Dotazy k pravidlům

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Zamčeno
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 7. 2013, 12:31

Akoze nie je povedane co sa stane ked failes?
Hod na liecenie konsekvencie ma default danu obtiaznost (2/4/6) a dany konkretny skill na ktory sa hadze.
Ide o Overcome Action a v kapitole kde sa tato akcia vysvetluje je presne povedane ake su mozne nasledky.
Tu nie je realne rozdiel medzi lezenim po stene a liecenim.

Rovnako sa mozes spytat "Mozem hadzat znova ked som neuspela pri hode Y"
Odpoved by podla mna bola ... zalezi na situacii a obvykle nie. Preco?

Pri kazdom hode mas 5 moznych vysledkov pricom len jeden je Fail.
Mal si moznost uspiet s nejakou inou cenou - a nevybral si si to. Aky je dovod? Chces tym nieco pribehove povedat?
Mozno ano.
V tom pripade ale: neuspech ma byt dalej v pribehu citelny pretoze v FC mas toto podstatne pravidlo:
Roll the dice when succeeding or failing at the action could each contribute something interesting
to the game.
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Failnes, tak nehadz
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Uspejes, tak nehadz

FC nie je urcene pre obvykle simulacne hranie kde hadzes aj "zbytocne" hody. Da sa tak upravit, ale to je na inu diskusiu.
Kazdy hod musi mat svoju vahu a pribehove nasledky.
FC strana 187, zvyraznene mnou píše:With failure, however, it’s a little more difficult, because it’s easy to look at failure in strictly negative terms—you fail, you lose, you don’t get what you want. If there’s nothing to build on after that failure, play can grind to a halt in a
hurry. When you’re trying to figure out if there’s a good reason to ask the pcs to make an overcome roll, look at the aspects on your scene. if the existence of the aspect suggests some trouble or problem for the pc, call for an overcome roll. if not, and you can’t think of an interesting consequence for failure, don’t bother. For example, if a character is trying to sprint quickly across a room, and you have a situation aspect like Cluttered Floors, it makes sense to ask for a roll
before they can move. if there is no such aspect, just let them make the move and get on to something more interesting.
The worst, worst thing you can do is have a failed roll that means nothing happens—no new knowledge, no new course of action to take, and no change in the situation. That is totally boring, and it discourages players from investing in failure—something you absolutely want them to do, given how important compels and the concession mechanic are. Do not do this.
Spat k Lieceniu:
ten hod ti v pripade uspechu zmeni aspekt a to nie je malo, preto ma zmysel sa on pokusat (cim skor sa ti podari tym skor mozes mat z hodne drsneho aspektu nieco o dost fikcne jemnejsie: Zlomena Noha -> Krivam, Skandal kvoli nevere -> )
Jasne aj Liecena konsekvencia je rovnako compelovatelna ako neliecena, ale fikcia je dost ina ked mas nohy polamane, alebo sa uz takmer zahojili a chodis trebars o barlach ci mas ortezy. Podobne ako v DrD2 je fikcny prejav aspektu dolezitou sucastou hry a ma na nu aj mechanicky vplyv

A dalsia vec, to co citas v FC je nastavenie settingu ako ho chcela dana skupina.
Default setting je grim drsny a schopnost vobec liecit je vzacna (dokazu to len ti s Lore). konsekvencie trvaju dlho (realne az serious mozu trvat niekolko sesien, Moderate trvaju maximalne jednu nasledujucu) V nasom 40k bude medicina samostatny skill a v pripade pouzitia specifickeho techu ci psykerstva (co je obmedzene dostupnostou zdrojov, pricom k najdolezitejsiemu zdroju patri cas :) ) bude trvanie konsekvencie o jeden stupen kratsie (minimum je jedna scena) ... ale najprv musim ukecat Gmov :)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 820
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od PardGalen » 12. 7. 2013, 13:33

Aljen píše:Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Failnes, tak nehadz
Ak ti nenapadne nic co by mohlo byt zaujimave pre hru ked Uspejes, tak nehadz
Jenže tohle při hodu na léčení až tak neplatí. Hráč není ani tak hnán touhou pokračovat v příběhu jako si uvolnit kolonku v deníku pro další konflikty. Úspěch i neúspěch nemusí být zajímavé, ale úspěch je potřeba pro léčení a ani si nemusíš aspekt přejmenovat, ale ten hod potřebuješ. To je ten problém. Nechat házet jenom když to má význam je dobré, ale házet pokaždé? I když je pravda, že jsou jenom tři a tak často se měnit nebudou vzhledem k době léčení.
Ale stejně budu raději využívat verzi FAE. Minimálně na začátku. :wink:
Someday we will foresee obstacles
Through the blizzard, through the blizzard

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 7. 2013, 15:13

ani si nemusíš aspekt přejmenovat, ale ten hod potřebuješ.
Nemusis, zavisi od toho aky nazov mas. Ak nepotrebujes nazvom zadelit ze odteraz som na ceste k vylieceniu tak ok.
Ten hod je ale standartna Overcome akcia - plati pren vsetko co pre Overcome aj co sa tyka nasledku aj co sa tyka otazky Ci vobec hadzat.
If you succeed at the recovery action, or someone else succeeds on a recovery action for you, you get to rename the consequence aspect to show that it’s in recovery.
---
Ak si nevies predstavit co by sa stalo Zle ak neuspejes pri lieceni ...tak nemusis hadzat. Ba priam by si nemal hadzat :)
Fakt proste nevidim rozdiel preco by prave tu pri tomto jednom bode neplatilo take podstatne FC pravidlo. Skusim popozerat po inych forach lebo isto to uz dakto riesil a autor odpovedal ... hadam.
Hráč není ani tak hnán touhou pokračovat v příběhu jako si uvolnit kolonku v deníku pro další konflikty
Asi sa fakt pozerame odlisne na to co sa deje v hre. Preco zrazu nema vyznam fikcia ale iba cisto mechanicky efekt? Sami autori hovoria ze situacia musi umoznovat aby si sa vobec o liecenie pokusil.
Ak potrebujes na liecbu niekolko hodin tak jednoducho s tym musis pocitat (aj GM) a najst vhodne miesto a cas.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 820
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od PardGalen » 12. 7. 2013, 15:58

Aljen píše:Fakt proste nevidim rozdiel preco by prave tu pri tomto jednom bode neplatilo take podstatne FC pravidlo.
Mělo by to tak být. Nebo bych to takhle hrál, ale z těch pravidel jsem získal dojem, že je potřeba na to házet, ale třeba jsem to špatně pochopil a když je někde napsáno overcome action a nastavená obtížnost nemusí se hned sahat po kostkách.
Aljen píše:Preco zrazu nema vyznam fikcia ale iba cisto mechanicky efekt?
Protože někteří hráči dělají věci pro mechanický efekt aby mohli lépe ovládat fikci? I když je směr fikce a pak mechanika fajn, někdy se to děje naopak a nejdříve je mechanika a pak se uvažuje jak to udělat ve fikci.
Someday we will foresee obstacles
Through the blizzard, through the blizzard

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 7. 2013, 16:10

a nastavená obtížnost nemusí se hned sahat po kostkách.
Problem s kockami je to co niekolkokrat opakuju v celych pravidlach a co som uz aj citoval.

Ak hodis a nevies co s tym hodom spravit tak je to kurna zle.

Vid este aj Strieborne pravidlo:
Never let the rules get in the way of what makes narrative sense
nejdříve je mechanika a pak se uvažuje jak to udělat ve fikci
To je v poriadku, problem je ked pouzijes mechaniku a nevies co s nou vo fikcii robit. Preto je vhodne na to mysliet pred jej pouzitim. A preto mame tak explicitne definovane 4 akcie a ich mozne nasledky (a x stran knihy o tom jak s tym carovat a co je pritom dolezite :D)

Fakticky ale asi treba konzultovat ohladom konsekvencii autorov. Ja hod na liecenie chapem ako kazdy iny.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
PardGalen
Příspěvky: 820
Registrován: 26. 2. 2006, 21:28

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od PardGalen » 12. 7. 2013, 16:36

Aljen píše:Fakticky ale asi treba konzultovat ohladom konsekvencii autorov. Ja hod na liecenie chapem ako kazdy iny.
Jasně. Mě zmátlo, že je to tam takhle přímo napsané. Plus to, že když se léčíš sám zvyš obtížnost o dva a podobně.
Someday we will foresee obstacles
Through the blizzard, through the blizzard

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 7. 2013, 17:30

To je pravda naviac je tam povedane ako riesit healing potiony a trebars scifi liecbu ktora moze znizit obtiaznost alebo zrychlit recovery. Su tam aj odporucania ako nastavit obtiaznost vseobecne
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 2. 2014, 08:19

Napadlo mi ze vo Fate Core vlastne celkom neviem ako funguje Uspech za Minor/Serious cost v konflikte.
Na zaciatku pravidiel sa pise ze kazdy hod v hre sa da uspiet za M/S cenu.
1. Predpokladam ze to plati len pre hody PC.
2. Ak hadzu postavy proti sebe tak mozu obaja riesit cost a skoncia v remize?

pri ostatnych testoch je to vcelku jasne ak plati 1. Ale v konflikte sa mi to vidi zvlastne.
Zeby sa tam za Uspech povazovalo az vyradenie supera a teba Costs su prave vysledky exchanges ... konsekvencie a stres? Ale inak nie je mozne uspiet v samotnej exchange za M/S cost?
Je to tam niekde vysvetlene?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Pepa » 12. 2. 2014, 10:17

Právě dočítám Fate Core a mám už v hlavě pár otázek, na které se chci zeptat. Protože Aljenova s jednou moji tak trochu souvisí, tak ji sem vsunu. Doufám, že se Aljen nebude zlobit.
Aljen píše:Napadlo mi ze vo Fate Core vlastne celkom neviem ako funguje Uspech za Minor/Serious cost v konflikte...
Je Fate jako DrD II?

Myslím tím, že když se někdo (asi teda spíš PC) o něco pokusí a neuspěje, tak se může podobně jako v DrD II "vyčerpat" a ten úspěch si "koupit"? Jestli ano, tak se mi to teda poměrně nelíbí a přitom by jenom stačilo tohle "pravidýlko" škrtnout...

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 12. 2. 2014, 23:09

Fate Core je podobne DrD2 ... ale iba podobne.
Feeling z hry aj mastrovania je iny.

V pripade neuspechu alebo remizy moze v FC postava predsalen uspiet za urcitu cenu (fikcny dopad, stres, konsekvencia a pod), ale na rozdiel od DrD2 je tato moznost cisto na rozhodnuti GMa* (co mi kus odpoveda na moju otazku, takze vdaka ze si sa spytal a ja som si to opat precital v pravidlach) a jeho vnimani pribehu*

*: tak ako pouzivanie sudby v DrD2 napriklad
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2782
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Sparkle » 12. 2. 2014, 23:12

Teď nemám u sebe Fate Core, ale ve FAE se píše, že "succeed at cost" je možnost která se řeší s GMem.

Tzn já si to interpretuju tak, že GM má právo veta v tom, jak a jestli toto pravidlo půjde použít.

EDIT: vida, Aljen byl rychlejší :)
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Pepa » 16. 2. 2014, 15:46

Dočetl jsem Fate Core a mám pár otázek a poznámek. Pokud mi pomůžete, budu moc rád.

Určení příběhového detailu (strana 13)
Musí se ten příběhový detail týkat nějakého aspektu (který má hráč, který ten fate point platí), nebo si může hráč vymyslet cokoliv bez ohledu na (svoje) aspekty?

Invokování aspektu na charakter sheetu jiného hráče (strana 69)
Vím, že text byl erratován takto:
Errata píše:If the aspect you invoke is on someone else’s character sheet, including situation aspects attached to them, and the invoke is to their disadvantage, you give them the fate point you spent. (Invoking a third party’s aspect is treated just like invoking an unattached situation aspect.)
To tu jen poznamenávám, protože kdysi mi Sparkle říkala, že by hráči mohli munchkinovat takovým způsobem, že si budou invokovat aspekty jenom mezi sebou, dostávat za to bonusy a neztratí za to fate pointy... Nyní je zřejmé, že to tak nefunguje. Hráčům se fate pointy neztratí pouze pokud aspekty vyvolávájí tak, aby to bylo pro toho druhého nepříjemné (tedy efektivně to je totéž, jako když hráč compeluje aspekt jinému hráči).

Drobnou otázku přece jenom mám. Když NPC způsobí v souboji hráčské postavě consequenci, dostane na ni jedno vyvolání zdarma. Dá (na konci souboje) toto vyvolání zdarma hráčské postavě fate point? (Osobně myslím, že ne.)

Aktivní vs. pasivní opozice
Při pasivní opozici musí určit GM číslo, při aktivní musí určit číslo + hodí si. Jenomže jelikož je průměrný výsledek hodu 0, tak to už je vlastně téměř totéž... (Protože ta "náhodná perturbace" může zůstat jenom na straně hráče (tím, jak si hodí on).) Co si o tom myslíte?

Challenges (strana 147)
Jelikož se jedná o směs různých skill checků s různými výsledky a bez nějakého zastřešení (např. když bude úspěšná nadpoloviční většina skill checků, tak se celkově akce povede), tak mi přijde, že je tento pojem v podstatě "prázdný" a že by se bez něj dalo obejít...

Contests (příklad na straně 152)
I po zerratování tomu příliš nerozumím. Zní-li totiž pravidlo: "If you succeed with style and no one else does, then you get to mark two victories" a počítají-li se shifty od nuly, tak:

První výměna skončila +3 vs. +1, takže tam by si měl Teran započítat dvě vítězství (uspěl se stylem a soupeřka ne).

Poslední výměna skončila +8 vs. +4, takže tam by si naopak měla Cynere započítat vítězství pouze jedno (uspěla se stylem, ale soupeř taky)...

Conceding the Conflict (strana 167)
U hráčských postav tohle pravidlo ještě jakž takž chápu. U těch nehráčských se mi to zdá takové divné. Že hráči nahánějí hlavního nepřítele a ten jim pak může "kdykoli" utéct a ještě za to dostane fate pointy? A poté zas a zas? To by se mým hráčům teda asi dost nelíbilo. Samozřejmě toho jako GM využívat nemusím, ale celkově to je takové zvláštní...

Ještě mám k tomu jednu otázku. Na straně 82 se píše, že když takto uteče NPC, tak GM dostane adekvátní počet fate pointů v další scéně navíc. Opravdu to je v DALŠÍ scéně (kdy budou PC čelit kdoví čemu), nebo to je až v další scéně proti tomu, který takto uprchl (tedy klidně až zase někdy za pár dobrodružství...)?

Movement (příklad na straně 169)
Je ten příklad správně? Protože mi přijde, že Cynere se pohnula přes dvě zóny A NAVÍC přes nepřítele. To bych v rámci jedné akce asi nepovolil, protože pravidla říkají
Fate Core, strana 169 píše:If you want to move more than one zone (up to anywhere else on the
map), if a situation aspect suggests that it might be difficult to move freely, OR if another character is in your way, then you must make an overcome action using Athletics to move. This counts as your action for the exchange.
To je proteď vše. Extras a magii nechám na jindy.

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 16. 2. 2014, 18:04

Pepa píše:Dočetl jsem Fate Core a mám pár otázek a poznámek. Pokud mi pomůžete, budu moc rád.

Určení příběhového detailu (strana 13)
Musí se ten příběhový detail týkat nějakého aspektu (který má hráč, který ten fate point platí), nebo si může hráč vymyslet cokoliv bez ohledu na (svoje) aspekty?
Moze si vymysliet cokolvek. Faith Pointy realne s postavou nesuvisia (a postava o nich realne nevie :D). Su to pribehove pravomoci hraca, jeho nastroj na pouzitie.
Invokování aspektu na charakter sheetu jiného hráče (strana 69)
Vím, že text byl erratován takto:
Errata píše:If the aspect you invoke is on someone else’s character sheet, including situation aspects attached to them, and the invoke is to their disadvantage, you give them the fate point you spent. (Invoking a third party’s aspect is treated just like invoking an unattached situation aspect.)
To tu jen poznamenávám, protože kdysi mi Sparkle říkala, že by hráči mohli munchkinovat takovým způsobem, že si budou invokovat aspekty jenom mezi sebou, dostávat za to bonusy a neztratí za to fate pointy... Nyní je zřejmé, že to tak nefunguje. Hráčům se fate pointy neztratí pouze pokud aspekty vyvolávájí tak, aby to bylo pro toho druhého nepříjemné (tedy efektivně to je totéž, jako když hráč compeluje aspekt jinému hráči).

Drobnou otázku přece jenom mám. Když NPC způsobí v souboji hráčské postavě consequenci, dostane na ni jedno vyvolání zdarma. Dá (na konci souboje) toto vyvolání zdarma hráčské postavě fate point? (Osobně myslím, že ne.)
Free invoky (jedno ci z konsekvencie, CA, boostu) nedavaju FP. Vo Fate3 to nefunguje ako v bankovnictve kde mozu financie vzniknut bez realnej protihodnoty (see v USA zvysovanie dlhu). Len ak niekto fyzicky FP dava tak ho iny moze prijat.
Aktivní vs. pasivní opozice
Při pasivní opozici musí určit GM číslo, při aktivní musí určit číslo + hodí si. Jenomže jelikož je průměrný výsledek hodu 0, tak to už je vlastně téměř totéž... (Protože ta "náhodná perturbace" může zůstat jenom na straně hráče (tím, jak si hodí on).) Co si o tom myslíte?
Moze. Ide o to ze pasivnou opoiciou obvykle oznacujes nieco co ta az tak nezaujima a kde sa nechces moc bavit aspektami a stresmi. Mookovia, mensie prekazky. Cize je to na vnimani pribehu GMom a hracmi - co sa vam zda zaujimave to hrajte aktivne. Ak nieco zaujimave nie je tak tam zrejme ani nebude palit FP na aspekty a pod
Challenges (strana 147)
Jelikož se jedná o směs různých skill checků s různými výsledky a bez nějakého zastřešení (např. když bude úspěšná nadpoloviční většina skill checků, tak se celkově akce povede), tak mi přijde, že je tento pojem v podstatě "prázdný" a že by se bez něj dalo obejít...
Ano jeho vyskyt v hre je skor zriedkavy. Moze davat zmysel pri nejakej komplexnej akcii, ked po jej konci chces strihat scenu kdesi inde. Situacie kde ti je minute-to-minute vyhodnocovanie scen na obtiaz a kde nechces vysledok urcovat len jednym skillcheckom ci konfliktom ale mozu byt akuratne na taketo 3skillove challenge.
Pre skupiny zvyknute riesit vsetko minute-to-minute asi viacere abstraktnejsie FATE pristupy nebudu davat zmysel.

Contests (příklad na straně 152)
I po zerratování tomu příliš nerozumím. Zní-li totiž pravidlo: "If you succeed with style and no one else does, then you get to mark two victories" a počítají-li se shifty od nuly, tak:

První výměna skončila +3 vs. +1, takže tam by si měl Teran započítat dvě vítězství (uspěl se stylem a soupeřka ne).

Poslední výměna skončila +8 vs. +4, takže tam by si naopak měla Cynere započítat vítězství pouze jedno (uspěla se stylem, ale soupeř taky)...
Conceding the Conflict (strana 167)
U hráčských postav tohle pravidlo ještě jakž takž chápu. U těch nehráčských se mi to zdá takové divné. Že hráči nahánějí hlavního nepřítele a ten jim pak může "kdykoli" utéct a ještě za to dostane fate pointy? A poté zas a zas? To by se mým hráčům teda asi dost nelíbilo. Samozřejmě toho jako GM využívat nemusím, ale celkově to je takové zvláštní...
Pozor Concede nie je "utek". Je to len nieco cim sa vyhnes osudu v rukach supera, pricom ta to ako postavu aj tak riadne zamrzi. A pozor vitaz konfliktu dostane co chce - co na zaciatku bolo deklarovane. Ak ako GM concedujes hlavneho zaporaka stale do okola a hracov to frustruje, tak si zly GM. To ze sa nieco da este neznamena ze to mas robit do zblbnutia lebo medved. Medvedom ma byt pribeh a zabava vsetkych zucastnenych. |Tiez si treba uvedomit ze conceding musi prejst sitom celej skupiny, nie je to jednostranne rozhodnutie GMa. Ak hracom pride cool mat reccurring bossa tak parada. Ak im lezie na nervy a chcu robit nieco ine ako ho znova nahanat ci sa s nim dalej parat, tak ... neconceduj (alebo im nechaj nieco co byde pre nich omnoho zaujimavejsie ako smrt NPC)
Ještě mám k tomu jednu otázku. Na straně 82 se píše, že když takto uteče NPC, tak GM dostane adekvátní počet fate pointů v další scéně navíc. Opravdu to je v DALŠÍ scéně (kdy budou PC čelit kdoví čemu), nebo to je až v další scéně proti tomu, který takto uprchl (tedy klidně až zase někdy za pár dobrodružství...)?
FP su hracovym nastrojom a je jedno odkial ich ziskal. Ako som uz pisal, nijak nesuvisia s postavou - mozes ich pouzit aj na aspekty o ktorych tvoja postava nevie (Game aspekty. Nezname Aspekty nepriatelskeho NPC to je ina vec) alebo, ktore by nemohla vo fikcii nijak vedome vyuzit (je na druhom konci miestnosti)
GM je tiez hrac takze je FP odmenovany a regulovany rovnako
Movement (příklad na straně 169)
Je ten příklad správně? Protože mi přijde, že Cynere se pohnula přes dvě zóny A NAVÍC přes nepřítele. To bych v rámci jedné akce asi nepovolil, protože pravidla říkají
Fate Core, strana 169 píše:If you want to move more than one zone (up to anywhere else on the
map), if a situation aspect suggests that it might be difficult to move freely, OR if another character is in your way, then you must make an overcome action using Athletics to move. This counts as your action for the exchange.
tiez sa mi vidi ze to je tak. Za styl dostala boost a za uspech sa mala pohnut o jednu zonu lebo protivnik. Mala skoncit pod rebrikom
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Pepa » 16. 2. 2014, 21:45

Aljen píše:Moze si vymysliet cokolvek. Faith Pointy realne s postavou nesuvisia (a postava o nich realne nevie :D). Su to pribehove pravomoci hraca, jeho nastroj na pouzitie.
Já mám taky ten pocit, ale právě na straně 80 se píše: "Declare a Story Detail: To add something to the narrative based on one of your aspects, spend a fate point." Takže z toho spíš vypadá, že by se to nějakého aspektu týkat mělo.
Aljen píše:GM je tiez hrac takze je FP odmenovany a regulovany rovnako.
To ano. Otázka ale zněla, kdy ty extra fate pointy GM získá. Jestli při příští scéně (což prostě příběhově nemusí dávat moc smysl), nebo až se družina s tím hlavním záporákem znovu potká.

Ještě se zeptám na ten příklad u Contests. Nevíš?

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen » 16. 2. 2014, 22:04

Na strane 13 to pisu ako odporucanie.
"You should based it on your aspects"

A samozrejme ze ostatni to musia schvalit.
Nevidim dovod preco to ohranicit na aspekty postavy. Ak to bude malo uveritelne WTF tak to neprejde cez filter skupiny.

Pri contest sa hody ucastnikov porovnavaju medzi sebou.
V prvej vymene uspel Teraz obycajne a nie zo stylom 2shifty
V tretej zenska a tiez so stylom 4shifty
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Zamčeno

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host