[2e] Negativní vyvolávání aspektů

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
Bifi
Motivátor; Moderátor
Příspěvky: 7470
Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
Bydliště: hanzové mesto Brémy

Příspěvek od Bifi »

Da sa aj fate pointy licitovat (pri aspektoch silnejsich ako jeden rank), teda GM ti ponukne jeden - bud vezmes alebo odmietnes a chces mu ty dat jeden, naco on moze situaciu vyostrit ze ti ponukne dva... Toto sa mi velmi paci a vyuzivame to v hre, hrac vlastne nevie ako daleko az GM zajde. Vseobecne vsak zavaznost situacie urcuje GM, teda vo FATE nie je hra ovladana hracmi az do takej miery ako napr. MLwM.

(Na druhu stranu ak sa body osudu pouzivaju na narativnu kontrolu tak to vyzaduje od GMa vela improvizacie a mozno nakoniec odlisny pristup k vystavbe dobrodruzstva nez relativne pevne naskriptovany pribeh.)

M
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." :arrow? Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre


Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Alnag
Příspěvky: 3686
Registrován: 22. 10. 2001, 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alnag »

Ano. A zkusit na mně Vypravěč licitování FATE pointy, tak ho uškrtím. $D
In nomine Ordinis! & La vérité vaincra!

Tohle byl kdysi taky můj domov. R.I.P.
Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 20841
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Markus »

Zmiňovaný problém je problémem systému, to ano. Naštěstí se dá velmi snadno zrušit - prostě se do pravidel napíše ta jedna, dvě věty navíc. ("Hráč může sám vyvolat/zažádat"). Navrhuji udělat si neoficiální errata a připsat to do překladů.

Jinak FATE pointy záleží hodně na tom, jak se s nimi vžiješ. Chce to cit a praxi. Zezačátku bude těžké pořád myslet na negativní aspekty a hlídat si, jestli je hráči nevyvolávají sami. Po čase si zvykneš a ani ti to nepřijde - budeš to hlídat intuitivně.

Mimochodem, ono to ani nemusí končit u vypravěče, hlídat můžou i spoluhráči. Ve Valticích (Planescape chata) jsme velmi záhy dospěli do té fáze, že jeden hráč něco zahrál, jiný řekl: "To by zasloužilo FATE point", a ostatní souhlasně pokývali hlavou. Jako Vypravěč jsem nemusel nic než vzít ten žeton a podat ho hráči :roll:

Takže je to opravdu o tom, jak se s tím systémem sžiješ. Je to totiž něco nového a pro mnoho lidí nezvyklého. A jako každá nezvyklost, i této trvá, než se stane zvykem.
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4705
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Fate Pointy je možné prideľovať aj tak (dobrý nápad na FATE Yahoo Group), že medzi hráčov dáte misku s tokenmi a poviete im, aby pridelili FATE point (jeden, dva) tomu hráčovi, ktorí podľa nich prispel k zaujímavosti dobrodružstva alebo k celkove atmosfére príbehu (prípadne urobil niečo inak zaujímavé).


J.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

joe: to zni moc pekne. Mozna vyzkousim


My jsme v poslednich dvou hrach skoro uplne rezignovaly na negativni vyvolavani aspektu; ja to stejne nestiham sledovat a nepamatuju si kdo ma co.

Varianta je udelat to tak, ze aspekty nemaji hodnoceni (tedy maji 1) a vyvolavaji se za fate point (temer vzdy ku prospechu postavy).

Fate point se ale stale da pouzit i na zavedeni nejake herni realie, npc, sceny, whatever. Pokud vypraveci prijde, ze dana vec je zajimava a/nebo dala namety k dalsim scenam (tzn nebyl to jen zapomenuty zasobnik v kapse, kdyz se zrovna hodi), tak mu ten fate point vrati a jeste jeden prihodi jako bonus
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15020
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pieta »

Quentin píše:My jsme v poslednich dvou hrach skoro uplne rezignovali na negativni vyvolavani aspektu; ja to stejne nestiham sledovat a nepamatuju si kdo ma co.
A mají hráči dost FP?
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

2 Quentin: A neztraci tim ta hra a na jednom ze svych dulezitych rysu? Tahle mechanika mo podle me docela vliv na odvijeni pribehu behem hry a podle me tam i kvuli tomu je.
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

na zacatku kazde session se bez vsem hracum srovna pocet fate pointu na 2 (i kdyz meli na konci minule min nebo vic)

a pri hre je ziskavaji skrze tohle
Fate point se ale stale da pouzit i na zavedeni nejake herni realie, npc, sceny, whatever. Pokud vypraveci prijde, ze dana vec je zajimava a/nebo dala namety k dalsim scenam (tzn nebyl to jen zapomenuty zasobnik v kapse, kdyz se zrovna hodil), tak mu ten fate point vrati a jeste jeden prihodi jako bonus
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

Bajo: ano, ztraci. ALE jak uz nekolikrat napsal alnag, stejne pokud hraci hrajou poradne, tak prece negativni aspekty pouzivaji samovolne a je takove trapne rikat - hele, ted sem byl zbabelec, dej mi fate point - to nikdo vetsinou nerekne.

takze hrani postavy beru jako samozrejmost a odmenuju pomahani s vypravenim


Mozna bych nemel rikat, ze hrajeme fate, kdyz sme to tak prekroutili :-?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

Quentin píše:Bajo: ano, ztraci. ALE jak uz nekolikrat napsal alnag, stejne pokud hraci hrajou poradne, tak prece negativni aspekty pouzivaji samovolne a je takove trapne rikat - hele, ted sem byl zbabelec, dej mi fate point - to nikdo vetsinou nerekne.
Na to bych Alnagovi rekl. Ze je to pekny herecky postoj, nicmene jako autor se na to zase muzu divat tak ze: ted udelam jako autor neco, co vyhovuje vypraveci (jiny autor) a tedy pribeh smeruji jeho smerem a za odmenu to same budu moci udelat pozdeji zase ja za ten FP :wink:

Ale jinak je to samozrejme na dohode hracu. Ale dokud se to parkrat nevyzkousi, nemuze clovek nikdy vedet. Nicmen stale plati zacatek tohoto odstavce :)
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

bajo píše:ted udelam jako autor neco, co vyhovuje vypraveci (jiny autor) a tedy pribeh smeruji jeho smerem a za odmenu to same budu moci udelat pozdeji zase ja za ten FP :wink:
tohle ale neni tak spatne, nebo jo?

osobne se nebojim ty fate pointy rozdavat casto, hlavne kdyz hraci zenou hru kupredu.

zatim jsem takhle hral jen dve kratke hry (3hodinovky); ale v prubehu pristiho tydne ocekavam minimalne dve session, pak budu mit jasneji
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

2 Quentin: Pokud vam to funguje a hraci hraji porad hraji negativni vlastnosti svych postav, tak asi neni co resit.
I kdyz vim, ze jsem nekomu vysvetloval, proc je mezi tim rozdil, jestli kdyz je hraci hraji jen tak, nebo tak jak je napsano ve Fate, ale uz si to moc nepamatuju a musel bych se nad tim zamyslet. Nicmene pokud hraci nijak zavazne neresi autorsky postoj, distribuci pribehoveho vlivu (a pravomoci), tak to zase tak zasadni neni. Zvlast pokud vas to tak bavi.

Edit: Nicmene pokud mas problem s jejich zapamatovanim, doporucuji cedulky (tom je mohou vyvolavat i ostatni hraci, protoze na ne vidi a nebo si pro kazdeho hrace pripravit vzdy jeden bang na dany aspekt na hru predem :wink: )
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

bajo: cedulky jsou vyborny napad!

pred pristi hrou si s hracema sednu, probereme vsechny pro a proti a rozhodneme se. Jak to dopadne urcite napisu

Nicmene pokud hraci nijak zavazne neresi autorsky postoj, distribuci pribehoveho vlivu (a pravomoci),

myslis, ze muj zpusob hrace omezuje?
Naposledy upravil(a) Quentin dne 11. 4. 2008, 12:44, celkem upraveno 2 x.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Bajo
Malý princ; Moderátor
Příspěvky: 7757
Registrován: 23. 10. 2005, 01:38
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bajo »

2 Quentin: V prve rade, slovo omezuje bych pouzil v pripade, ze hraci neco chteji, ale nemaji moznosti toho dosahnout. Coz podle me neni tvuj pripad (protoze myslim ze tvy hraci asi o nejakem autorstvi zase tak moc nepremysleji a jejich preference lezi trochu jinde), nicmene at tak nebo tak, musel bych tvou hru videt, protoze ocividne minimalne nabizis moznosti jinde (takze bych si to musel vyzkouset, abych videl jestli je to adekvatni nahrada).
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9334
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

bajo: puvodni zamer byl odmenovat pouzivani fate pointu na vymysleni novych veci, aby se hraci zbavili dojmu, ze ztraceji body, ktere mohli vyuzit treba v boji. A lenost nakazala "ha, zdroj fate pointu, uz nemusis sledovat negativni aspekty", ale uz sem nedomyslel, ze prave to snazeni se je vyuzivat pomaha tvorit pribeh. (a zaroven si hrac jejich vyberem urcil, co se bude ve hre dit)
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů