ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sirien » 2. 10. 2014, 20:46

Jako koncept mi přijde hodně zajímavý (a PardGalen má pravdu - zkoukni pár epizod Trucky na ledě a rozšiř to o Kanadu :D ), o tom žádná, ale vidím tam pár háčků.

Zaprvé k přímému užití pravidel - použití Současné a Nadcházející hrozby je velmi podivné (až chybné, když dovolíš). Hrozby by měly být globální problémy které zasahují herní svět a nějak celistvě jej ovlivňují - jednotlivé eventy (písečná bouře) nejsou moc dobrý příklad.

Stejně tak některé dovednosti mi přijdou zbytečně duplikované (řízení a manévrování např.) a celkově to je hrozně moc orientované jen na ty trucky - v podstatě mi to trochu přijde jako pokus překlopit Fate do tak trochu "deskovkového" provedení (nemůžu se ubránit tomu aby mi do hlavy nenaskakovalo Fate Ticket to Ride - což není nic ve zlém, osobně Ticket to Ride zbožňuju...)

Zadruhé ohledně protagonistů - dovolil bych se odvolat ke kapitole 2 (s. 18) "Co dělá dobrou hru Fate", dovolím si citovat ze svého překladu:
Ve Fate Core se píše:Bez ohledu na to, zda mluvíme o fantasy, science fiction, superhrdinech nebo o seriálu o drsňáckých policajtech, Fate nejlépe funguje k vyprávění příběhů o lidech, kteří jsou proaktivní, kompetentní a dramatičtí.

...

Proaktivita
...
Jakákoliv hra Fate, kterou budete hrát, by měla postavám dávat jasnou příležitost být proaktivní v řešení jejich problémů a měla by nabízet širokou paletu možností, jak k věcem přistoupit. Hra o knihovnících, kteří tráví veškerý volný čas studiem věcí ze zaprášených knih není Fate. Hra o knihovnících kteří užívají zapomenuté vědomosti k záchraně světa je Fate.

...

Drama
...
Jakákoliv hra Fate, kterou budete hrát, by měla poskytovat potenciál a příležitosti pro dramatické situace jak pro samotné postavy, tak pro jejich vzájemné vztahy a měla by vám dát šanci s nimi soucítit jako s lidmi. Hra o dobrodruzích bezmyšlenkovitě mlátících zvyšující se počet neustále větších a zlejších záporáků není Fate. Hra o dobrodruzích snažících se žít normální život, ačkoliv jsou předurčeni bojovat se strašlivým zlem je Fate.
Australští truckeři jsou velmi cool setting, nicméně prosté doručování nákladu mi nepřijde jako moc cool téma. Doručování nákladu zní jako hezká backstory - jakási součást settingu, něco, co se ve hře permanentně děje (a postavy se musí snažit aby se dělo), zatímco se odehrává skutečný příběh. Ať už jde o nějakou akčňárnu (Australští truckeři potlačující hnízda čínských ninjů snažících se ukrást mystická tajemství Aboriginal šamanů) nebo o nějaké psychologické drama (truckeři potýkající se s problémy v jejich osobních životech a rodinnými dramaty která se odehrávají kdesi ve městech zatímco oni cestují pustinami...)

Tak jak je hra teď (Fate Ticket to Ride: Australia) mi přijde že se rychle vyčerpá a není to úplně ono. Trucky bych upozadil, seškrtal jejich související dovednosti jen na několik a dodal bych k tomu nějaké další téma - buď to akční, nebo to osobní.


Zatřetí: malinkatý detail ohledně faktografie / realističnosti: Austrálie je země s jednou z nejnižších kriminalit na světě a je to jedno ze (společensky) nejbezpečnějších míst na světě (i když místní si to často neuvědomují a paranoidně sem tam označují za "bad neighborhood" kam nemáš večer chodit místa, kterými by se u nás nebála chodit v noci sexy blondýna v minisukni, protože jediné nebezpečí tam jsou bezdomovci nasávající na lavičce a banda teenagerů co se tváří hustě že kouřej venku trávu)

Začtvrté, ohledně licence: můžeš; je tam CC:BY licence, takže máš povinnost dát tam logo "powered by Fate" a uvést odkaz na zdroj (tj. Fate resp. Evil Hat web)
Pokud bys chtěl odkazovat můj překlad, tak můžeš taky - opět nutné logo Powered by Fate a odkaz na zdroj je odkaz na překlad na Kostce (ten co tam už beztak máš). Ten překlad jsem poslal ven pod trochu "tvrdší" licencí CC: BY - NC - SA, což efektivně znamená "uvést autora, nepoužívat komerčně a použít tutéž licenci" - efektivně sem to tak dal spíš ad hoc, takže pokud bys to toužil začít používat nějak komerčně tak mi to nijak žíly nerve a klidně se s Tebou dohodnu jinak :D (nicméně pokud to chceš mít vystavené jako svojí fan-tvorbu tak převzetí téhle licence není nic proti ničemu)



Sparkle, ad obrázky: A já myslim že pokud si někdo udělá nějakou fan-tvorbu ze které nic nemá tak to je morálně na pohodu fair use a pokud by chtěl autor dělat kokota tak se může ozvat; chápu že na to ze své pozice koukáš jinak, ale tahat formální puntičkářství do fanouškovské tvorby je něco co se nikdy moc nedělalo a přijde mi naprosto ulítlé s tím teď jen tak začínat - důsledky by byly fakt zoufalé.

Precedenty o kterých mluvíš rozhodně nejsou precedenty, jsou to výstřelky které vzbudily těžkou diskusi jejíž závěry jsou dost nejasné, zejména protože hned po nich proběhlo několik demonstrativních akcí kdy jiné weby udělaly otevřeně totéž a drze vyzvaly ať je zažalují stejně (měli víc peněz na právníky) a žalujícím docvaklo že by proti rovnému soupeři (stejně dobré bandě právníků s hromadou mediálních pák) nejspíš prohráli tak zbaběle vycouvali a nikoho nezažalovali (což vytvořilo naprosto schizoidní situaci kdy byl někdo odsouzen za něco co někdo jiný nejenže dělá dál, ale ještě navíc se s tím teatrálně chlubí) - navíc šlo o spory kdy ty weby odstřelovaly velké svi... kur... velcí hráči, obvykle nahrávací studia a jejich OSA gestapáčtí poskoci.

A boti prohledávající celý web na matched obrázky (navíc uvnitř dokumentů) je už fakt orwellovská paranoia která... no, viz Sosáček.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Ecthelion
Moderátor
Příspěvky: 9627
Registrován: 13. 7. 2004, 14:19
Bydliště: Brno/Rezno
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Ecthelion » 3. 10. 2014, 14:58

lowin2 píše:(nebudeš věřit, co se s tím dá udělat!)
No se sketchupem pracuju dost a dost, takže představu celkem mám. Ale doufám že mě překvapíš. :wink:

Každopádně jsem rád že to byl užitečný tip. Držím palce.
"Stay firm and die hard!" Colonel-Comissar Ibraim Gaunt, Tanith First-And-Only
Obrázek

Uživatelský avatar
boubaque
bubák; Moderátor
Příspěvky: 4923
Registrován: 2. 10. 2006, 18:49
Bydliště: Brno/Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od boubaque » 3. 10. 2014, 15:44

Co se týče obrázků, doporučuju http://pixabay.com/ a http://www.morguefile.com/, které dávají obrázky k dispozici prakticky bez omezení (jen pozor na to, že Pixabay nabízí v prvním řádku obrázky z fotobank a Morguefile zakazuje užití "in a standalone manner", jako ilustrace je to ale bez problémů).
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)last.fm
Hraju/vedu: FATE / Příběhy Impéria, DnD5e; Další, oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 3. 10. 2014, 16:12

Ve Fate Core se píše:Bez ohledu na to, zda mluvíme o fantasy, science fiction, superhrdinech nebo o seriálu o drsňáckých policajtech, Fate nejlépe funguje k vyprávění příběhů o lidech, kteří jsou proaktivní, kompetentní a dramatičtí.
Tohle je imho potřeba brát trochu s rezervou, psali to amíci s americkým stylem myšlení, co vyrostli nejspíš na pulpu a heroické fantasy. Mně se naopak líbí, že Fate, ačkoli "as intended" způsob hraní jsou dramatické příběhy o proaktivních lidech, inspiruje k sepsání tak "simulačního" doplňku jako tento - ukazuje to sílu systému, že funguje a baví, i když se nehraje "as intended".

Což mi připomnělo, že tu trochu chvbí informace, jestli už to lowin2 hrál, kolikrát, a jaké na to měl reakce.
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sirien » 3. 10. 2014, 16:32

Sparkle: To není moc o americkém myšlení - to je spíš o tom aby ta hra o něčem byla. Vozit náklad truckama z místa na místo může být cool oddechovka na dvě nebo tři hodinky, ale hrát to dýl tak mě to asi rychle znudí, protože se v tom bude hrozně blbě odehrávat nějaký zajímavý příběh a co se týče postav tak jejich RP bude spíš nárazový truckerský geek-out s hromadou charakterizací, ale bez nějakých hutnějších témat.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 3. 10. 2014, 18:44

Sirien:

Ohledně faktografie koukni taky na situaci v Alice Springs (srdce Outbacku).

Sparkle:

Nehrál jsem to a těžko budu. V RPG se jen přehrabuji ve volném čase a rád je tvořím. Pouze autor.

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 6. 10. 2014, 16:04

Obrázek

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 29. 10. 2014, 14:52

Usilovně pracuji na nové "SPECIAL" verzi...

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 12. 11. 2014, 20:35

Zatím 49 "hustých" stránek (se SketchUp - obrázky samozřejmě)...

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sparkle » 12. 11. 2014, 21:00

těším se :)
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Aljen » 13. 11. 2014, 11:24

Koncept je originalny a pekny. :clap:
Tak jak je hra teď (Fate Ticket to Ride: Australia) mi přijde že se rychle vyčerpá a není to úplně ono
Tiez sa mi to zdalo nudne na hranie po precitani (trucky a auta ma nijak nezaujimaju ale to nebude len tym).
Presne ako pise sirien mi to pride super ako backstory setting. Ale chyba mi tam prave to hutne stavnate jadro o com to ma byt.
Da sa to okorenit rozne aby napln sessien bola roznoroda a dal sa vymysliet nejaky cool main story (dopravit zasielku z A do B nie je main story). Ekonomicka kriza, nuklearna minivojna, katastrofa elektrarne, imigracia a 1984 styl zriadenia (a idu uspesne prave tymto smerom), terroristi, ekoterroristi a cestni pirati

MadMax/Fallout/Stalker/Zombiecalypsa/Cinski paseraci/1984
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Sirien » 14. 11. 2014, 02:42

já si nemůžu pomoct, ale pokud RPG nehraješ a jen tvoříš, tak to poměrně dobře vysvětluje mou poznámku o Ticket to Ride: Australia... možná bys měl nějakou hru nejdřív zkusit abys zjistil o čem je, protože RPGčka nejsou úplně věc která by existovala v příručkách, je to věc co existuje u stolu.
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 15. 11. 2014, 14:22

Sirien: se vším souhlasím (předem)

Uživatelský avatar
lowin2
Příspěvky: 48
Registrován: 21. 9. 2007, 13:06
Bydliště: Batelov u Jihlavy (na Vysočině)
Kontaktovat uživatele:

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od lowin2 » 3. 1. 2015, 18:07

ROAD TRAIN SPECIAL !!!!!!!!

Zde dávám slavnostně k dispozici finální verzi, dnes dokončenou.

Dbal jsem na rady fanoušků a čtenářů.

Doufám, že Vás změny potěší. Vše je kompletně předěláno a rozpitváno.

Předem díky za ohlasy!

Otvírejte zde:

http://media1.webgarden.name/files/medi ... ial_01.pdf

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: ROAD TRAIN - prostředí pro FATE 4e

Příspěvek od Arten_CZ » 4. 1. 2015, 11:16

Přečteno. Mám z toho ale hodně rozporuplné dojmy.
1) Z celé hry na mě působí, že jsi chtěl napsat něco o truckách, o řízení, o životě truckerů, ale ve výsledku jsi zjistil, že by hra byla nuda, tak jsi nakonec přidal Zápletky, ve kterých ale o trucky a řízení v podstatě nejde. Kde se v zápletkách zobrazuje potenciál toho, že jsi zrovna trucker? Nebylo by zajímavější, aby jsi byl třeba motorkář, člen gangu? Celá myšlenka - jezdím truckem, ale vše kolem, co s trucky vůbec nesouvisí, se může podělat, takže řeším vše kolem, mi přijde divná.
2) Dovednosti - zde je vidět, jak ses chtěl vymezit na řízení a správu aut (řízení, nakládání, opravování, komunikace, orientace, relaxace) a pro řešení zápletek ti zbyly vlastně jen houževnatost, komunikace, (trošku) orientace a (možná) kontakty. Přijde mi, že je dovedností málo a jsou příliš rozškatulkované. Že pokud pojedou dva trucky, tak nepůjde o nic jiného než porovnávání řízení a když se budou dva rvát, nepůjde o nic jiného než porovnávání houževnatosti.

Moje představa života truckera je, že chodí do práce, převezme náklad, na čas ho někam dopraví a sem tam píchne kolo nebo stojí v zácpě. Toto mi jako nosné téma přijde málo a řekl bych, že tobě taky, tak ses snažil ho rozšířit vším možným, ale nějak se z toho fikčně vytratily trucky, ale mechanicky jsou tam stále zastoupeny.

Hrál jsem hru, kde měly postavy dopravit kontraband z místa A do místa B, ale vlastní řízení auta, opravy, nakládka a podobně jsme vlastně vůbec neřešili, protože nám to nepřišlo nijak zajímavé. Bohužel ti nedokážu poradit, co bys měl změnit, aby mě hra zaujala, protože já nevidím na životě řidiče kamionu nic zajímavého. Doufal jsem, že něco takového odhalíš, ale u mě se ti to nepovedlo. Naopak jsi dle mého to zajímavé, co na hře být mohlo (vše kolem, co není jízda truckem) mechanicky příliš zredukoval a udělal potenciálně zajímavý koncept (únosy, souboje, vyjednávání) pro mě nehratelným. Zkusil bych se zamyslet, zda nevzít defaultní set dovedností z FC a pouze k němu přidat pár spojených s řízením trucku.

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host