FATE Core

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Sirien » 16. 11. 2015, 14:25

veřejné / skryté hody Moje doporučení je veřejné, Fate je nastavený v principu spíš na otevřenou hru.

Technicky není problém, abys házel skrytě, ALE vzhledem k fate pointům a boostům budeš pořád muset veřejně oznamovat minimálně výsledný rozdíl (tj. hráč hodí dohromady 2, Ty hodíš tajně dohromady 5, hráč sice neví, co Ti padlo na kostkách a co máš za skill, ale stejně mu musíš říct, že prohrává o 3) - je to potřeba kvůli tomu že hráči musí mít možnost se korektně rozhodnout, zda se jim vyplatí nebo nevyplatí / zda chtějí nebo nechtějí investovat FP a boosty ke změně výsledku. Dokud budou hráči znát aspoň rozdíl ve výsledcích (a to zda jsi investoval nebo neinvestoval boosty / FP, to by mělo zůstat taky veřejné), tak se nic moc nezmění, jen budou muset trochu víc tipovat jak moc je někdo drsnej a jak moc mu to jen zrovna padlo. (Popravdě to může dát nový význam CA akcím před bojem na odhady protivníka atp. - můžeš zavést že hráč získá nejen možnost odhalit aspekty, ale i přibližné úrovně dovedností atp.)

Mohl bys to ještě víc zatemnit tím, že bys počáteční investici bodů osudu (svých) udělal tajně. Nicméně ve chvíli kdy začneš pálit proti hráčům (tj. řekneš výsledek, hráč spálí FP, Ty spálíš FP nazpátek) už bys to měl říkat prakticky určitě. Boosty bys měl taky říkat veřejně, protože to je něco co vyplývá z okamžité dynamiky scény a i ingame dává smysl aby i postava vnímala, že je boost spálen nebo ne (krátkodobá převaha zužitkována nebo zda stále trvá).

Pokud bys neoznamoval ani výsledný rozdíl, tak už by to mělo asi dost důsledky co do dynamiky FP a boostů, což by mohl být... no, ne nutně problém, ale prostě byla by to hodně razantní změna co by se hodně projevila - kam asi záleží především na tom jak by to ve Tvé skupině vypadalo v běžné herní praxi.


Skilly v pyramidě: Pro tvorbu postavy ok, pro dlouhodobé hraní striktně neudržitelné. Fate 2e který to vyžadoval vyžadoval ne abys měl pořád pyramidu, ale abys měl na konci "segmentu" pyramidu (připomenutí - ve Fate 2e jsi dostával bodík dovednosti a se čtvrtým bodíkem jsi dostal nový aspekt, což uzavřelo segment. Tj. pravidla říkala, že v momentě investice každého čtvrtého bodu dovednosti musíš mít pyramidu, což dávalo prostor pro to to postupně vychytávat. Kdybys musel mít pyramidu permanentně, bylo by to příliš rigidní)

4e vyžaduje pro zlepšování postav sloupce. Postavy se tak zlepšují o něco rychlejc, ale popravdě - ne zas tak o moc. Hlavní rozdíl je v tom, že sloupce vyžadují, aby postava měla méně dovedností (resp. umožňují, pyramida jich vyžaduje více), což je docela k dobru - u hodně pokročilých postav byl pak s pyramidou ten problém, že jsi třeba potřeboval další dovednost na nižší patra, ale už si fakt nevěděl co si vzít, aby to dávalo smysl. U sloupců těch dovedností není tolik, takže to není takový tlak na to aby sis pořád přibíral další a další věci, které pak případně už vlastně ani moc nechceš.



Vyzvídání: Považuju za naprosto korektní. Jen asi kdyby na mě hráči zkoušeli to co píšeš, tak jim po druhém zopakování tohodle přístupu oznámim, ať přestanou dračákovat a prostě se zeptaj, jestli vypadá snazší ty dveře vyrazit, vypáčit nebo odčarovat, že jim to s klidem řeknu a nemusíme se o to handrkovat jak na tržišti. (A samozřejmě si můžu nechat v záloze že tam něco není očividné, že, ale to už je na jiné téma)

U konkrétních čísel... jako rámcovou obtížnost bych asi sdělil hned, ono pokud něco umíš, tak obvykle umíš i odhadnout jak je něco v tom oboru těžké. Tj. když umíš střílet, tak umíš odhadnout, jak těžké je něco trefit, když umíš páčit zámky, tak umíš odhadnout, jak těžce tenhle zámek působí... Konkrétní DCčko bych pak asi říkal... no, upřímně, z čisté lenosti bych ve většině případů říkal konkrétní DCčko hned podle logiky "vlastně na tom nezáleží, nebudu se tu zdržovat nesmyslama" a jen u příběhově důležitých věcí nebo u věcí které se odehrávají ve stresu a rychlosti bych dělal drahoty, říkal jen rámcový odhad tylu "vypadá lehce... no, mohl bys to s trochou štěstí zvládnout... atp." a konkrétní DC bych si nechal až pro okamžik kdy se hráč rozhodne si to hodit.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2794
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle » 16. 11. 2015, 14:28

imho:
Pepa píše: Veřejné hody nebo skryté?
Když hodím na stůl kostkami, které ukazují +1 a ohlásím hod na útok +4, tak si i malé dítě dopočítá, že "ten relevantní skill, kterým nestvůra útočí" je +3. A to trochu kazí napětí a zábavu. Myslím, že mnohem lepší je nechat hráče hádat a udržovat v nejistotě. Protože když GM hází za zástěnou a hlásí čísla na útok 3, 3, 4, hráči tak neví, jestli je před nimi suchar s +1, který má štěstí, nebo obratný bojovník +4, který má smůlu. (I když já vím - z popisu by to hráči mohli odhadnout také...) Co si o tom myslíte?
Fate dost tlačí do veřejných hodů, kvůli tomu, aby hráči mohli rozumně rozhodnout, kdy pálit fate pointy. Pokud hráč dostane oznámení "netrefils" a netuší, zdali spálením FP dosáhne změny v "trefils", pak mi to přijde dost na prd. Kdybych v takové situaci byla hráč, asi by se mi nechtělo pálit FPčka na blind, a pak zjistit, že to na výsledku nic nezměnilo.

Přiznám se, že nevím, jak toto dilema řešit. Hraju se svojí družinou s otevřenými hody, ale chápu, že to nemusí být vhodné pro každého. Kdyby moje družina požadovala skryté hody, asi bych zvažovala přejít na jiná pravidla než Fate.

Možná by mohl být kompromis v tom, že staty potvor (a hody) budou veřejné, ale neveřejné budou nějaké speciální ability a aspekty, které budou hráči muset objevovat postupně, identifikovat je pomocí CA akcí a eliminovat je pomocí O akcí.
Pepa píše: Zkouší od vás hráči vyzvídat? :)
Hráč siláka: "Kolik si musím hodit, abych ty dveře vyrazil ramenem?"
GM: "Dva."
Hráč zloděje: "A kolik si musím hodit, abych ten zámek dveří rozebral."
GM: "Tři."
Hráč se domluví, že ty dveře vyrazí silák.

Čili otázka zní: Kdy oznamuje GM ono cílové číslo, na které se hází? Asi by je měl oznamovat až v okamžiku, kdy se někdo do té akce opravdu pustí, nebo ne?
Snažím se jim to říkat dopředu, protože mi přijde sranda pozorovat jak se jim vaří mozečky a zvažujou, jestli do toho vůbec půjdou nebo ne, kdo do toho půjde a tak. Dále, pokud mám pocit že některá z postav už dlouho neměla svůj cool moment tak ta DCčka prezentuju tak, aby nejvýhodnější bylo pustit k tomu úkonu právě tuto postavu. Nesmí se to samozřejmě dělat moc okatě a moc často.

Co se mi k tomuhle osvědčilo, je podávat ta DCčka stylem "přesvědčit toho ducha je proti pětce, a pokud vymyslíš nějaký pěkný důvod, proč by to právě pro tebe mělo být jednodušší, přidám ti +1." když vymyslí 3 důvody, přidám mu k tomu klidně +3.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Arten_CZ » 16. 11. 2015, 20:09

Veřejné hody nebo skryté?
Pokud házím, tak většinou házím skrytě a výsledné číslo řeknu veřejně. Pokud neházím, tak říkám čísla veřejně předem.

Skill list - pyramida nebo sloupce?
Pyramida se nám nikdy nepodařila udržet a sloupce v podstatě také ne. My jsme přešli k modelu rolí ze Střepů - to nám přišlo zajímavější, než používat skilly. Při posilování postav dáváme speciální schopnosti, které něco nového odmykají nebo dávají +1 ke konkrétní činnosti v konkrétní roli (+2 nám přišlo moc silné a +1 je možné zvyšovat vícekrát a přitom to není tak velký bonus). Při středním milníku tedy nezvyšujeme skill a při zásadním milníku nedáme refresh (jak je to ve FC), ale naopak.

Zkouší od vás hráči vyzvídat?
Nezkouší, protože jim toto říkám rovnou. Přesněji, popisuju jim, co si o dané překážce myslí jejich postavy, včetně obtížností. Ona obtížnost by měla sedět s popisem. Už z popisu by jim mělo být jasné, že ten dvoutunový robot, co se sotva vleče, je těžké rozstřílet, ale lehké mu utéct.

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 697
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 18. 6. 2016, 14:17

Při úklidu jsem zjistil, že se mi doma stále válí Fate Core základní kniha navíc. Jedná se o výtisk s poškozenou vazbou, ale na hraní plně použitelný. Pokud ho někdo chce, daruji. Jsem z Brna.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa » 26. 8. 2016, 10:07

Omlouvám se všem, kteří jste mi odpověděli a já už pak nezaregoval. Já jsem na to tady dočista zapomněl... :oops:

Vím, že každý jste si Fate přizpůsobili podle svých potřeb, nebo podle svých příruček, ale přesto (nebo možná právě proto) se zeptám ještě na pár věcí.

Pomáhání
Jak řešíte pomáhání postav? Hází si jenom ten, kdo danou činnost vykonává s tím, že mu dáte bonus +1 za pomoc (což je podle FAE či Rozcestí), nebo u těch pomocníků vyžadujete hody na Create Advantage, které (pokud uspějí) pak dají "vykonávací postavě" bonus +2?

Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa » 29. 8. 2016, 22:50

Že by tady Fate už nikdo nehrál? :(

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9740
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Ecthelion » 30. 8. 2016, 08:04

Zkusím odpovědět alespoň za nás, jak hrajeme upravený příběhový Fate s prvky Core v rámci naší Středozemě.
Pepa píše:Pomáhání
Jak řešíte pomáhání postav? Hází si jenom ten, kdo danou činnost vykonává s tím, že mu dáte bonus +1 za pomoc (což je podle FAE či Rozcestí), nebo u těch pomocníků vyžadujete hody na Create Advantage, které (pokud uspějí) pak dají "vykonávací postavě" bonus +2?
Pokud chce postava pomáhat, musí hodit proti cílovému číslu (nechávám ho většinou na jedničce, ale může se měnit, pokud jsou okolnosti nepříznivé) a pokud uspěje, dostane cílová postava +1 k hodu. Pokud ne, bonus nedostane a pomáhat nemůže.
Pepa píše:Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Pomáhání se musí házet před hodem, zpětně už to nedovoluji - jak se jednou hodí, tak už je na pomáhání pozdě. Měnit to ještě zpětně by byl strašný zmatek a hru by to podle mě dost bouralo.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 687
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos » 30. 8. 2016, 09:08

Já Fate hraji dost volně, takže předkládám asi dost neoficiální řešení.

Pomáhání: Obojí je možné, podle toho, jak postava pomáhá. Řekněme, že se Jarda snaží hrubou silou vyrazit zamčené dveře. Jeden pomocník zahlásí, že do těch dveří vrazí také, beru to jako stejný typ akce a dám +1 Jardovi k hodu. Jiný pomocník zahlásí, že chce zapáčit na pantech a povolit je. Je to jiný druh pomoci, nechám ho hodit na Výhodu (nebo případně Překonání) Jardovi to pomůže podle výsledku.

Zpětné pomáhání: Tu první variantu s +1, jak jsem psal výše, bych dovolil i zpětně (fiction first - dokud dává smysl někomu jednoduše pomoci ve chvíli, kdy se mu nedaří, nechám to projít), Tu druhou variantu, která stojí na samostatné akci, dovolím pouze před hlavním hodem (tam souhlasím s Ecthelionem, byl by v tom borčus).

Uživatelský avatar
Plz
Příspěvky: 187
Registrován: 11. 10. 2004, 07:22
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Plz » 30. 8. 2016, 09:55

Ecthelion (Nepřihlášen) píše:
Pepa píše:Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Pomáhání se musí házet před hodem, zpětně už to nedovoluji - jak se jednou hodí, tak už je na pomáhání pozdě. Měnit to ještě zpětně by byl strašný zmatek a hru by to podle mě dost bouralo.
Postava A zvedá těžké břemeno, nějakou kládu. Hodí si málo zaúpí a je na první pohled vidět, že neuspěje. Přiskočí tedy postava B silný barbar a pomůže postavě A kládu zvednout.

Nebo klasický pohádkový případ. Princ na koni má skočit a vzít od princezny prstýnek. Princ jede kůň skočí (zachřestí kostky a nic). Princezně se ale princ libí a navíc je s ním domluvená takže sama dá ruku o těch 10 cm níže co princi chybí.

Skutečně se nenajdou případy kdy ten bonus zpětně dává smysl?

Plž
Padouch nebo hrdina my jsme jedna rodina.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2794
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle » 30. 8. 2016, 10:44

U nás:
Pepa píše: Pomáhání
Jak řešíte pomáhání postav? Hází si jenom ten, kdo danou činnost vykonává s tím, že mu dáte bonus +1 za pomoc (což je podle FAE či Rozcestí), nebo u těch pomocníků vyžadujete hody na Create Advantage, které (pokud uspějí) pak dají "vykonávací postavě" bonus +2?
Buď automatický bonus +1 bez házení, nebo CA který se ale oponent může bránit a háže si na Defend (případně je tam environmentální DCčko), a zároveň pokud v ní neuspěje, může se něco podrbat. Hráč si může vybrat, jestli radši vezme jistou +1 nebo riskne CA. Snažím se hráči říct dopředu, jaká rizika to ponese, pokud veme CA, a proti čemu by házel.
Pepa píše: Zpětné pomáhání?
Postava A se pokouší o jakousi činnost a hráč hodí málo. Hráč jiné postavy to vidí a říká: "A tak já mu teda při tom pomůžu," a přitom již bere kostky do ruky... Smí se to? Není už na ohlášení "pomáhání" pozdě? Nemělo by se to "pomáhání" hlásit před (hlavním) hodem?
Hráči vědí méně než postavy a neměly by za to být svačeni. Já to beru tak, že hrdinové jsou zkušení lidé, mají spolu naputováno a nabojováno měsíce / roky a jsou sehraní v pomáhacích akcích. Pokud dává logicky smysl, že hrdina by si v dané situaci dokázal včas uvědomit, že by mohl kamarádovi držet to lano a odhánět ty harpyje mácháním meče a křikem, ale hráč si to uvědomil až po hodu, měl by dostat možnost tu pomoc si zpětně započítat.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9740
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Ecthelion » 30. 8. 2016, 11:45

