[3e] Fate for Dummies

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

[3e] Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 18. 12. 2009, 16:37

Na jaře jsem spustil hru podle Spirit of the Century, ta ovšem po prázdninách nikdy nenavázala, a jedním z důvodů byl i systém - ten je sice hrozně pěkný a zajímavý, ale taky asi o deset řádů složitější, než jsem schopný zvládnout při improvizační hře.

Přemýšlím nad tím, že bych hraní znovu obnovil, ale rozhodně to bude muset být v něčem jednodušším. O Fate docela stojím, protože manévry kolem fate points a aspektů se mi líbí, ale co si ze systému pamatuju, tak i ten základní stojí na docela tradičně složité postavě, s předdefinovanými skilly a pyramidou dovedností... A to mi přijde samo o sobě složitější, než bych to chtěl mít.

Co si pamatuju, někteří na fóru zkoušeli různé varianty, načež na Fate zanevřeli (ahoj, Markusi), a protože to byly i změny celkem blízké mému uvažování, zajímaly by mě vaše názory na takový vykuchaný Fate. Hlavně mi jde o to, jestli "fate + volně definované vlastnosti = průšvih", případně proč.

(Můj odhad je, že u hráčem definovaných vlastností by bylo lepší, kdyby místo pyramidy dovedností bylo ve hře něco trochu méně strmého, ale jak moc to odpovídá, to nevím.)

Alternativně, jestli znáte jinou hru nebo variantu Fate, která by sama směřovala k větší jednoduchosti, taky by mě to zajímalo.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Antharon » 18. 12. 2009, 18:13

risus!
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 18. 12. 2009, 18:42

Antharon píše:risus!
Need more fate points, man.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Antharon » 19. 12. 2009, 03:56

so... implement them if you want!

alebo si Fate zjednoduš a osekaj. Pekná varianta fate systému je v SotE napríklad.
Vo všeobecnosti sa ľudia snažia zjednodušovať fate dvomi spôsobmi:
prvý je obmedzenie moci fate pointov - menej aspektov, viac dovedností, menšie možnosti manipulácie príbehu, väčšinou štýlom: ak si to odôvodníš, tak si uspel a aspekt je nástroj na zlepšenie hodu
druhý je zase prístup metagameový. Teda vytiahnuť aspekty do popredia, a dovednosti braŤ ako možnosť spraviť niečo zadarmo. Fate pointy sa tu točia podstatne rýchlejšie, hra je skôr zametaná na utváranie deja, než na postavy samotné
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9741
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Ecthelion » 19. 12. 2009, 12:52

Pieta: Jak píše Antharon, zkus se podívat na Příběhy Impéria.

V nich jsme zkusili Fate předělat podle toho, co nám při hře fungovalo a co ne. Opustili jsme používání slovního hodnocení pro skilly, protože se nikomu nechtělo pamatovat si stupnici aby mohli složitě vyjádřit totéž, co číselně lze vyjádřit jednoduše. Posunuli jsme stupnici, aby byla logická a vyhodili pyramidu (která je dost šílená). Místo ní jsme dali doufáme trochu sromzumitelnější bodový systém... a celkově jsme Fate trochu překopali.
Podle nás je teď jednodušší, srozumitelnější, ale hlavně použitelnější.

Podle nás "fate + volně definované vlastnosti = průšvih" rozhodně neplatí. :wink:
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 19. 12. 2009, 21:06

Ecthelion píše:V nich jsme zkusili Fate předělat podle toho, co nám při hře fungovalo a co ne. Opustili jsme používání slovního hodnocení pro skilly, protože se nikomu nechtělo pamatovat si stupnici aby mohli složitě vyjádřit totéž, co číselně lze vyjádřit jednoduše. Posunuli jsme stupnici, aby byla logická a vyhodili pyramidu (která je dost šílená). Místo ní jsme dali doufáme trochu sromzumitelnější bodový systém... a celkově jsme Fate trochu překopali.
Podle nás je teď jednodušší, srozumitelnější, ale hlavně použitelnější.
Když to jsou tak pěkné knížky, že se člověku ani nechce je číst, aby si je neponičil. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od jonka » 20. 12. 2009, 02:33

