Stránka 1 z 9

Dotazy k pravidlům

Napsal: 31. 1. 2007, 20:50
od Markus
Máte-li nějaký dotaz k pravidlům Fate, nebo jestli nevíte, jak něco funguje, ptejte se tady. My vám to vysvětlíme :wink:

Kdyby se náhodou k nějakému dotazu strhla delší diskuze, oddělím ji do samostatného tématu. Několik takových témat už v sekci Fate je, například Negativní vyvolávání aspektů.

Nestyďte se ptát!

EDIT 2015: Upozornění: Tohle téma bylo založeno ještě v dobách druhé edice, potom se v něm průběžně začala řešit edice třetí a čtvrtá. Pokud ho budete číst zpětně, berte v potaz, že některé odpovědi můžou být "zastaralé". Pro pořádek téma zamykám. Případně prosím založte nové na dotazy podle aktuálních pravidel.

Napsal: 17. 7. 2007, 18:43
od zrzavec
S radostí začnu dotazem:

Jak jsme se zmínil i na přednášce o Indie, při hraní DrD+ používáme mechaniku Fate pointů a hru to dost vylepšilo. Bohužel jsme si nečetl celá pravidla Fate a i tuto mechaniku používám tak, jak si ji pamatuji. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Nějak lidsky a rychle? Protože kdybych měl číst další stránky, asi mi to zapadne a dostanu se k tomu až za nějaký čas...A stejně mám dojem, že o Fate mluvíte rádi :-)

Napsal: 17. 7. 2007, 19:22
od Bajo
Fate points (dale jen FP), hraci dostavaji za uspesne odehrani aspektu, ktery byl negativne vyvolan (tj. dostal postavu do potizi). A take v urcitych situacich (dle domluvy): na zacatku sezeni, na zacatku kapitoly, po splneni ukolu, kazde rano, atd...

Vyuziti (tj. jrac spali jeden bod):

Bonus k hodu +1 (v rozmezi -4 az +4, tj rozsah osm, je to 1/8 rozsahu). Maximalne muze byt takto pridano jen +1.Za dva body osudu muze hrac dat bonus +1 nekomu jinemu.

Vypravecske pravomoce - hrac se muze na chvili chopit sceny, pridat misto, NPC, situaci, atd... muze tez v ramoci souvislosti menit realie (vztahy, vzpominky, apod...)

Prichod na scenu - hrac, ktery se nucastni sceny muze oznamit, ze se prave ted objevil na scene.

"Spotligt" - reflektor se jakoby na chvili zameri na postavu (nebo NPC) a ta muze provest svuj monolog, komentar, odvypravet vzpominku, atd... aniz by ji nekdo prerusoval (v ramci zodpovednosti by se to nemelo moc prehanet, 30 minutovy monolog asi nikoho bavit nebude).

V souboji si muze hrac vymenit pozici s nekym jinym.

V souboji mu hrac obdrzet zraneni misto nekoho jineho.


Kdyby to nekoho zajimalo podrobneji, je to na str. 18 a 19.
Dalsi dotazy?

Napsal: 17. 7. 2007, 19:50
od Joe
Chystám sa spraviť recenziu Spirit of the Century (FATE skoro 3.0), tam bude vidieť novšie mechaniky.

Napsal: 17. 7. 2007, 20:09
od zrzavec
Mě totakhle stačí, Děkuji Bajo. Stejně si Fate přečtu celý a zkusím i zamastit. Protože hlavní je co? hrát RPG :-D Díkyz a rychlou reakci :-)

Napsal: 16. 10. 2007, 16:50
od Invictus
Možná jsem to někde přehlédl, ale jak se ve FATE projevuje zranění postavy? Resp. jak poznám, že postava je po třech lehkých zraněních na konci se silami, a které postavy vydrží více a které méně. Potřeboval bych něco vhodné pro srovnání, jako jsou Life pointy, či něco takového. Klidně si udělám vlastní aplikaci jako třeba průměrná postava vydrží jedno těžké, nebo tři lehké zranění, nebo 10 šrámů, ale pokud to nějak FATE ošetřuje budu rád.
díky za odpověď

Napsal: 16. 10. 2007, 16:54
od Joe
Myslím str. 39 v českom preklade - tabuľka. Ak dosiahneš určitý rozdiel výsledkov, zaškrtneš príslušné políčko. Ak nie je v tej oblasti žiadne políčko voľné, postupuješ na vyššiu. A podľa toho máš príslušné postihy.

Napsal: 16. 10. 2007, 16:58
od Markus
Strana 39.

Boj prohrává ten, kdo dostane legendární zásah. Zranění se ve Fate projevuje jako postihy k budoucím hodům, takže čím více jsi zraňován, tím rychleji se dostáváš do spirály smrti. Dřív nebo později se ty postihy nasčítají a dát ti legendární zásah bude celkem snadné.

Jak říká Joe, políčka přetékají na další stupně. Pokud už máš dvě vážní zranění a dostaneš třetí, přeteče ti do to pole "vyřazen".

Napsal: 17. 10. 2007, 09:01
od Invictus
Velice děkuji. Já to zpitoměle hledal u tvorby postavy a boj jsem jenom prolétl. Je to celkem zajímavé s těmi postihy, jen doufám že to zkousnou moji hráči. :)

Napsal: 17. 10. 2007, 10:15
od Bifi
Vo FUDGE boli návrhy na prideľovanie počtu wound boxov podľa vlastnosti odolnosť. Vo FATE ide skôr o príbehový význam, takže nie je dôvod, aby bolo jedno PC dôležitejšie ako iné (pokiaľ to tak zámerne nechcete, ale vtedy je to aj tak možné riešiť len menším počtom fáz). Akurát by som porozmýšľal nad tým, či sa nedá zraňovať v akomkoľvek konflikte, potom by zranenie podobne ako v MW alebo TSoY mohlo predstavovať čokoľvek: taktickú nevýhodu, zatlačenie do defenzívy, fyzické poškodenie, únavu, stratu koncentrácie, stratu reputácie, chorobu, magickú kliatbu, stratu postavenia atď.

Napsal: 17. 10. 2007, 10:33
od Sosacek
Bifi: tak uz to ale je ve FATE popsano, ne? Nebo nevim, my jsme to tak aspon pouzivali. Takze to tam uz budto je, nebo je to mimoradne popularni houserule.

Napsal: 17. 10. 2007, 10:37
od Quentin
bifi, sosi: my jsme to tak taky brali.

Napsal: 17. 10. 2007, 10:42
od Bifi
Teraz neviem, ako to tam presne je, ale navrhujú samostatné wound box rebríky pre rôzne konflikty: zvlášť wound track pre hru šachu, zvlášť pre získavanie informácií, zvlášť pre boj.

Napsal: 17. 10. 2007, 12:24
od Sosacek
My jsme je sdileli, pac to vic odpovidalo zanru. Ale to je na uzivatelich.

Napsal: 10. 12. 2007, 11:19
od Goblin
Co když budu chtít hrát na kombinaci dvou či více dovedností do jednoho hodu se zvýšeným potencionálním účinkem?

Např. kombinace dovedností Revolvery&Exorcismy pro Svatou Střelu či Meče+Těžké zbraně při ohánění se absurdně velkým obouručákem. Pušky+Hi-tech zbraně na ostřelování laserovkou.

Sčítání dovedností je moc přeboostované a s průměrováním jsou "počty" (chápejte mě by to nevadilo, ale nechci mít na hráče matematické požadavky, které by nebyly nezbytně nutné). Pokazím systém moc, když budu brát jen ty nejnižší dovednosti?

Podobný problém mám s magií. Mám představu, že jednotlivá kouzla budou přirozeně vyplývat z kombinace základních (nejen) magických dovedností (které samy o sobě působí buď slabě, velmi specificky nebo jen esteticky) a ani jeden z FATE modelů mi prostě nevyhovuje. Něco mi říká, že kdybych prostě přejal čtyři dovednosti pro každou ze čtyř zamýšlených škol (Psionika, Magika, Kněžství a Nekromancie), nepodaří se mi je do Systému dost dobře zasadit, aby korespondovaly s žánrem (postapokalyptická secesní fantasy). Budu vděčný za radu zkušenějších. Díky.