[Fate 2.0] Dotazy k pravidlům

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Pouzivate nekdo speciality?
(kapitola 5)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ecthelion »

Quentin: Ne. Jsou příliš podobné aspektům, proto nám přišlo nešikovné dělit je na dvě kategorie a sloučili jsme je sprostě a jednoduše do aspektů.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Áno, používali sme. Nie som si istý, či aj na sidekickov, ale na predmety áno.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Quentin »

Zajímalo by mě jaký dopad na hru má zrušení hodnoty aspektu a zavedení aktivace za fate point. Je tu hromada lidí s nadhledem, zkuste se prosím zamyslet.
Všechny výhody, nevýhody?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
jonka
Příspěvky: 1976
Registrován: 13. 12. 2006, 23:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od jonka »

zrušení hodnoty aspektu je celkem v pohodě, každý tvůj aspekt bude jedinečný, možná to je ochrana proti některým "vychytanějším" aspektům, kdo ví, já jsem hrál jak s hodnotama tak bez nich a není moc velká rozdíl.
Aktivování aspektu za FP..hm. Současně to hrajem tak, že aktivování máš zadarmo a refresh aspektu je za invokování nebo po nějaké fázi, tzn místo toho abys dostal FP si refreshnes aspekt.
Když vezmu, že aktivuješ za FP a dostáváš FP za invokování, tak mi to prakticky ekonomicky vyjde na stejno jen s jedním rozdílem a to že můžeš aktivovat aspekt pokud máš dostatek FP několikrát za sebou.

Shrnuto, podle mne to vyjde nastejno, jen je to možná jednodušší, protože ti odpadne úkon "refresh" aspektu a buď máš FP nebo je nemáš.
..a jestli si myslíte že jsem vás přišel jenom prudit tak vězte, že vaše sklenice je jen z poloviny plná
Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 6642
Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od boubaque »

Zrušení hodnoty aspektu a zevedení aktivace za FP má za následek to, že použití aspektu není omezeno na počet okýnek, a tak budou některé aspekty využívanější. Nevýhoda může být to, že někdo může díky tomu používat prakticky pořád jen jeden aspekt a jiné nevyužít vůbec (zvlášť pokud nebude snadné vyvolat je negativně), výhoda pak může být v tom, že použití aspektu nebude působit násilně, jenom proto, že si chci v konfliktu pomoct.

Postavy asi taky budou o něco silnější, protože častěji budou mít možnost použít vhodný aspekt (protože nebude vyplýtvaný jinde). Na druhou stranu, bude jim to brát body osudu, které by hráči mohli využít jinak. Takže si hráč vlastně může nastavit, jak moc bude růlovat a jak moc bude zasahovat do tvořit hru, což já osobně vidím jako výhodu, zvlášť když si to prostě můžu vybrat až během hraní a ne dopředu. Hráč, který se nechce nebo neumí podílet na tvorbě příběhu, bude častěji uspívat v konfliktech a hráč, který se podílí na příběhu a přidává cool detaily, pravděpodobně zase nebude mít problém s tím, že tolik neuspívá v konfliktech.

A z čistě designerského hlediska to spojuje dva rozdílné mechanismy v jeden, což je pro mě rozhodně plus :D
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 12356
Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Ecthelion »

Souhlasím s Bubákem - negativem je, že některé aspekty se začnou využívat častěji než jiné, ale zase na druhou stranu to možná není na škodu... jak již bylo zmíněno, častější užívání aspektů znamená častější spotřebu aspektů, což je přesně to, co ve hře chceme (viz John Wick). Pokud to bude moc velký problém, tak se dá zavést pravidlo, že žádný aspekt nesmí být použit dvakrát za sebou, ale pokud mají hráči zodpovědnost ke hře, pak ten problém myslím nevznikne.

Naopak velká výhoda je, že se hra zpřehlední a zjednoduší. Není třeba hlídat, jestli tyhle proškrtání byly v této hře nebo v minulé, odpadá nelogičnost proč za hru může člověk využít jen jediný apsekt a navíc mají hráči aspektů (tedy toho, co je na postavě důležité a co chtějí hrát) více a mají tak možnost ji více popsat.
My jsme na pálení bodů osudu za spekty místo prokšrtávání přešli a hodnotíme je velice pozitivně.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Aljen »

My jsme na pálení bodů osudu za spekty místo prokšrtávání přešli a hodnotíme je velice pozitivně.
V testovacej hre na Gamecone som si to vyskusal a bolo to podla mna super (a spravilo to pre mna z FATE ak nie pritazlivy tak aspon viac hratelny system)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Antharon »

mno my to používame už dlhšie a zatiaľ som nemal žiadny problém. Príde mi že jednou z dobrých zmien je, že je možné urobiť výlučne pozitívne a výlučne negatívne aspekty ktoré ich kŕmia fate pointami, čo doteraz nebolo možné. Aj keď je pravda, že to tak nejak začalo fungovať až keď si hráči začali robiť negatívne vyvolania rovnakým spôsobom ako pozitvne ale s tým, že im to škodilo
Moaaaar!!!! - [móur] - The provided level of material relevant to my interests is insufficient to meet my personal required needs.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Quentin »

dik za odpovedi. Az to zas budem hrat, udelam to tak taky.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

Snad to nebude moc off topic, ale nechtěl jsem zbytečně dělat další téma..

Stalo se někomu, že by se vám někdy při hraní FATE (SotE, atd.) hodilo mít kromě aspektů a skillů u postavy ještě klasické atributy jako síla, obratnost, atd. k řešení nějakých situací?

Složil jsem tady v Brně partičku lidí, chci s nimi hrát SotE, jenže jak prostě nejsou pevná pravidla, třeba pro souboj, tak dochází ke konfliktům, kdy jednomu se zdá, že by to tak šlo, ale jinému že ne.. klasika.
Proto jsem se rozhodl do FATE prostě vzít celej systém hodů, atributů, skillů a souboje ze Shadowrunu 4e, protože tam nejsou classy a HP. Magii chci nicméně řešit otevřeně tak, jak to prezentuje Ecthelion, prostě závislou na fantasii hráče a ne na předem daných kouzlech. Typy magií budou animal, plant, geometry, atd., prostě tak, aby v nich byla kouzla možná provést jako obranně, útočně, tak i věštecky, apod. s tím, že bude nějaká obecnější tabulka, na výpočet obtížnosti kouzla. Jinak za body osudu nechci hráčům dávat možnost převzít příběh, protože by mi to děsně pomotali, jak je znám. :D

Jelikož s FATE ani se Shadowrunem 4e nemám zkušenosti, budu moc rád, za vaše názory a rady.
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Tím, že do Fate přetáhneš "obvyklé" atributy vlastně boříš jeho základní filosofii, která se právě proti tomuhle snažila vymezit. Viz text jak vznikal Fate, který je někde v pravidlech (tuším že na konci).

Pokud se mezi sebou dohadujete, co je možné a co není, možná je problém spíš ve vás? Neber si to nijak zle, ale dobrá skupina hráčů se musí v první řadě být schopná dohodnout, nikoliv dohadovat, jinak vám bude dělat problémy každý systém.

A mimochodem, nemyslím, že bys sílu či obratnost k něčemu potřeboval. Místo těchto atributů se ve Fate používají dovednosti. Chceš útočit? Dobře, neházíš na Sílu, házíš na Boj mečem. Chceš uskočit? Dobře, neházíš na Obratnost, házíš např. na Atletiku. Když hráč nemá potřebnou dovednost, hází na ni na výchozí hodnotě (což je -1).

Jako Vypravěč si připrav pevný seznam dovedností, rozmysli si, které se budou k čemu používat, a máš vystaráno. Atributy nepotřebuješ.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Pieta »

eerieBaatezu píše:Jinak za body osudu nechci hráčům dávat možnost převzít příběh, protože by mi to děsně pomotali, jak je znám. :D
Nechceš hrát fate.

Vážně, pokud ti vadí nejasné rozvržení dovedností a možnost hráčů zasahovat do příběhu, fate už ti nemá moc co nabídnout.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 10153
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od eerieBaatezu »

Markus: Moc díky. Ty atributy jsem chtěl používat hlavně na věci, jako je vyrážení dveří nebo přetahování a tak, na co žádné skilly nejsou, kde se porovnává třeba síla dvou oponentů..
S tím dohodnutím se je to samozřejmě pravda, ale proto jsme dřív hráli třeba DnD 3,5, kde je combat navíc na papíře a jsou jasná pravidla, kam postava vidí, kam doběhne a všechno, ale stejně mám nejradši když se i souboj vypráví a nemusí se pochodovat po papíře, jenže to zase vadí těm členům, kteří mají rádi taktiku a vyžívají se v útocích z příležitosti a podobných nesmyslech. :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotazy k pravidlům

Příspěvek od Markus »

Už jste to zkoušeli hrát? Já bych doporučil zahrát Fate napoprvé přesně tak, jak je napsán, se vším všudy včetně možnosti zasahovat do příběhu. Vážně, dokud nevyzkoušíš, nemůžeš posoudit, jestli vám to vyhovuje, nebo ne. :wink:
Zamčeno

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti