Stránka 1 z 3

Spirit of the Century

Napsal: 5. 3. 2008, 20:15
od Alaris
Spirit of the Century
(anotace)
Obrázek

Setting 1920 na motivy Jima Butchera.
Kdo to má? Kdo to přeloží? :D

Odkazy:
:arrow? http://www.evilhat.com/home/
:arrow? http://www.faterpg.com/

Zdroje:
:arrow? Support forum - 30.léta - Sono Cosa Nostra
:arrow? Support forum - 30.léta - Svět zítřka

Napsal: 6. 3. 2008, 00:15
od Pieta
Já to mám!
Já to nepřeložím!

Napsal: 6. 3. 2008, 07:35
od lotrando
Taky to mám, ale nepřeložím.

Napsal: 6. 3. 2008, 08:37
od Joe
Myslím, že na preklad je toho dosť veľa - je to objemná knižka, hlavne kvôli všetkým tým schopnostiam, stuntom a podobným veciam.

Osobne by som počkal na oficiálnu FATE 3.0... tú určite preložíme spoločne 8)

Napsal: 6. 3. 2008, 09:40
od Corvus
do pekla som zvedavy kedy Fate 3 vobec vydaju..

tusim ze oficialne vyjadrenie bolo '..az po vydani Dresden Files.' ... a to je stale v alfa stadiu :roll:

Napsal: 6. 3. 2008, 13:16
od Izarias
Taky mám, taky nepřeložím. Těším se na Dresden Files. A ani pak nepřeložím. $D

Napsal: 26. 11. 2008, 09:35
od Quentin
Neprijde vam moznost v jednom hodu pouzit vic aspektu trochu imba?

A tim, ze aspekt uz nema jen tolik pouziti, kolik je v nem ctvercu, ale tolik, kolik mate FP; nestava se, ze nekdo napriklad v boji pouziva jeden aspekt porad dokola?

Nejak jsem se jeste nerozkoukal v konfliktech. Vypravec muze nepratelum taky misto stresu pridelavat consequences?

Napsal: 26. 11. 2008, 09:55
od Joe
Quentin,

nemyslím, že by si bodov osudu mal na rozdávanie... záleží asi od konkrétnej hry.

A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).


Consequences podľa mňa môže PH pridať aj NPCčkam, jak je libo ;)
Záleží asi, či je to one-time-foe, alebo či sa objaví aj neskôr.

Napsal: 26. 11. 2008, 10:06
od Quentin
A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).
Pokud si nekdo vezme napriklad "Elbska skola sermu", tak nebude mit problem popsat behem jednoho boje hnedle nekolik finticek.

Prijde mi to skoda, protoze s tim vystaci a nebude potrebovat delat manevry, nebo vyuzivat aspekty sceny nebo soupere.

Laka me zmenit to tak, ze jedna postavy bude moct jeden konkretni aspekt pouzit jen jednou za konflikt. Ale jen premejslim nahlas.

Napsal: 26. 11. 2008, 10:48
od Bifi
Hral vôbec niekto SotC?

Napsal: 26. 11. 2008, 10:55
od Quentin
bifi: Na to sem se chtel taky zeptat, ale predpokladal sem, ze ti, co to koupili, to i hrali.


Me pulp vubec nelaka. Premejslim jen nad hrou pro kluky na MDDM, ktery tam ted jedou fantasy (nechce se mi je hned degenerovat dndckem). Sam bych chtel zkusit (fantasy)western, tak premejslim, ze bych si tohle upravil.

Napsal: 26. 11. 2008, 11:06
od Bifi
Mňa vôbec neláka supers-pulp (s výnimkou občasného čítania komiksu Tom Strong) a preto ani SotC. Čakám na FATE 3.0. :wink:

Re: Spirit of the Century

Napsal: 14. 12. 2008, 02:50
od Markus
Já jsem si SotC koupil jako PDF a dodnes toho lituju.

Zaprvé, je čirý nesmysl kupovat jako PDF knížku, která má několik set stran a kterou ke hře musíte mít po ruce. To už by mě to vyšlo levněji objednat si softcover než to sám tisknout.

A za druhé jsem to přečetl a shledal jsem, že se mi to nelíbí. Nechal jsem se strhnout tou euforií (na RPG.sk to vede jako nejlepší RPG všech dob) a skutečností, že se mi líbil Fate, a z fleku jsem to koupil. Není to takové boží, jak jsem doufal. Působí to na mě až příliš komplikovavě a až příliš... "tradičně". Což je asi důvod, proč je to tak populární. Vysvětlím.

U Fatu jsem měl dojem, že autoři kápli na něco geniálního, ale že s tím sami neumí pracovat. Body osudu, volné dovednosti - to vše tam bylo nastíněno, ale ne pořádně rozvedeno. Ten skutečný Fate jsem se naučil od jiných hráčů (Bifi), v pravidlech to vyznívá zcela jinak. Například autoři jsou striktně orientování na vyhodnocování činností - hází se vždy, když postava něco dělá, a vypravěč si o tyto hody žádá stylem: "hoď si na postřeh, jestli něco uvidíš". Body osudu tam byly, ale o jejich příběhovém potenciálu padlo jen pár slov, zato se autoři plně věnovali možnému získávání bonusů.

Spirit of the Century tento můj dojem zcela potvrdila - je to jako kdybyste vzali Fate a odvedli ho do dungeonu. Je to takové DnD, akorát v letadlech a vzducholodích. Strašně, strašně mechanicky podrobné. Speciální schopnosti vám tam dávají například "+1 ke střelbě, když pečlivě míříte", což je tak nechutně činnostní, až to skoro není indie. :P Všude samá čísílka, bonus sem, postih tady... přesně jako v DnD.

Fate 3.0 taky není takový zázrak, jak se zdál. V SotC má každá postava asi 10 aspektů, do toho navíc má aspekty i každé NPC a dokonce i prostředí (skladiště je např. Temné). Pokud si správně pamatuji, tak zranění atd. vám taky přidává aspekty (Zlomená ruka). Takhle to zní cool, ale v praxi to znamená, že v jedné scéně visí ve vzduchu třeba 30-50 aspektů najednou, což je šílenství!!!

No dobrá... asi to je dobré. Skutečnost, že to celý svět miluje, za něco hovoří. Ale mě to přijde průměrné.

(Musím ale uznat, že je to skvělá pick-up game, vezmete a hrajete bez přípravy. To byl cíl autorů.)

Re: Spirit of the Century

Napsal: 15. 12. 2008, 11:17
od Quentin
Markus: Souhlasim temer ve vsech bodech obzaloby.

Osobne se mi na tom ale par veci zalibilo; Aspekty bez hodnoceni. Aspekty prostredi. Docasne aspekty...

Uvarili sme si doma s klukama "Fate2.5" a jsme celkem spokojeni.

zustava mi dilema u souboju(a jinych konfliktu) ... odskrtavani stress boxu nebo spirala smrti? (stress boxy vypadaji stabilneji; spirala se lepe popisuje)

Re: Spirit of the Century

Napsal: 15. 12. 2008, 12:29
od Lemmy
Aha, tak tohle se skrývá pod mysteriózní zkratkou SotC.

Pulp mě příliš neláká, číst obsáhlou knihu mě ze zajímavosti taky neláká, dám přednost jiným hrám...
takže SotC pro mě zůstane nejspíš velkou neznámou i v daleké budoucnosti $D