Fate: Rozcestí (4. edice Fate)

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Fate: Rozcestí (4. edice Fate)

Příspěvek od Sparkle » 15. 9. 2014, 10:01

Česká verze čtvrté edice Fate. Vyšla v tištěné i v pdf verzi. Vznikla za přispění desítek českých RPG fanoušků.

Obsahuje pravidla totožná s příručkou Fate Accelerated z roku 2013. Text je upravený a doplněný o dodatky na základě odezvy od českých hráčů. Česká verze mohla vzniknout díky licenci Creative Commons.

Fate je univerzální herní systém, se kterým si zahrajete cokoli od středověké romance po vybíjení zombií ve 23. století. Váš hrdina může být člověk, anděl i mluvící kung-fu opice. Hra má tak jednoduchý základ, že ji lze doporučit i pro úplné začátečníky a děti. Zkušení hráči se pak mohou vyřádit při vymýšlení speciálních schopností a dovedností svých postav.

Rok vydání: 2014
Vazba: brožovaná, 64 stran.

Česká stránka o Fate: http://faterpg.cz/
Facebook: https://www.facebook.com/fatecz

Obrázek
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sparkle » 15. 9. 2014, 10:01

Toto je nové vlákno o Rozcestí, diskusi o příručce směřujte prosím sem.
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sirien » 15. 9. 2014, 16:41

tak jaké bylo intro na conu? Měli lidi zájem? Četli si knížku hodně? Ptali se? Kupovali kostičky? Chtěli hrát OGčka?
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4523
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od PetrH » 15. 9. 2014, 16:45

A kdy naskladni fantasyobchod?
Kouzlem a mečem PbP (hledáme hráče!) | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sirien » 15. 9. 2014, 16:59

na vedlejší téma: http://faterpg.cz/prekladovy-klic/ - au, může to prosím někdo přepsat do normální tabulky? Tohle je fakt nehezký...
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sparkle » 15. 9. 2014, 19:35

Intro na conu se myslím podařilo. Závěry z toho zatím nemůžu udělat, protože bylo evidentní, že většina těch lidí neměla v průběhu conu vůbec čas si to přečíst, dá se předpokládat, že si to přečtou až po akci. Nicméně prodali jsme to do Planety her a do Tomových her, domluvila jsem nějaké recenze a PR články, a hráli jsme opengaming.

Ten byl mimochodem super. Nevím, jak to vnímali hráči, ale já jsem s ním jako GM byla hodně spokojená. Jako setting jsme použili Příběhy Impéria, to se osvědčilo, protože to vysvětlíš pěti větami a lidi hned vědí, o čem ten svět bude. Jediný problém, který stále s tím settingem mám, je genderová nevyváženost, přece jenom je to svět, ve kterém ženy nemohly zastávat žádné veřejné funkce, takže většina zásadních NPC budou chlapi, nebo tam ty ženy budu uměle našroubovávat. Ale kromě tohoto problému je jinak SotE setting na opengamingy super.

Hráli jsme to tak, že nejdřív jsme si společně vytvořili postavy, pak jsme dali 10 minut pauzu při níž jsme s Morechem (naše GM duo) vymysleli příběh na míru aspektům těch postav. Něco jsme vykradli z příběhu, který jsme hráli loni v LKD. Hráči se na systém chytali dobře, jeden z nich už to hrál, druhý ne ale byl zkušený RPGčkář, a jeden dračákysta. Po hře říkali, že je to bavilo a že systém je super, jen na delší hraní by asi ty přístupy nahradili skilly nebo atributy. Celkově to zabralo i s tvorbou postav a dvěma 10 min. pauzama 4 hodiny. A přijde mi, že s předpřipravenýma postavama by to nebylo ono. Že síla tý hry je právě v tom, že si lidi ty postavy udělají sami a ty jim pak uděláš příběh na míru aspektům.

Takže příští OG asi povedu podobným způsobem.
Naposledy upravil(a) Sparkle dne 15. 9. 2014, 19:39, celkem upraveno 1 x.
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sparkle » 15. 9. 2014, 19:38

PetrH píše:A kdy naskladni fantasyobchod?
Doufám, že začátkem týdne. Dovoz do Ovy se bohužel zasekl na tom, že Bouchi na tom sídle Altaru nebydlí, což jsme netušili, takže jsme mu to poslali pomocí PPL a oni to nedokázali doručit. Už pro příště víme.
Sirien píše:na vedlejší téma: http://faterpg.cz/prekladovy-klic/ - au, může to prosím někdo přepsat do normální tabulky? Tohle je fakt nehezký...
Když to někdo udělá, a pošle mi, ihned to opravím. Já na to teď nemám čas. Zkoušela jsem to vylepšit, ale ono to neumí tabulátor, a tabulky v tom neumím dělat.
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Arten_CZ » 15. 9. 2014, 20:39

Sparkle píše:...jen na delší hraní by asi ty přístupy nahradili skilly nebo atributy.
My jsme hráli FC, ale naopak nám skilly nevyhovovaly a přístupy nám přišly lepší. Hráči méně přemýšlí nad používáním skillu a více nad tím, jak se pro situaci uplatní aspekty postav (tedy jejich popisná funkce jako schopnost, kterou používají) a stunty. Přirozeněji nám fungovalo třeba mít postavu s aspektem Vlkodlak, stuntem Nadlidská vlčí síla a prohazovat vojáky dveřmi přístupem Rázně, než hledat dovednost, která by se na to nejvíce hodila.

Trošku jsme upravili systém stuntů a středních/velkých milníků.
1) Stunt se dá brát opakovaně (zatím max 3x) a dává +1 k hodu v určité situaci. Funguje tedy jako skill bonus k přístupu.
2) Střední milník dá jeden stunt navíc (2-3 sezení), velký milník přidá jednu obnovu(5+ sezení), za kterou je možné zvýšit o jedničku přístup. Možná ani přístupy zvyšovat nebudeme a půjdeme pouze cestou specializace pouze přes stunty a obnova se bude používat pro přidání nového osobního aspektu.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sparkle » 15. 9. 2014, 20:42

Arten_CZ píše:My jsme hráli FC, ale naopak nám skilly nevyhovovaly a přístupy nám přišly lepší.
A zkoušeli jste i základní atributy (STR, DEX, CON, WIS, INT, CHA) jako jsou ve Freeportu? Ty používáme my doma a přijdou nám asi nejlepší.
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Arten_CZ » 16. 9. 2014, 06:17

Sparkle píše:
Arten_CZ píše:My jsme hráli FC, ale naopak nám skilly nevyhovovaly a přístupy nám přišly lepší.
A zkoušeli jste i základní atributy (STR, DEX, CON, WIS, INT, CHA) jako jsou ve Freeportu? Ty používáme my doma a přijdou nám asi nejlepší.
Zkoušeli, ale přístupy jsou takové tvárnější a méně vyhraněné. U atributu kolikrát není jasné, který by měla postava skutečně použít, u přístupů se nám toto téměř nestává. My vyhodnocujeme docela složité akce, takže přístupy jsou pro nás vhodnější. Zejména u fyzických akcí je téměř vždy využito všech tří fyzických atributů a většinou alespoň jednoho psychického, kdežto nebývá problém vybrat jediný přístup, kterým se jednoduše popíše, jak se postava o výsledek svého jednání pokouší.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sirien » 16. 9. 2014, 13:09

Ironie je, že ty přístupy ve FAE jsou skutečně víc friendly pro hard-core (dramatic) Fate hráče než pro new-beeky. Ve FAE mají výhodu toho rychlého vysvětlení a rychlé tvorby postavy, nicméně koncepčně to je trochu hůře uchopitelný systém ve hře.

Četl jsem po vydání jeden blog o tom, že přístupy jsou "víc Fate-y" než dovednosti, protože odpoutávají pozornost od "random" prvků postavy (co postava může) a přenáší ji k jádru Fate, tj. k aspektům (a řeší jen jak to postava udělá). Postoval sem to někam na Kostku do Fate tématu, zkusim to najít...

Ten systém atributů je pak taková zvláštní implementace přístupů - v principu fungují stejně, ale částečně ruší tu jejich univerzálnost a převádí ji na to "dovednostní" "co postava může" čímž tomu dává větší uchopitelnost. Tím se to asi stane o něco uchopitelnější pro začátečníka (je snazší rozhodnout že akce je o síle a ne obratnosti než že akce je rázná a ne oslnivá), nicméně v praxi to pak sedne jen k určitým hrám - převážně fantasy nebo žánrově třeba sword&sorcery, umim si to představit třeba i v noirové detektivce... prostě k takovým těm pojetím co jsou víc gritty než shiny-awesome a kde se háže víc na uzavřené tasks než na rozsáhlejší conflicts.

To i docela sedí k tomu že přístupy Artenovi vyhovují víc, protože Arten co jsem si všiml preferuje pravidlově jednodušší hru která je víc zaměřená na komplexní úlohy (víc (alespoň "partial") coflicts než tasks).

Ad tabulka: řekni mi v čem to máš udělaný - pokud to je zapsané přímo do zdroje (HTML tagy) tak Ti to udělám, pokud to máš přes nějaký editor v pozadí tak to klidně udělám taky, ale asi budu potřebovat aspoň na pár hodin přímý přístup


EDIT: jo, postoval sem to do diskuse o Core, ten odkaz je tady, je to přímo od Clarka Valentine (jednoho z autorů):
http://www.faterpg.com/2013/clark-valen ... e-vs-core/
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7052
Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sirien » 17. 9. 2014, 18:00

Sparkle: ok, plain HTML tabulku přikládám k tomuhle postu. Mělo by to snad fungovat, pokud ne, tak zkonzultuj s tvůrcem webu co máš vrazit do záhlaví za atributy tagu TABLE aby to fungovalo.

EDIT: dobře, tak v RARu, když je vůči mě RPG F tak paranoidní...
Přílohy
Klíč Sparkle.rar
(1.26 KiB) Staženo 66 x
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.

Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 7375
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od York » 17. 9. 2014, 18:25

Sirien píše:EDIT: dobře, tak v RARu, když je vůči mě RPG F tak paranoidní...
Nejjednodušší je to takhle:

Kód: Vybrat vše

<table border=“0“>
<tr><td>Action</td> <td>Akce</td> </tr>
<tr><td>Ally</td> <td>Spojenec</td> </tr>
<tr><td>Approach(es)</td> <td>Přístup(y)</td> </tr>
<tr><td>Aspect(s)</td> <td>Aspekt(y)</td> </tr>
<tr><td>Attack</td> <td>Útok</td> </tr>
<tr><td>Average</td> <td>Průměrný</td> </tr>
<tr><td>Badguy</td> <td>Padouch</td> </tr>
<tr><td>Boost</td> <td>Posílení</td> </tr>
<tr><td>Campaign</td> <td>Kampaň</td> </tr>
<tr><td>Carefulaction</td> <td>Pečlivá akce</td> </tr>
<tr><td>Cleveraction</td> <td>Chytrá akce</td> </tr>
<tr><td>Compel</td> <td>Vynucení</td> </tr>
<tr><td>Concede</td> <td>Vzdát se</td> </tr>
<tr><td>Conflict</td> <td>Konflikt</td> </tr>
<tr><td>Consequence</td> <td>Následek</td> </tr>
<tr><td>Contest</td> <td>Svár</td> </tr>
<tr><td>Create advantage</td> <td>Vytvoření výhody</td> </tr>
<tr><td>Damage</td> <td>Zranění</td> </tr>
<tr><td>Decision compel</td> <td>Vynucení rozhodnutí</td> </tr>
<tr><td>Defend</td> <td>Obrana</td> </tr>
<tr><td>Dice</td> <td>Kostky</td> </tr>
<tr><td>Difficulty</td> <td>Obtížnost</td> </tr>
<tr><td>Epic</td> <td>Velkolepý</td> </tr>
<tr><td>Event compel</td> <td>Vynucení události</td> </tr>
<tr><td>Exchange</td> <td>Výměna či kolo konfliktu</td> </tr>
<tr><td>Fail</td> <td>Neuspět</td> </tr>
<tr><td>Fair</td> <td>Slušný</td> </tr>
<tr><td>Fantastic</td> <td>Fantastický</td> </tr>
<tr><td>Fatedice</td> <td>Fate kostky</td> </tr>
<tr><td>Fate point(s)</td> <td>Bod(y) osudu</td> </tr>
<tr><td>Flashy action</td> <td>Oslnivá akce</td> </tr>
<tr><td>Forceful action</td> <td>Rázná akce</td> </tr>
<tr><td>Free invocation</td> <td>Vyvolání zdarma</td> </tr>
<tr><td>Game master(GM)</td> <td>Průvodce hrou</td> </tr>
<tr><td>Give in</td> <td>Vzdát se</td> </tr>
<tr><td>Good</td> <td>Dobrý</td> </tr>
<tr><td>Great</td> <td>Skvělý</td> </tr>
<tr><td>High concept</td> <td>Základní koncept</td> </tr>
<tr><td>High difficulties</td> <td>Vysoké obtížnosti</td> </tr>
<tr><td>Hit</td> <td>Zásah</td> </tr>
<tr><td>Challenge</td> <td>Výzva</td> </tr>
<tr><td>Character</td> <td>Postava</td> </tr>
<tr><td>Character sheet</td> <td>Karta postavy</td> </tr>
<tr><td>Invocation</td> <td>Vyvolání</td> </tr>
<tr><td>Invoke</td> <td>Vyvolat</td> </tr>
<tr><td>Ladder</td> <td>Žebřícek</td> </tr>
<tr><td>Legendary</td> <td>Legendární</td></tr>
<tr><td>Low difficulties</td> <td>Nízké obtížnosti</td> </tr>
<tr><td>Major milestone</td> <td>Zásadní milník</td> </tr>
<tr><td>Mediocre</td> <td>Nevalný</td> </tr>
<tr><td>Mild consequence</td> <td>Drobný následek</td> </tr>
<tr><td>Milestones</td> <td>Milníky</td> </tr>
<tr><td>Minor milestone</td> <td>Malý milník</td> </tr>
<tr><td>Moderate consequence</td> <td>Mírný následek</td> </tr>
<tr><td>Mooks</td> <td>Poskoci</td> </tr>
<tr><td>Non-player character(NPC)</td> <td>Nehráčská postava</td> </tr>
<tr><td>Overcome</td> <td>Překonání překážky</td> </tr>
<tr><td>Player character(PC)</td> <td>Hráčská postava</td> </tr>
<tr><td>Poor</td> <td>Mizerný</td> </tr>
<tr><td>Quick action</td> <td>Rychlá akce</td> </tr>
<tr><td>Refresh</td> <td>Obnova</td> </tr>
<tr><td>Scenario</td> <td>Scénář</td> </tr>
<tr><td>Scene</td> <td>Scéna</td> </tr>
<tr><td>Self-compel</td> <td>Vynucení aspektu proti sobě</td> </tr>
<tr><td>Severe consequence</td> <td>Vážný následek</td> </tr>
<tr><td>Severity of hit</td> <td>Závažnost zásahu</td> </tr>
<tr><td>Shift</td> <td>Posun</td> </tr>
<tr><td>Significant milestone</td> <td>Významný milník</td> </tr>
<tr><td>Situation aspect</td> <td>Situační aspekt</td> </tr>
<tr><td>Sneaky action</td> <td>Lstivá akce</td> </tr>
<tr><td>Stress</td> <td>Stres</td> </tr>
<tr><td>Stress box</td> <td>Čtvereček stresu</td> </tr>
<tr><td>Stunt</td> <td>Trik</td> </tr>
<tr><td>Succeed</td> <td>Uspět</td> </tr>
<tr><td>Succeed with style</td> <td>Uspět ve velkém stylu</td> </tr>
<tr><td>Superb</td> <td>Vynikající</td> </tr>
<tr><td>Takeout</td> <td>Vyřadit</td> </tr>
<tr><td>Target number</td> <td>Cílové číslo</td> </tr>
<tr><td>Terrible</td> <td>Príšerný</td> </tr>
<tr><td>Tie</td> <td>Remíza</td> </tr>
<tr><td>Token(s)</td> <td>Žeton(y)</td> </tr>
<tr><td>Trouble</td> <td>Problém</td> </tr>
<tr><td>Zones</td> <td>Zóny</td> </tr>
</table>
PS: Nějak tam chybí část diakritiky. A v tom texťáku taky...

edit: Tak už nechybí.
Naposledy upravil(a) York dne 17. 9. 2014, 18:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2784
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Sparkle » 17. 9. 2014, 18:45

Wohoooo!! Děkuju děkuju moc, jste oba zlatý!!! :clap:
There's some professor or scientist, can't remember who right now, that once did a study on something that's very apt where Taylor is concerned. To understand that you are bad at something, like dancing, you have to have at least a little ability in that area.

Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

Kubrt
Příspěvky: 7
Registrován: 17. 9. 2014, 19:37

Re: Fate: Rozcestí

Příspěvek od Kubrt » 17. 9. 2014, 19:39

Byl jsem na Deskofobii Live a Fate: Rozcestí jsem dostal. Dnes jsme ho dočetl a musím říct, že mě systém velice nadchl. :)

Jelikož jsem měl v hlavě už déle jeden setting na RPG a myslím, že na FATE by šel výborně napojit, tak jsme se hned pustil do práce. :) Snad bude brzy nějaký výsledek.

Takže díky!!

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host