Dotazy k pravidlům

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Zamčeno
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 15894
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson » 12. 12. 2007, 13:14

Markus píše:Jak neukážou o postavě nic? Aby sis mohl započítat pomocnou dovednost, musíš to vysvětlit a popsat. A já většinou funguju tak, že jsem na tohle dost přísný.
...

Vždycky, když se jeho postava dostala do boje, Bajo si snažil pomáhat "Znalostí terénu". "Tak to popiš," povídám mu. A on na to: "No, prostě jsem voják a vím, které místo je výhodné a které ne." A já jsem vždycky nesouhlasně mručel. Náš GM Conlai mu to uznal, byl moc měkkej, ale až povedu hru já, tak má Bajo smůlu :>;o)
Markusi, přesně tohle mám namysli, včetně nesouhlasného mručení. Jako Vypravěč můžeš být přísnější, ale i vtakových situacích se už během jedné hry dostaneš do situace, kdy se začneš s těmi detailními popisy opakovat. A pokud se tak nemá stát, musí se pokaždé měnit bojové podmínky a pokaždé se musí terén dobře popsat, aby hráč věděl, čeho asi tak může využít (nebo si ho hráč musí dopopsat sám). Ostatní pak vidí, že znalost terénu tak jako tak zabírá čas a že by jí mohli využít také, a časem to začnou zkoušet - někdo dříve, někdo později, ale stejně se postavy v tomto začnou spíše sjednocovat.

Takže pokud chceš nějaké odlišení, je podle mě mnohem lepší je pojmout už na začátku, v pojmenování dovedností a jejich využití, k čemuž mi zrovna FATE přijde ideální.
Ostatně jeden z mých hráčů to řeší přesně takto - zatímco ostatní mají "akrobacii" a s její pomocí uhýbají a přelézají, on má "překonávání překážek", protože hraje mohutného silného muže, který prostě nikdy nebude akrobat.

Stejně tak pokud nějaký kazatel bojuje revolverem proti nemrtvým, může mít dovednost "svatá střelba" či něco takového, což o jeho postavě řekne stejně, ne-li více, jako "střelba z revolveru" a "svatá střela".

Nicméně myslím, že takto problém nestál.

Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 340
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin » 12. 12. 2007, 15:38

Díky všem. Jde mi z toho trochu hlava kolem, ale uvidím co s tím můžu dělat a pak vám dám vědět jak to dopadlo. Nicméně pochybuju, že se ke hraní dostaneme před svátky...

Myslím, že nechám hráčům, co se magie týče, volnou ruku. Platí, že jednotlivé magické dovednosti budou mít jen velice slabý, spíš přicmrndávací efekt a ze základních dovedností (nejen magických) budou pak jimi odvozeny další, které budou omezeny maximální úrovní těch základních. Ta "svatá střela" bude omezena úrovní exorcismu a revolverů, jinak bude legitimní součástí pyramidy (Budu předpokládat, že nezkušenému exorcistovi bude jeho nedostatečnost překážet při míření a naopak). Házet se bude jen na tuto dovednost a zásah půjde přímo do Vážného poškození (Tabulky nemrtvých budou mít více políček v lehkém poškození, což bude vyjadřovat všechno to usekávání přečnívajících částí). Jen nevím, co udělat, kdyby se o to z nouze pokoušel třeba s lukem, ale co -to snad nějak vyplyne. Každý si ale taková kouzla bude muset vymyslet sám (nemusím taky všechno dělat já, že?), takže hraní kouzlících postav bude náročné na fantasii hráče, což je podle mě docela fér. Možná, že bude poměrně těžké zvýšit si nějaké kouzlo na použitelnou úroveň (Vzhledem k nutnosti investice do více dovedností), ale o to silnější pak snad mohou být.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 12. 12. 2007, 16:59

urcite si myslim, ze uroven sekundarnej schopnosti treba nejak huste zohladnit, napriklad pri zabijani nemrtvych zavisi ucinok minimalne v rovnakej miere od exorcizmu. ak niekto nepozna ako na to, tak mu zranenie jednoducho neda, na druhu stranu skuseny exorcista ho odjebe uz puhym pohladom a zbran je len mala vypomoc

0ht@r
Příspěvky: 46
Registrován: 16. 4. 2008, 16:18

Postupové obdobia

Příspěvek od 0ht@r » 16. 4. 2008, 16:43

Chcel by som sa spýtať na frekvenciu postupových období. V pravidlách o tom nie je nič, takže je to zrejme ľubovoľné. Ako často ich používate vy?

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 17. 4. 2008, 14:26

ked mas pocit, ze to chce zmenu, ale osobne si myslim, ze fate je skor na one shoty
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

jonka
Příspěvky: 1978
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jonka » 17. 4. 2008, 23:29

0ht@r: no my zkoušeli více možností, jedna z nich byla ta, že hráč si sám určí kdy dostane aspekt - a tedy postoupí - a to podle toho jak cítí, že se jeho postava cítí, jestli něčeho dosáhla a tak. Další varianta byla, že jsme dávali postupy po té co postava zažila něco příběhově silného, tak aby to ukončilo/začalo nějaký zlom nebo životní etapu. A jinak jsme pak postupovali podle pravidel, kde je myslím napsáno, že na konci dobrodružství by měla postava dostat jeden dovednostní bod, takže by to vycházelo jeden aspekt za 4 session.
Dalo by se to taky rozdávat jako zkušenosti, třeba když si každý hráč dá s postavou dějový aspekt tak pak pokaždé když něco udělá pro svůj dějový aspekt a odehraje se pro to něco, tak si připíše jeden dovedností bod.

Zatím se mi žádná varianta nezdála úplně ideální, ale zatím používáme ty první dvě varianty, protože chceme víc pracovat s postavama jak se vyvíjí.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 18. 4. 2008, 13:03

Antharon píše:ked mas pocit, ze to chce zmenu, ale osobne si myslim, ze fate je skor na one shoty
Prd.

Jeden skill point za session a aspekt každú štvrtú. Popritom možno na základe vnútorného vývoja postavy aspekty priebežne meniť.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 18. 4. 2008, 21:52

neviem, ale potom tie aspekty nebudú naviazané logicky na aspekt, nie?

Mne príde, že vo fate by mali aspekty pribúdať časom, postava sa priebežne niečomu venuje, dosstane aspekt, podla neho ide život, a potom znova a znova.... skrátka, nie je to experience systém, kde je dané, že postava dstane prvý level po zabití 24 kostier.

A pravidlo jeden skillpoint za sedenie sa mi nepáči, keď to hráč nehrá dobre, treba ho nejak potrestať, prípadne ak hráč exceluje, treba ho odmeniť.

A aspekty podľa mňa prideľovať podľa správania....
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 5219
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boubaque » 18. 4. 2008, 23:16

V pravidlech je tuším napsáno, že hráč se rozhodne, jaký chce získat aspekt a podle toho si pak vybírá dovednosti (a pokud možno se podle toho i chová). Takže všechno je v pořádku ;)
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch
Hrstka: Star Wars – pilot Aliance Grraugh (Stř: 3 (-1dluh), Pil: 3 (-1dluh), Osob: 2, Voj: 1); R5-K9 (motory, střelba, skok); rolz.org

Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 340
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin » 2. 5. 2008, 09:30

Antharon: Trestání hráčů by se dalo provést tak, že jim zakážeš získaný skill využít tak, jak chtějí. Ne ale proto, že podle tebe hrají "blbě", ale proto, že jejich způsob hraní dané dovednosti při sezení neodpovídal. Logika typu: "Ne, nemůžeš si zvednout meč, protože jsi se celou jeskyní proplížil a pak sis' jednou píchnul do bosse." je trochu extrémní a mělo by se jí šetřit, ale pokud máš opravdu pocit, že chceš někoho potrestat, udělej to buď takhle nebo přes FP.

Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 340
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Změna aspektu

Příspěvek od Goblin » 2. 5. 2008, 09:49

V pravidlech je, že postavě se při postupu změní aspekt, pokud to dává smysl (někdo jí umře, někoho zabije, sama je zabita a pak oživena jako nemrtvá -uf, jsem zralý na terapeuta, co? :wink:).

Co když chce ale změnu vyvolat hráč? A aktuálně v ději? Protože je to velice osudová změna navrhuju utratit při ní utratit dva body osudu za každou úroveň měněného aspektu. Například postava, jenž trpí od malička arachnofobií, protože v pěti letech málem zemřela v pavoučí jeskyni stojí teď tváří v tvář smrti rukou (resp. klepety, jedovatým bodcem, kusadly...) kostlivého arachnida. Dosud vždy z bojů s obřími pavouky utíkala, ale teď se rozhodla překonat svůj strach a bojovat. "Už žádné utíkání", řekne si. Padne na to většina Bodů Osudu (které beztak dotyčný získal negativním vyvoláváním ARACHNOFOBIE), ale může tak získat aspekt NENÁVIDÍM PAVOUKY, který mu v nastávajícím boji pomůže...

Co říkáte, je to pro FATE dost dramatické pravidlo? :)

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Re: Změna aspektu

Příspěvek od Bifi » 2. 5. 2008, 09:54

Goblin píše:Například postava, jenž trpí od malička arachnofobií, protože v pěti letech málem zemřela v pavoučí jeskyni stojí teď tváří v tvář smrti rukou (resp. klepety, jedovatým bodcem, kusadly...) kostlivého arachnida. Dosud vždy z bojů s obřími pavouky utíkala, ale teď se rozhodla překonat svůj strach a bojovat.
Dá sa to riešiť krásne podľa pravidiel: zaplatí body proti negatívnemu vyvolaniu a kľudne môže pavúkov sekať. Na konci scény/sedenia/dobrodružstva by som hráčovi dovolil aspekt zadarmo zmeniť.

A Kristaboha, prečo chcete hráčov trestať? :>:o/
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 340
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin » 2. 5. 2008, 11:00

Já sadista nejsem. Já jenom obaluju Antharonův bič molitanem. :D

Taková momentální změna aspektu mi přijde dramatičtější, než jeho pouhé potlačení. Nehledě na to, že aspekty jsou v mechanikách hodů silnější než body osudu, a tak by mohla být i výhodnější. Navíc je změna aspektu jedinou možností vývoje postavy mimo řádný postup, a tak mi přijde křečovité čekat s ním na konec sezení.

Jinak: určitě bych nedovolil hráči změnit negativní aspekt jen na základě jednoho jediného potlačení. Nejspíš by ten aspekt musel "krmit" FATE POINTY celé sezení...

Uživatelský avatar
Goran
Don Quijote
Příspěvky: 3390
Registrován: 2. 5. 2006, 11:58
Bydliště: Litoměřice/Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Goran » 12. 6. 2008, 18:55

Když by to jediné potlačení bylo dost dramatické a efektně popsané, tak proč ne. A bez dobrého popisu bych nenechal měnit aspekty vůbec.
Nejsem trouba, ale snažím se a s pomocí Boží se jím brzy stanu!

R.I.P.

Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 3624
Registrován: 24. 10. 2007, 15:33
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Antharon » 13. 6. 2008, 07:43

Len aby ste pochopili, čo som chcel trestať, za zlé hranie osobne nepovažujem, keď niekto použie dovednosť spôsobom, ktorý sa mi nezdá, ale keďmi niekto zámerne robí zo serious game frašku a skutočne sa to nikomu nepáči, poprípade absolutne nespolupracuje, alebo si nechá všetko zopakovať dvakrát a potom povie, že mu to je jedno, to skrátka dokáže GM strašne nasrať...
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.

Zamčeno

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti