Consequences

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
crowen
Administrátor
Příspěvky: 3205
Registrován: 11. 9. 2004, 11:51
Bydliště: bb [svk] / dublin [irl]
Kontaktovat uživatele:

Consequences

Příspěvek od crowen » 20. 10. 2014, 12:35

Ako riesite nasledky, ak mate viacero pocitadiel stresu, nez len Fyzicky/Mentalny?

Povedzme, ze mam pocitadla Stres (na konflikty rozneho typu od boja cez hadky a vyjednavanie), Bohatstvo (nakupovanie veci, status, ...), Cest (hlavne na zaznamenavanie podvodov a klamania atd). Ak postava urobi nejaky velky podvod, ktory jej nevyjde, dostane povezme nasledok "Klame, az sa hory zelenaju (4)".

Pri dostupnosti nasledkov (2, 4, 6) sa mi zda nelogicke to hodit do nasledkov, ak v nasledujucej scene bojuje postava s banditmi, a v dosledku "Klame, ..." jej ostanu len [2] a [6] nasledky na vstrebavanie zraneni v boji.

:think:

Uživatelský avatar
Skenderax
Příspěvky: 1030
Registrován: 3. 12. 2011, 15:28
Bydliště: Malacky
Kontaktovat uživatele:

Re: Consequences

Příspěvek od Skenderax » 20. 10. 2014, 12:48

crowen píše:Pri dostupnosti nasledkov (2, 4, 6) sa mi zda nelogicke to hodit do nasledkov, ak v nasledujucej scene bojuje postava s banditmi, a v dosledku "Klame, ..." jej ostanu len [2] a [6] nasledky na vstrebavanie zraneni v boji.

:think:
Možno to nie je logické, ale z pohľadu mechaniky FATE, ako ho chápem ja, je to jediný spôsob. Inak by si sa začal utápať v compel-och. Naviac, zmyslom následkov nie je nesmrtelnosť postavy, ale zaujímavosť, možno reálnosť, príbehu postavy.

Naviac mám pocit, že ak prehráš súboj "dobrovolne", tak získaš +1 Bod Osudu. To znamená, že stále vyhrať nemusí byť vhodná stratégia hrania.

Ale ja nie som odborník 4dF a som zvedavý, ako sa vyjadria tý, čo majú viac odohrané.
hrajem Kai Lorda - Bold Oak | Stránka Nepísaných Kroník | Pilot Aliance Rya Bastilia | hrajem Lotherd McDeep

Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Blessed is the mind too small for doubt.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2794
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Consequences

Příspěvek od Sparkle » 20. 10. 2014, 13:17

Ty společné consequence jsou holt velká abstrakce no. IMHO daň za to, že systém je rules-light. Daly by se rozdělit, podobně jako stres, myslím že by to mělo být lehké houserule.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sosacek
Příspěvky: 19668
Registrován: 14. 7. 2004, 18:30

Re: Consequences

Příspěvek od Sosacek » 20. 10. 2014, 13:25

Nebo je to feature a když někoho sociálně zničíš a mentálně vyčerpáš, bude ho snazší porazit v boji 8)
I can't see an end. I have no control and I don't think there's any escape. I don't even have a home anymore.

I need a new keyboard.

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6469
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Consequences

Příspěvek od Quentin » 20. 10. 2014, 13:25

Ty společné consequence jsou holt velká abstrakce no. IMHO daň za to, že systém je rules-light. Daly by se rozdělit, podobně jako stres, myslím že by to mělo být lehké houserule.
Třeba to neni bug, ale feature. Možná to dává smysl s ohledem na gradaci nebo spotlight.

edit: Sos mě předběhl o dvě vteřiny :D
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

bbq nepřihl.

Re: Consequences

Příspěvek od bbq nepřihl. » 20. 10. 2014, 18:56

Pokud máš víc počítadel, tak můžeš třeba přidat další mírný následek, ale jak přidané následky, tak větší počet počítadel postavu posilují. Druhá věc je, že i podle klasických pravidel máš následky společné pro fyzické i mentální konflikty, takže např. strach z pavouků tě oslabuje, i když se biješ "jen" se skřety.

Co se týče konkrétně zmíněného Bohatství (pokud to nebylo jen úplně náhodně vycucané z prstu), jsi si jistý, že by to utáhlo tolik konfliktů, aby mělo smysl řešit to zvláštním počítadlem? Spíš bych to vydělil jako samostatnou sadu následků, která neovlivňuje ty společné, a na počítadlo se třeba úplně vykašlal. (Ostatně mírné následky je možné zrušit hned po scéně, takže pro "pár drobných" si můžu "skočit do bankomatu").

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Consequences

Příspěvek od Sirien » 24. 11. 2014, 23:56

:roll: :roll: :roll:

Společné následky jsou default dial nastavený pro potřeby dramatické gradace a platí pro dualitu physical / mental stress.

Už základní skilly Physique a Will dokáží přidat následek specifický jen pro určitý stress track (Minor consequence, na úrovni 5+)

V Extras je jasně uvedený příklad toho, že není problém, aby se stress trackům přidaly jim specificky náležící následky - pro Wealth stress (přesně crowenem jmenovaný příklad) je specificky uvedeno, že pro potřeby wealth attacks získáváš wealth-specific sadu dalších tří následků která nijak neinteraguje se základní physical/mental trojicí.

Jinými slovy - dát si nové sady následků k novým stress trackům je standardní "dial" už podle Core, System Toolkit to pak kdyžtak rozvádí víc do detailu.


------------------------------
Skandrax: Fate není indie s end-game, nemá nic takového jako "vhodnou strategii hraní". Smysluplnost concede se váže k situaci a odměna v bodech osudu má sloužit jako nástroj pro kontrolu dramatického náboje ve hře (aby ses potom co padneš na hubu mohl zase epicky zvednout - popř. aby se záporáci co utečou mohli vrátit záporáčtější než kdy dřív)

BBQ: Přidané stress tracky nikoho nijak neposilují. Přidané následky postavu posílí pouze, pokud je přidáš ke stávajícím trackům - nové následky pro nové tracky (nová témata ve hře) Tě neposílí nijak.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host