Plz píše:Skutečně se nenajdou případy kdy ten bonus zpětně dává smysl?
Samozřejmě, že najdou a není jich málo. Mě jde ale spíš o herní rovinu - hráč má už nyní možnost se za pomoci bodu osudu pokusit zpětně opravit nepovedený výsledek (za cenu toho, že za to něco zaplatí). Zpětné pomáhání je de facto stejná oprava výsledku, jen za ni hráč postavy nemusí nic platit. Pokud je hráčů dost, pak mohou zpětným pomáháním teoreticky zvrátit každý neúspěšný hod bez placení bodů osudu... což není podle mě vůbec dobře a docela to bourá mechaniky (snižuje mechanický význam bodů osudu).

Připadá mi, že jednoduché ustanovení "pokud chcete pomáhat, tak před hodem" funguje z hlediska mechanik více než dobře a hráč má stejně možnost pokusit se neúspěšný hod zvrátit, pokud je ochoten něco obětovat a zaplatit bod osudu. Za mě rozumné řešení.
Plz píše:Nebo klasický pohádkový případ. Princ na koni má skočit a vzít od princezny prstýnek. Princ jede kůň skočí (zachřestí kostky a nic). Princezně se ale princ libí a navíc je s ním domluvená takže sama dá ruku o těch 10 cm níže co princi chybí.
Zrovna tady se musí princezna rozhodnout dopředu, že mu pomůže - protože ve chvíli, kdy princ projede a ruka máchne do prázdna... je už pozdě bycha honit. $D Tedy viz výše - princezna už pomoci nemůže, ale hráč může zaplatit bod osudu, aby se pokusl ještě neúspěšný hod zvrátit.

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa » 30. 8. 2016, 13:50

Jupí :) Lidi Fate hrajou :)

Ad zpětné pomáhání: I když to zní (z GMovského křesla) tvrdě, tak zde asi souhlasím s Ectheliony. Protože když se bavíme konkrétně o Fateu, tak ten už má dost prostředků pro to, aby s výsledkem šlo nějak šolíchat (přehození kostek, bonus +2). Takže proto mi to "zpětné pomáhání" opravdu přijde už takové nadbytečné a (jak píší Ecthelioni), tak by to asi i pak umenšovalo vliv a používání bodů osudu... :think:

Jak se pomáhá? Tady stále nevím... Ta "jistá +1" je taková nejelegantnější (nemusí se házet), ale zase snadno zneužitelná. Pak by totiž vždycky všichni pomáhali všem při čemkoli (protože proč ne, když to je "zadarmo" a "bez rizika"), což by hře asi moc neprospělo...

Na druhou stranu: Když se hází i na tu pomoc, to je (otravný?) hod navíc... Ale asi to je tak nějak v duchu hry. (Vytváření výhody/boostů + kdyby se třeba uspělo se stylem, tak by poskytnutý bonus mohl být ještě větší (?)) Tady mi řešení Ecthelionů přijde (opět) poměrně tvrdé, protože to skloubuje oboje: "musí se házet" + "dává to jenom +1".

Mimochodem kdyby pomájící postava hodně neuspěla, dali byste pak hlavnímu aktérovi třeba i postih? (Případně byste vymysleli "jenom" :) příběhové komplikace?)

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 687
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: FATE Core

Příspěvek od Sarsaparillos » 30. 8. 2016, 14:05

Pepa píše:Pak by totiž vždycky všichni pomáhali všem při čemkoli (protože proč ne, když to je "zadarmo" a "bez rizika"), což by hře asi moc neprospělo...
V pravidlech Core je napsáno, že může pomáhat jen ten, kdo má v dané dovednosti alespoň +1, takže to je první omezení. Druhým jsou fikční možnosti a třetím fakt, že pomáhající přijdou o své akce. Takže jednak to nebude vždycky všichni při čemkoliv jak z hlediska pravidel, tak výhodnosti.
Pepa píše:Mimochodem kdyby pomájící postava hodně neuspěla, dali byste pak hlavnímu aktérovi třeba i postih? (Případně byste vymysleli "jenom" :) příběhové komplikace?)
Když už pomáhající neuspěje při vytváření výhody, vytvoří se komplikace vázaná na jeho neúspěch a nemyslím si, že je potřeba dávat aktérovi ještě další postih (resp. ten nějak může vyplývat z předchozího).

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa » 25. 9. 2016, 17:23

Alchymista ve Fate

Chtěl bych se zeptat, jak byste nadesignovali alchymistu (jako hráčkou postavu) ve Fateu. Pomocí aspektů, skillu Alchymie, nebo třeba i pomocí stuntů? Ano, může být. Ale otázka spíše zní, co tomu alchymistovi povolíte a nepovolíte...

Hráč se vás pak totiž začne ptát: Můžu vyrobit lektvar rychlosti? Můžu vyrobit lektvar neviditelnosti? Můžu vyrobit lektvar obří síly? Můžu vyrábět jedy a protijedy? Můžu vyrobit elfí boty, létající koberec a pytel beztíže? Můžu vyrábět výbušniny? Kouzelné svitky? Prsteny? Golemy? ...

Je zřejmé, že skill "Create anything" by byl asi téměř pro každou hru overpowered a skill "Create anything magical" by byl overpowered na n-tou. Takže co s tím? :think:

Nabízí se řešení omezit alchymistu pomocí množství potřebných surovin (respektive jejich ceně, dostupnosti, atd.), ale to vede jednak k účtaření (suroviny, případně magy, se musí zapisovat) a druhak by se pak stejně musely udělat "seznamy kouzelných předmětů" (aby se vědělo, co kolik čeho stojí), čemuž se chci vyhnout.

Máte někdo nějaké nápady, případně zkušenosti?

Uživatelský avatar
Selhan
Příspěvky: 19
Registrován: 2. 3. 2016, 13:33
Bydliště: New Crobuzon

Re: FATE Core

Příspěvek od Selhan » 26. 9. 2016, 16:15

Me to teda neni zrejme, ze by skill "Create anything" mel byt overpowered. Dokud to neni "create anything instantenously" nebo "create anything out of thin air" tak nevidim, kde je problem - klidne at si na BBEG zacnou stavet atomovku, akorat mi jako vypraveci steri praci, protoze to je potom uplne jasny, ze pekne pujdou shanet nejaky radioaktivni sajrajt do lesa prerostlych hub a sviticich dvouhlavych jezevcu. Nemluve o spionech z temne rise na dalnem severovychode, co se jim ty plany pokusi vyfouknout a postavit si vlastni. Ne vazne, artificieri jsou snad nejvdecnejsi hrackse postavy, ti si tu kampan vetsinou vymysli sami, staci jim jen pekne popisovat "jasne ze muzes vyrobit x, budes k tomu potrebovat jen y, z, bž a shrubbery". To mi spis prijde, ze "create anything" muze byt pro hrace prilis volne, takze potom nebude vedet co s tim. Mozna bych ho navrhoval nejak specializovat.

(A seznamy kouzlenych predmetu, to uz se uplne ztracim. Proboha proc? Jakoze ok, jestli v tom chces nejake simulationistike rules-heavy PvP orgie, tak prosim, ale to potom asi FATE neni uplne nejvhodnejsi system. Ja jim tam proste vzdycky ad hoc prsknu nejakeho McGuffina, co musi k vyrobe sehnat, a je to.)
Tyger Tyger, burning bright,_____________/_____________What immortal hand or eye,
In the forests of the night;_____________/_____________Could frame thy fearful symmetry?

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host