[2e] Zaujímavé aspekty do hier

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

[2e] Zaujímavé aspekty do hier

Příspěvek od Joe »

Ak máte vymyslené nejaké zaujímavé aspekty, ktoré ste buď použili alebo sa použiť chystáte, podeľte sa s nami!

Najlepšie bude, ak uvediete aj cieľový objekt, ktorý bude mať aspek pripísaný (teda postava, situácia, predmet apod.) a typ žánru/atmosféry hry, v ktorých bude najlepšie aspekt použitý (horor, komédia, sci-fi, fantasy atď.).

Niečo takéto:

"Smrť v očiach!"
postava, atmosféra pretekárskych vozidiel

"Nenávidím androidov..."
postava, sci-fi opera

"Slnečný lúč ťa zbaví nečistoty"
predmet (meč), fantasy
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

RPG Pavučina (viz ZDE kde můžete k dost těmhle NPC najít podrobnosti) - urbanfantasy, na pozadí "normálního" světa se nachází svět Skutečný - to nejdivočejší DnD high fantasy high magic.

((tímto bych asi požádal Sathel, Quasita a Vlasáka aby tenhle post přeskočili))

( > = úroveň aspektu)

Starý > , umírající >> , mistr >>>
Lui´me Ro. Pár set let starý mocný čínský mág, přítel jedné PC z její předchozí inkarnace. Extrémně mocný, ale svou sílu už nemůže moc přivolávat, protože to z něj vysává i ten zbyteček života co ještě má. Jinak má skilly typu Znalost Tao +5, kouzlo života +6, vlastnění duší +4, kung-fu +3...
Tyhle aspekty nejsou jeho jediné, ale jsou jediné zatím nějak zajímavé pro hru. Přišla mi zajímavá ta jejich navazující kombinace :D

Z bažiny >>, Sama za sebe >
Dysamona, mladá mágině (asi 20 let), utekla od rodiny a roky žila ve sféře bažin (drsné prostředí plné divných kreatur, kde přežijí jen silní). Nějak se zapletla do průserů a pak byla prodána do otroctví, odkud ji PC vysekaly (protože měli omylem podíl na tom že jí tam dostali... ah to svědomí :D )

Přehlížený >, Jsem tu taky >
Roy, Dysamonin (viz výše) jedenáctiletý bratr, kvůli kterému se dostala do těch problémů

Patřím ke špatným hochům >
Gorm (další aspekty Půlobr >>, Motorkář >>, Lovec odměn >>, e otřeba říkat víc?) Podstatné na tomhle aspektu je, že přes celkové vyznění postavy jakožto lovce odměn a víceméně spíše antagonisty se jedná o týpka který není špatný sám o sobě.

Živá >, Neemotivně vyrovnaná >, Ve stínu Stínů >
Osmiletá holka které zemřeli rodiče když byla malá - od té doby necítí žádné emoce. Je to mizerná manipulativní mrcha, i když jí je jen osm, a z Dianina deníku (sathelina postava) si můžete zjistit, jak naprosto totálně s PCs mávala a zametala, než se jí zbavili :D
Naposledy upravil(a) sirien dne 3. 1. 2008, 23:45, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2399
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai »

Nerealizovaná postava do Benátského sněhu, hry o vílách a válce mezi Letním dvorem a Zimním dvorem. Kronikář Letního dvora:

Tisíc let zkušeností - žijte dost dlouho a budete znát "každý špinavý trik v knize"... a v Kronikářově případě jde o zatraceně velkou knihu.
Vyhnanec - Za přehnanou pravdivost a nelichotivost svých zápisů byl Kronikýř před tisíci lety vykázán ode Dvora.
Prokletí pravdy - "Když se pyšníš tím, že píšeš jen pravdu, červe, buď tedy pravdou navždy proklet." to byl knížecí dar na rozloučenou. Kronikář nemůže lhát.
Uživatelský avatar
Fritzs
Příspěvky: 6288
Registrován: 9. 5. 2005, 21:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs »

Conlai píše:Prokletí pravdy - "Když se pyšníš tím, že píšeš jen pravdu, červe, buď tedy pravdou navždy proklet." to byl knížecí dar na rozloučenou. Kronikář nemůže lhát.
Drsné... postavu s touhle, či inverzní vlastností bych si chtěl jednou zahrát.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!
Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 12:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran »

Mírnější varianta, člověka který nerad lže a když zkusí lhát, pozná to na něm úplně každý, patří k mým oblíbeným. V GURPSech jsem za jednu takovou postavu hrál ve špionážně-detektivním dobrodružství. Sranda byla, když nás nakonec vyslýchali, ostatní postavy lhaly jak to jenom šlo a já mluvil (skoro) čistou pravdu. :P
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Příspěvek od Antharon »

ono na druhú stranu, kronikár s 1000 rokmi skúseností určite vie, ako nepovedať pravdu, aj keď to nebude lož
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Nebo řekne celou pravdu a nic než pravdu - hezky od začátku, tak jak si ji pamatuje (: )
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8895
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

jedna postava ze SarGate Atlantis má nádhern rys který by se dal převést do Aspektu:

Mám tolik nožů, kolik bude potřeba

Abych to vysvětlil - postavy byly vrženy do zajetí, načež se rozhodly se odtamtud dostat, a to tak že vezmou nůž a vrhnou ho do ovládací konzole (hele, je to americkej seriál, jasný?). Shapperd vzal skrytý nůž, hodil... a minul. Ronon přišel, odstrčil ho, vytáh svůj nůž, vrhl... a minul. Shapperd se zatvářil zklamaně, Ronon, se jen ušklíbl, vytáhl další nůž, a minul. Sáhl do dredů, vytáhl třetí nůž... a minul.

Když vytáhl čtvrtý nůž, tak se Shapperd zeptal: Kolik jich ještě máš? A Ronon s klidem: Tolik kolik jich bude potřeba

Střih. V další scéně je okolí ovládací konzole obházený nožema jak jehelníček, načež se Ronon n-tým nožem trefí a de si je sebrat.

Narozdíl od jiných podobných rysů postav, tahle neskončila jen u jedné scény, a průběžně se pak v seriálu několikrát vyskytla, když byl třeba (zase) Ronon v zajetí s ještě jedním typoněm a byli totálně odzbrojený, svázaný... tak opět odněkud vytáhl nějakej nůž a prostě se prořezal ven...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti