[2e] [skill list] fantasy campaign

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Bojové schopnosti - podľa mňa sa kľudne môžu rozdeliť na boj na blízko, malé čepele, veľké čepele, tyčové a iné zvláštne zbrane a zbrane na diaľku.

To by malo vo fantasy stačiť (ak som na niečo nezabudol).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

co tak radsej delit bojove schopnosti podla 'povolania' takze ak mas v skupine rytiera, tak bude mat skill 'rytiersky vycvik' a bude ovladat typicke rytierske zbrane... vo fate sa to vola "Tématické bojové dovednosti"
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

To je ďalší prístup...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

corvus: abych se priznal, uz jsem byl k tomuhle zpusobu skoro rozhodnuty, ale porad se mi do toho nechce, aby to neovlivnovalo vytvareni a vyvoj postavy
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

no je to taky archetypalny pristup.. :>;o)
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Som s Corvusom. Akurát to prípadne nemusí byť "archetypálne" definované, ale situačne: boj v úzkych priestoroch, asasinácia, štít vedľa štítu (pechotný výcvik), pešiak proti jazdcovi, lov lukom a pod.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

zapas

jednorucni mece
jednorucni nevyvazene
obourucni mece
obourucni nevyvazene
(pokud nekdo s dovednosti jednorucni mec pouziva obourucni mec, tak ma -1, pokud obourucni sekyru, tak ma -2 apod.)
(trosku tu smrdi, ze kopi je ve stejne kategorii jako kyj)


strelne zbrane

akrobacie
atletika
plizeni

vnímavost

lecitelstvi
rec(nejaka)
znalost(neceho)
remeslo(nejake)
perform(nejaky)

padelani
prevleky
otevirani zamku < napada vas obecnejsi oznaceni, aby se dalo pouzit i na disable device?
úniky < stoji to za skill?
sleight of hand < nejake rozdeleni, nebo alespon cesky preklad?

preziti v divocine
ochoceni / trenink zvirat
stopovani < nemelo by to patrit do preziti

diplomacie
ziskani duvery < ?
bluff
sense motive < znate cesky preklad
zastrasovani
ziskavani informaci < ?

magie(vybrany element)
(podmineno aspektem "magicky talent")


tucne jsou sporne veci.

bifi: jake bys pridal ty dovednosti odrazejici vlastnosti? fyzicka odolnost (jedy apod.), asketismus, zelezna vule, reflexy, nebo primo uhybani...

mnoho veci se da obsahnout v aspektech.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Hele, vite ze v tom FATE jsou ukazky dovednosti popsany? 8) Tri ruzny sirky, a cesky?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9342
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

sosi: zrovna to ctu :)

jak tak na to koukam, tak nakonec asi udelam vazne dlouhy seznam skillu ... i kdyz jsem puvodne chtel udelat nejaky obecny / mene konkretni
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

IMO čím dlhší, tým si budú vedieť hráči lepšie vybrať a nestane sa, že budú mať dve postavy (tak často) príliš rovnaké schopnosti. Aj keď takýto zoznam je skôr na základnú orientáciu, priama aplikácia danej schopnosti je viac na hráčovi, ktorý ju môže prispôsobiť svojej postave - teda namiesto Atletika dá spomínaný "Rýchly ako gepard". A je to.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Ešte odporúčam ponechať voľnosť vo vymýšľaní nových skillov. Ja som napríklad hral vo WFRP 17-ročné dievča zo statku a mal som skilly starostlivosť o deti a tuším starostlivosť o domácnosť (ktorý zahŕňal varenie, staranie so o zvieratá, drobné opravy, šitie, uskladňovanie potravín a tak). Aj kě by sa možno dali definovať cez craft/profession/knowledge. :think:

Tvoje bojové zručnosti sa mi nepáčia. Možno by som to zmenil na boj krátkou zbraňou / strednou zbraňou / dlhou zbraňou / bez zbrane. Na diaľku potom vrh malou zbraňou / vrh kopijou, strelné lukostreľba, kuše a praky. Stále si ale myslím, že by mali byť situačné - šerm, asasinácia, bezhlavá rúbanica a tak. Napríklad pri tej asasinácii je dôležitejšie to, že niekoho idete nepozorovane zabiť, než to, či máte v ruke garrotu alebo dýku. Tieto veci celkom pekne rieši TSoY.

Namiesto otvárania zámkov, disable device a sleight of hand by som dal jeden skill zlodejina.

Namiesto převleky by som možno dal širšie nenápadnost (čo zahŕňa aj schopnosť stratiť sa v dave aj bez prevleku). Presvedčiť niekoho, že si niekto iný, než naozaj si, potom skillom blufovanie alebo herectvo, predstieranie či podvádzanie (alebo ako ho nazveš).

Ak by si mal skill lov (ktorý mám moc rád), tak ten zahŕňa stopovanie, stavanie pascí, lov lukom a oštepom, znalosť zvierat a základné aspekty prežitia. V stredoveku sa nikto neučí "prežiť v divočine", ten skill je vo FATE nanič, pretože si reálne neviem predstaviť herne zaujímavú situáciu, v ktorej je potrebné na neho hádzať.

Diplomaciu by som zrušil a dal by som skilly etiketa, vyjednávanie a predstieranie. (Získanie dôvery je výsledok, dá sa dosiahnuť použitím ktoréhokoľvek z týchto troch skillov.) Ďalej okrem zastrašovania mám rád aj vypočúvanie (zahŕňa aj rudimentárne znalosti práva a mučenie). Namiesto sense motive dať možno ostražitosť, ktorá zahŕňa aj zmysly, alebo čosi ako prezieravosť (ekvivalent sense motive). Namiesto získavania informácií by som dal streetwise, resp. znalosť podsvetia, ktorá zahŕňa kopu vecí, vrátane toho, že postava vie, kde si sadnúť a počúvať, koho sa spýtať a komu kúpiť medovinu, aby sa dozvedela kľúčové informácie.

Tie fyzické závisia od toho, akým spôsobom chceš poňať boj a zranenie. Pozri si FUDGE a FUDGE Firefight, tie obsahujú podrobnejší boj. Idea bola ale taká, mať skilly namiesto sejvov/defenzívnych vlastností - t.j. fyzická odolnosť, rýchle reflexy/uhýbanie sa, vôľa. My keď sme hrali FATE tak sme hrali bez skill listu, každý si definoval tematické skilly vhodné pre svoju postavu a tak široko/úzko ako chcel, a nikto s tým nemal problém. Akurát sme potom vymýšľali všelijaké kreatívne použitia skillov ako tvrdosť, rýchla regenerácia a pod.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25775
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jinak misto "rec, nejaka" se mi osvedcilo "Jazyky" a podle toho urcit kolik ma postava jazyku. Dobre jazyky mohou znamenat treba ctyri, tyjo, nebo tak, vynikajici jazyky treba sest? protoze obvykle nestoji za to moc podborne vedet jak moc tim jazykem mluvis, hlavne ze se domluvis.

zvlast pokud mas hru, kde jsou jazyku desitky.

...

co se tyka zbrani, no ... zalezi na tom, jak moc v te hre hodlas potkavat boje, a taky kolik dovednosti mas celkem. pokud mas hru ve ktere stoji za to vedet ze umis s mecem, pak dobre s dykou a slusne strilet a tak, neob je hra kde ti staci "boj" a mas to.

osobne mi prislo jako vopruz mit pro kazdou vec zvlast dovednost, ale kdo vi.

...

plizeni bych budto prejmenoval na nenapadnost (hodi se i v davu) nebo pridal nenapadnost v davu. znalosti muzou byt zvlast dovednosti -- okultni znalosti, znalosti ekonomie, politika, ale udelal bych je sirsi jak v dnd. co se tyka remesel, mit na ne zvlast dovednosti je stylovejsi.

padelani a prevleky ... malokdo pouzije, ale nevim s cim to tematicky spojit. co to spojit s kradenim a rikat tomu "zlodejina"? zlodeji stejne vetsinou umi vsechno, a ostatni vetsinou neumi nic z toho :) (treba ve wodu je takhle zlodejina)

otevirani zamku ani nevim ... ve scifi jsme tomu rikali security a krizilo se to s hackingem, a jinak chodime oknem $D vlastne jsem ani nikdy nepotkal pasti, akorat minova pole, a ta jsou zase nekde jinde.

preziti v divocine bych spojil se stopovanim a lovem. stopovat zvirata je sice neco jineho nez stopovat lidi, ale zase to neni tak daleko od sebe.

zachazeni se zviraty se mi jako nazev libi vic.

diplomacie, ziskani duvery ... tyhle veci bych budt rozdelil na "presvedcovani" "recnictvi" a "spolecenske chovani" nebo spojil do jedny dovednosti a udelal z ni spoustu variant - llhani, svadeni, manipulace, ... podle toho, jaky pristup postava pouziva.

magie, hm. hodne rozlicna zalezitost. jakozto starej shadowruner ti doporucim treba zaklinani, vyvolavani a alchemie.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7501
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Great minds think alike. $D
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

U těch zbraní bych to moc neslučoval, přeci jen se bojuje trochu jinak krátkým mečem a trochu jinak dlouhým. Stejně tak, ačkoli je šavle podobná zbraň jako meč nebo řekněme katana, styl boje se opět liší.
Stejně tak se bojuje jinak holí než kopím, ačkoli se jedná o tyčové zbraně.
Zbraně bych nechal samostatně (obzvláště, pokud by se tažení odehrávalo třeba v samurajském světě, kde by byli postavy pyšné na své speciální zbraně), ale u ostatních dovedností bych neviděl žádné problémy se slučováním.
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
Corvus
Příspěvky: 1812
Registrován: 3. 5. 2005, 13:53
Bydliště: BA
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Corvus »

Izarias: no to je take klasicke rozmyslanie. :wink:

pozlucovane bojove schopnosti znamenaju ze vie bojovat vsetkym co je pod nimi zlucene, nie ze sa nimi bojuje rovnako.
Naposledy upravil(a) Corvus dne 16. 10. 2007, 12:23, celkem upraveno 1 x.
There's nothing in the universe cold steel won't cut.

On eternal hold: d20 Warheart
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti