FATE Core

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 675
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos » 19. 10. 2016, 12:29

Pepa píše:boubaque: Rozdělení alchymie na menší skilly může být, ale obecně to ten problém příliš neřeší. ("Mám "výrobu užitečných magických předmětů" na trojce, takže co můžu a nemůžu udělat?" bude se ptát hráč.)
No a nemohl bys v rámci toho vypořádávání se s minulostí vzít nějaké tabulky, seznamy (nebo co tam bylo) předmětů apod. z DrDo a nějak snadno to přenést na úrovně dovednosti ve Fate? Hráč by byl spokojený, že ví, co může a nemůže, a samotnou výrobu, použití a chování byste potom mohli řešit už ve Fate mechanice.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od boubaque » 19. 10. 2016, 20:16

Pepa píše:Rozdělení alchymie na menší skilly může být, ale obecně to ten problém příliš neřeší. ("Mám "výrobu užitečných magických předmětů" na trojce, takže co můžu a nemůžu udělat?" bude se ptát hráč.)

Co se týče dalších odstavců, tak děkuji za ně. Nicméně ještě podotknu, že náročnosti také nejdou nastavovat libovolně vysoko (ano, pokud je alchymista v polních podmínkách, tak klidně, ale obecně prostě každý druhý běžný lektvar (a to je právě který?) nemůže mít obtížnost výroby Legendární (+8)...).
Však jak ti píše Sarsaparillos, pokud chceš namodelovat dračákovského alcyhimistu, tak není potřeba začínat na zelené louce. Prostě vezmi stará pravidla, podívej se, co umí alchymista vyrobit (s jakou pravděpodobností na první a s jakou na páté úrovni) a převeď to, i kdyby jen od oka, na obtížnosti ve Fate (v poměru při dovednosti +1 a třeba +3, nebo jak ti to bude vycházet nebo sedět). Pokud tam bude něco, co nedokážeš rozumně namodelovat nebo co je zjevně přepísknuté, tak to buď vynech nebo oprav. Prostě pak budeš mít seznamy (např.) lektvarů podle obtížnosti - třeba +2 až +7, nebo jakkoli se rozhodneš, nebo jak to bude vycházet ze DrDo. Anebo pokud je toho moc, tak vyber ty nejzajímavější / nejčastěji používané a na ostatní se vykašli.

Efekty pak můžeš dávat ve formě dočasných aspektů s přidělenými FP, formou určitého počtu boostů na některé dovednosti nebo jako stunty dostupné po dobu působení lektvaru. Podle toho, čemu bude nejlíp odpovídat popis, i když všechno to vlastně bude mít podobný efekt. Anebo u léčivývh lektvarů jako mazání stressboxů...
A co se týče neúspěchů, tak ano, nějaké nebezpečí, když se to nepovede, by mělo být, ale jenom poznamenám, že ony ty neúspěchy zase tak časté nejsou (hráč si většinou zaplatí body osudu a pozaktivuje aspekty, aby mu to na ten úspěch vyšlo - což je nic proti ničemu, je to legitimní přístup, protože tím také přijde o jakési "zdroje" do budoucna).
Jasně, to, že si zaplatí body osudu, znamená, že je nebude mít později. Doufám pak ale, že je přiděluješ na sezení / dobrodružství, a ne za odpočinky :)
Každopádně kdyby se házelo na úspěch výrobu až v okamžiku použití, tak bude ten tlak na nevyužití FP vyšší ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host