ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 28. 9. 2014, 09:57

No byla to dobře míněná rada jak na díle něco zlepšit, je to na něm jak se k tomu postaví. Chtěl zpětnou vazbu, tak mu tady nebudu sluníčkově přitakávat když vidím že tam je nějaký problém, který považuju za závažný.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 28. 9. 2014, 10:10

Nakonec mohu na web hodit stejný soubor ve wordu a pokud by to někdo chtěl publikovat dál, může obrázky vymazat.
Myslím si, že v době torrentů a ulozto.cz, nebo rapidshare bych pár obrázků tak nedramatizoval.

Obrázek

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 28. 9. 2014, 10:25

lowin2 píše:Nakonec mohu na web hodit stejný soubor ve wordu a pokud by to někdo chtěl publikovat dál, může obrázky vymazat.
To by bylo ideální řešení. :clap:
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 28. 9. 2014, 10:36

Takže ke stažení pro editaci zde (rubrika A \ ROAD TRAIN_fate_03.docx 5.23MB) :


http://road.wgz.cz/rubriky/rubrika-a

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Pepa » 29. 9. 2014, 19:03

Přečetl jsem celý Road Train a moje poznámky jsou následující:

Grafika a layout: Co se týče obrázků, o těch tu řeč již proběhla. Mě osobně se velmi líbí a pokud to půjde, rozhodně bych je ponechal. V textu jsou nějaké překlepy, pár gramatických chyb, jeden odstavec by měl být kurzívou. Sloupce bych asi zarovnal do bloku. (Ale nevím. Záleží, jak by to vypadalo.)

Mechanické převedení: Celkově myslím, že se to povedlo. Některé věci/činnosti bych zařadil spíš pod Překonání než pod Vytvoření výhody, některé věci bych přejmenoval (Šílený pohled, Pískání v uších). Některé triky by si přály trochu pravidlového ujasnění (jak dlouho trvá +1 k hodům za Jídlo a fórky?), některé by také chtělo trošku lépe nadesignovat (jestli Multimediální otrok dává +1 ke všem hodům vždy, tak to je poněkud overpowered, jaký je rozdíl mezi triky Cabover a Zvětšeným spacím boxem?).

Při hře bych měl možná potíže, jestli se používá dovednost řidiče nebo tahače (třeba vyhrabání se z písku by byl test na řidičovo Vyprošťování nebo na Sílu tahače?). Je to skutečně tak, že hráč si může sám vybrat?

Doplnil bych tam informaci o tom, kolik dovedností si řidič (a jeho tahač) mohou na začátku vzít. Protože je dovedností řidiče celkem jedenáct, viděl bych to na "skillovou pyramidu" o výšce 3. Dovedností trucků je 6, takže u nich bych to viděl na pyramidu o výšce 2.

Závěr: Je potřeba ještě doladit pár věcí, ale jinak má tento modul Fateu opravdu neotřelou myšlenku, krásné zpracování a velmi osobité kouzlo. Kdyby některá z příštích RPG Dílen byla věnovaná tvorbě doplňků pro Fate, tak přesně takhle by to mělo vypadat.

:clap: :clap: :clap:

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9801
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Ecthelion » 29. 9. 2014, 20:25

Pepa píše:Co se týče obrázků, o těch tu řeč již proběhla. Mě osobně se velmi líbí a pokud to půjde, rozhodně bych je ponechal.
Já pořád nabízím cestu sketchupových modelů. Ten software je jednoduchý na naučení. Stáhnout model z warhousu, přepnout styl, otočit kameru a vyexportovat obrázek by měl nováček zvládnout za čtvrt hodiny.

Tyhle jsem exportoval asi 5 minut. Bohuzel ale nemám čas se s tím párat. Tyhle jsou "právně" košer, jen bych do credistsu napsal, že autor modelů je bacco. K dispiztici je tam asi 5 dalších modelů. O chlup menších náklaďáků pak mraky.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Pepa » 29. 9. 2014, 20:33

Tyhle obrázky jsou sice "technicky" pěkné, ale mě se právě líbí ty "old-schoolové", co tam jsou... Osobně bych tam jeden nebo třeba dva takovéhle dal, ale víc ne.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 1. 10. 2014, 12:32

Taky přečteno. Má to zdravý základ, to je asi nejdůležitější. Takže pochvala. :clap:

Pár nápadů co vylepšit:

1) triky. Přišlo mi, že některé jsou z mechanického hlediska příliš slabé. Konkrétně se jedná o triky typu "+2 při Výzvách s použitím dovednosti Odpočinek. Stojí Bod Osudu." Jde o to, že spálení bodu osudu na bonus +2 můžeš dělat i bez triku, je to standardní využití bodu osudu, měl bys to zdůvodnit nějakým aspektem ale to by neměl být problém (Základní koncept tam nějak většinou zdůvodníš). Trik takto napsaný já nemám důvod si brát, a už vůbec nemám důvod si ho brát na úkor 1 bodu Obnovy, který mi zajišťuje 1 bod osudu použitelný kdekoliv.

Takže doporučuju tam vždycky přihodit ještě nějaký benefit typu - ten bonus trvá na celou scénu (to tam u spousty triků máš) nebo prostě +2 bez použití Bodu osudu ( i když tím by se ti to možná rozbilo, koukám že jsi obecně ty triky oproti příkladům z Fate Core zeslabil, běžný trik přidává jen +1 bez BO, to je víceméně v pořádku, jen by tam stále měl nějaký benefit, byť menší, být).

2) dovednosti. Přijde mi, že spousta těch dovedností řeší hlavně překážky environmentálního typu (uvíznutí, bouře, rozbití auta atd.) což je určitě realistické, ale... reálně, když se to bude hrát jako RPG, tak se zřejmě brzo zjistí, že zábavnější budou zápletky, kde protivníkem bude nikoli příroda, ale záporák z masa a kostí: gangsteři, závistivý spolupracovník, korporátní hajzl, vyděrač, problémový člen rodiny atd. Takže podle mého názoru - je to můj subjektivní názor - by se při definování dovedností mělo myslet na to, do jaké míry budou prospěšné v konfliktech tohoto typu. Osobně bych sloučila Řízení s Manévrováním a Nakládání s Manipulací, právě z výše uvedeného důvodu, a místo toho přidala dovednost Selský rozum a dále Komunikaci rozdělila na Kontakty a Vyjednávání, a Orientaci přejmenovala na Vnímavost a rozšířila její záběr. Nebo něco v tom smyslu. Prostě aby se zlepšil poměr dovedností využitelných při konfliktu s člověkem, oproti dovednostem využitelným při konfliktu s přírodou.

3) nakopávadla pro GMa. Chválím odstavce aspektů v kurzívě, takhle nějak si představuju že má vypadat zápis Fate prostředí, aby to inspirovalo. Osobně bych to ještě rozvedla a na konci dokumentu přidala regulérní ukázkovou zápletku, připravenou k odehrání, pro GMy co fakt nikdy podobné prostředí nehráli. Něco jako třeba:

Úvodní scéna: jedete v konvoji a první z vás vezme po cestě stopaře - vychrtlého chlápka středních let, je z něj cítit tráva. V určitou chvíli, když jste v oblasti mimo rádiový signál, stopař hrábne do opasku a pokusí se vytáhnout na řidiče bouchačku.
O co tady jde: jeden z řidičů v konvoji, nehráčská postava jménem Joe Martin, je vydírán gangstery a převáží kradené zlato. Stopař je členem konkurenčního gangu, který se rozhodl konvoj zastavit a zlato uloupit.
Další možné komplikace: stopařovi kumpáni přijíždějí, aby obrali konvoj, ale auto se jim porouchá; mezi členy gangu pozná jeden z řidičů příslušníka své rodiny; do gangu je zapojený i dispečer, se kterým se budou postavy snažit spojit.



Btw, odkud jsi? Jestli bys někdy byl ochoten vést ukázkové hraní s tímto doplňkem, zahrála bych si.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Arten_CZ
Příspěvky: 737
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Arten_CZ » 1. 10. 2014, 12:52

Moc pěkné. Ani jsem nevěděl, že něco jako road train existuje. Včera jsem využil jako základ v dobrodružství v settingu Shadowrunu a hráči jsou spokojeni. Zase něco jiného, nového.

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7752
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od York » 1. 10. 2014, 14:56

Arten_CZ píše:Ani jsem nevěděl, že něco jako road train existuje. Včera jsem využil jako základ v dobrodružství v settingu Shadowrunu a hráči jsou spokojeni. Zase něco jiného, nového.
Málo pročítáš Shadowrunové sourcebooky.

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 1. 10. 2014, 15:35

Jestli máš rád Shadowrun, tady je moje stránka, kde najdeš odkaz na opravdu velikou galerii a spoustu dalších užitečných materiálů: http://sr4.wgz.cz/rubriky/cyberpunk-urban-fantasy-rpg

ROAD TRAIN - jsem rád za váš zájem a ohlasy. Chystám se to celé zrevidovat, přepsat, upravit podle vašich rad. Až to bude hotové, najdete to zde.

Jenom menší otázka pro odborníky. Můžu do textu zakomponovat pravidla tak, aby základní příručka vůbec nebyla potřeba? Mám na začátek dokumentu uvést nějakou licenci / text ze souboru FATE_4e_core?

Pepa
Příspěvky: 2798
Registrován: 25. 5. 2013, 14:00

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Pepa » 1. 10. 2014, 18:28

Sparkle ad (1): Toho jsem si také všiml (však jsem ti to na Slezině říkal, že i ve Fate Freeportu nějaká taková kouzla jsou), ale chci se tomu věnovat v obecných dotazech k Fateu (- až se k tomu dostanu).

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 1. 10. 2014, 20:20

Pepa píše:Sparkle ad (1): Toho jsem si také všiml (však jsem ti to na Slezině říkal, že i ve Fate Freeportu nějaká taková kouzla jsou), ale chci se tomu věnovat v obecných dotazech k Fateu (- až se k tomu dostanu).
Pokud máš na mysli kouzla z Freeportu, která mají u sebe napsáno "cost", tak ty můžeš platit bodem osudu nebo zaškrtnutím jednoho čtverečku mentálního stresu. Jelikož mentální stres se vyčistí po každým boji, je to furt silný.

Jestli jsi myslel něco jinýho, tak mi prosím osvěž paměť...
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2824
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 1. 10. 2014, 20:30

lowin2 píše:Jestli máš rád Shadowrun, tady je moje stránka, kde najdeš odkaz na opravdu velikou galerii a spoustu dalších užitečných materiálů: http://sr4.wgz.cz/rubriky/cyberpunk-urban-fantasy-rpg

ROAD TRAIN - jsem rád za váš zájem a ohlasy. Chystám se to celé zrevidovat, přepsat, upravit podle vašich rad. Až to bude hotové, najdete to zde.

Jenom menší otázka pro odborníky. Můžu do textu zakomponovat pravidla tak, aby základní příručka vůbec nebyla potřeba? Mám na začátek dokumentu uvést nějakou licenci / text ze souboru FATE_4e_core?
Až budeš mít verzi, kterou už považuješ za finální, dej vědět a můžu repostnout na faterpg.cz a na facebook Fate cz. Tím spíš, že jsi vytvořil něco fakt hezkýho, doporučuju udělat pořádek v copyrightu na obrázky, abys zbytečně nesrážel hodnotu díla pro lidi, pro který je legalita důležitá. Zkus si zadat do googlu "royalty free pictures", vybrat nějakou z nabízených stránek a tam si nechat vyhledat obrázky trucků, stojej nějaký peníze ale tobě stačí verze v nejmenší kvalitě, ty bývají levňoučký.

Ohledně zakomponování pravidel do dokumentu: Sirienův překlad Fate Core je pod licencí CC - BY - NC - SA, což znamená, že pokud bys ve svém díle chtěl kopírovat jeho text, tak můžeš, akorát by pak tvůj výtvor musel mít stejnou licenci a zároveň musíš uvést že to psal on a toto ty. Je to na tobě, mně přijde že je to zbytečný, jestli chceš propagovat svůj doplněk tak by mělo být v pohodě pokud linkneš ten jeho překlad Core hned na začátku svého dokumentu. Lidi co jsou zvyklí číst PDFka by neměli mít problém s tím, že si přečtou dva soubory.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 2. 10. 2014, 19:41

Ecthelione - sketchup je super (nebudeš věřit, co se s tím dá udělat!)

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host