Dotazy k pravidlům

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Zamčeno
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus » 31. 1. 2007, 20:50

Máte-li nějaký dotaz k pravidlům Fate, nebo jestli nevíte, jak něco funguje, ptejte se tady. My vám to vysvětlíme :wink:

Kdyby se náhodou k nějakému dotazu strhla delší diskuze, oddělím ji do samostatného tématu. Několik takových témat už v sekci Fate je, například Negativní vyvolávání aspektů.

Nestyďte se ptát!

EDIT 2015: Upozornění: Tohle téma bylo založeno ještě v dobách druhé edice, potom se v něm průběžně začala řešit edice třetí a čtvrtá. Pokud ho budete číst zpětně, berte v potaz, že některé odpovědi můžou být "zastaralé". Pro pořádek téma zamykám. Případně prosím založte nové na dotazy podle aktuálních pravidel.

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 17. 7. 2007, 18:43

S radostí začnu dotazem:

Jak jsme se zmínil i na přednášce o Indie, při hraní DrD+ používáme mechaniku Fate pointů a hru to dost vylepšilo. Bohužel jsme si nečetl celá pravidla Fate a i tuto mechaniku používám tak, jak si ji pamatuji. Mohl by mi to někdo vysvětlit? Nějak lidsky a rychle? Protože kdybych měl číst další stránky, asi mi to zapadne a dostanu se k tomu až za nějaký čas...A stejně mám dojem, že o Fate mluvíte rádi :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 6837
Registrován: 23. 10. 2005, 00:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo » 17. 7. 2007, 19:22

Fate points (dale jen FP), hraci dostavaji za uspesne odehrani aspektu, ktery byl negativne vyvolan (tj. dostal postavu do potizi). A take v urcitych situacich (dle domluvy): na zacatku sezeni, na zacatku kapitoly, po splneni ukolu, kazde rano, atd...

Vyuziti (tj. jrac spali jeden bod):

Bonus k hodu +1 (v rozmezi -4 az +4, tj rozsah osm, je to 1/8 rozsahu). Maximalne muze byt takto pridano jen +1.Za dva body osudu muze hrac dat bonus +1 nekomu jinemu.

Vypravecske pravomoce - hrac se muze na chvili chopit sceny, pridat misto, NPC, situaci, atd... muze tez v ramoci souvislosti menit realie (vztahy, vzpominky, apod...)

Prichod na scenu - hrac, ktery se nucastni sceny muze oznamit, ze se prave ted objevil na scene.

"Spotligt" - reflektor se jakoby na chvili zameri na postavu (nebo NPC) a ta muze provest svuj monolog, komentar, odvypravet vzpominku, atd... aniz by ji nekdo prerusoval (v ramci zodpovednosti by se to nemelo moc prehanet, 30 minutovy monolog asi nikoho bavit nebude).

V souboji si muze hrac vymenit pozici s nekym jinym.

V souboji mu hrac obdrzet zraneni misto nekoho jineho.


Kdyby to nekoho zajimalo podrobneji, je to na str. 18 a 19.
Dalsi dotazy?
Metagame - Blog o stolních RPG: historie, teorie, indies, oldies...
Oblíbené hry: Old DnD/retro clones, Over the Edge, VtM, Střepy snů, Polaris
Hraju: Advanced Dungeons and Dragons 1E, Dungeon Crawl Classics
Hraješ? Anotuj! $:)

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 17. 7. 2007, 19:50

Chystám sa spraviť recenziu Spirit of the Century (FATE skoro 3.0), tam bude vidieť novšie mechaniky.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
zrzavec
Romikovec
Příspěvky: 3671
Registrován: 20. 7. 2006, 17:23
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zrzavec » 17. 7. 2007, 20:09

Mě totakhle stačí, Děkuji Bajo. Stejně si Fate přečtu celý a zkusím i zamastit. Protože hlavní je co? hrát RPG :-D Díkyz a rychlou reakci :-)
Hraji a vedu: DnD 4e - Naše stránky

Dříve RomiK, nyní Zrzavec :)

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6403
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 16. 10. 2007, 16:50

Možná jsem to někde přehlédl, ale jak se ve FATE projevuje zranění postavy? Resp. jak poznám, že postava je po třech lehkých zraněních na konci se silami, a které postavy vydrží více a které méně. Potřeboval bych něco vhodné pro srovnání, jako jsou Life pointy, či něco takového. Klidně si udělám vlastní aplikaci jako třeba průměrná postava vydrží jedno těžké, nebo tři lehké zranění, nebo 10 šrámů, ale pokud to nějak FATE ošetřuje budu rád.
díky za odpověď
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4406
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe » 16. 10. 2007, 16:54

Myslím str. 39 v českom preklade - tabuľka. Ak dosiahneš určitý rozdiel výsledkov, zaškrtneš príslušné políčko. Ak nie je v tej oblasti žiadne políčko voľné, postupuješ na vyššiu. A podľa toho máš príslušné postihy.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: Primetime Adventures (začíname...)
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Tri-Stat dX, Primetime Adventures
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9731
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus » 16. 10. 2007, 16:58

Strana 39.

Boj prohrává ten, kdo dostane legendární zásah. Zranění se ve Fate projevuje jako postihy k budoucím hodům, takže čím více jsi zraňován, tím rychleji se dostáváš do spirály smrti. Dřív nebo později se ty postihy nasčítají a dát ti legendární zásah bude celkem snadné.

Jak říká Joe, políčka přetékají na další stupně. Pokud už máš dvě vážní zranění a dostaneš třetí, přeteče ti do to pole "vyřazen".

Uživatelský avatar
Invictus
Nerozhodný volič
Příspěvky: 6403
Registrován: 21. 11. 2005, 02:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Invictus » 17. 10. 2007, 09:01

Velice děkuji. Já to zpitoměle hledal u tvorby postavy a boj jsem jenom prolétl. Je to celkem zajímavé s těmi postihy, jen doufám že to zkousnou moji hráči. :)
Iron Within
Iron Without

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 17. 10. 2007, 10:15

Vo FUDGE boli návrhy na prideľovanie počtu wound boxov podľa vlastnosti odolnosť. Vo FATE ide skôr o príbehový význam, takže nie je dôvod, aby bolo jedno PC dôležitejšie ako iné (pokiaľ to tak zámerne nechcete, ale vtedy je to aj tak možné riešiť len menším počtom fáz). Akurát by som porozmýšľal nad tým, či sa nedá zraňovať v akomkoľvek konflikte, potom by zranenie podobne ako v MW alebo TSoY mohlo predstavovať čokoľvek: taktickú nevýhodu, zatlačenie do defenzívy, fyzické poškodenie, únavu, stratu koncentrácie, stratu reputácie, chorobu, magickú kliatbu, stratu postavenia atď.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19732
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 10. 2007, 10:33

Bifi: tak uz to ale je ve FATE popsano, ne? Nebo nevim, my jsme to tak aspon pouzivali. Takze to tam uz budto je, nebo je to mimoradne popularni houserule.
It’s incredible how when you look through rose colored glasses, all the red flags...just look like flags.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6495
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin » 17. 10. 2007, 10:37

bifi, sosi: my jsme to tak taky brali.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 4801
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: Viedeň

Příspěvek od Bifi » 17. 10. 2007, 10:42

Teraz neviem, ako to tam presne je, ale navrhujú samostatné wound box rebríky pre rôzne konflikty: zvlášť wound track pre hru šachu, zvlášť pre získavanie informácií, zvlášť pre boj.
Hlboké lesy
"We don't explore characters; we explore dungeons."

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19732
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Příspěvek od Sosacek » 17. 10. 2007, 12:24

My jsme je sdileli, pac to vic odpovidalo zanru. Ale to je na uzivatelich.
It’s incredible how when you look through rose colored glasses, all the red flags...just look like flags.

Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 340
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin » 10. 12. 2007, 11:19

Co když budu chtít hrát na kombinaci dvou či více dovedností do jednoho hodu se zvýšeným potencionálním účinkem?

Např. kombinace dovedností Revolvery&Exorcismy pro Svatou Střelu či Meče+Těžké zbraně při ohánění se absurdně velkým obouručákem. Pušky+Hi-tech zbraně na ostřelování laserovkou.

Sčítání dovedností je moc přeboostované a s průměrováním jsou "počty" (chápejte mě by to nevadilo, ale nechci mít na hráče matematické požadavky, které by nebyly nezbytně nutné). Pokazím systém moc, když budu brát jen ty nejnižší dovednosti?

Podobný problém mám s magií. Mám představu, že jednotlivá kouzla budou přirozeně vyplývat z kombinace základních (nejen) magických dovedností (které samy o sobě působí buď slabě, velmi specificky nebo jen esteticky) a ani jeden z FATE modelů mi prostě nevyhovuje. Něco mi říká, že kdybych prostě přejal čtyři dovednosti pro každou ze čtyř zamýšlených škol (Psionika, Magika, Kněžství a Nekromancie), nepodaří se mi je do Systému dost dobře zasadit, aby korespondovaly s žánrem (postapokalyptická secesní fantasy). Budu vděčný za radu zkušenějších. Díky.

Zamčeno

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host