Stránka 1 z 1

[2e] Startovni vybaveni

Napsal: 17. 7. 2007, 15:12
od Sosacek
na jedne wikine jsem nasel hezkou ukazku vhodneho startovniho vybaveni pro FATEovni postavy. rikate si, ze je to jedno, a ze to nema smysl resit? nevadi, takhle se mi to fakt libi, takze to sem popisu:

jde o to, ze kazda postava by mela mit nejakou vecicku (par drobnosti, nejakou zbran, adt), ktera nejak odrazi ten aspekt.

Takze holka s aspekty

Slechticna [] []
Cmuchalka []
Jedi []

bude pobihat kolem s diplomatickym pasem, vicemene neomezenou kreditkou a rodinnym prstenem; sadou knizek ke kterym by rozhodne nemela mit pristup; a svetelnym mecem.

jde o takovy prodlouzeni uvazovani "co by s sebou tak mohla tahat takova postava", takze clovek muze pomerne snadno skoncit s vybavenim ktere podporuje koncept postavy.

ne?

Napsal: 17. 7. 2007, 15:28
od Joe
Jo!
Na to sú aspekty veľmi dobré. V iných hrách síce môžu na to slúžiť schopnosti alebo prednosti/nedostatky postáv, ale vo FATE je to také viac flavor-friendly.

Napsal: 18. 7. 2007, 07:46
od Jiron
Jo to je dobrý, pěkný, vychytaný!

Napsal: 19. 7. 2007, 18:01
od Markus
Sosi, díky za echo, nápad je to pěkný. A hlavně je to děsně kchůl. Myslím, že to začnu zcela nekriticky využívat :D

Napsal: 30. 7. 2007, 17:56
od Pegas
OK - startovní vybavení - a řešíte vybavení taky nějak v průběhu hry ? Peníze a tak? nebo to stále odvozujete podle aspektů
omlouvám se, jestli je tahle otázka moc blbá, nemám s FATE zatím herní zkušenost a na tu první bych se rád co nejlépe připravil

Napsal: 30. 7. 2007, 18:22
od Markus
To vůbec není blbá otázka - naopak, je pochopitelná, pokud ses nikdy s ničím podobným nesetkal.

Mám-li mluvit za sebe a soudě podle všech, se kterými jsem Fate hrál: Ne, vybavení se vůbec neřeší.

Ale radši to trochu rozvedu. Já osobně jsem si zvykl (nejen ve Fate, ale i skoro ve všech jiných hrách) vybavení neřešit. Nechci po hráčích, aby si před hrou sepsali seznam svých věcí. Místo toho je nechám, aby si v průběhu hry volně vymýšleli, co jejich postava má u sebe. Takže hráči říkají věci jako "sáhnu do kapsy a vyndám paklíče" případně "počkejte, v autolékárničce mám nějaký obvaz", aniž by se do té chvíle nějak řešilo, jestli paklíče či obvaz mají. Pokud takto vymyslí nějakou drobnost či věc, kterou by jejich postava mohla mít logicky u sebe, nechci po nich ani bod osudu. Jestli ale vymyslí něco většího (v kufru vezu brokovnici), nebo vytáhnou něco nepravděpodobného (jéje, vysokoškolský profesor má v kufříku šroubovák), nechám je zaplatit jeden bod osudu.

V závislosti na žánru hry je ale i nějaké "speciální vybavení", které už zaznamenávám. Takže ve fantasy by to asi byly zbraně a zbroje, v hororu počet nábojů (kterých je vždycky málo), v okultní hře nějaké magické sošky, v survivalu koně atd. Každá postava tak má třeba dva nebo tři předměty, které sleduje. 2-3 sledované předměty bohatě stačí a rozhodně bych se zabýval jen důležitými předměty, jejichž ztráta či nepřítomnost může hodně pomoct atmosféře v daném žánru.

Celkově bych řekl, že předměty záleží na citu herní skupiny. Musíš si uvědomit, že předměty ve Fate nemají žádné statistiky (cena, bonusy k hodům, speciální schopnosti...), jako je běžné třeba u Dračáku nebo DnD, a proto není moc důvodů se jimi zabývat.

Jako hráč si ale občas píšu seznam vlastního vybavení. Ani to nedávám Pánu hry, mám to jenom sám pro sebe. Zjistil jsem, že to na mě působí jako dobrá inspirace. Když se moje postava dostane do nějaké šlamastyky, podívám se na papír a všimnu si třeba, že s sebou tahám sadu pitevních nožů (postava patologa). Hned se mi potom lépe vymýšlí, co dělat. I tady platí, že méně je někdy více, a proto bych takovéhle předměty bral jako koření, se kterým se to nemá přehánět. Sosáčkův návrh na to, aby se ke každému aspektu pojil jeden předmět, mi přijde velmi rozumný.

Odpověděl jsem ti dostatečně?

Napsal: 30. 7. 2007, 19:04
od Pegas
jj... díky $;:)

Napsal: 30. 7. 2007, 19:19
od Fritzs
Markus: Si mysim, že ty náboje z hororu by šli řešit pomocí FATE pointů (těch neni nikdy málo)...

Napsal: 8. 8. 2007, 12:41
od Sirien
Pegas: Ve FATE můžeš řešit vybavení jako kdekoliv jinde, obecně existuje několik základních přístupů:

Exaktní mám u sebe TO a TO a TO a TO a TO a váží to tolik a stálo mě to tolik a mám to TAM a TAM... (DrD, SR)

Balíčkový Tenhle systém neřeší, co konkrétně má postava u sebe, ale co má u sebe orientačně. Palebný balíček tudíž bude (dle zdrojů postavy) zahrnovat třeba dvě pistole, samopal, náboje a zásobníky, Lékařský balíček zase obvazy, věci na šití ran, náplasti. možná nějaký adrenalin... Explozivní balíček zase bude zahrnovat C4, nějaké ty granáty...
Balíčky se řeší jen speciální vybavení, obyčejné věci (švýcarák) se neřeší.

Předpokladový Dá se předpokládat, že tahle postava u sebe tohle mít může, takže pokud chceš, tak to máš...

Volný: Předpokládá se, že hráči sami řeknou, co u sebe jejich postavy mají, a budou se při tom držet zdravého rozumu. ST sleduje/doptává se jen na nějaké specialitky (Artefakt Totální Anihilace apod.)

Osobně jsem zjistil, že s aspoň trochu rozumnými hráči je nejlepší posledně jmenovaný systém, protože hru nejméně zdržuje a nijak jí neomezuje.

Napsal: 11. 12. 2007, 15:24
od Goblin
Rozhodně budu chtít po hráčích počítání nábojů, když už jsem vymyslel dovednosti šípařství a nábojářství. A to nejen v hororu. :)

Napsal: 11. 12. 2007, 15:56
od Jerson
Sirien píše:Osobně jsem zjistil, že s aspoň trochu rozumnými hráči je nejlepší posledně jmenovaný systém, protože hru nejméně zdržuje a nijak jí neomezuje.
Mně by omezil možnosti zápletky - to že musíš pronést / zahodit nabít posledním zásobníkem jedinou pistoli může být dost důležité, stejně jako jestli máš po prolézání kanály a vyhrabání ze zřícené budovy u sebe čistý obvaz, a nebo co uděláš s vysílečkou v kufru, když utíkáš před tsunami ...

Když vybavení není důležité, je zbytečné ho řešit, ale někdy může být dost důležité, jestli máš v kapse čistý kapesník nebo dámký kapesníček od krve.

Napsal: 12. 12. 2007, 13:11
od Corvus
Goblin píše:Rozhodně budu chtít po hráčích počítání nábojů, když už jsem vymyslel dovednosti šípařství a nábojářství. A to nejen v hororu.
ano uctovnictvo je nutna sucast kazdeho spravneho RPG $D

Napsal: 12. 12. 2007, 13:23
od Jerson
RPG je jako fyzika - vždy je nutné vědět, co lze zanedbat.

Pochybuju, že někdo v RPG počítal třeba zápalky, nebo cigarety. Stejně jako je nepočítají lidé v běžném životě - dokud nemáš poslední dvě cigarety na tři lidi, nebo poslední tři zápalky na celý strašidelný dům.

Stejně je to s náboji - když máš plný batoh nábojů, je jedno zda jich je ve skutečnosti dvě stě nebo dva tisíce, stejně to nevystřílíš. Ale když o batoh přijdeš při pádu z vrtulníku, sebereš se ze země, najdeš kulomet a smutně koukáš na prázdný pás a deset posledních nábojů, je načase počítat - a házet si na umění střelby, protože zrovna tenhle kulomet umí střílet jen dávkou.

A myslím, že takto se dá hrát kdekoliv bez ohledu na systém - prostě vybavení je dostupné, pokud nejde o situaci postavené na dostupnosti nebo nedostupnosti tohoto vybavení.

Napsal: 12. 12. 2007, 14:15
od Bifi
Jerson píše:(...) vybavení je dostupné, pokud nejde o situaci postavené na dostupnosti nebo nedostupnosti tohoto vybavení.
:clap:
Jerson píše:RPG je jako fyzika - vždy je nutné vědět, co lze zanedbat.
Áno, ale v rôznych hrách a pre rôznych ľudí je tá hranica inde.

Napsal: 12. 12. 2007, 15:18
od Jerson
To bez debat. Jen jsem si vzpomněl, jak jsem svého času v Shadowrunu nakupovali pásy po 1000 nábojích a já pak za celou dobu střelil tři krátké dávky. Někdy se dá hrát i na to, že je po ruce auto nebo ledadlo, jindy se hraje na poslední sirku. Nicméně říct dopředu "tato postava má kdykoliv přístup k letadlu, které může volně využívat" nebo "budete počítat každou sirku, protože někdy může být důležitá ta poslední" je podle mě zbytečně omezující v jakémkoliv typu hry.