[Fate 4.0] Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
- crowen
- Administrátor
- Příspěvky: 3748
- Registrován: 11. 9. 2004, 12:51
- Bydliště: Hlavna dedina Bananistanu
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Vynutene vyvolavanie aspektov nie je len domenou PH, ale aj hracov. Ak maju pocit, ze maju malo FP, kludne mozu o situaciu, ktora si vynuti vyvolanie aspektu proti hracovi vypytat, ak je PH v koncoch s fantaziou a inspiraciou.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Tohle je docela zajímavá poznámka k zamyšlení.Jerson píše:Vzpomněl jsem si na svého spolužáka, který nám takhle vedl Dračák, jen místo FP používal životy. Takže samé silné pasti a nepřátelé, dokud neměl každý okolo osmi životů, a dokud jsme vyčerpali všechna léčivá kouzla a lektvary, a až pak začala "skutečná hra", kdy každá rána v boji mohla být smrtící.
Naposledy upravil(a) York dne 10. 10. 2014, 13:53, celkem upraveno 1 x.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Opět souhlas s Jersonem (v poslední době už asi pátý ).
Ono totiž vůbec nejde o Fate, ale o vedení hry. Jestli GM staví družině obtížné překážky jenom proto, aby jim vyplýtval body osudu (ve Fateu) nebo proto, aby museli vyplýtvat magy a všechny lektvary, které si koupili za minulý loot (v DrDu), to už je úplně to samé...
Sparkle: Souhlas s tím, že Crowen má také pravdu. Je-li hráč bez bodů osudu, tak si je své situace také určitě vědom a i on sám je tak motivován k tomu, aby si pro sebe vymyslel/navrhnul compel. Rozhodně nebude (chtít) čekat na to, s čím přijde/nepřijde GM.
Ono totiž vůbec nejde o Fate, ale o vedení hry. Jestli GM staví družině obtížné překážky jenom proto, aby jim vyplýtval body osudu (ve Fateu) nebo proto, aby museli vyplýtvat magy a všechny lektvary, které si koupili za minulý loot (v DrDu), to už je úplně to samé...
Sparkle: Souhlas s tím, že Crowen má také pravdu. Je-li hráč bez bodů osudu, tak si je své situace také určitě vědom a i on sám je tak motivován k tomu, aby si pro sebe vymyslel/navrhnul compel. Rozhodně nebude (chtít) čekat na to, s čím přijde/nepřijde GM.
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
York: Pokud můžeš, zrekonstruj ty posty z historie nebo z google cash, podle paměti, či jakkoliv jinak.
Vždy jsem chápal, že možnost zpětné editace postů /a i těch, na které již někdo ragoval/ je zde jako projěv důvěry vůči uživatelům, kteří toho nebudou zneužívat. Je tu kvůli drobným úpravám formátování nebo gramatiky. Rozsáhlejší doplnění, či aktulaizace je slušnost označovat přímo do postu jako "edity". Určitě tu není proto, aby sis dělal z ostatních uživatelů dobrý den. Ve chvíli, kdy smažeš svoje posty zpětně, tak se celá debata, kde na tebe lidi reagovali stala nesmyslnou.
Pokud si nestojíš za názory, nepiš je. Pokud jsi názory změnil, přiznej to. Tohle je ale plivnutí do obličeje ostatním uživatelům. Prosím, abys ses příště podobného chování vyvaroval.
Vždy jsem chápal, že možnost zpětné editace postů /a i těch, na které již někdo ragoval/ je zde jako projěv důvěry vůči uživatelům, kteří toho nebudou zneužívat. Je tu kvůli drobným úpravám formátování nebo gramatiky. Rozsáhlejší doplnění, či aktulaizace je slušnost označovat přímo do postu jako "edity". Určitě tu není proto, aby sis dělal z ostatních uživatelů dobrý den. Ve chvíli, kdy smažeš svoje posty zpětně, tak se celá debata, kde na tebe lidi reagovali stala nesmyslnou.
