FATE Core

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21567
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Sosacek » 31. 7. 2013, 09:56

Eh, uz jsem vam je poslal zpatky.
SEE YOU SPACE COWBOY.

Uživatelský avatar
scolex
Příspěvky: 58
Registrován: 13. 8. 2009, 16:09

Re: FATE Core

Příspěvek od scolex » 31. 7. 2013, 16:02

Sosacek píše:Eh, uz jsem vam je poslal zpatky.
ok :)

Uživatelský avatar
Dukolm
Příspěvky: 373
Registrován: 5. 7. 2006, 08:30
Bydliště: d20.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Dukolm » 4. 8. 2013, 12:02

Tak v pátek mi přišla už podepsaná verze :-)

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1172
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Skenderax » 29. 8. 2013, 10:44

hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: FATE Core

Příspěvek od Alef0 » 9. 9. 2013, 17:29

Už došli aj dve signované kópie do Košíc.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3046
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle » 14. 9. 2013, 21:02

Dneska jsme měli opengaming Fate Core. Zkoušeli jsme "klasické" fantasy (schválně jsem vybrala dobrodružství z modulu Severní Taria, původně pro dračák). 5 postav v družince. Mé poznatky z pohledu GMa:

- je to opravdu fajn systém

- s tvorbou postavy jsem spokojená, skutečně tu se dá vytvořit postava čistě flavorově a pak vymyslet takové stunty, aby se ty její speciální vychytávky v pravidlech projevily. 5 aspektů a 3 stunty mi přijde tak akorát.

- pořádný boj trvá několik hodin. Když se odehrává poctivě, nejde to imho moc zkrátit. A to jsem ještě nehrotila některé věci, které jsou doporučovány, jako například psát si situační aspekty na papírky, trekovat si kdo má na co jakou free invokaci atd. Asi tam hrálo roli taky to, že ty postavy byly vcelku kombatně zdatné a měly velkou Physique, tj mrtě stress slotů a dlouho to trvalo je sundat.

- sledovat bonusy z remíz, tj boosty do další akce je strašlivý opruz :( budu to fakt muset někam čmárat na papírek nebo dávat lidem nějaký žetonky, protože jinak na půlku těch boostů zapomínáme, jak já tak hráči.

- různí hráči mají dost odlišnou představu o tom, jak moc hrotit zdůvodňování toho, za co spálím fate point. Asi by bylo lepší, aby se předešlo hádkám a rozmrzelostem, prostě umožňovat spálení fate pointu za bonus +2 i bez zdůvodnění, ke kterému aspektu se to vztahuje. Mám pocit že u Spirit of the Century to tak platí? (už jsem četla dávno). Ono stejně těch bonusů nebudeš mít moc, protože jsi limitován počtem fate pointů. Samozřejmě, free invokace by se vždycky měly zdůvodňovat a to pořádně.

- chce to před začátkem dobrodružství ujasnit si s hráči, jestli postavy umějí číst, psát a plavat. Ne všichni se spokojí s tím, že plavání je součást Athletics, někteří budou trvat na tom, že pokud nemám napsáno na character sheetu že jsem se to naučil, tak to neumím.

- výbava a magie je na dlouhé testování, aby s tím byli všichni spokojení. Už aby tu na to byla nějaká příručka.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 21567
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: FATE Core

Příspěvek od Sosacek » 14. 9. 2013, 21:33

Nevim jak SotC, ale v Dresdenovi (ta druha oficialni Fate3 hra) jde spalit FP za +1 bez udani duvodu, nebo za +2 kdyz to jde pres aspekt.

EDIT: a ve fate world je magie, ne? nebyla tam zadna klasicka magie, ale vim ze jsem cetl tu jednoduchou, a nebyla vylozene hrozna.

EDIT2: tak ve Fate Sytem Toolkitu je magie, ale je to ta spatna. Klasicka fantasy magie bohuzel chybi, a nevim jestli pujde udelat.
SEE YOU SPACE COWBOY.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 16. 9. 2013, 10:21

Sparkle, nemala si nejake vlastne houserules? Default nastavenie urcite nema mrte stress slotov. Co sa tyka magie, tak v FST je myslim navod ako ju spravit ... aspon sa mi vidi. Magicke systemy ktore su podrobnejsie popisane su uplne ine ako DnD to je pravda

"bonus +2 i bez zdůvodnění, ke kterému aspektu se to vztahuje"
tym zahodis prave nutnost vazby na fikciu. Ak nie je pouzitie aspektu zrejme, tak ja by som ho pouzit nepovolil. Tak je to aj v pravidlach povedane. Munchkinovanie za kazdu cenu by malo byt zamerne potlacane inak sa hra rozpadne (stane sa shitty) a rovno mozes vyliat aspekty ako take do kanala.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 16. 9. 2013, 10:51

Aljen píše:nerozpadne, pretoze je pevne a konkretne napisany, len toto by som rad vedel ako je.
Vsetky ostatne akcie neodmavnes ze "V situacii X plati inak neplati".
Na tom debilnom Google+ kde sa nic neda najst nevidim ze by Fred vysvetlil.

Hladam dalej.

Nezda sa mi ze je mozne invokovat aspekt kedykolvek a kdekolvek. Mozno sa mylim.
Compell je nieco uplne ine
Tak som si to vyjasnil s jednym s FC guruov.
---
Invokovanie aspektov/boostov je meta koncept. Ktorykolvek hrac moze kedykolvek invoknut aspekt/boost. Nezavisi od toho ci jeho postava dokaze invoke vo fikcii pouzit, hrac to nijak nemusi vysvetlovat. Jedine obmedzenie je zrejme ze musi byt na tej strane konfliktu na ktorej je dany boost aby ho vedela pouzit zadarmo (Takze iny hrac by mohol ztazit Kubovi situaciu a pouzit boost za FP ... aspon predpokladam)
Ide o pouzitie aspektu hracom na meta urovni.

Naviac mi guru vysvetlil ze v danej situacii Padajuceho lustra je podstatne rozlisit ci ide o Overcome alebo Defend akciu.
Defend je to preto lebo GM uviedol ze Pad lustra je zranujuci (a tym padom podla Fate Fractal, ide vlastne o NPC s nejakym utokom na urovni "Slusny").

v OP ma splietlo:
To by šlo, ale máš na sobě aspekt *Nerovnováha, a jelikož už je v platnosti mohu jej za Ninju Jedna volně vyvolat, takže se ti nepodařilo uskočit a upadl jsi.
1. invoke aspektu nesuvisi s Ninjami, a GM ho moze vyvolat aj bez nich (ale pravdepodobne v pripade ze by aspekt nebol zadarmo, tak by musel pouzit FP lubovolneho z oponentov ... je tak?)
2. deklaracia ze sa ti vec X nepodarila, je prilis rychla. Mozno by hrac vedel pouzit este iny aspekt (nepozeral som ci este ma dostupne nejake FP)
----
Takze je to jednoduchsie ako sa mi zdalo na zaciatku.
FP a invoke aspektov su cisto meta koncepty
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3046
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle » 16. 9. 2013, 13:18

Aljen píše:Default nastavenie urcite nema mrte stress slotov.
Při fyzičce 3 a 4 máš trojkový a čtyřkový. Většina postav tu trojkovou fyzičku měla. Když k tomu připočteš to, že občas se enemík netrefil nebo použil svoji akci na create advantage, je jasný, že boj bude trvat minimálně 6 kol, než se začne lámat chleba a někdo začne padat k zemi. To už je víc kol než průměrný fight v DnD.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 16. 9. 2013, 13:29

zavisi aky zaner chces.
Ak by som hral nieco hrdinskejsie, tak lahky combat ma par mookov a mozno subbossa. Tych postavy vysmazia a mozno utrzia lahku consequence.

Realne ale neviem ako sa to sprava v reali. Podla precitania mi to prislo ze pri presile to uz za postavy ruzovosadova prechadzka nie je.

Ak pridas pravidla z FC a FT kde zavazia drsnosti zbrani tak ... je to este drsnejsie

Naviac Fate Pointy nie su lahko dostupna komodita. Ak ich postavy v lahkom kombate vycerpali ... asi ich caka tvrde obdobie

A to je fajn :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 714
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 16. 9. 2013, 14:03

Aljen píše:Ktorykolvek hrac moze kedykolvek invoknut aspekt/boost. Nezavisi od toho ci jeho postava dokaze invoke vo fikcii pouzit, hrac to nijak nemusi vysvetlovat.
Tak s tím nesouhlasím, nevidím v tom logiku. Příčí se mi to. Invoke má být mechanicky popsané využití fikční výhody, nebo snad ne? Jako chápu, že postava ten aspekt nebo boost nemusí být schopná přímo využít, nemusí ho mít pod kontrolou, ale jeho efekt musí být něco, co jí dává výhodu - například rozpadající se strop není něco, co by postava fikčně měla pod kontrolou, ale hráč může ten aspekt invouknout, aby mu přinesl výhodu, pokud to pro jeho akci dává smysl. A šutr pak "náhodou" (spíše osudově :)) někoho trefí do hlavy.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 16. 9. 2013, 14:09, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
fenikso
Příspěvky: 714
Registrován: 11. 10. 2009, 09:58
Bydliště: Brno

Re: FATE Core

Příspěvek od fenikso » 16. 9. 2013, 14:07

Sparkle píše:Při fyzičce 3 a 4 máš trojkový a čtyřkový.
Taky mi to přišlo hodně. V mém FC Shadowrun mám default stress boxů 0, za Fyzičku nebo Vůli dávám 1-box a 2-box, místo 3-boxu a 4-boxu. I tak mi to přijde vcelku hodně, tak jsem přidal hodnocení zbraní a zbrojí (kdy zbroje jsou na tom většinou hůř) a jsem pes na obnovování stress-boxů a léčení mírných následků. Pokud si postavy neodpočinou a jsou pořád napružené a ve víru akce, tak jim zůstávají. Což je při runu skoro pořád :>;o).

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 16. 9. 2013, 14:57

co by postava fikčně
ale hráč může ten aspekt invouknout,
To je ten rozdiel co som chcel podotknut podla pokecu s Richardom.

Jasne ze musi mat fikcne ospravedlnenie ze preco je dany aspekt applicable pri danej akcii.

Ale INVOKE robi hrac. Preto nezavisi ci je hracova postava na scene alebo ci je na tahu v konflikte atd.
Moze to spravit kedykolvek, ak zaplati FP/vyuzije boost na ktory ma jeho postava pravo.

Hrac (GM) Ninju nemusi opisovat ako Ninja vyuziva boot "Shaky rovnovaha" aby PC zlyhalo v uskoceni pred lustrom.
V okamihu ked PC uskakuje, proste invokne boost a zavari postave
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1172
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Skenderax » 16. 9. 2013, 19:22

No, niekoho by toto mohlo zaujímať:

http://bundleofholding.com/index/current

:think:
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host