[2e] Soubojový systém (Wild West)

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

hm...


Zaprvé - věcná poznámka - poker se hraje s 52 kartami, tedy s žolíkovým balíčkem bez žolíků

Zadruhé - to co popisujete je fajn pro lidi co nehrajou poker, ale ti co hrajou vám řeknou, že to s pokrem nemá nic moc společného

Zatřetí - bylo by mnohem kamarádštější k systému FATE použít pokerové kostky (to je takových pět kostek, na kterých jsou namalované hodnoty 10 J Q K A), za fate point by se přehazovala kostka, za aspekt všechno nebo by se jedna kostka přetočila...

EDIT: A jestě jedna důležitá věc - systém neobsahuje možnost vzájemného "postřelení"
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Sirien: Díky za reakci. :wink:

Zaprvé - věcná odpověď - díky, víme. Při testování jsme to zredukovali, protože nemáš tolik výměn, je třeba, aby ti spíš padla kombinace. S méně kartami si spíš nějakou lízneš.

Zadruhé - no a? Nikde jsme nepsali, že to musí být poker - to by byla karetní hra a ne doplněk RPG. Jistě - blufování, sázení, atp. by nebylo špatné, ale proč potom hrát RPG? Normálně si s kamarády sedneš a budeš hrát poker... naše verze je inspirace, aby se zachovala atmosféra...

Zatřetí - zvolili jsme karetní systém, protože jsme chtěli... aby se hrálo s kartami... při použití kostek bych spíš hrál se systémem originálním, než vymýšlet nějaký nadstavbový kostkový systém...

Ad. Edit - v zásadě ano - při stejné kombinaci jiné výše karet je vítěz postřelen a poražený vyřazen. Vyřazen se nemusí nutně rovnat mrtev.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

neřešíte míru zásahu. Pro hru trvající déle než jeden duel s akčními scénami docela problém, i ve FATE
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Neresi ho mechanicky, ale porad ho muzou resit dohodou ... proc ti tenhle pristup u FATE vadi a u whitewolfu ne?

...

navic, vsichni vime, ze zraneni ve Westernu jsou troji
a) skrabnuti hlavniho hrdiny ktere jen dokaze jaky je chlap kdyz si z toho nic nedela (a jizvy zdobi muze ...)
b) zraneni ktere vyradi a potupi, aby se dotycny mohl vratit a pomstit
c) smrt, ale ne tak rychla aby dotycny nemohl pronest nejakou rec $D

myslim, ze vsichni zvladnou vybrat ten ktery nejvic odpovida, pokud aspon dva westerny videli :)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20870
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Já to pochopil tak, že jde o systém právě pro rychlé duely, nikoliv pro vleklé akční scény.
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

Tak tuhle stránku wikiny si nejspíš bookmarknu, protože bude na tomhle Fóru velmi užitečná.
Neresi ho mechanicky, ale porad ho muzou resit dohodou ... proc ti tenhle pristup u FATE vadi a u whitewolfu ne?
Právě předvádíš TOHLE, což je u Tebe velmi oblíbená chybná argumentační figura.

Ale když už se ptáš - jen upozorňuju na nedostatek popsaného systému. U WW je systém konkrétní, to že ho já používám jinak je můj house-rule a ten snad už ospravedlňovat nemusim ;)
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Děcka, klídek... :wink:

Absence míry zásahu není opomenutí, ale úmysl. Od začátku to tak bylo myšleno a jsme s ním tak spokojeni - pokud se podíváte, pak Fate samotný žádné životy neřeší (častá mechanika, vím, že jste zrovna tuhle nenavrhovali, ale je to pro systémy typické). Pokud bychom je zaváděli, bylo by to dost závažné narušení systému, ne jen nadstavba.

Navíc - náš systém řeší jen, kdo souboj vyhrál a kdo prohrál (přidali jsme tam i zranění vítěze, protože je to jednoduché... a popravdě je tak možné v našem systému zrekapitulovat úvodní scénu z Tenkrát na západě... $D)...

Jak říká Markus, pro duely nebo jednodušší přestřelky víc nepotřebuješ.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Ecthove: vzdyt rikam ze zraneni ve westernu jsou stejne troji :)

...

By se dalo uplne stejne pouzit i pro samuraje, ostatne westerny maji s kalsickymi samurajskymi filmy dost spolecneho -- on to nenit akovy rozdil, jestli proti sobe v zari poledniho slunce v krouzku vesnicanu co vydesene prihlizi stoji s rukou nalevo u mece nebo napravo u pistole, jen mam dojem ze poker se atmosferou mnohem vic hodi k westernum, hm.

EDIT: a taky do firefly. zjuu.
Naposledy upravil(a) Sosacek dne 24. 9. 2007, 21:53, celkem upraveno 1 x.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 8896
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od sirien »

FATE neřeší životy, ale řeší zranění...
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek: Pravda - tvoje rozdělení víceméně sedí. První ale není třeba řešit pravidlově a ostatní dvě tam již jsou... takže nemyslíme, že je to třeba nějak dál řešit...

Ohledně podobnosti westernu se samurajskými příběhy - naprostá pravda... ale s těmi pokerovými kartami to na ten western sedí přeci jen více... $D

Sirien: Fate řeší zranění jen v rámci souboje. Výsledky Lehké a Vážné zranění jsou prakticky totožné ve chvíli, kdy se nepřítel nezmůže na odpověď a stejně tak je v tom případě Otřesen irelevantní (protože to vyřazenému nepříteli nepřináší výhodu).
Výsledky - Nezraněn/Zraněn/Vyřazen - jsou podle nás pravidlově naprosto dostatečné (pro souboje střelnými zbraněmi) - nijak dále neupravujeme přesné vyložení těchto termínů - to necháváme na hráčích (bude-li třeba, výsledek vyřazen může znamenat jen vážné zranění, stejně jako zraněn).
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

No, vzdyt, ehm, taky rikam ze to neni potreba mechanicky resit :)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12359
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Sosacek: $D My to psali spíš všeobecně jako potvrzení.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Izarias »

Ke zranění jsem se už vyjadřoval, dá se vyřešit rozdílem mezi "hodnotou" posloupnosti karet. (Viz dřívější příspěvek)
Teď bych se mohl tvářit nasraně, protože to někdo považuje jako fušování do jinak "dokonalého" systému řešení boje a nechápe jako volitelnou modifikaci pro lidi, kteří potřebují znát míru postřelení. Ale já se tak tvářit BUDU!!! $D
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15030
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Sosacek píše:By se dalo uplne stejne pouzit i pro samuraje, ostatne westerny maji s kalsickymi samurajskymi filmy dost spolecneho
Protože Kurosawa opsal westerny a ostatní opsali Kurosawu, přece.

(A Lucas opsal obojí, a proto jsou Star Wars nejlepšejší filmy všech dob. Všechny tři díly.
Co? Cože? Jaká nová trilogie? Nesmysl.)
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Sosacek
Příspěvky: 25734
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Rozhodne.

Ale pokr se k samurajum nehodi, a trpim obavou, zetradicni japonske hry (go? nebo je cinsky?) by byly fakt na dlouho.

(navic moje vlastni zkusenosti s takovymi duely pripominaly kamen-nuzky-papir, heh)
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů