[2e] Vaše první dojmy z Fate

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Definované postavy a místa jsou IMHO opravdu nejdůležitější. V poslední době, i když FATE přímo nehraju, stále častěji zjištuji, že právě způsob popisu vlastní FATE, je ideální pro přípravu.

Prostě se nastřílí postavy s jejich vlastnostmi, zájmy, cíly a schopnostmi. K tomu pár míst, kde by se něco zajímavého mohlo odehrávat. Jen taková náladovka, nic pevně daného.

V sobotu se pokusím tímto způsobem hrát. Systém sice bude GURPS Lite, ale kromě pevně definovaných atributů a pár technických parametrů vybavení na něm nejsmě příliš závislí, takže to zkusím pojmout jako přechod k FATE. Nebo TSoY, který je podobný jen o těch samých věcech mluví z trošku jiného pohledu. A pak, má BDTP :), což považuju za nejvtší devizu ale zárověň i úskalí.

Ještě jsem se chtěl zeptat. Kromě tradičního přiřazení aspektů postavám a místům, zkoušeli jste dát aspekt i věci, zbrani apod? Přijde mi to jako zajímavý moment, který může ozvláštnit získaný předmět a tím se obloukem vrátit k tomu co měli hráči rádi v jiných systémech. Zde konkrétně taková lite verze syslení vybavení .... . No já vim že je to fuj, ale na některé hráče co teskní po DrD, nebo d20 by to mohlo zabrat 8)
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 9352
Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Quentin »

zatim ne, ale urcite na to dojde
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

IMO priradenie aspektov alebo dokonca schopností vybaveniu môže pomôcť aj odlíšiť napríklad jeden meč od druhého - aka Bastard Sword oproti Rapíru (prvý má Sila +2, druhý Rýchlosť +2).

A máš vymaľované 8)
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Uživatelský avatar
lotrando
Příspěvky: 586
Registrován: 28. 6. 2007, 09:28
Bydliště: Karlovy Vary
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lotrando »

Já jsem myslel na signature items, aby to zas nesklouzlo k plným vakům vybavení.

Rapír - "rychlý jako blesk" + 2
Bastard - "rudá čepel" +1
Naposledy upravil(a) lotrando dne 27. 11. 2007, 14:43, celkem upraveno 1 x.
Petr "Lotrando" Kulda
Uživatelský avatar
Joe
Fórový šašek; Moderátor
Příspěvky: 4714
Registrován: 15. 3. 2004, 11:52
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Joe »

Whatever, je to tvoj Osud $D
To je výhoda, že ako si to nastavíš, tak to máš. Či DnD like alebo freeform-like.
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ... :roll:
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů