[2e] Zaujímavé aspekty do hier

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

[2e] Zaujímavé aspekty do hier

Příspěvek od Joe » 29. 11. 2007, 11:22

Ak máte vymyslené nejaké zaujímavé aspekty, ktoré ste buď použili alebo sa použiť chystáte, podeľte sa s nami!

Najlepšie bude, ak uvediete aj cieľový objekt, ktorý bude mať aspek pripísaný (teda postava, situácia, predmet apod.) a typ žánru/atmosféry hry, v ktorých bude najlepšie aspekt použitý (horor, komédia, sci-fi, fantasy atď.).

Niečo takéto:

"Smrť v očiach!"
postava, atmosféra pretekárskych vozidiel

"Nenávidím androidov..."
postava, sci-fi opera

"Slnečný lúč ťa zbaví nečistoty"
predmet (meč), fantasy
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 29. 11. 2007, 14:39

RPG Pavučina (viz ZDE kde můžete k dost těmhle NPC najít podrobnosti) - urbanfantasy, na pozadí "normálního" světa se nachází svět Skutečný - to nejdivočejší DnD high fantasy high magic.

((tímto bych asi požádal Sathel, Quasita a Vlasáka aby tenhle post přeskočili))

( > = úroveň aspektu)

Starý > , umírající >> , mistr >>>
Lui´me Ro. Pár set let starý mocný čínský mág, přítel jedné PC z její předchozí inkarnace. Extrémně mocný, ale svou sílu už nemůže moc přivolávat, protože to z něj vysává i ten zbyteček života co ještě má. Jinak má skilly typu Znalost Tao +5, kouzlo života +6, vlastnění duší +4, kung-fu +3...
Tyhle aspekty nejsou jeho jediné, ale jsou jediné zatím nějak zajímavé pro hru. Přišla mi zajímavá ta jejich navazující kombinace :D

Z bažiny >>, Sama za sebe >
Dysamona, mladá mágině (asi 20 let), utekla od rodiny a roky žila ve sféře bažin (drsné prostředí plné divných kreatur, kde přežijí jen silní). Nějak se zapletla do průserů a pak byla prodána do otroctví, odkud ji PC vysekaly (protože měli omylem podíl na tom že jí tam dostali... ah to svědomí :D )

Přehlížený >, Jsem tu taky >
Roy, Dysamonin (viz výše) jedenáctiletý bratr, kvůli kterému se dostala do těch problémů

Patřím ke špatným hochům >
Gorm (další aspekty Půlobr >>, Motorkář >>, Lovec odměn >>, e otřeba říkat víc?) Podstatné na tomhle aspektu je, že přes celkové vyznění postavy jakožto lovce odměn a víceméně spíše antagonisty se jedná o týpka který není špatný sám o sobě.

Živá >, Neemotivně vyrovnaná >, Ve stínu Stínů >
Osmiletá holka které zemřeli rodiče když byla malá - od té doby necítí žádné emoce. Je to mizerná manipulativní mrcha, i když jí je jen osm, a z Dianina deníku (sathelina postava) si můžete zjistit, jak naprosto totálně s PCs mávala a zametala, než se jí zbavili :D
Naposledy upravil(a) Sirien dne 3. 1. 2008, 23:45, celkem upraveno 1 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Conlai
Správce rozbitých snů; Moderátor
Příspěvky: 2397
Registrován: 25. 11. 2003, 19:08
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Conlai » 3. 1. 2008, 21:05

Nerealizovaná postava do Benátského sněhu, hry o vílách a válce mezi Letním dvorem a Zimním dvorem. Kronikář Letního dvora:

Tisíc let zkušeností - žijte dost dlouho a budete znát "každý špinavý trik v knize"... a v Kronikářově případě jde o zatraceně velkou knihu.
Vyhnanec - Za přehnanou pravdivost a nelichotivost svých zápisů byl Kronikýř před tisíci lety vykázán ode Dvora.
Prokletí pravdy - "Když se pyšníš tím, že píšeš jen pravdu, červe, buď tedy pravdou navždy proklet." to byl knížecí dar na rozloučenou. Kronikář nemůže lhát.

Uživatelský avatar
Fritzs
Drtič spamu; Moderátor
Příspěvky: 4851
Registrován: 9. 5. 2005, 20:47
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fritzs » 4. 1. 2008, 09:41

Conlai píše:Prokletí pravdy - "Když se pyšníš tím, že píšeš jen pravdu, červe, buď tedy pravdou navždy proklet." to byl knížecí dar na rozloučenou. Kronikář nemůže lhát.
Drsné... postavu s touhle, či inverzní vlastností bych si chtěl jednou zahrát.
-I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it.

-If violence isn't solving your problems then you aren't using it enough.

-Jestliže je hlad nejlepší kuchař, pak je smrt nejlepší lékař!

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 4. 1. 2008, 11:51

Mírnější varianta, člověka který nerad lže a když zkusí lhát, pozná to na něm úplně každý, patří k mým oblíbeným. V GURPSech jsem za jednu takovou postavu hrál ve špionážně-detektivním dobrodružství. Sranda byla, když nás nakonec vyslýchali, ostatní postavy lhaly jak to jenom šlo a já mluvil (skoro) čistou pravdu. :P
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3592
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 4. 1. 2008, 13:07

ono na druhú stranu, kronikár s 1000 rokmi skúseností určite vie, ako nepovedať pravdu, aj keď to nebude lož

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15320
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 4. 1. 2008, 13:57

Nebo řekne celou pravdu a nic než pravdu - hezky od začátku, tak jak si ji pamatuje (: )

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sirien » 4. 1. 2008, 20:04

jedna postava ze SarGate Atlantis má nádhern rys který by se dal převést do Aspektu:

Mám tolik nožů, kolik bude potřeba

Abych to vysvětlil - postavy byly vrženy do zajetí, načež se rozhodly se odtamtud dostat, a to tak že vezmou nůž a vrhnou ho do ovládací konzole (hele, je to americkej seriál, jasný?). Shapperd vzal skrytý nůž, hodil... a minul. Ronon přišel, odstrčil ho, vytáh svůj nůž, vrhl... a minul. Shapperd se zatvářil zklamaně, Ronon, se jen ušklíbl, vytáhl další nůž, a minul. Sáhl do dredů, vytáhl třetí nůž... a minul.

Když vytáhl čtvrtý nůž, tak se Shapperd zeptal: Kolik jich ještě máš? A Ronon s klidem: Tolik kolik jich bude potřeba

Střih. V další scéně je okolí ovládací konzole obházený nožema jak jehelníček, načež se Ronon n-tým nožem trefí a de si je sebrat.

Narozdíl od jiných podobných rysů postav, tahle neskončila jen u jedné scény, a průběžně se pak v seriálu několikrát vyskytla, když byl třeba (zase) Ronon v zajetí s ještě jedním typoněm a byli totálně odzbrojený, svázaný... tak opět odněkud vytáhl nějakej nůž a prostě se prořezal ven...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host