Spirit of the Century

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Alaris
Příspěvky: 133
Registrován: 7. 4. 2007, 16:12
Bydliště: Ostrava černa, děvucha věrna...
Kontaktovat uživatele:

Spirit of the Century

Příspěvek od Alaris » 5. 3. 2008, 20:15

Spirit of the Century
(anotace)
Obrázek

Setting 1920 na motivy Jima Butchera.
Kdo to má? Kdo to přeloží? :D

Odkazy:
:arrow? http://www.evilhat.com/home/
:arrow? http://www.faterpg.com/

Zdroje:
:arrow? Support forum - 30.léta - Sono Cosa Nostra
:arrow? Support forum - 30.léta - Svět zítřka

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12264
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta » 6. 3. 2008, 00:15

Já to mám!
Já to nepřeložím!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 08:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando » 6. 3. 2008, 07:35

Taky to mám, ale nepřeložím.
Petr "Lotrando" Kulda

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 6. 3. 2008, 08:37

Myslím, že na preklad je toho dosť veľa - je to objemná knižka, hlavne kvôli všetkým tým schopnostiam, stuntom a podobným veciam.

Osobne by som počkal na oficiálnu FATE 3.0... tú určite preložíme spoločne 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1815
Registrován: 3. 5. 2005, 12:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus » 6. 3. 2008, 09:40

do pekla som zvedavy kedy Fate 3 vobec vydaju..

tusim ze oficialne vyjadrenie bolo '..az po vydani Dresden Files.' ... a to je stale v alfa stadiu :roll:
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias » 6. 3. 2008, 13:16

Taky mám, taky nepřeložím. Těším se na Dresden Files. A ani pak nepřeložím. $D
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6448
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 26. 11. 2008, 09:35

Neprijde vam moznost v jednom hodu pouzit vic aspektu trochu imba?

A tim, ze aspekt uz nema jen tolik pouziti, kolik je v nem ctvercu, ale tolik, kolik mate FP; nestava se, ze nekdo napriklad v boji pouziva jeden aspekt porad dokola?

Nejak jsem se jeste nerozkoukal v konfliktech. Vypravec muze nepratelum taky misto stresu pridelavat consequences?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 26. 11. 2008, 09:55

Quentin,

nemyslím, že by si bodov osudu mal na rozdávanie... záleží asi od konkrétnej hry.

A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).


Consequences podľa mňa môže PH pridať aj NPCčkam, jak je libo ;)
Záleží asi, či je to one-time-foe, alebo či sa objaví aj neskôr.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6448
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 26. 11. 2008, 10:06

A viacnásobné použitie aspektu napríklad v boji by si musel asi veľmi kreatívne zdôvodňovať (ak sa to podarí, prečo nie?).
Pokud si nekdo vezme napriklad "Elbska skola sermu", tak nebude mit problem popsat behem jednoho boje hnedle nekolik finticek.

Prijde mi to skoda, protoze s tim vystaci a nebude potrebovat delat manevry, nebo vyuzivat aspekty sceny nebo soupere.

Laka me zmenit to tak, ze jedna postavy bude moct jeden konkretni aspekt pouzit jen jednou za konflikt. Ale jen premejslim nahlas.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 26. 11. 2008, 10:48

Hral vôbec niekto SotC?
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6448
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 26. 11. 2008, 10:55

bifi: Na to sem se chtel taky zeptat, ale predpokladal sem, ze ti, co to koupili, to i hrali.


Me pulp vubec nelaka. Premejslim jen nad hrou pro kluky na MDDM, ktery tam ted jedou fantasy (nechce se mi je hned degenerovat dndckem). Sam bych chtel zkusit (fantasy)western, tak premejslim, ze bych si tohle upravil.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 26. 11. 2008, 11:06

Mňa vôbec neláka supers-pulp (s výnimkou občasného čítania komiksu Tom Strong) a preto ani SotC. Čakám na FATE 3.0. :wink:
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Markus » 14. 12. 2008, 02:50

Já jsem si SotC koupil jako PDF a dodnes toho lituju.

Zaprvé, je čirý nesmysl kupovat jako PDF knížku, která má několik set stran a kterou ke hře musíte mít po ruce. To už by mě to vyšlo levněji objednat si softcover než to sám tisknout.

A za druhé jsem to přečetl a shledal jsem, že se mi to nelíbí. Nechal jsem se strhnout tou euforií (na RPG.sk to vede jako nejlepší RPG všech dob) a skutečností, že se mi líbil Fate, a z fleku jsem to koupil. Není to takové boží, jak jsem doufal. Působí to na mě až příliš komplikovavě a až příliš... "tradičně". Což je asi důvod, proč je to tak populární. Vysvětlím.

U Fatu jsem měl dojem, že autoři kápli na něco geniálního, ale že s tím sami neumí pracovat. Body osudu, volné dovednosti - to vše tam bylo nastíněno, ale ne pořádně rozvedeno. Ten skutečný Fate jsem se naučil od jiných hráčů (Bifi), v pravidlech to vyznívá zcela jinak. Například autoři jsou striktně orientování na vyhodnocování činností - hází se vždy, když postava něco dělá, a vypravěč si o tyto hody žádá stylem: "hoď si na postřeh, jestli něco uvidíš". Body osudu tam byly, ale o jejich příběhovém potenciálu padlo jen pár slov, zato se autoři plně věnovali možnému získávání bonusů.

Spirit of the Century tento můj dojem zcela potvrdila - je to jako kdybyste vzali Fate a odvedli ho do dungeonu. Je to takové DnD, akorát v letadlech a vzducholodích. Strašně, strašně mechanicky podrobné. Speciální schopnosti vám tam dávají například "+1 ke střelbě, když pečlivě míříte", což je tak nechutně činnostní, až to skoro není indie. :P Všude samá čísílka, bonus sem, postih tady... přesně jako v DnD.

Fate 3.0 taky není takový zázrak, jak se zdál. V SotC má každá postava asi 10 aspektů, do toho navíc má aspekty i každé NPC a dokonce i prostředí (skladiště je např. Temné). Pokud si správně pamatuji, tak zranění atd. vám taky přidává aspekty (Zlomená ruka). Takhle to zní cool, ale v praxi to znamená, že v jedné scéně visí ve vzduchu třeba 30-50 aspektů najednou, což je šílenství!!!

No dobrá... asi to je dobré. Skutečnost, že to celý svět miluje, za něco hovoří. Ale mě to přijde průměrné.

(Musím ale uznat, že je to skvělá pick-up game, vezmete a hrajete bez přípravy. To byl cíl autorů.)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6448
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Quentin » 15. 12. 2008, 11:17

Markus: Souhlasim temer ve vsech bodech obzaloby.

Osobne se mi na tom ale par veci zalibilo; Aspekty bez hodnoceni. Aspekty prostredi. Docasne aspekty...

Uvarili sme si doma s klukama "Fate2.5" a jsme celkem spokojeni.

zustava mi dilema u souboju(a jinych konfliktu) ... odskrtavani stress boxu nebo spirala smrti? (stress boxy vypadaji stabilneji; spirala se lepe popisuje)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 3713
Registrován: 17. 10. 2008, 08:37

Re: Spirit of the Century

Příspěvek od Lemmy » 15. 12. 2008, 12:29

Aha, tak tohle se skrývá pod mysteriózní zkratkou SotC.

Pulp mě příliš neláká, číst obsáhlou knihu mě ze zajímavosti taky neláká, dám přednost jiným hrám...
takže SotC pro mě zůstane nejspíš velkou neznámou i v daleké budoucnosti $D

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host