[2e] Neoficiální errata k Fate

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4957
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Neoficiální errata k Fate

Příspěvek od boubaque » 12. 7. 2009, 16:27

Markus píše:No, nevím sice, co zamýšleli autoři jako "normál", ale mít ve výsledcích stupeň s pravděpodobností 0,14 % je vážně debilita. Nebo spíš totální zbytečnost.

EDIT: Myslím rychleji, než píšu. Teď mi došlo, že to všechno nebude tak jednoduché. Prakticky každý hod ve FATE totiž bude upraven pomocí aspektů nebo osudu... je dost možné, že některé kostky se budou přetáčet a hodnoty dost rapidně měnit. U dynamických hodů (bože, to je hloupej termín), navíc přetáčejí dva lidi na protějších stranách. Z čehož plyne... ehm... teď nevím, co z toho plyne... když můžou dva lidi přetáčet hodnoty, co je lepší? Mít Gausovu křivku soustředěnou víc do středu, nebo ji mít víc zploštělou tak, aby extrémy byly pravděpodobnější?
Když se může přetáčet na obou stranách, tak je to celkem jedno - řekl bych, že se to vyruší :) Ale vzhledem k tomu, jakou mám zkušenost s používáním bodů osudu, tak si myslím, že to bude podporovat střední hodnoty (tj. blízké nule), protože lidi často používají FP proto, aby se vyhnuli neúspěchu a soupeř už pak často FP na zlepšení svého výsledku nezaplatí. Navíc i statisticky přehzování hodů zmenšuje šanci na extrémní výsledky.

Ale důležitější mi přijde to, co jsem už naťulknul: dynamické hody jsou oponované (tj. stojí proti sobě dva lidé s kostkami), podle výsledku hodu se určuje míra úspěchu, a pokud někdo uspěje o 7 a víc, znamená to, že ukončil např. souboj ve svůj prospěch (protože soupeři zaškrtne políčko v posledním řádku tabulky). A já souhlasím s tím, co vymysleli autoři pravidel, protože tohle by se nemělo stávat často v soubojích, kde jsou postavy vyrovnané (používají stejně silnou dovednost). Naopak pokud budou soupeřit postavy s rozdílnou hodnotou dovednosti, bude mít ten s lepší dovedností větší šanci na okamžité ukončení boje, a s každým stupněm je pravděpodobnost o mnoho vyšší ;)

Nechci Cestmirybkovi kazit radost z nového přepočítání, větší pravděpodobnost extrémních výsledků může prospět napětí v souboji a zároveň to dělá statické a dynamické zkoušky víceméně rovnocennými; ale jen chci říct, že nemám pocit, že by to teď bylo špatně a je potřeba to měnit.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

cestmirybka
Příspěvky: 10
Registrován: 10. 7. 2009, 10:41

Re: Neoficiální errata k Fate

Příspěvek od cestmirybka » 12. 7. 2009, 18:44

boubaque píše:cestmirybka:
V těch pravidlech se taky píše, že autoři nejdřív vymysleli tabulku pro dynamické zkoušky a až pak (podle ní) pro statické. To znamená, že by možná bylo příhodnější snažit se upravit pravděpodobnosti tabulky statických testů ... což ale chápu asi moc nejde :)
Máš pravdu – v obou případech.
boubaque píše:cestmirybka:
A hlavně, řekl bych, že ta rozdílnost není na škodu: U statických zkoušek jde nejčastěji o jeden hod, zatímco u dynamických jde často o sérii hodů. Takže v prvním případě nevadí větší šance na výrazný úspěch, ale v druhém případě by mohl výrazný úspěch ukončit zápolení dřív, než stačí trochu vygradovat, a proto mi přijdou menší pravděpodobnosti v pořádku.
To mě nenapadlo. O víkendu jsem hrál FATE prvně a taky jsme nejčastěji měly statické zkoušky a dynamické úlohy. Dá se jednoduše spočítat kolikrát by se musel opakovat hod v dynamické úloze, aby vyšla stejná pravděpodobnost stejné míry úspěchu (MÚ) jako u statické zkoušky (pokud nebudem brát v úvahu, že několikáté hození nižší míry úspěchu přeteče do míry vyšší).
Pokud MÚ je 7+ (dle pravidel perfektní) má při jednom opakování 0,14%, tak při opakování 9 má 1,25% (ve statické zkoušce je to 1,23%).
U MÚ 5-6 (výrazný) 2,39%, po třech opakování 7% (statická výrazná 6,17%).
Horší je MÚ 2-4 (obstojný) 26,08% protože to v praxi na statické zkoušce (18,52%) prostě nepřiblížím :(
A minimální a dostačující odpovídají - takže jen jeden hod.
Takže bych musel najít takový počet opakování u dynamické úlohy, aby byly šance vyrovnané.

Zahrnutí "přetečení" je dost komplikované, protože záleží na libovůli PH (pána hry), jak bude složitá. No a pak je tam samozřejmě rizikovost a obnovení, což záležitost dále komplikuje. Dala by se vytvořit ideální dynamická úloha (se složitostí, obnovením a rizikovostí), která by při pravidlovém rozdělení MÚ (a výsledném stupni) odpovídala šancím ve zkoušce statické. Ale zatím se mi do toho nechce.
Je možné, že by nastaly disproporce u dynamických úloh, kde soupeř má náskok o 1 a statických zkoušek kde potřebuji hodit alespoň +, abych uspěl. Nedokážu si to teď představit (bez možnosti ověření).

Osobně mám dojem, že pokud jsme házeli úlohy, tak nás to po chvíly začalo dost nudit. Obávám se, že pokud bychom zachovali pravidlový způsob, tak by takovéto chvíle nastávali daleko častěji.
Dobře se to projevilo u soubojů (hraných podle mého návrhu), kde se postava na spirále smrti dostala rychle do středu (po lehkém zranění). Ale otřesení, nebylo tak hrozné. Věštím, že podle stávajících pravidel se na spirálu postava dostane rychleji a pak trvá jen delší dobu.

Co se týče "přetáčení", tak to mohli v našem hraní jen hráči. PH používal zjednodušené nehráčské postavy (tedy jen aspekty, nez dovedností). A tohle by to chtělo taky zohlednit, ale to už mě fakt děsí :eyecrazy: Maximálně zohlednit jen toto a vykašlat se na úlohy.
Hráči používali body osudu, jak na vyhnutí se neúspěchů, tak na perfektní úspěchy.
Takže pokud bojovali s někým se stejnou výchozí pozicí (dovednost + modifikátory), tak stačilo aby hodil - (38,27%) a oni měli šanci skrze aspekty a bod osudu docílit +++++ ... což se v mém systému rovnalo perfektnímu úspěchu (v boji pak vyřazení soupeře).

cestmirybka
Příspěvky: 10
Registrován: 10. 7. 2009, 10:41

jen statické

Příspěvek od cestmirybka » 9. 9. 2009, 20:09

Napadlo mě jedno zjednodušení. A sice zrušit dynamické hody. Prostě by si házel jen hráč (hlavně ne pán hry).
Pokud by šlo o dynamickou zkoušku/úlohu, tak by přetáčeli (pálili aspekty) oba.
Sníží se tak počet hodů a také rozdíl pravděpodobností. Navíc Nemusí Pán hry házet :D a tím se zvětšuje hráčova pravomoc (nebo aspoň dojem pravomoci :P).

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3593
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Neoficiální errata k Fate

Příspěvek od Antharon » 9. 9. 2009, 20:57

ale hlavne noví hráči mávajú sklony k pocitu bezprávia a práve hody kockou im dovávajú pocit, že nie sú len bábky v PJových rukách... (čo ostatne u začínajúcich PJ aj bývajú...)
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host