[Fate 2.0] Dotazy k pravidlům

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Zamčeno
Uživatelský avatar
Goblin
Příspěvky: 341
Registrován: 12. 11. 2007, 17:00
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Goblin »

Tak to dneska nevyšlo. Škoda. To nemalé množství fate pointů za negativní vyvolání alkoholismu by se hodilo. Obzvlášť před zápočťákem. :D

Jerson: Podle všeho to vypadá, že nakonec bude opravdu nejlepší brát v potaz tu nejnižší dovednost a úspěch bude v případě vhodné kombinace skillů výraznější. Já totiž kombinace skillů nechci, narozdíl od tebe, řešit jako "vyjímečné případy", ale rád bych k nim hráče co nejvíce motivoval. Bohužel, všechny mé dosavadní pokusy o dobrý kombinační skill systém jsou většinou tak složité, že by se daly umástrovat leda umělou inteligencí (ale IMHO ten poslední pokus jinak docela hezky funguje). Proto jsem si vybral FATE a snažím se do něj ty nejlepší nápady, pokud možno bezeztrátově převést...

boubaque: Opravdu hraju dvojku, nicméně matematika není to, co by mě děsilo. Problém je v tom, že ve všech navrhovaných řešeních vidím příšernou redukci myšlenky kooperace skillů. Co když chci prostě udělat obojí? Co nejlíp trefit zombíka stříbrnou kulkou, která je ještě vylepšená odvracecím kouzlem, tak aby se to vyřešilo jedním hodem a promítla se výše obou užitých vlastností? Dobrý kněz na nemrtvého ukáže prstem a něco zahuhlá, a ten se rozpadne. Dobrý pistolník jej rozstřílí na maďeru. Podle takového modelu se snaží být každý co nejlepší v jedné dovednosti a zanedbává proto jiné, které by ho mohly v rozletu omezovat. Já se snažím o to, aby se postavám (byť třeba ve velmi specifických situacích) VYPLATILO mít radši dvě dovednosti na nižší úrovni než jednu výrazně vyšší. Jako třeba když si můj oblíbený bijec nemrtvých odlije průrazný náboj z ocele legovaný zlatem (pro magickou průraznost) a stříbrem (kvůli očarovatelnosti střely), na což potřebuje dovednosti nábojářství a metalurgie, a potom s ní sejme licha, který se cítí zcela bezpečně, kryt deflekčním polem, tak, že mu vpálí Svatou střelu skrz jeho přílbu do lebky. Žádnou z těchto dovedností nemá exorcista na výborné úrovni, ale kdyby některá z nich chyběla, nikdy by se licha zdálky skolit nepodařilo...
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Goblin píše:Jerson: Podle všeho to vypadá, že nakonec bude opravdu nejlepší brát v potaz tu nejnižší dovednost a úspěch bude v případě vhodné kombinace skillů výraznější. Já totiž kombinace skillů nechci, narozdíl od tebe, řešit jako "vyjímečné případy", ale rád bych k nim hráče co nejvíce motivoval.
Taky jsem se z různých důvodů snažil o kombinování doveností, ale pak jsem zjistil, že tyto kombinace jsou ve hře častější než původní skilly, takže kdybych je předefinoval, dopadl bych vlastně stejně.

Myslím že motivace typu "když dopře popíšeš využití, můžeš si vybrat ten lepší" je jednoduchá a přitom dostačující. Násilím (byť herně mechanickým" se mi hráče stejně k lepším popisům nepodařilo dokopat. Ale dělej jak myslíš - hlavně nezapomeň napsat, jak ten nápad vyšel.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Jerson: vtip je v tom, ze Markus (a ja se taky hlasim k tehle koleji) neberu hru za souboj s hracem, ale za spolupraci, a tudiz "bude mit na vsechno +1, protoze nejaky duvod se vzdycky najde" nikomu zily netrha.

Naopak. Jednak to v puvodni hre funguje trochu jinak -- dovednosti kolem 2 az 4 kostek, za "spoludovednost" +1 nebo +2 mas li tu dovednost fakt velkou, a tim to hasne.

Dat nekomu kostku za vylepseni pribehu a hrani postavy, pac se o ty postave treba dozvime, ze je ochotna tahat pistoli na nekoho kvuli nejaky holce kterou ani nezna ... za to stoji, ne? At uz je to realisticke nebo uveritelne, at uz ti caka bahno na sklo nebo ne.

Poznamka: takove veci nejlip vyniknou kdyz si budes hazet jen u (dulezitych) konfliktu, ne u kazde veci. Honicka autem a jizda na nakup neni uplne totez, ze.

Mimochodem, Joe. Ty bonusove kostky z TSoY by fungovat mohly. Vypada to tak, ze ma clovek jednu az tri (hodne vzacne), a hodi vic kostkama. A potom odeberu ty neprilis povedene (minusy, pak nuly, ...) abych byl na normalnim poctu kostek.

To dela z bonusovych kostek uzitecnou vec, protoze to hodne pomaha, ale na druhou stranu to neni tak ultimatni jako proste +1, zvlast muze-li si hrac takove +1 poridit i jina, a zajistit si tim uspech s naprostou jistotou (a proc potom hazet, zejo).
But nobody came.
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Goblin: jen takovej záblesk, co takhle šíroce definované skilly. Prostě s velkým záběrem, to by ti řešilo tu specializaci postav.


Sosacek: v TSoY je +1 kostka velkej bonus, +2 je nářez. Stejně tak postihové kostky. Bonusy můžeš mít za zdroj, secret, jakýkoliv počet darovaných. Ale co dál.

Hlavně ale, po zkrácení ti zůstanou buď tři nejlepší hody, měl-li si ve výsledku bonus, nebo tři nejhorší, když ti zůstala postihová kostka. Což je myslím pro význam bonusové kostky důležité. Navíc je tu, pro nedostatek vhodného výraziva, omezená stupnice úspěchů. Nemůže se stát, že budu tak našlápnutý aby na mě nikdo nestačil. V každém hodu mám šanci že neuspěju (opposed abillity check) - a musím do BDTP.

btw, normální FUDGE používá kostky 4, zatímco TSoY 3. Fudge nezná dice pool. TSoY v podstatě jen bere ty kostky.
Petr "Lotrando" Kulda
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Ja vim.

Ale ve FATE, kde si muzes i pomoct aspektem neni jedna takova kostka tak moc drsna, ne? By chtelo odplaytestovat.

Ale zas mam dojem, ze FATE ma obvykle tak malo dovednosti, ze to nestoji za to. Myslim, tim ze si je hraci casto vymysleji sami se malokdy dost podobaji, a malokdy je pujde FoRKovat. Tezko nekdo bude mit zaroven "boj mecem" a "rvacka" a bude se dozadovat v boji mecem bonusu za rvacku, kdyz po nekom kopne zidli. Nebo jsem to aspon zatim v zadne FATE hre nevidel, tam na tom ty postavy byvaji s poctem dovednosti dost mizerne.

Mi obecne tohle prijde lepsi do hry kde ma postava 20-40 ruznych ruzne sirokych a ruzne uzitecnych dovenodsti ("boj mecem", "zapalena cirkevni debata", "znalost paserackych procedur", "zebrani", "smlouvani", "ucetnictvi", ...) nez kde si hrac musi vybrat hodne omezenou skupinu, a jeste je vymysli.
But nobody came.
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sosáčku, mě také netrhá žíly, když buodu mít všichni +1 kvůli tomu, že by byli lepší a snáze zvládali situace, ale proto, že pak můžu o jedničku snížit všechny překážky a ušetřím počítání.

Líbí se mi způsob přidat kostku před testem a po testu ubrat, ať tu nejlepší nebo nejhorší. Sám bych to možná dělal tak, že když chceš použít dvě dovednosti, tak napřed hodíš za tu lepší, a potom můžeš vzít tolik kostek, kolik je ta horší a hodit znovu. Kostky si můžeš vybrat, pochopitelně - ale nevím, jestli bych povolil házet i méně kostkama.

Prostě když máš dovednost na čtyřce, hodíš čtyřma (padnou třeba dva plusy, nula a mínus), a druhou dovednost máš na trojce, tak vezmeš mínus, nulu a plus a hodíš ještě jednou - a co padne, to bereš ...

... ne, teď vidím, že to nevychází, protože pokud mám dvě dovednsoti stejně dobré, jsem na tom statisticky hůře než kdybych měl druhou na polovičním hodnocení, takže bych umožnil vybrat si kostky, kterými hodíš znovu. Nevím jak moc silné by to bylo, kdyžtak by se druhá dovednost počítala polovinou ... nicméně postavy by nebyly rovnou o 1 lepší.
Sosacek
Příspěvky: 25723
Registrován: 14. 7. 2004, 19:30

Příspěvek od Sosacek »

Divas se na to moc powergamersky, statisticky a janevimco, a malo pribehove.

Jak jsem rikal vyse, nejde o to ze postavy jsou lepsi jen tak, musi neco udelat, neco co ti o nich neco rekne, a nakopne pribeh nejakym smerem, atd. RPG nejsou jen pravidla, Jersone.
But nobody came.
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Sosacek yes.

Goblin: zkus se nato dívat ještě jinak. základní šance na úspěch té primární dovednosti se nemění, ale pokud uspějěš, je účonek lepší, větší, delší.

Máš-li závodního koně a ty sám neumíš jezdit, můžeš vyhrát pokud nespadněš. Tedy, jestli jsi se udržel nebo ne je základní, a když zde uspěješ započítáš si bonus za super koně. Vztáhnout to jde na vybavení, okolnosti, ale i synergii skillů.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Quasit
Vysloužilý démon
Příspěvky: 1452
Registrován: 28. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Praha, Vršovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quasit »

FATE normálně neřeší statistiky vybavení, ale pokud dává v situaci výhodu, může se to promítnout jako bonus. Takže střílím po zombíkovi (Pistolník dobrý +2) stříbrnou kulkou (+1).
Možná je i kombinace -- bonusy nasčítat do hodnocení dovednosti Pistolník a pokud zasáhne, počet políček zranění se odvodí od hodu na Exorcismus. Dále nezapomínat, že aspekty mohou přidávat + do hodu, takže když na toho megazombíka vyplivnu dost aspektů (Exorcista, Ostrostřelec apod), šance na +7 je docela vysoká (to je ta střela skrz štít do lebky).
Uživatelský avatar
Antharon
Příspěvky: 6870
Registrován: 24. 10. 2007, 16:33
Bydliště: Šenkvice

Příspěvek od Antharon »

ono, ked už sme pri tom, prečo nepoužívať klasické sčítanie dovedností, ale v tom prípade by ho mali používať aj nepriatelia, čiže lich bysi samozrejme počítal bonusy za obranu, za eneretický štít, za to, že nemŕtvym zranenie nevadí a podobne... jednoducho, tak, či tak by sa to vyrovnalo, a minimálne by to skončilo dračákovým systémom. Ja by som sa skôr zastal toho, že človek použije hlavný skill, potom sa vezme nejaká hranica (napríklad normálna zložitosť skúšky), hodí si na vedľajší, a kolkonásobne to prehodil, taký bude mať bonus k hlavnému. A nakoniec s najväčšou pravdepodobnosťou aj tak výde to +1 až +2
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Veď práve, Antharon. Preto si myslím, že kvôli zjednodušeniu sa to väčšinou používa ako +1 k hlavnému skillu (prípadne s obmedzením použitia len jedného dodatočného skillu), aby sa veci zbytočne nekomplikovali, aby hra frčala a aby si jednoducho pozrel a videl...

Mám vhodný podporný skill?
+1
Nemám?
tak použijem len základný skill...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 22578
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jerson »

Sosacek píše:Divas se na to moc powergamersky, statisticky a janevimco, a malo pribehove.
Dívám se na to příběhově, jen z opačné strany - vyzkoušel jsem si jak fungují takové bonusy. Výsledek je takový, že u hráčů, kteří chtějí ukázat o postavách něco víc ukážou díky tomu něco víc. Powerplayeři mají bonus zadara a neukážou o postavě nic.

Jak zní otázka - dát hráčům možnost ukázat i jiné aspekty postavy, nebo vyřešit kombinaci dovendostí v pravidlech, aby nebyla moc výhodná a přitom použitelná? Přišlo mi, že úvudní otázka byl právě ten druhý typ.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20838
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Jerson píše:Dívám se na to příběhově, jen z opačné strany - vyzkoušel jsem si jak fungují takové bonusy. Výsledek je takový, že u hráčů, kteří chtějí ukázat o postavách něco víc ukážou díky tomu něco víc. Powerplayeři mají bonus zadara a neukážou o postavě nic.
Jak neukážou o postavě nic? Aby sis mohl započítat pomocnou dovednost, musíš to vysvětlit a popsat. A já většinou funguju tak, že jsem na tohle dost přísný.

"OK, používám Střílení a beru si bonus za Exorcismus. Proč? Protože střílím proti nemrtvému."

Tohle bych hráči neuznal. Chci slyšet:

"OK, používám střílení. Navíc sáhnu do kapsy a vytáhnu speciální stříbrnou kulku, kterou si schovávám proti nemrtvým. Bonus +1 za exorcismus"

---

EDIT: Tohle se nám stávalo u Burning Empires. Vždycky, když se jeho postava dostala do boje, Bajo si snažil pomáhat "Znalostí terénu". "Tak to popiš," povídám mu. A on na to: "No, prostě jsem voják a vím, které místo je výhodné a které ne." A já jsem vždycky nesouhlasně mručel. Náš GM Conlai mu to uznal, byl moc měkkej, ale až povedu hru já, tak má Bajo smůlu :>;o)
Naposledy upravil(a) Markus dne 12. 12. 2007, 12:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Quasit píše:FATE normálně neřeší statistiky vybavení (...).
Rieši, ako aspekty. Dobré vybavenie môže mať vlastné aspekty. Dobrá pištoľ znamená, že si môžeš prehodiť alebo zmeniť jednu kocku na plus (v súlade s pravidlami pre využívanie aspektov). Z čoho tiež vyplýva, že bez ohľadu na kvalitu vybavenia nedosiahneš lepší výsledok, než by si inak dosiahol vlastnými schopnosťami, akurát ti dobré vybavenie vrchol tvojich schopností umožňuje dosiahnuť ľahšie.

Okrem toho, v zásade v súlade s tým, čo píšeš, môžeš dostať situačný bonus. Ten by ale nemal vychádzať z toho, že máš dobrú zbraň (to je zohľadnené tými aspektmi), ale napríklad že protivník je obzvlášť zraniteľný voči tvojej munícii a pod.


Pôvodnú Goblinovu otázku by som ja riešil ako linked test - hodím najprv na jednu (pomocnú) schopnosť a ak uspejem, dostanem +1 na druhú (hlavnú). Ak nie, sú tri možnosti: buď sa mi akcia nemôže podariť vôbec a druhý (hlavný) hod vôbec nehádžem; neúspech ten druhý hod neovplyvní, hádžem ako normálne; neúspech ju ovplyvní a preto na druhý hod dostanem -1. Podmienky by aj s obťažnosťami mali byť jasné vopred, na type situácie sa ideálne dohodne hráč s GMom, obťažnosti GM môže stanovovať sám.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Bifi,

potom je už len otázka, či dva hody namiesto jedného hru zdržujú alebo nie. Ak to hráčom nevadí a chcú to mať "realistickejšie" (v intenciách FATE), tak môžu hádzať dvakrát a k druhému hodu pridať bonus, ak sa im podarí prvý hod.

Ak chcú ísť rýchlejšie, tak môžu buď priamo pridať +1 za sekundárnu schopnosť alebo to riešiť ako FATE 3 - bonus, ak je sekundárna vyššia ako primárna, alebo postih, ak je nižšia.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Zamčeno

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů