[2e] Rychlokurz FATE
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
[2e] Rychlokurz FATE
Doteraz som o FATE nikdy nepocul (vyrastol som a vlastne stale vyrastam na DrD)
Teraz som si stiahol a vytlacil pravidla.
Co by som mal vediet, nez zacnem? Mam v tom chaos. Je to tym, ze okrem DrD ziadny iny system nepoznam?
Ked som spravne pochopil, tak narozdiel od DrD vo FATE sa da ododhrat hocico - nie len stredoveke fantasy.
Prosim, priblizte mi to nejak Ake ma FATE vyhody oproti mojmu DrD?
Teraz som si stiahol a vytlacil pravidla.
Co by som mal vediet, nez zacnem? Mam v tom chaos. Je to tym, ze okrem DrD ziadny iny system nepoznam?
Ked som spravne pochopil, tak narozdiel od DrD vo FATE sa da ododhrat hocico - nie len stredoveke fantasy.
Prosim, priblizte mi to nejak Ake ma FATE vyhody oproti mojmu DrD?
Som k...t, alebo ruský tank?
...
Na ruský tank nevizerám...
...
Na ruský tank nevizerám...
Kurnik teraz som 10 minut pisal odpoveď... no netrepne ťa?
Pozri si moje zhrnutie tu:
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=3593
Môžeš si ho tiež vytlačiť na A4 (link na PDF je v prvom príspevku) a podľa návodu zložiť, aby si to mal zo začiatku pri sebe (aj napríklad pri hre) a môžeš to dať aj kamarátom. Je to vhodné intro a pomôcka na hranie (Pán hry by si samozrejme mal prečítať celé pravidlá ).
Pozri si moje zhrnutie tu:
http://rpgforum.cz/viewtopic.php?t=3593
Môžeš si ho tiež vytlačiť na A4 (link na PDF je v prvom príspevku) a podľa návodu zložiť, aby si to mal zo začiatku pri sebe (aj napríklad pri hre) a môžeš to dať aj kamarátom. Je to vhodné intro a pomôcka na hranie (Pán hry by si samozrejme mal prečítať celé pravidlá ).
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rychlokurz FATE
To je asi ako pytat sa, ake ma vyhody svajciarsky nozik oproti rybicke.Thiefmaster píše:Ake ma FATE vyhody oproti mojmu DrD?
Je to trochu iny styl hry, ktory ti asi zo zaciatku pride zlahka nepredstavitelny... precitaj a uvidis (a hlavne neprestan citat len preto, ze ti nieco nedava zmysel - najprv to cele precitaj, potom zacni riesit, co co znamena (a pripadne sa zacni pytat doplnujuce otazky)):)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
FATE má obrovské výhody. Je universální a má mechaniky ke tvorbě příběhu a k tomu aby hráči mysleli na hru jako na příběh a ne jako na příležitost něco dělat jinak než v reálu. Což já považuji za výhlodu.
Jeden moudrý muž kdysi řekl: "To, ze mas na něco právo, neznamená ze nejsi č***k, když to uděláš."
Když škrtneš Fate pointy, tak dostaneš super universální systémAke ma FATE vyhody oproti mojmu DrD?
Když budeš hrát s Fate pointama, dostaneš velice originální universální systém.
Doporučuju začít s a škrtat je až později. Víc zjistíš TADY, kde jsem se o FATE pro začátečníky poměrně rozepsal
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Thiefmaster:
Jednoznačnou výhodou Fate, alespoň pro mě, je to, že nepracuje s "přesnými" údaji. Můžeš si tak například sám kontrolovat úroveň "realismu" ve hře.
Například v boji tak můžete výsledek interpretovat i jinak, než jako "ránu za šest". Abstraktní postih, který bojovník obdrží místo zranění lze popsat jako klopýtnutí, získání středu, ztrátu zbraně, ránu do zubů, škrábnutí, vykrytí rány na hlavu obětováním kyberprotézy... záleží jen na hráčích.
To samé funguje i ve větším měřítku. Ve Fate lze odehrát sci-fi, fantasy, ilumináty, historickou hru... mňam.
Aspekty jsou naprosto boží. Chce to asi trochu tréninku, ale poté zmízí trapné Boháč, Mág a Charisma a člověku začnou napadat věci jako: Král žebráků, Vždy vpředu, 1000+1 kapsa, Opilcovo štěstí nebo To, co jsem o šermu zapomněl, je víc, než ty kdy budeš znát (a.k.a Starý D'Artagnan)...
Nevýhodou může být, že si toho (oproti DrD) musíte hodně vymyslet (aspekty, často dovednosti...), ale mě (a komukoli s fantazií, myslím) to nežere.
Dalším sporným prvkem je "jinakost" ve srovnání s DrD. Body osudu mohou vadit lidem, pro které imerze znamená naprosté a totální ponoření do příběhu, pokud možno nerušené metagamem, kostkami a žetony.
A samozřejmě... kostky. Jasně, lze si udělat vlastní z klasických k6 (ale není to nic moc, věřte mi), používat k6 a převádět bodíky na značky (sucks) nebo použít alternativní systém, co je v dodatcích (sucks too), ale...
Jo a při srovnání s DrD má málo tabulek, žádná povolání, nejsou tam statistiky zbraní a kouzel... to myslím vážně - někdy mi tyhle věci chybí (nostalgie?).
Jednoznačnou výhodou Fate, alespoň pro mě, je to, že nepracuje s "přesnými" údaji. Můžeš si tak například sám kontrolovat úroveň "realismu" ve hře.
Například v boji tak můžete výsledek interpretovat i jinak, než jako "ránu za šest". Abstraktní postih, který bojovník obdrží místo zranění lze popsat jako klopýtnutí, získání středu, ztrátu zbraně, ránu do zubů, škrábnutí, vykrytí rány na hlavu obětováním kyberprotézy... záleží jen na hráčích.
To samé funguje i ve větším měřítku. Ve Fate lze odehrát sci-fi, fantasy, ilumináty, historickou hru... mňam.
Aspekty jsou naprosto boží. Chce to asi trochu tréninku, ale poté zmízí trapné Boháč, Mág a Charisma a člověku začnou napadat věci jako: Král žebráků, Vždy vpředu, 1000+1 kapsa, Opilcovo štěstí nebo To, co jsem o šermu zapomněl, je víc, než ty kdy budeš znát (a.k.a Starý D'Artagnan)...
Nevýhodou může být, že si toho (oproti DrD) musíte hodně vymyslet (aspekty, často dovednosti...), ale mě (a komukoli s fantazií, myslím) to nežere.
Dalším sporným prvkem je "jinakost" ve srovnání s DrD. Body osudu mohou vadit lidem, pro které imerze znamená naprosté a totální ponoření do příběhu, pokud možno nerušené metagamem, kostkami a žetony.
A samozřejmě... kostky. Jasně, lze si udělat vlastní z klasických k6 (ale není to nic moc, věřte mi), používat k6 a převádět bodíky na značky (sucks) nebo použít alternativní systém, co je v dodatcích (sucks too), ale...
Jo a při srovnání s DrD má málo tabulek, žádná povolání, nejsou tam statistiky zbraní a kouzel... to myslím vážně - někdy mi tyhle věci chybí (nostalgie?).
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Otázka je, co jsi s DrD odehrával za hry. Fate narozdíl od DrD není moc akční. Boj je spiše zjednodušený a ale zase má dramatičtější potenciál. Fate ma narozdil od DrD mechaniky na podporu role, je skill-based nikoliv class and level. Je univerzální. A podporuje u hráčů hrát i ty negativní a lsabé stránky jejich postav. Ve srovnání s DrD je také mnohem více abstraktní a obecné. Podle mě ovšem největší rozdíl je, že DrD podporuje zcela jiný typ hr než Fate. Takže mluvit o tom, které je lepší, je asi trochu mimo.
Pokud hledáš systém davající postavě v příběhu skutěčně nějakou roli, pokud hledáš systém který svými mechanikami dokáže vytvořit příběh opravdu o postavách hráčů, je to třeba Fate. Zároveň ovšem Fate dává hráčům i jisté příběhové praveomoce. Tím dosahuje toho, že se hráči vícer podílejí na hře a příběhu, ale hází klacky pod nohy vypravěčům, kteří mají rádi vše pevně v rukách, nebo rádi jedou po předem přichystaných kolejích.
Rozhodně ho ovšem doporučuji. Je to první krok tomu na vlastní kůži spatřit, že RPG se dá hrát i trochu jinak, naž jak jsi byl pravděpodobně zvyklí. Obecně jej považuji za nejlepší universální systém, který do hry opravdu něco přinese (nikoliv pouze vyhodnocení, úspěch/neúspěch v různých obdobách, schopnosti a možnosti postav, apod. věci, které jsme již tisíckrát viděli). Fate rozhodně přináší do hry něco, co většina hráčů nezná.
Jinak radu bych dal asi tuto: používání kombinace aspektů a fate pointů je zvela zásadní. Obecně spíše považuji za lepší vést hru tak, aby hráči neměli nadbytek fate pointů. Také je možná dobré dávat hráčům fate pointy ne když je vypravěč ponouká k negativnímu vyvolání aspektu, ale když to udělají hráči sami. Ovšem je potřeba být trochu přísný a dávat ten fate point opravdu jen když to přinese nesnáze nebo komplikace.
Pokud hledáš systém davající postavě v příběhu skutěčně nějakou roli, pokud hledáš systém který svými mechanikami dokáže vytvořit příběh opravdu o postavách hráčů, je to třeba Fate. Zároveň ovšem Fate dává hráčům i jisté příběhové praveomoce. Tím dosahuje toho, že se hráči vícer podílejí na hře a příběhu, ale hází klacky pod nohy vypravěčům, kteří mají rádi vše pevně v rukách, nebo rádi jedou po předem přichystaných kolejích.
Rozhodně ho ovšem doporučuji. Je to první krok tomu na vlastní kůži spatřit, že RPG se dá hrát i trochu jinak, naž jak jsi byl pravděpodobně zvyklí. Obecně jej považuji za nejlepší universální systém, který do hry opravdu něco přinese (nikoliv pouze vyhodnocení, úspěch/neúspěch v různých obdobách, schopnosti a možnosti postav, apod. věci, které jsme již tisíckrát viděli). Fate rozhodně přináší do hry něco, co většina hráčů nezná.
Jinak radu bych dal asi tuto: používání kombinace aspektů a fate pointů je zvela zásadní. Obecně spíše považuji za lepší vést hru tak, aby hráči neměli nadbytek fate pointů. Také je možná dobré dávat hráčům fate pointy ne když je vypravěč ponouká k negativnímu vyvolání aspektu, ale když to udělají hráči sami. Ovšem je potřeba být trochu přísný a dávat ten fate point opravdu jen když to přinese nesnáze nebo komplikace.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Ešte som tie pravidlá nedočítal, ale keď sa tak stane, prídem s konkrétnymi otázkami.
Dobre, hrali ste už systém, ktorý vám nikdy nikto neukázal ako sa hraje? Dá sa to vôbec? Lebo to je teraz môj prípad.
Boj a násilie bolo vždy minimálne.Otázka je, co jsi s DrD odehrával za hry.
A práve to ma na tom láka najviac. Nie žeby mi DrD nevyhovovalo, ale... proste chcem to skúsiť aj inak. Niekoľkokrát sa mi otočilo v hlave akosi "prerobiť" pravidlá pre DrD a aplikovať ich trebárs v modernom svete. Ovládať taký univerzálny systém... hmm... rád by som.Je to první krok tomu na vlastní kůži spatřit, že RPG se dá hrát i trochu jinak, naž jak jsi byl pravděpodobně zvyklí.
Dobre, hrali ste už systém, ktorý vám nikdy nikto neukázal ako sa hraje? Dá sa to vôbec? Lebo to je teraz môj prípad.
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Potm sice moc nechápu proc hrajes DrD, ale to nevadi. Neber to jako kritiku, nemam nic proti DrD, jen mam specificky pohled na systmy a myslim ze DrD je system nejakym zpusobem designovany k urcitemu typu hry. Kazdopadne jsem hlavne toho nazoru, at si kazdy hraje co chce. Takze pojdme dal.Thiefmaster píše:Boj a násilie bolo vždy minimálne.
Osobne mam tuto zkusenost pouze s Vampire the Masquerade. Nejakou dobu to trvalo, nez jsem se to naucil uchopit, nicmene to nebyl ani tak problem systemu jako spise toho sveta a atmosfery. Kazdopadne Fate je na nauceni se, podle me, lehci. Samotny systm neni nijak moc komplikovany, patri rozhodne spise k tem jednodussim. Ovsem nerikam, ze nechat si to od nekoho ukazat neni dobre, ze .Thiefmaster píše:Dobre, hrali ste už systém, ktorý vám nikdy nikto neukázal ako sa hraje? Dá sa to vôbec? Lebo to je teraz môj prípad.
edit: Vlastne jeste Burning Empires. Tam to ovsem vychazel z toho, ze to tu asi vubec nikdo nehraje. Krom toho, vsichni hraci vedeli o co jde a byli dost zkuseni. Presto nam chvili trvalo, nez jsem se do toho odstali. Ovsem BE jsou zase priklad dost komplikovane a narocne hry.
edit2: jo a potom jeste nicottine girls. mozna by se naslo jeste neco, takze vlastne to zase tak neobvykle byt nemusi, kdyz o tom tak premyslim
Naposledy upravil(a) Bajo dne 25. 5. 2007, 18:14, celkem upraveno 4 x.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Peekay
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Ze ci... asi tak dvakrat do rokaThiefmaster píše: Dobre, hrali ste už systém, ktorý vám nikdy nikto neukázal ako sa hraje? Dá sa to vôbec? Lebo to je teraz môj prípad.
Priprav sa na to, ze prvy jeden-dva sessiony budes dost tapat. Ak sa vsak ty ani hraci nenechate znechutit, rychlo prides na to, co funguje a co nefunguje (a co robit, aby to fungovalo), a odtial to uz bude "smooth sailing".
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Jednoduche: nic ine som totiz (doteraz) nemal a jedno maďarske prislovie hovori:Potm sice moc nechápu proc hrajes DrD
"Ki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli."
Tak tu mam prvu konkretnu otazku a sice:
FATE pointy/ Body osudu -> vyhlásenie monológu
Takže hrac rozprava akoze za postavu, alebo aj opisuje nejaky dej? Tj. "Hastalavistabejby" alebo "a v tom benzinka vybuchla"
- Bajo
- Malý princ; Moderátor
- Příspěvky: 7757
- Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Co se týče vyhlášení monologu. Je to třeba to "Hastalavistabejby", ale může to být i něco delšího. Něco jako padouchuv ďábelský plán... a teď si to s tebou vyřidím za všechny ta léta co jsi...... vyznání lásky.....prokletí...... atd... Rozhodně je dobré to používat spíše na příběhově zajímavé monology, nebo monology prokreslující charakter postavy. "Hastalavistabejby" mužeš řict asi i bez fate pointu. Smyslem této mechaniky je dát hráči prostor na nějaký zajimavý monolog, na který by normálně nebyl čas, kvůli realitime. Je to dramatizace na úkor časové kontinuity/realicnosti/whatever.... Smyslem tohoto monologu je tedy dramatizovat scénu. Tak by se měl podle mě využívat.Thiefmaster píše:Tak tu mam prvu konkretnu otazku a sice:
FATE pointy/ Body osudu -> vyhlásenie monológu
Takže hrac rozprava akoze za postavu, alebo aj opisuje nejaky dej? Tj. "Hastalavistabejby" alebo "a v tom benzinka vybuchla"
Co se týče "a v tom benzinka vybuchla". Tohle se netýká monologu. Čili monologem to nejde vyvolat. Ale FP nabízí mnoho jiných využití a jedním z nich to určitě jde. Tohle je konkrétně to využití, kdy hráč dostavá dočasně vypravěčské pravomoce nad scénou.
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris, Apocalypse World
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Labyrinth Lord
Hraješ? Napiš recenzi!
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20879
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Sice pozdě, ale přece:
Jak už několikrát zaznělo, DrD a Fate se nedají příliš srovnávat, protože každý vedou k úplně odlišnému hernímu stylu. Jak to ale popsat člověku neznalému?
Řekl bych, že DrD je hodně orientované na činnosti. Postava je definována především schopnostmi, vlastnostmi a dovednostmi - důraz je tedy kladen na to, co umíš. Řekl bych, že DrD je pro hraní ve stylu: "Tady je překážka. Jak ji překonáte?" Nebo: "Tady je úkol. Jak ho splníte?" Velký důraz kladen na řešení, činnosti.
Fate oproti tomu zcela ignoruje činnosti a všechny odbývá jediným pravidlem. Postava je definována hlavně zajímavými rysy (mrňous, inteligent, magický meč) a prakticky všechny situace je prohlubují. Důraz kladen na to, kdo jsi a čím jsi zajímavý. Fate je pro hraní ve stylu: "Tady je situace. Jak se v ní odrazí tvé charakterové rysy?"
Stručně řečeno, DrD je akce nebo dobrodružství, překonávání výzev. Fate je vykreslování postavy.
Je to pochopitelné?
Jak už několikrát zaznělo, DrD a Fate se nedají příliš srovnávat, protože každý vedou k úplně odlišnému hernímu stylu. Jak to ale popsat člověku neznalému?
Řekl bych, že DrD je hodně orientované na činnosti. Postava je definována především schopnostmi, vlastnostmi a dovednostmi - důraz je tedy kladen na to, co umíš. Řekl bych, že DrD je pro hraní ve stylu: "Tady je překážka. Jak ji překonáte?" Nebo: "Tady je úkol. Jak ho splníte?" Velký důraz kladen na řešení, činnosti.
Fate oproti tomu zcela ignoruje činnosti a všechny odbývá jediným pravidlem. Postava je definována hlavně zajímavými rysy (mrňous, inteligent, magický meč) a prakticky všechny situace je prohlubují. Důraz kladen na to, kdo jsi a čím jsi zajímavý. Fate je pro hraní ve stylu: "Tady je situace. Jak se v ní odrazí tvé charakterové rysy?"
Stručně řečeno, DrD je akce nebo dobrodružství, překonávání výzev. Fate je vykreslování postavy.
Je to pochopitelné?
- Thiefmaster
- Příspěvky: 132
- Registrován: 18. 9. 2006, 10:27
- Bydliště: Senec city - Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
hmm... najrasej by som to skusil s niekym, kto to pozna
Myslim, ze aj ked sa dostanem s bratom (alebo s niekym) k tomu, ze "tak pod, skusime to FATE", to doterajsie DrD ma bude stale ovplivnovat...
Takze vykreslovanie postavy hovoris? Oukey, takze najistejsie bude, ked si to povieme na konkretnom pripade:
situacia: krcma - postava musi zistit, kto je mestsky donasac, vie ze je tu, ale nevie kto to je.
-DrD: zlodej si ziska doveru hostinskeho, ktory mu to nasledne prezradi. Potom mag precita myslienky dotycnemu.
-FATE: ???
Myslim, ze aj ked sa dostanem s bratom (alebo s niekym) k tomu, ze "tak pod, skusime to FATE", to doterajsie DrD ma bude stale ovplivnovat...
Takze vykreslovanie postavy hovoris? Oukey, takze najistejsie bude, ked si to povieme na konkretnom pripade:
situacia: krcma - postava musi zistit, kto je mestsky donasac, vie ze je tu, ale nevie kto to je.
-DrD: zlodej si ziska doveru hostinskeho, ktory mu to nasledne prezradi. Potom mag precita myslienky dotycnemu.
-FATE: ???
Som k...t, alebo ruský tank?
...
Na ruský tank nevizerám...
...
Na ruský tank nevizerám...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host