[2e] pocet hracu a delka sezeni?

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6468
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

[2e] pocet hracu a delka sezeni?

Příspěvek od Quentin » 10. 11. 2007, 20:14

asi hloupa otazka, ale rad si poslechnu vase nazory.

kolik je podle vasi zkusenosti optimalni pocet hracu na FATE?

Jak nejvice dlouhe sezeni je vhodne?
Naposledy upravil(a) Quentin dne 12. 11. 2007, 09:07, celkem upraveno 1 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 10. 11. 2007, 23:46

3-4 hráči (je problém naraz sledovať veľa aspektov). 3-4 hodiny, udeje sa toho tak či tak hodne veľa.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 11. 11. 2007, 16:16

a za kolko sa da odohrat jedno kratke dobrodruzstvo? nieco len take poviedkove bez vedlajsich epizod?

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6837
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 11. 11. 2007, 16:18

Jde udelat mini-pribeh na jedno sezeni, jestli se ptas na tohle. Jako ve vetsine jinych RPG. Delka se podle me odviji od jednotlivych skupin.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 11. 11. 2007, 16:22

ja uz som si totiz nejak zvykol na tazenia, a hrat stylom, "spravime postavy, vyriesime problem a ideme na novy pribeh" som si uz odvykol

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 11. 11. 2007, 18:03

Vo FATE sa toho za jedno sedenie obvykle udeje až niekoľkonásobne viac, než pri klasickejšom combat-heavy RPG. Dodnes som nezabudol, ako sme vo FATE (prostredie Warhammer) odohrali hru, ktorá mala fíling epickej kampane, a (ak pominiem zo desať poviedok, ktoré v jej priebehu ako súčasť hry boli hráčmi napísané) trvala reálne len tri hracie sedenia.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 12. 11. 2007, 09:02

Jo jo, vo FATE vyriešiš boj omnoho rýchlejšie, keďže nemusíš hádzať všelijaké útočné/obranné hody, k tomu prípadne ešte na použitie mágie, nemusíš robiť také dôkladné "účtovníctvo" s denníkom postavy a väčšinu boja (okrem zásadných hodov a ich počtu podľa použitého spôsobu riešenia celého konfliktu/scény/výmeny - čiže 1 / ~3 / ~10 - berte veľmi orientačne) odrozprávajú hráči a Pán hry.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 12. 11. 2007, 11:44

ono, mne ten subojovy system pride nejak tak, ze padne vystrel, a bud ta niekam postrelia, alebo si vyradeny :P
popripade ti menej kvalitni netrafia :P

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 12. 11. 2007, 11:52

Antharon píše:ono, mne ten subojovy system pride nejak tak, ze padne vystrel, a bud ta niekam postrelia, alebo si vyradeny :P
popripade ti menej kvalitni netrafia :P
Zalezi ci hras fakt smrtelne (jeden vystrel a si out) alebo na zaznamnik zraneni (je tam asi 10 policok a postupne ich odskrtavas).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19665
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 12. 11. 2007, 13:40

tech policek je sedm, a dela to dost dlouhe souboje. teda, ne dlouhe v tom smyslu ze bys stravil pul hry zbytecnou administrativou (ala dnd), ale ze se budete prohanet sem tam. dokonale to simuluje filmy ala "tri musketyri" a tak, ale u prestrelek bych si tim nebyl jisty.
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 12. 11. 2007, 14:01

V podstate ide o mieru úspechu pri boji - teda ak máš dvakrát za sebou úspech o 5 alebo 6 nad súperom, má dve ťažké zranenia a ďalšie ťažké zranenie neprežije (upadne do bezvedomia) a podobne.

Zbrane a zbroj väčšinou pridávajú k hodu bonusy podľa svojej sily a podobne, takže môžeš ľahšie spôsobiť vážnejšie zranenia.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19665
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 12. 11. 2007, 14:08

Uspet o pet nad souperem nemas sanci, pokud mate podobnou dovednost. Leda bys hodin ++++ on ---- a on nemel moznost skrtnout si aspekt a hodit si znovu, zadne body osudu a tak.

Obvykle vyhrajes nanejvys o tri, a ten souboj v podstate skonci az jednomu z vas dojdou body osudu a aspekty (nebo se rozhodne je nepouzivat), pokud nebude jeden mit extremni stesti a zaroven ten druhy extremni smulu.
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 12. 11. 2007, 17:20

Se soubojem má Sosáček pravdu. Souboje ve Fate dokáží být pekelně dlouhé, klidně půl hodiny (což je v porovnání s ADnD pořád nic, ale...). Minulý týden jsem to zažil v praxi - hráli jsme velkou bitvu, celkem čtyři postav (tj. čtyři oddělené minisouboje), celkem asi dvě hodiny. Než člověk proškrtá všechna políčka až k "vyřazen", dost dlouho to trvá, kord s neustálým používáním aspektů, bodů osudu, atd. (prodlužují to).

Nicméně dlouhý boj ve Fate mi osobně přijde o hodně "kvalitnější" než dlouhý boj např. v ADnD(*). Zatímco v ADnD trávíš tu dlouhou dobu počítáním čísel, THAC0, postihů, bonusů a čekáním, než na tebe dojde řada, ve Fate během vteřinky hodíš a tu dlouhou dobu strávíš popisováním (a používáním + popisováním aspektů). Mechanické řeči je tam dost málo... vlastně se to hodně podobalo třeba Wushu $D

Družiny skoupé na popisy mohou mít souboje odehrané fakt rychle. Nicméně pro účely naší hry jsem osekal tabulky zranění ze 7 políček jen na 4, aby to bylo rychlejší.

--

Jak říkal Bifi, hraní ve Fate je obecně svižnější, protože nemůžeš zabíjet čas řešením takových věcí jako počítání postihů, bonusů, hledáním pravidel, případně nakupováním vybavení, počítáním zlaťáků, čtením a memorizováním kouzel, atd... Tyhle činnosti (které nám v klasickém DrD / ADnD vždycky braly dost času) Fate prostě neumožňuje, takže musíš řešit... ehm... příběhovější věci.

A za jak dlouho se dá stihnout jednorázové dobrodužství? To záleží, jak sis ho připravil $D Pod čtyři hodiny čistého hraní (tj. bez přípravy postav, atd.) bych nešel, ale od čtyř hodin dále to jde.





----
* Omlouvám se za neustálé přirovnání k ADnD, ale snažím se mluvit jen o hrách, které jsem sám hrál. Není to myšleno zle, ADnD mám moc rád.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 12. 11. 2007, 19:26

tak urobil som nieco rychle s minimom magie, bez moznosti pokracovania, cize do takych dvoch sedeni sa snad zmestim, nechce sa vam spravit nam vo stvrtok vecer odborny dozor?

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5530
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peekay » 12. 11. 2007, 19:42

Antharon píše:nechce sa vam spravit nam vo stvrtok vecer odborny dozor?
Ooooh! Mozem aj ja? Nie som sice autorita na FATE, ale... rad sa pozeram :oops:
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host