[2e] [experiment] retrospektiva

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3598
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

[2e] [experiment] retrospektiva

Příspěvek od Antharon » 2. 9. 2009, 22:03

Zacali sme pri hre pouzivat aspekt s prozaickym nazvom Tajomstvo.
Jeho funkcia je asi taka, ze postava si da tento aspekt a ziadne dovednosti za fazu. Neviem či je spomínané niečo podobné v pravidlách alebo odkiaľ som to ukradol ale proste ak postava uzná za vhodné, môže vyvolať počas hrania tento aspekt.
Vlozi do hry nejaky flashback a z neho sa vyvodi novy aspekt ktory tajomstvo nahradi a odpovedajuce mnozstvo dovednostnych bodov.

To bolo len tak úvodom.
Hlavná pointa začína až o kúsok ďalej. Predstavme si, že naše postavy začínajú len s aspektami tohto typu a dej pribehu zacina niekde na konci. Rozprávač hneď zacne začiatkom finálnej scény a povie postave nieco v štýle:
"ten barel za ktorým sa práve kryješ už moc strieľ nevydrží, mal by si s tým niečo robit..."
Avšak naša postava netuší, kto je, kto sú jeho nepriatelia, a nemá ani žiadne dovednosti. A tak musí vyvolať tajomstvo.
Otvorením tohto popoluškinho orieška ale vytvorí alternatívnu podscénu flashbacku, kde sa môžu objavovať rôzne postavy, či hráčske alebo nehráčske, je to jedno. Každopádne postavy budú postupne odhaľovať svoje tajomstvá, a dej sa bude vo flashbackoch stále viac zanorovať do minulosti.
Až nakoniec ostanú všetky tajomstvá prezradené a flashbacky uzavreté a postavy sa môžu v plnej sile zúčastniť pôvodnej scény...

Čo na to vravíte? Je táto technika použiteľná? rád by som to odskúšal, ale myslím že ako sedenie číslo tri to moja partička zelenáčov nezvládne... Ak zvýši čas, možno to skúsim na slezine...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3817
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: [experiment] retrospektiva

Příspěvek od Lemmy » 8. 9. 2009, 12:29

FATE tolik neznám...

Nevím. Zní to sice jako zajímavý nápad, jsou tu nějaký věci, nad kterými je třeba se zamyslet:

1) Tajemství je dobré pro hráče, kteří se nechtějí patlat s historií postavy a chtějí si prostě zahrát (nebo jsou líní si vytvářet postavu se vším všudy... u jiných her toto suplujou nevýhody jako amnézie nebo klasické "hele, tak já jsem měl jako nehodu a pamatuju si věci, co se stali jenom potom")

2) Co až se Tajemství vyčerpá? Bude to mrtvý aspekt nebo hráč dostane nějakou sumu zkušenosti za to, že odhalil všechna svá tajemství či něco jiného?

3) Je to hodně přechod z hráčských pravomocí k vypravěčským (viz bod 1) - pro některé vypravěče je hráčova volba aspektu Tajemství dobrá, jiným může vadit

4) Lze toto nějak zahrát stejným způsobem jako jiné aspekty? Pokud se nepletu, hráč s aspektem může aspekt využít pouze při situaci, kdy se to hodí a může to být i dost kreativní (např. "hele, jsem rytíř, to bych mohl vědět něco málo o heraldice těchto rodů, když jsem ze stejného království, viď"), ale co je kreativního na: "hm, tak pálim Tajemství"

5) - souvisí se 4: Není využití aspektu Tajemství spíše nucené (tedy spíše vyvolávané vypravěčem, než hráčem)?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [experiment] retrospektiva

Příspěvek od Aljen » 8. 9. 2009, 14:49

Lemmy píše: 1) Tajemství je dobré pro hráče, kteří se nechtějí patlat s historií postavy a chtějí si prostě zahrát (nebo jsou líní si vytvářet postavu se vším všudy... )
Nie kazdy hrac dokaze postavu s backgroundom a agendou vytvorit pred hrou. Su taki co potrebuju hrat a postavu si dotvaraju v priebehu hry podla toho ktore temy ich zaujmu (hram s takymi)
Lemmy píše:5) - souvisí se 4: Není využití aspektu Tajemství spíše nucené (tedy spíše vyvolávané vypravěčem, než hráčem)?
Aj hrac aj rozpravac si moze tymto aspektom krasne "vylepsit".
"Ehm ... viete sefovi tych paladinov co k nam prichadzaju som pred rokom pretiahol snubenicu a zabil brata"
a hned mame pekny moment :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3598
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: [experiment] retrospektiva

Příspěvek od Antharon » 9. 9. 2009, 20:55

tajomstvo nie je standardny aspekt. za fazu v tvorbe kedy je prideleny taktiez postava nedostane expy.
herne to je nieco na styl "okej, mozes si prilepsit tym ze si vezmes fazu az v priebehu hrania, ale cenou za to je ze az kym to nespravis mas o fazu horsiu postavu a za vyvolanie od teba chcem peknu scenu, ktora ovplyvni dej"
zatial som postavy len s tymito aspektami neskusal, ale dat do rezervy jeden takyto rezervny aspekt sa mi osvedcilo
a ako by ho mohol vyuzit PJ, tak to mi napada asi tak ze bud ma CP, ktore nieco taji a az sa to prejavi vsetci budu sokovany (a knaz sa zrazu zmenil v obrovskeho demona) pripadne by sa to dalo pouzit aj ako aspekt prostredia (vosli ste do miestnosti nicim sa nelisi od ostatnych... blik... PJ popise ako tu otec zmasakroval svoju rodinu a hned sa vztah ostatnych k miestnosti zmeni)

proste niekto to vyuzije len ako odklad pridelenia fazy (ale cim viac aspektov tajomstvo si vezme tym viac bude zviazany s pribehom) alebo je ho mozne pouzit na skrytie skutocneho aspektu a vytvorenie pribehoveo zvratu
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host