Pokud si nestojíš za názory, nepiš je. Pokud jsi názory změnil, přiznej to. Tohle je ale plivnutí do obličeje ostatním uživatelům. Prosím, abys ses příště podobného chování vyvaroval.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
E2: Já naopak považuju možnost s delším odstupem a rozvahou umravnit svoje příspěvky za velice prospěšnou věc. Nicméně souhlasím, že absence kontextu u reakcí je nepříjemná. Proto jsem taky svoje příspěvky nesmazal, ale pouze výrazně zestručnil.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Nevím, já když jsem hráč tak mám motivaci získávat FPčka celou dobu, možná je to tím že mám dexteritu 0 a tak i 3 FP na souboj jsou někdy málo z hlediska přežitíPepa píše:Je-li hráč bez bodů osudu, tak si je své situace také určitě vědom a i on sám je tak motivován k tomu, aby si pro sebe vymyslel/navrhnul compel. Rozhodně nebude (chtít) čekat na to, s čím přijde/nepřijde GM.
If you tell me I should be like 'Mercer', you get your wish: you won't be playing at either of our tables.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy
- Ecthelion
- Moderátor
- Příspěvky: 12359
- Registrován: 13. 7. 2004, 15:19
- Bydliště: Brno/Rezno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
York: Slovíčkaření. Ta debata po tvém "zestručnění" nedává smysl. Ale ať tu neplevelíme, dořešíme to v PMce.
Nenechte se rušit, můžete se vrátit k tématu.
Nenechte se rušit, můžete se vrátit k tématu.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
You have no idea. Dost nepříjemně mě to překvapilo.OnGe píše:To je zase melodrama
Každopádně pokud jsem někoho urazil (Urazil?) tak se omlouvám, to rozhodně nebylo mým úmyslem. Ano, neměl jsem se v prvé řadě do té debaty vůbec pouštět. Třeba příště budu prozíravější - rozhodně se o to snažím.
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
(again)
Arten: Nastavit obtížnost o 2 pod skill má smysl házet - viz samotná Core (dává to postavám možnost zazářit a v hodu se pak nabízí lepší možnost succeed with style, což může být i mechanicky významné)
Na CAčko nepotřebuješ mít obtížnost o 1 nižší.
a) při remíze dostaneš alespoň boost (takže má smysl házet i na obtížnost rovnou dovednosti)
b) celá ta úvaha je vadná, protože kostky nepadají do průměrů a mnoho hráčů na nich rádo občas riskuje.
Ad předvídatelnost hodů v 4dF kdy ve 37% případů padne výsledek +-2, 3 nebo 4 (tj. ve 37% případů se rozhodíš mimo 3 středové hodnoty - v systému, který pracuje v rozsahu cca od 1 do 10) mi připadá dost mimo.
Pokud Ti připadá pravděpodobnost plochá, pak nejspíš vůbec neházíš nebo si Fate asi nehrál - já ho hraju dlouhé roky a někdy mám dojem, že u stolu vidím častějc 3 a 4 než nějaké to 0 nebo 1.
Ad FP: Fate je v základu nastavený na konzervativní hru, kde se hází kostkami. Pokud hraješ hru bez kostek, pak logicky sniž počet FP které má GM na scénu z 1 za každé PC na např. 1 na encounter.
Alternativně si můžeš trackovat FP přímo u významnějších NPCček (bez session refresh) nebo - vzhledem k Tvému dost narativnímu stylu hraní - můžeš postupovat Jersonovou Omega cestou a přidělit si GMovský FP pool na session.
K původním otázkám:
ad obtížnost: pokud něco netoužím moc dramaticky hrotit, nastavuju obtížnost podle adjektiv žebříčku, funguje to naprosto na pohodu (viz Sparkle).
ad pálení FP: Když je důvod, tak obvykle zkouším pálit FP takticky a využít je všechny. Faktem je, že někdy to hráči zahrají tak, že nedostanu přiležitost (není poruce žádný vhodný aspekt).
Aspeky prostředí jako GM v podstatě nikdy nevyvolávám samovolně (scéna o tom jak hráči lezou na Mount Everest a čelí při tom lavinám a ledovcům a větru mi nepřijde moc zajímavá, takže takové scény moc ani nehraju) - nicméně ano, pokud tam je nějaká NPC a tato NPC chce nějak přitížit postavě co je afektovaná negativním aspektem a může ho nějak "pošťouchnout" nebo to lze nějak elegantně popsat, pak za onu NPC ten FP spálím a případně navýším obtížnost dané akce o další +2. Funguje to docela dobře a hlavně dost hladce.
Arten: Nastavit obtížnost o 2 pod skill má smysl házet - viz samotná Core (dává to postavám možnost zazářit a v hodu se pak nabízí lepší možnost succeed with style, což může být i mechanicky významné)
Na CAčko nepotřebuješ mít obtížnost o 1 nižší.
a) při remíze dostaneš alespoň boost (takže má smysl házet i na obtížnost rovnou dovednosti)
b) celá ta úvaha je vadná, protože kostky nepadají do průměrů a mnoho hráčů na nich rádo občas riskuje.
Ad předvídatelnost hodů v 4dF kdy ve 37% případů padne výsledek +-2, 3 nebo 4 (tj. ve 37% případů se rozhodíš mimo 3 středové hodnoty - v systému, který pracuje v rozsahu cca od 1 do 10) mi připadá dost mimo.
Pokud Ti připadá pravděpodobnost plochá, pak nejspíš vůbec neházíš nebo si Fate asi nehrál - já ho hraju dlouhé roky a někdy mám dojem, že u stolu vidím častějc 3 a 4 než nějaké to 0 nebo 1.
Ad FP: Fate je v základu nastavený na konzervativní hru, kde se hází kostkami. Pokud hraješ hru bez kostek, pak logicky sniž počet FP které má GM na scénu z 1 za každé PC na např. 1 na encounter.
Alternativně si můžeš trackovat FP přímo u významnějších NPCček (bez session refresh) nebo - vzhledem k Tvému dost narativnímu stylu hraní - můžeš postupovat Jersonovou Omega cestou a přidělit si GMovský FP pool na session.
K původním otázkám:
ad obtížnost: pokud něco netoužím moc dramaticky hrotit, nastavuju obtížnost podle adjektiv žebříčku, funguje to naprosto na pohodu (viz Sparkle).
ad pálení FP: Když je důvod, tak obvykle zkouším pálit FP takticky a využít je všechny. Faktem je, že někdy to hráči zahrají tak, že nedostanu přiležitost (není poruce žádný vhodný aspekt).
Upravím obtížnost akce by default (popř. si vyžádám dodatečný Permission Overcome, pokud to dává víc smysl).Nebo hrajete tak, že když víte, že postava běží po podmáčeném terénu, že jednak zvýšíte obtížnost akce a následně ještě (vlastně podruhé) vyvoláte aspekt "podmáčený terén" za FP?
Aspeky prostředí jako GM v podstatě nikdy nevyvolávám samovolně (scéna o tom jak hráči lezou na Mount Everest a čelí při tom lavinám a ledovcům a větru mi nepřijde moc zajímavá, takže takové scény moc ani nehraju) - nicméně ano, pokud tam je nějaká NPC a tato NPC chce nějak přitížit postavě co je afektovaná negativním aspektem a může ho nějak "pošťouchnout" nebo to lze nějak elegantně popsat, pak za onu NPC ten FP spálím a případně navýším obtížnost dané akce o další +2. Funguje to docela dobře a hlavně dost hladce.
Naposledy upravil(a) sirien dne 26. 11. 2014, 03:14, celkem upraveno 2 x.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Nastavení obtížnosti, použítí Fate pointů
Tys netusil, ze by nekomu mohlo vadit, kdyz "preformulujes" diskusi, aby nedavala smysl, v ramci nejake zastiplne odvety? Ze si lidi budou rikat "boze to je blb" kdyz budes kazit veci jak urazene dite?York píše:You have no idea. Dost nepříjemně mě to překvapilo.OnGe píše:To je zase melodrama
Každopádně pokud jsem někoho urazil (Urazil?) tak se omlouvám, to rozhodně nebylo mým úmyslem. Ano, neměl jsem se v prvé řadě do té debaty vůbec pouštět. Třeba příště budu prozíravější - rozhodně se o to snažím.
Fakt te to ani nenapadlo?
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host