Pominu příspěvky před sebou a zkusím předpokládat, že z nějakého důvodu chcete zůstat u Fateu (i když zmíněnou úpravou bych skoro řekl, že už bys Fate prakticky zrušil
).
eerieBaatezu píše:Stalo se někomu, že by se vám někdy při hraní FATE (SotE, atd.) hodilo mít kromě aspektů a skillů u postavy ještě klasické atributy jako síla, obratnost, atd. k řešení nějakých situací?
Nestalo. Vážně. Fate staví na tom, co je na postavě výjimečné, čím se odlišuje od normálu, takže pokud nemám dovednost ani aspekt, který by se k dané situaci vázal (i třeba negativně), pak jsem v té situaci průměrný (Fate tuším -1, SotE 0).
Složil jsem tady v Brně partičku lidí, chci s nimi hrát SotE, jenže jak prostě nejsou pevná pravidla, třeba pro souboj, tak dochází ke konfliktům, kdy jednomu se zdá, že by to tak šlo, ale jinému že ne.. klasika.
Asi záleží na přístupu, ale i Fate se dá hrát velmi "klasicky". Pokud není zřejmé, jestli lze danou dovednost použít, může mít rozhodující slovo vypravěč. Anebo se na použití ne zcela odpovídajících dovedností koukejte jako na způsob, jak přivést do hry zajímavý obsah (tzn. pokud chce hráč dovednost použít, ať popíše, jakým způsobem mu pomáhá nebo jak jí využívá) a bonus k hodu je pak odměnou pro hráče, že udělal hru zajímavější.
Proto jsem se rozhodl do FATE prostě vzít celej systém hodů, atributů, skillů a souboje ze Shadowrunu 4e,
Přiznám se, že Shadowrunovský systém skoro neznám, ale podle toho, co o něm vím, je určitě namístě otázka, proč vlastně chcete hrát Fate? (zvlášť v souvislosti s případným zrušením bodů osudu)
Je fakt, že Fate není zrovna takticky zaměřený systém, ale pokud bydete brát za základ fikci, pak se i ta taktika dá uplatnit, jen cílem hodu nebude "chci ho seknout", ale třeba "chci ho zatlačit do rohu".
Magii chci nicméně řešit otevřeně tak, jak to prezentuje Ecthelion, prostě závislou na fantasii hráče a ne na předem daných kouzlech. Typy magií budou animal, plant, geometry, atd., prostě tak, aby v nich byla kouzla možná provést jako obranně, útočně, tak i věštecky, apod. s tím, že bude nějaká obecnější tabulka, na výpočet obtížnosti kouzla.
Pokud už bys chtěl používat Shadowrunovský systém, pak nevím, nakoik je dobrá volba nechat magii na fantasii hráče, ale možná by to šlo. Na konci pravidel Fateu je několik možností, jak pojmout magii, a některé z nich jsou zajímavé a jednosuché zároveň.
Jinak za body osudu nechci hráčům dávat možnost převzít příběh, protože by
mi to děsně pomotali, jak je znám.
Bodům osudu se dá nastavit různá síla a v některých žánrech (survival, horror) to můžou být body osudu trochu na škodu. Ale přijde mi škoda zbavovat se jejich nejzajímavějšího použití. Nemůžu si pomoct, ale vidím v té tvé větě nedůvěru k hráčům (viz zvýraznění), a podle mých zkušeností hra bývá mnohem zajímavěší, když si hráči a GM vzájemně důvěřují. Pokud chceš mít kontroliu nad dějem, tak si vyhraď právo vetovat použití BO (a dej to jasně a zřetelně všem předem najevo), ale rozmysli si, jestli opravdu potřebuješ být pánem nad děním ve hře. Jako vypravěč budeš mít na děj vždy velký vliv, ale pokud dostanou i ostatní hráči šanci se podílet na příběhu, budou do něj víc vtažení (když už si to vymysleli, tak aby je to nebavilo!) a můžou vznikat situace, které bys ani ty sám nevymyslel.
...anebo pokud jen nechceš, aby si moc jednoduše pomáhali z těžkých situací, můžeš po hráčích chtít, aby při použití BO vnesli do hry nějakou komplikaci, která se projeví později. (Anebo můžeš trochu omezit počet BO, ale tomu bych třeba nebyl nakloněný moc já
)
EDIT: sakra, pisu nejak pomalu
EDIT2: mala oprava smyslu pod druhou citací