Re: Dotazy k pravidlům
Napsal: 12. 7. 2013, 13:31
Akoze nie je povedane co sa stane ked failes?
Hod na liecenie konsekvencie ma default danu obtiaznost (2/4/6) a dany konkretny skill na ktory sa hadze.
Ide o Overcome Action a v kapitole kde sa tato akcia vysvetluje je presne povedane ake su mozne nasledky.
Tu nie je realne rozdiel medzi lezenim po stene a liecenim.
Rovnako sa mozes spytat "Mozem hadzat znova ked som neuspela pri hode Y"
Odpoved by podla mna bola ... zalezi na situacii a obvykle nie. Preco?
Pri kazdom hode mas 5 moznych vysledkov pricom len jeden je Fail.
Mal si moznost uspiet s nejakou inou cenou - a nevybral si si to. Aky je dovod? Chces tym nieco pribehove povedat?
Mozno ano.
V tom pripade ale: neuspech ma byt dalej v pribehu citelny pretoze v FC mas toto podstatne pravidlo:
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Uspejes, tak nehadz
FC nie je urcene pre obvykle simulacne hranie kde hadzes aj "zbytocne" hody. Da sa tak upravit, ale to je na inu diskusiu.
Kazdy hod musi mat svoju vahu a pribehove nasledky.
ten hod ti v pripade uspechu zmeni aspekt a to nie je malo, preto ma zmysel sa on pokusat (cim skor sa ti podari tym skor mozes mat z hodne drsneho aspektu nieco o dost fikcne jemnejsie: Zlomena Noha -> Krivam, Skandal kvoli nevere -> )
Jasne aj Liecena konsekvencia je rovnako compelovatelna ako neliecena, ale fikcia je dost ina ked mas nohy polamane, alebo sa uz takmer zahojili a chodis trebars o barlach ci mas ortezy. Podobne ako v DrD2 je fikcny prejav aspektu dolezitou sucastou hry a ma na nu aj mechanicky vplyv
A dalsia vec, to co citas v FC je nastavenie settingu ako ho chcela dana skupina.
Default setting je grim drsny a schopnost vobec liecit je vzacna (dokazu to len ti s Lore). konsekvencie trvaju dlho (realne az serious mozu trvat niekolko sesien, Moderate trvaju maximalne jednu nasledujucu) V nasom 40k bude medicina samostatny skill a v pripade pouzitia specifickeho techu ci psykerstva (co je obmedzene dostupnostou zdrojov, pricom k najdolezitejsiemu zdroju patri cas ) bude trvanie konsekvencie o jeden stupen kratsie (minimum je jedna scena) ... ale najprv musim ukecat Gmov
Hod na liecenie konsekvencie ma default danu obtiaznost (2/4/6) a dany konkretny skill na ktory sa hadze.
Ide o Overcome Action a v kapitole kde sa tato akcia vysvetluje je presne povedane ake su mozne nasledky.
Tu nie je realne rozdiel medzi lezenim po stene a liecenim.
Rovnako sa mozes spytat "Mozem hadzat znova ked som neuspela pri hode Y"
Odpoved by podla mna bola ... zalezi na situacii a obvykle nie. Preco?
Pri kazdom hode mas 5 moznych vysledkov pricom len jeden je Fail.
Mal si moznost uspiet s nejakou inou cenou - a nevybral si si to. Aky je dovod? Chces tym nieco pribehove povedat?
Mozno ano.
V tom pripade ale: neuspech ma byt dalej v pribehu citelny pretoze v FC mas toto podstatne pravidlo:
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Failnes, tak nehadzRoll the dice when succeeding or failing at the action could each contribute something interesting
to the game.
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Uspejes, tak nehadz
FC nie je urcene pre obvykle simulacne hranie kde hadzes aj "zbytocne" hody. Da sa tak upravit, ale to je na inu diskusiu.
Kazdy hod musi mat svoju vahu a pribehove nasledky.
Spat k Lieceniu:FC strana 187, zvyraznene mnou píše:With failure, however, it’s a little more difficult, because it’s easy to look at failure in strictly negative terms—you fail, you lose, you don’t get what you want. If there’s nothing to build on after that failure, play can grind to a halt in a
hurry. When you’re trying to figure out if there’s a good reason to ask the pcs to make an overcome roll, look at the aspects on your scene. if the existence of the aspect suggests some trouble or problem for the pc, call for an overcome roll. if not, and you can’t think of an interesting consequence for failure, don’t bother. For example, if a character is trying to sprint quickly across a room, and you have a situation aspect like Cluttered Floors, it makes sense to ask for a roll
before they can move. if there is no such aspect, just let them make the move and get on to something more interesting.
The worst, worst thing you can do is have a failed roll that means nothing happens—no new knowledge, no new course of action to take, and no change in the situation. That is totally boring, and it discourages players from investing in failure—something you absolutely want them to do, given how important compels and the concession mechanic are. Do not do this.
ten hod ti v pripade uspechu zmeni aspekt a to nie je malo, preto ma zmysel sa on pokusat (cim skor sa ti podari tym skor mozes mat z hodne drsneho aspektu nieco o dost fikcne jemnejsie: Zlomena Noha -> Krivam, Skandal kvoli nevere -> )
Jasne aj Liecena konsekvencia je rovnako compelovatelna ako neliecena, ale fikcia je dost ina ked mas nohy polamane, alebo sa uz takmer zahojili a chodis trebars o barlach ci mas ortezy. Podobne ako v DrD2 je fikcny prejav aspektu dolezitou sucastou hry a ma na nu aj mechanicky vplyv
A dalsia vec, to co citas v FC je nastavenie settingu ako ho chcela dana skupina.
Default setting je grim drsny a schopnost vobec liecit je vzacna (dokazu to len ti s Lore). konsekvencie trvaju dlho (realne az serious mozu trvat niekolko sesien, Moderate trvaju maximalne jednu nasledujucu) V nasom 40k bude medicina samostatny skill a v pripade pouzitia specifickeho techu ci psykerstva (co je obmedzene dostupnostou zdrojov, pricom k najdolezitejsiemu zdroju patri cas ) bude trvanie konsekvencie o jeden stupen kratsie (minimum je jedna scena) ... ale najprv musim ukecat Gmov