FATE lite s Fate pointy a free dovednostma je celkem easy.

je potřeba:

- naučit se kdy a za co se dají utrácet FP, dobré je vypsat si to na papírek, na začátek to je přehlednější. Je dobré si před hrou určit následující věci, které se týkají FP:
1. určit si limity žánru aneb co se bude vetovat (kvůli události za FP)
2. určit si barvu žánru aneb za co budou hráči odměňováni (kvůli FP odměnám za žánrovost - dá se místo toho dát funkce Fan Mailu z PtA, principielně je to hodně podobné)

- naučit se jak fungují aspekty, naučit se je negativně vyvolávat (nezapomenout i hráčům doporučit, aby se i oni nebáli vyvolávat neg. aspekty ostatních hráčů)


Skilly. pokud hraješ na "no restriction" skilly tak (alespoň pro mne) platí několik věcí, které jsem si během her uvědomil. (pokud hraješ na standartní skilly, tak v tomto okamžiku je konec postu)

Dovednosti jsou situační záležitost (*). Když si tvoříš dovednosti uvažuj nad tím jako "v jaké situaci chci aby moje postava byla dobrá" nebo "v jakých situacích chci rozhodovat co se ve hře stane". Takže nad tím neuvažuješ jako v jakém oboru je tvoje postava dobrá, ale v jakých situacích chceš mít větší kontrolu/slovo nad hrou. (samozřejmě první způsob dovednost: Boj s Mečem 3 je zcela korektní)

dovednost: Jsem poslušný pacholek svého strýce 3 nic neříká o tom co dělám, v jakém oboru jsem dobrý, ale je to navázáno na strýce a na jeho stav vůči mě. Tato dovednosti se může vstahovat na následující věci: Stýc je mlynář, pokud si potřebuju házet na nějakou čeledínskou práci aplukuju tuhle dovednost. Jiný příklad. Stýc mi řekne ať zajdu zalhat mlynářce v tom, že jí řeknu že mlynář je v hospodě zatímco on se jde pobavit do nevěstince. Opět můžu aplikovat tuto dovednost.
Platí tedy pro hráče co si dokážeš obhájit, na to můžeš házet. Dovednosti jsou situační a je potřeba právě tuto situačnost rozvíjet. O sporech kdy se hodnotí právoplatnost situačnosti budu mluvit následně



Spory. U mě platí jedna věc. Když nastane situace a hráč hledá ve svém denníku dovednost, kterou by použil tak se musí použít ta, které je více situační, která víc odpovídá situaci. (aneb viz Důsledky)

příklad: budu mít dovednosti Dobrý s mečem a Zámečník a budu chtít otevírat zámek mečem tak použiju dovednost zámečník, protože ta je bližší vykonávané činnosti, situaci.

Někdy může GM ohlásit, že žádná z uvažovaných dovedností neodpovídá dostatečně situaci a proto hráč má bonus +0 k hodu, tzn jakoby danou dovednost neznal. Tohleto plus právo rozhodovat jestli je obhajoba dovednosti hráče relevantní jsou tvoje asi jediné povinnosti a pravomoce co ve hře máš. Ano vyžaduje to rozumného GM, ale popravdě pokud není rozumný GM tak nemá cenu ani na "free-style" dovednsti hrát. Stačí ale cit pro hru, fikci a trocha zkušenosti.


Důsledky. Protože jsou dovednosti situační - tedy je na ně hodně navázaná fikce musí sedět i důsledky.

Z příkladu výše s kovářkou. Řekněme, že mám dovednost "Jsem poslušný mlynářův pacholek" a zároveň mám dovednost "Lhaní". Můžu si zvolit některou z těchto dovedností, ale obě použití musí mít odlišné důsledky! Když použiju Lhaní tak mlynářka třeba mě dá spráskat za to, že jsem ji lhal - a už se nebude příběhově řešit to, že pak sprdne mlynáře že byl v nevěstinci, nebo to nezjistí, když použiju první dovednost tak tím dávám v sázku zase můj vztah s mlynářem. Mlynářka mi třeba nic neudělá, ale mlynář mě pak dá co proto. Takže záleží na tom co si vyberu za dovednost. V ideální hře by právě mělo nejdříve záležet na tom jaké jsou důsledky ve fikci a podle toho si zvolím dovednost kterou aplikuju.(**)


(*) <System theory inserted> V každé hře jde o "frejmování reality apropo frejmování fikce". Jde o to na jaké kousíčky a podle čeho rozdělit realitu/fikci aby se dala uchopit aby v ní mohl být řád a aby se hráči a GM dohodli. V d20 je standartní "frame" x sekund. Vše co můžeš ve hře udělat je rozfrejmováno na dovednosti nebo hod na útok atd.. Jsou jasně dané a pospané mantinely kdy co funguje a kdy ne a za jakých podmínek. Tady není žádné časové omezení skillů není ani omezení co se týče rozsahu skillu (ano můžeš mít skill "Jsem nejlepší bača tohoto pohoří"), jediné na čem záleží je: je tato situace vhodná pro použití této dovednosti? Sedí to fikcí? Ano - Ne - možná. V oblasti možná je potřeba dohodnout, platí že GM má poslední slovo. Hodně záleží na domluvě a komunikaci. Ale dá se to zvládnout. Pokud nevěříš dej mi tady několik příkladů a já ti ukážu že se vždycky domluvíme ke spokojenosti nás obou.

(**) Popravdě když hraju tak mě ani nezajímá jestli mám k hodu +3, +2 nebo +0. Finta je v tom, že v momentu, kdy jsou na stolke sázky by měly být obě možnosti natolik zábavné/zajímavé pro hru, že jestli získám bonus nebo ne je pro mě nepodstatné. Mě zajímá, jestli je bohatá fikce, pokud ne, tak to že jsem ubermensch s +6 gratsword je mi celkem nanic. (u takto poajté hry)


Všechny tyhle nevýhody jsou ale vyváženy jednou výhodou. Máš jako vstup k dispozici jednoduchý systém bez omezení a kreativní hráči s v tom můžou opravdu vyhrát. Nevýhody jsou takové že jako potřebuješ minimálně "Compromise" skill, nejlépe ale "Lets do it my way and I'm sure you will not runaway from session, start crying or even start shooting at me".

questions welcomed
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 20. 12. 2009, 21:37

jonka: Úžasné, výborné.

Ale sázky na stole? To ve Fate taky je?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4957
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od boubaque » 22. 12. 2009, 18:33

Já bych měl k Fateu taky pár poznámek...

Nejdřív vlastní dovednosti... Nemyslím, že by byl průšvih nechat hráče vymyslet si vlastní dovednosti; jen to chce trochu soudnosti: často se stane, že si někdo napíše dovednost, která je naprosto nepoužitelná (jako u mých postav Golf nebo Lyžování), možná něco vypovídají o postavě a postava by asi nějakou takovou dovědnost měla mít, ale význam pro hru to nemá a ani hráč nepočítá, že ty dovednosti někdy využije (poznáte je podle toho, že mají hodnocení 1). Pak jsou dovednosti, které by bylo cool použít, ale musí prostě na to zvlášť přijít příležitost (u mě zase například Rum); jsou zajímavé a osvěžují hru, ale může se stát, že se jim i hráč bude vyhýbat, když prostě bude chtít zrovna uspět. Z těch použitelných potom dělají problém ty použitelné až příliš často ("dobrý s mečem"). Ideální by možná bylo nechat si ve stručnosti od hráče vysvětlit, k čemu bude která vlastnost dobrá — když budeš mít podezření, dají se změnit a navíc můžeš získat inspiraci do hry.

Problém mám ale s negativním vyvoláváním aspektů (věnuje se tomu i jedna zdejší diskuse). Mám pocit, že funguje jen v "klasickém" hraní (v negativním smyslu ;)), když hráči nehrají (za) postavy, ale pro postavy, když se hraje "safe" a když si vypravěč dělá před každou hrou nějakou konkrétnější přípravu. Když hráči hrají i svoje negativní stránky, tak to hru zdržuje nebo to vůbec nefunguje* (rozbor viz Markus v odkazované diskusi). Pak ale hráči musí získávat FP jinde (celkem by se mi líbil způsob rozdělování jako fanmailu v PtA, ale nezkoušeli jsme to), ale dá se to zařídit třeba i tím, že prostě vypravěč odměňuje přivádění cool prvků do hry...

Jinak snad vždycky jsem zatím hrál s tím, že hráč vyvolává svoje aspekty za FP a aspekty se neodškrtávají. Když o tom přemýšlím, myslím si, že to není úplně dobrá varianta: Znamená to, že můžu vyvolat aspekt několikrát po sobě, aniž bych použil jakýkoliv jiný (což by ještě nemuselo být samo o sebě špatné), ale některé aspekty se pak nevyužívají ani negativně ani pozitivně. Navíc mám pak pocit, že může člověk použít aspekt v každém konfliktu — zvlášť s vlastními dovednostmi se totiž může stát, že se začne používat vyhodnocování konfliktů, čímž se sníží počet hodů za sezení, a pokud nemají hráči akutní nedostatek FP, pak vždycky použijí v konfliktu nějaký aspekt. Osobně bych se ale nevracel úplně k systému z Fate 2.0, ale třeba nechal pro všechny aspekty společný "pool" čtverečků, které by se odškrtávaly. Aspekty by nebyly tolik omezené jako v 2.0, ale nebyly by IMHO tak silné jako při vyvolávní za FP, a navíc by se FP používaly opravdu k podpoře příběhu (a zasahování do něj) a ne k podpoře aspektů, díky nimž hráč dřív nebo později vyhraje každý konflikt, pokud se náhodou úmyslně "nevzdá".

---------------
* ještě mě napadá, že by to mohl zachraňovat vypravěč, kdyby byl opravdu hodně pohotový:
V: Vcházíte do místnosti, kde se právě koná velká oslava, je tu plno významných lidí. Co děláte?
H: Vybírám kapsy.
V: (s FP v ruce) I starostovi...?
(bohužel se bojím, že takhle pohotová reakce bude spíš výjimkou, protože vypravěč pak musí znát co nejvíc aspektů svých hráčů)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 22. 12. 2009, 21:11

boubaque píše:Nejdřív vlastní dovednosti... Nemyslím, že by byl průšvih nechat hráče vymyslet si vlastní dovednosti; jen to chce trochu soudnosti: často se stane, že si někdo napíše dovednost, která je naprosto nepoužitelná (jako u mých postav Golf nebo Lyžování), možná něco vypovídají o postavě a postava by asi nějakou takovou dovědnost měla mít, ale význam pro hru to nemá a ani hráč nepočítá, že ty dovednosti někdy využije (poznáte je podle toho, že mají hodnocení 1). Pak jsou dovednosti, které by bylo cool použít, ale musí prostě na to zvlášť přijít příležitost (u mě zase například Rum); jsou zajímavé a osvěžují hru, ale může se stát, že se jim i hráč bude vyhýbat, když prostě bude chtít zrovna uspět. Z těch použitelných potom dělají problém ty použitelné až příliš často ("dobrý s mečem"). Ideální by možná bylo nechat si ve stručnosti od hráče vysvětlit, k čemu bude která vlastnost dobrá — když budeš mít podezření, dají se změnit a navíc můžeš získat inspiraci do hry.
Mr. Seamus Hewson, I presume?

Klíčem k použitelnosti vlastních dovedností, podle mě, je jedině unsafe hraní - pokud se hráč nepere o to, aby určitě uspěl, nemá problém použít nejbližší místo nejvýhodnější dovednosti.

To se ale zase plete s bonusovým použitím fate points - proč používat Fate na získání bonusu, když jsem mohl rovnou začínat o tři body výš? A pokud už jsem ty tři body "zahodil", záleží mi na vítězství tak, abych tahal Fate pointy z kapsy?
boubaque píše:Problém mám ale s negativním vyvoláváním aspektů (věnuje se tomu i jedna zdejší diskuse). Mám pocit, že funguje jen v "klasickém" hraní (v negativním smyslu ;)), když hráči nehrají (za) postavy, ale pro postavy, když se hraje "safe" a když si vypravěč dělá před každou hrou nějakou konkrétnější přípravu. Když hráči hrají i svoje negativní stránky, tak to hru zdržuje nebo to vůbec nefunguje* (rozbor viz Markus v odkazované diskusi). Pak ale hráči musí získávat FP jinde (celkem by se mi líbil způsob rozdělování jako fanmailu v PtA, ale nezkoušeli jsme to), ale dá se to zařídit třeba i tím, že prostě vypravěč odměňuje přivádění cool prvků do hry...
Odměňovat přivádění cool prvků je určitě taky důležitý a jako wushuista s tím nemám problém (: , potom by to ale pro mě znamenalo neodměňovat za negativní aspekty (hraní či vyvolání), ale za cool použití negativních (stran) aspektů. Čili opět dokopat hráče k aktivnosti a pak je za to chválit, myslím.
boubaque píše:Jinak snad vždycky jsem zatím hrál s tím, že hráč vyvolává svoje aspekty za FP a aspekty se neodškrtávají. Když o tom přemýšlím, myslím si, že to není úplně dobrá varianta: Znamená to, že můžu vyvolat aspekt několikrát po sobě, aniž bych použil jakýkoliv jiný (což by ještě nemuselo být samo o sebě špatné), ale některé aspekty se pak nevyužívají ani negativně ani pozitivně. Navíc mám pak pocit, že může člověk použít aspekt v každém konfliktu — zvlášť s vlastními dovednostmi se totiž může stát, že se začne používat vyhodnocování konfliktů, čímž se sníží počet hodů za sezení, a pokud nemají hráči akutní nedostatek FP, pak vždycky použijí v konfliktu nějaký aspekt. Osobně bych se ale nevracel úplně k systému z Fate 2.0, ale třeba nechal pro všechny aspekty společný "pool" čtverečků, které by se odškrtávaly. Aspekty by nebyly tolik omezené jako v 2.0, ale nebyly by IMHO tak silné jako při vyvolávní za FP, a navíc by se FP používaly opravdu k podpoře příběhu (a zasahování do něj) a ne k podpoře aspektů, díky nimž hráč dřív nebo později vyhraje každý konflikt, pokud se náhodou úmyslně "nevzdá".
Považoval jsem za samozřejmost, že každý aspekt v každém hodu jen jednou, a s vysvětlením, čili dřív nebo pozdějš by stejně došly, ale to pravda pořád ještě nechává dost možných přehození. Nemám úplně rád konečné množství zdrojů, v tomhle jsem moc safe člověk a pořád by mi jich moc zbývalo. Zajímavé by na tom ale opravdu bylo to, že by se tím oddělily "měny" pro +1 a pro nové detaily, čili by nebylo třeba detaily šetřit, hmm. Je možné, že by v tomhle pomohlo zavádění detailů zdarma, zavádění evidentně pomáhajících detailů za Fate?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Peekay » 23. 12. 2009, 10:54

Pieta píše:Alternativně, jestli znáte jinou hru nebo variantu Fate, která by sama směřovala k větší jednoduchosti, taky by mě to zajímalo.
Dude, like Houses of the Blooded, totally, man!

Nenechaj sa odstrasit hrubkou knizky - pripadne pozri ten lite quickstart type of thing, co ma Wick na stranke... tam sa dozvies vsetko potrebne.

Su tam Fatepointy (ale lepsie ako vo Fate), su tam aspekty (ale lepsie ako vo Fate), nie su tam skilly. Zakladna struktura je jednoducha, robustna a velmi vhodna pre improvizacnu hru. Pritom je cela kniha plna serepeticiek okolo rozlicnych aplikacii toho konceptu.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od jonka » 23. 12. 2009, 12:48

Dude, :)
su tam aspekty (ale lepsie ako vo Fate)
Ne úplně souhlasím, Wick odstranil na aspektech to co mám rád aneb super uber powered apekty, které můžeš využívat více způsoby. Wick udělal podle anti-powergamer policy to, že aspekt musíš definovat jedno konkrétní použití a to dodržovat. Osobně se mi to nelíbí, i když to asi funguje a i když nevylučuju, že kdybych si to zahrál tak by se mi to asi taky líbilo, nebo bych aspoň proti tomu nic neměl.
nie su tam skilly
Thats true, ale na druhé straně ty atributy, které skilly nahrazují jsou těsně svázané se settingem - a tím mají vyšší hodnotu pokud jsou užívané v HotB než když by to byly jen atributy ve "volném" systému. Mimo to je rozsah hodnot atributů dělaný na specifický hod kostkou, takže bys měl prakticky používat HotB hod kostkou (což není vyloženě špatné, ale FUDGE hod kostkou s Jersonovými 1 bod = 1 fakt poskytuje taky solidní způsob zábavy a fiction-flourish jako HotB-ovské waegers)

Ale aby to nevyznělo opozitně, v zásadě s tvým postem jako celkem a odpovědí na Pietovu citaci souhlasím, jen jsem vypíchl body se kterými bych mírně polemizoval :wink:
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Peekay » 23. 12. 2009, 13:57

jonka píše: Wick udělal podle anti-powergamer policy to, že aspekt musíš definovat jedno konkrétní použití a to dodržovat. Osobně se mi to nelíbí, i když to asi funguje a i když nevylučuju, že kdybych si to zahrál tak by se mi to asi taky líbilo, nebo bych aspoň proti tomu nic neměl.
V hre to funguje velmi dobre a hlavne odstranuje problem "v scene je milion aspektov, ktory mam pouzit?" - sice sa ich stale nageneruje celkom dost (postava ma nejake, predmety maju nejake, minioni postavy maju nejake...), ale tym, ze sa kazdy z nich pouziva presne jednym sposobom, dost to pomaha.

Plus teda Compel a Tag riesia problem s negativnymi aspektami, kedze kazdy aspekt je zaroven aj negativny a mas jasne povedane, ako ta ovplyvnuje.
Thats true, ale na druhé straně ty atributy, které skilly nahrazují jsou těsně svázané se settingem - a tím mají vyšší hodnotu pokud jsou užívané v HotB než když by to byly jen atributy ve "volném" systému. Mimo to je rozsah hodnot atributů dělaný na specifický hod kostkou, takže bys měl prakticky používat HotB hod kostkou (což není vyloženě špatné, ale FUDGE hod kostkou s Jersonovými 1 bod = 1 fakt poskytuje taky solidní způsob zábavy a fiction-flourish jako HotB-ovské waegers)
V zviazanosti atributov so settingom fakt nevidim problem, das tam ine mena a ficis rovnako (maju solidnu vnutornu logiku). Wagery navyse poskytuju este aj alternativny sposob zarabania Style Pointov (pre neznalych: Fate pointy, v podstate), takze by som skor pouzival HotB v celku ako ho nejako hackoval.

Jersonov pristup ma samozrejme tiez merit, ak chces iba upravovat co uz pouzivas a nie zobrat nejaky hotovy produkt.
jonka píše: Ale aby to nevyznělo opozitně, v zásadě s tvým postem jako celkem a odpovědí na Pietovu citaci souhlasím, jen jsem vypíchl body se kterými bych mírně polemizoval :wink:
Hlavne, ze si rozumieme $D
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12288
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Pieta » 23. 12. 2009, 14:31

Systém ve Stories jsem přelouskal, ale asi jsem moc dummy (: , a dohromady se sázkami a řešením konfliktů (které ani jedno neznám z praxe) je to na mě docela dost najednou a z hlavy si nepředstavím, jak to celé bude fungovat, takže můžu zkusit hrát as written a kdyžtak hýbat šoupátkama až časem.

Ale vzhledem k tomu, že jsem původně ani sázky, ani konflikty neměl úplně v úmyslu, nejsem si jistý, jestli si to chci naložit všechno současně. (:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19668
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Fate for Dummies

Příspěvek od Sosacek » 24. 12. 2009, 09:10

V HotB muze jinej hrac spokojene prohlasit ze vase postava je nasilnik nebo vrah (atd) pokud vyhraje konflikt a to dost lidi nevezme.
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti