Stránka 2 z 4
Napsal: 4. 10. 2006, 09:57
od Joe
Quasit píše:Až to uvolněj, tak budem mít zas co překládat
Ale nejsem si jistý, že se mi líbí ty změny v aspektech. Je to jednodušší na spravování (nemusím odškrtávat políčka), ale ty stupně hezky ilustrovaly sílu aspektu -- Chamtivec [][][] je něco jinýho než Chamtivec []. Aspekt bez stupňů už nejde hodit...
Myslím, že som na tom fóre čítal, že namiesto políčok aspektu si ho môžeš dať povedzme nie Chamtivec ale Chamtivec nadovšetko... To ilustruje "veľkosť" alebo "dôležitosť" aspektu...
Napsal: 4. 10. 2006, 10:23
od Joe
A ešte dodatok, veď si podľa mña môžeš dať okrem pôvodného Chamtivec aj ďalšie úrovne aspektu, samozrejme samostatné:
Chamtivec
Chamtivec ako šľak
Chamtivec nadovšetko
"Dajte to sem!!!!!!"
Čo môže vyústiť do rozličných situácií, aj napríklad do vynúteného vyvolania niektorého zo stupňov aspektu Pánom Hry :>;o) , pričom si môže vybrať podľa situácie, ktorý stupeň zvolí.....
Napsal: 4. 10. 2006, 11:24
od Quasit
No to mi přijde dost krkolomný )
Napsal: 4. 10. 2006, 11:26
od Joe
Quasit píše:No to mi přijde dost krkolomný )
Is just my interpretation.....
Metasystém je metasystém
Napsal: 28. 5. 2007, 16:48
od Markus
It's on
Nová website!
Pravidla třetí edice!
Autoři aktualizovali stránky (konečně) a jdou tam k nalezení i downloady třetí edice pravidel. Jde o kompilace a výtažky pravidel ze Spirit of the Century, což je hra, která běží na "enginu" Fate 3e- Chápu to tak, že tento "engine" (univerzální, generický) je zdarma ke stažení jako SRD, kdežto jednotlivé hry (aplikace, modifikace) na něm postavení už se prodávají.
Bohužel nemám čas to zkoumat, takže jenom házím odkaz, aniž bych věděl, o co jde. Přečtěte a poreferujte!
Napsal: 28. 5. 2007, 17:04
od Joe
Čo viem ja, tak oficiálne FATE3 sa možno ešte bude od SotC SRD líšiť. Takže si počkajme. Do tej doby je to ale dobré 98% preview
Napsal: 28. 5. 2007, 19:10
od Corvus
ono to tam uz je dlhsiu dobu.. uz som to cital a vyzera to pre mna osobne o dost lepsie nez 2.0, ale zatial to nie je 'prave' univerzalne FATE 3. je to stale zamerane na ten pulp zaner..
Napsal: 27. 11. 2007, 14:15
od Joe
Oficialne FATE 3.0 bude podľa autorov takou stavebnicou, podľa ktorej si budeš môcť vytvoriť svoju hru. Určite nie FUDGE, ktorý je sám o sebe skôr metasystémom, ale skôr aplikácia s viacerými možnosťami prispôsobenia konkrétnej hre.
Predpokladám, že napríklad Schopnosti budú všeobecnejšie (nie pulpovo zamerané, ako sú v SotC), takisto na Aspekty budú všeobecné príklady, ďalej určite tam bude viac možností využitia kociek, možnosti využitia Bodov osudu, rozličné možnosti tagovania a vyvolávania aspektov a podobne.
Som zvedavý...
Napsal: 28. 11. 2007, 11:18
od Sosacek
Ja teda nevim. Me to pripada az prilis prepravidlovany. Jakoze z rules-light systemu udelali dost rules-heavy, a hrozne moc to mechanicky resi. Jakoze vsechno ma spekty, veci ktere se ti muzou stat jsou ohodnoceny body a musis to vypocitat, atd.
Ale nehral jsem, takze si nejsem jisty.
Napsal: 28. 11. 2007, 11:39
od Joe
Hm, myslím že to nebude o nič zložitejšie ako FATE 2, skôr tam bude viac možností.
Stále to bude o tom, že pri hode na Skill proti obťažnosti (alebo inému Skillu) môžeš použiť aj Aspekt, ak máš vhodný, naviac Aspekt scény, ak je vhodný a existuje, alebo aj Aspekty, vytvorené inými a pridané scéne/predmetu/tebe/hocičomu.
Čiže v podstate spočítaš vhodné bonusy a postihy s hodom a máš to.
Napsal: 28. 11. 2007, 11:48
od Bifi
Joe, nie tak úplne. Zložitosť naozaj rastie. Je tam riešenie vzťahov medzi aspektmi (napr. tagovanie aspektov), sú tam dočasné aspekty ako následky používania stuntov alebo zranenia (napr. staggered), ďalej je v hre neúmerne viac aspektov ako predtým (10 každá postava plus všetko ostatné). Okrem toho zúžili možnosti použitia bodov osudu len na aspekty. A používanie bodov osudu na poháňanie stuntov mi už príde ako úplná volovina.
Mám pocit, že z pôvodne príbehovej hry robia taktickú metahru, ktorá dobrý príbeh produkuje iba ako vedľajší efekt. Avšak reakcie hráčov na SotC sú zatiaľ neuveriteľne pozitívne, takže možno len počujete hlasy z mojej riti.
Napsal: 28. 11. 2007, 11:55
od Joe
Fuuuuuj Bifi teda takto na verejnosti...
Možno to vyzerá všetko zložito na papieri, ale v skutočnosti, keď používaš len jeden-dva aspekty v jednej scéne (najvhodnejšie) a často možno žiaden, tak to nebude až toľko bookkeepingu...
Napsal: 28. 11. 2007, 12:00
od Bifi
Bavíme sa o tom, či je to zložitejšie ako FATE 2.0. Odpoveď je "áno, je". Viem, si ale predstaviť hry, v ktorých je tretia edícia vhodnejšia ako druhá, dokonca som ju už aj na niečo odporúčal.
Napsal: 28. 11. 2007, 12:03
od Joe
Ha, navnadil si ma na jednu otázku, ktorú idem postnúť na FATErpg fórum :>;o)
Napsal: 5. 12. 2007, 09:14
od Quentin
nevim do jakeho tematu to psat, tak to zkusim tady
etchelion v benatskem snehu píše:A napadla mě ještě jedna otázka k systému - vzhledem ke zrušení políček u aspektů, neměli bychom si my, kdož mají u některých aspektů více nežli jeden stupeň, vybrat náhradní aspekty?
markus, boubaque, etchelion, fritz: co to tam s tema pravidlama pachate?
zkousite to stylem 3 edice, tzn aspekt ma jedno pole - tedy nema danou hodnotu a vyvolava se za fate point?
diky