[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientované na rozvíjení dramatu a příběhu. Diskutujte také o českém Fate: Rozcestí, nebo o Fate Core či Fate Accelerated
Odpovědět
Uživatelský avatar
RPG Fórum
Příspěvky: 63
Registrován: 19. 8. 2001, 00:00

[Fate 4.0] Čtvrtá edice Fate - obecná diskuze

Příspěvek od RPG Fórum » 3. 12. 2012, 11:16

ObrázekObrázekObrázekObrázek
( :idea: Anotace v Databázi RPG)
Fate je univerzální, žánrově orientovaný systém s jednoduchými, ale komplexními pravidly nabízejícími bohatou paletu možností. Je vytvořený s důrazem na snadné úpravy a přizpůsobení, ať už hernímu prostředí, zvolenému žánru nebo stylovým preferencím vaší skupiny. Základem Fate jsou aspekty - krátké fráze, které fungují zároveň jako herní popisy a zároveň jako mechaniky. S jejich pomocí Fate udržuje soulad mezi tím, co říkají pravidla, a tím, co se děje ve fikci. Na aspekty je dále navázaný jednoduchý systém dovedností (či přístupů nebo profesí) a triků (speciálních či unikátních schopností). Tyto prvky dohromady tvoří jednoduchá, ale robustní a velmi silná pravidla vhodná pro jednorázové hry i dlouhé kroniky.
4. edice Fate existuje v několika různě komplexních variantách. Seznam produktů najdete pod jejím záznamem v databázi. Za vypíchnutí stojí:
:arrow? Fate Core - defaultní základní pravidla
:arrow? Fate Accelerated - zjednodušená verze
:arrow? Fate Condensed - jiná zjednodušená verze
:arrow? Fate Rozcestí je česká varianta Fate Accelerated

Tohle je obecná diskuze pro případy, kdy máte jen nějaký stručný postřeh/dotaz a nechcete mu zakládat novou diskuzi. Obšírnějším tématů se nebojte založit vlastní diskuzi s tagem [Fate 4.0], případně ji některý z moderátorů oddělí.
Naposledy upravil(a) fenikso dne 5. 12. 2013, 09:37, celkem upraveno 18 x.

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7402
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sirien » 22. 7. 2014, 14:19

MarkyParky:
Proto si debriefing dělám tady
Však vpohodě. Jen kdyby sis ho místo tady dělal v diskusi k Fate na kostce (v té hlavnínebo si můžeš založit novou...), tak bys tam měl stejné lidi PLUS i svého GMa z GameConu ;)
ale to bude tím, že nemám problém nadřazovat mechaniku fikci
to je něco co se ve Fate ve skutečnosti neděje. Resp. samozřejmě svým způsobem ano (každý systém vždy ovlivní podobu hrané fikce - system does matter, i když to znamená něco trochu jiného než co tím největší promotér tohoto mota kdysi toužil sdělit), nicméně krása Fate je, že to při hře necítíš. Běžná hra Fate prostě plyne a mechaniky fikci přirozeně prolínají a směřují, v žádném bodě Tě nenutí fikci specificky twistnout aby dávala smysl.
GM si to zapamatuje a vrátí ti to příště i za cenu, že to nějak do fikce vtlačí
"vloží" by mi vyhovovalo víc v téhle větě. Osobně kdybych jako GM musel něco do hry v takové situaci "tlačit", tak se na to radši vybodnu a zahlásim že jsem udělal fail, sorry, kašlem na to a jedeme dál. Naštěstí ta mechanika dává dostatek volnosti na to aby se - z mojí dosavadní zkušenosti vždycky - našla nějaká vhodná příležitost ke "srovnání systémových účtů".
6 a 7 jsem popravdě zklamaný. Ze čtení pravidel + povídání, co jsem o něm četl + předchozí dávné zkušenosti, kdy jsem to tolik nepitval, jsem si vytvořil očekávání, že aspoň na úrovni práce s Body osudu bude samobalancovací a ono není.
K tomuhle dvě věci.
Zaprvé - Fate, zejména 4e, rozhodně je sebebalancovací na úrovni FP. Samozřejmě, pokud ho budeš chtít rozbořit, tak to dokážeš - libovolná RPG pravidla lze donutit k paradoxu kdy se zhroutí, jen u některých to jde fakt snadno, zatímco u jiných to dá dost práce. Fate je zrovna příkald systému, který ke svému rozbití vyžaduje docela dost značné úsilí.


Zadruhé - a celkově - mi přijde, že jsi měl poněkud přehnaná očekávání. Což je teda asi i naše chyba, tak trochu, protože jsme Fate používali jako nekonečný zdroj pozitivních referencí, takže dává smysl žes od toho čekal zázraky (které se, přirozeně, nekonaly). Jenže ono využívání Fate jako pozitivní reference má dobrý důvod.

Každý systém Ti něco slibuje (Fate slibuje, že Ti umožní odehrát Tvůj příběh, bez ohledu na to, jaký příběh to má být) a něco dodává. Fate je úžasný v tom, že ze všech systémů, které jsem za těch skoro 20 let potkal, je jeho překryv mezi tím, co slibuje, a tím, co dodává, zdaleka největší. Pokud máš nějaký příběh a chceš ho hrát, ve Fate to zvládneš.
Fate má dvě úžasné vlastnosti:
- cokoliv jeho mechaniky vygenerují, dává ve fikci vždycky smysl. Ve Fate se Ti prostě nestane, že by Ti systém řekl "tady máš vyhodnocený výsledek a čert vem, že nedává ve fikci smysl"
- cokoliv, co se ve fikci stane, má ve Fate vždy mechaniku, která to umožní vyhodnotit. Často dokonce několik z nichž si můžeš vybrat tu nejvhodnější Tvému záměru. Ve Fate se Ti prostě nestane, že bys potřeboval něco vyhodnotit a po X minutách listování pravidly by Ti systém oznámil "ou, sorry, s tímhle se nepočítalo, poraď si sám".

Fate zařídí, abys mohl odehrát co odehrát chceš... nicméně neslibuje (a nezařizuje), že Tvůj príběh bude za něco stát. Fate dodává jednoduché a intuitivní mechaniky které Ti umožní řešit co řešit potřebuješ, Fate je designovaný tak, aby Ti nestál v cestě, Fate obsahuje prvky, které ve skutečnosti hraní a tvorbu příběhu hodně usnadňují a umožňují Ti ze své hry vyždímat maximum možného.
Když máš ale blbý příběh a hru která nemá potenciál, aby z ní něco bylo... pak holt budeš mít blbou hru. Fate neumí ze hry vygenerovat něco, co v ní ani potenciálně není. Ale platí ve všech systémech.

Fate není (naštěstí, naštěstí, NAŠTĚSTÍ) žádná storygame. Story game slibují, že vybudují příběh za Tebe, že Ti dodají něco, co do hry sám nepřineseš. Celá tahle idea vychází z představy, že příběh (zábavná hra) je nějaká technická záležitost které lze dosáhnout pomocí matematické formulky a že když správně nadesignuješ systém, tak systém obstará dobrou hru bez ohledu na hráče.
To je samozřejmě blbost (a to že to je blbost je důvod, proč storygames nefungují a nikdy si nezískaly publikum přesahující pár storygame kultistických nadšenců). Hru, zábavu a příběh si vždycky tvoříš sám, systém je jen nástroj. Některé systémy Tě místy brzdí, jiné Tě podporují jen v něčem. Důvod, proč má Fate takovou fanbase je ten, že Fate Tě nebrzdí nikde a podporuje prakticky všude - ale "podporuje" neznamená "nahrazuje". Excelentní nástroj Ti umožní dodat excelentní výsledek - ale pořád vyžaduje vlastní zručnost k tomu abys ho vůbec mohl použít, neudělá Tvojí práci za Tebe.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3441
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sparkle » 22. 7. 2014, 16:29

Sirien píše: Použít tohle jako "past na munchkiny" tak jak to navrhuješ povede jen k oboustrannému zbrojení a celá hra se pak utopí v hromadě nesmyslných CAček hraných jen pro bonus samotný.
Nemusí, pakliže GM bude dávat bonus jen za věci, kterýma získáváš výjimečnou výhodu oproti enemíkovi, který tutéž přípravu neprovedl.
Prostě bonusy za tvoji nazbrojenost vyrušíš s enemíkovými bonusy za nazbrojenost. Je to jedna z možností jak to hrát, dávat bonusy jen za relativní výhody oproti protistraně. Spousta hráčů to nikdy nepřijme, protože to je pro ně příliš velký nezvyk (například dostat bonus za zbraň a zbroj jen v momentě, kdy je výrazně lepší než zbraň a zbroj oponenta), ale ta hra to zvládne, narozdíl třeba od toho DnD.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7402
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sirien » 22. 7. 2014, 20:01

Takhle se obvykle řeší číselné bonusy, ne efekty CAček. CA jsou na tuhle relativitu hodně na hraně. Jako může to být funkční pro některé skupiny ale osobně bych to třeba nováčkovi rozhodně neporadil, protože tam vidím hrozně moc možných problémů.
Vem si že CA je vystižená aspektem, příprava skrze CA tudíž generuje RŮZNÉ aspekty. Představa že matematicky krátíš aspekty proti sobě bez ohledu na jejich znění mi přijde dost mimo.

Mimochodem omlouvám se za tvrzení že výhoda přetrvává dokud není využita, došlo mi že se pletu a Ty máš pravdu - výhoda je vázána ve fikci samozřejmě (typický příklad "cover fire", když přestaneš střílet, výhoda přestane dávat velmi rychle, během jedné dvou výměn max, smysl).
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3441
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sparkle » 22. 7. 2014, 20:24

Sirien píše: Vem si že CA je vystižená aspektem, příprava skrze CA tudíž generuje RŮZNÉ aspekty. Představa že matematicky krátíš aspekty proti sobě bez ohledu na jejich znění mi přijde dost mimo.
To sice ano, ale: CA ti vygeneruje něco, co v ten moment je považováno za aspekt (je to dostatečně podstatné pro tu danou akci), ale hned v další scéně už to považováno za aspekt být nemusí, protože to pro ní není dostatečně podstatné - to ale neznamená, že ta věc už přestala existovat. Viz příklad který házel někdo na google group: chceš vytvořit advantage "uvařím skvělou kávu'". Hodíš si to jako success with style a vznikne ti aspekt "skvělá káva" se dvěma volnýma invokacema. Nicméně to neznamená, že v další scéně, která bude například o tom, že tě přepadne komando ukrajinské mafie, ti ty dvě volný invokace k něčemu budou. Prostě je nebudeš moct použít, protože "skvělá káva" pro danou scénu nebude aspektem.
To ale neznamená, že tam to kafe nemáš. Ty invokace ti zmizí, až ho vypiješ.

Tzn přijde mi zcela v pořádku, že někdo si pomocí CA vygeneruje aspekt, ale v konkrétní scéně mu ho jako aspekt neuznáš (například proto, že oponent udělal svoji přípravu, která tu tvoji přípravu degradovala na něco nepodstatnýho). Ono jinak to v zásadě ani ošetřit nejde.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7402
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sirien » 23. 7. 2014, 14:17

Google groups? Nebo Google+ community? (2 dost různé věci, community průběžně sem tam sleduju, group pokud existuje tak o ní vůbec nevím, kdyžtak mi hoď link pls)

To co popisuješ ale není žádný anti-munchkin mechanismus. CA generuje aspekt, aspekt lze vyvolat pouze, pokud jeho znění dává smysl. To platí naprosto obecně. Na dané téma lze ostatně krásně taktizovat ve scénách a dělat hromadu dalších věcí.

To je trochu něco jiného než tvrdit, že když má skupinka brutálně vyšponovaná CAčka před akcí, tak to vyřešíš tím že obdobně napálíš CAčka protistrany a "vykrátíš přípravu proti přípravě". Kdybys mi jako ST škrtla free invoke s tím, že si nepřítel něco připravil na dané téma, tak Tě budu nejspíš chtít zaškrtit - pokud si něco připravil, tak to nemá co rušit můj free invoke, má to ovlivňovat jeho free invoke. Jediný způsob jak "vyšachovat" můj free invoke ze hry je postavit scénu tak, aby aspekt na nějž mám free invoke nedával smysl.

Nebo aspoň já si pod těmahle věcma představím poměrně rozdílné záležitosti.

I když... i když... to je poměrně zajímavá otázka.

Ale asi si to pudu vyřešit do ofic komunity, tady na RPG F nějak neni moc velkej pool lidí na podobnou diskusi.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3441
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sparkle » 23. 7. 2014, 15:45

Mám na mysli tu google+ grupu, asi se bavíme o tý samý.

Nejde o škrtání free invoků. Jde o to, že už v momentě, kdy se dotyčný pokouší o zisk free invoku, ho upozorním na to, že deklarováním toho jevu jako aspekt dá možnost udělat totéž i soupeřům. Aspekty umějí určovat fakta, to je dáno pravidly. Pokud hráč chce udělat CA spočívající ve vypití kafe, pomodlení se a pomilování se s krásnou ženou, aby do následného souboje získal celkem +6, pak tím určuje fakta o tom, že tyhle věci jsou způsobilé fungovat v boji jako aspekt, a totéž můžou od této chvíli dělat i enemíci na tytéž bonusy. Pokud bych to enemíkům neumožnila, pak jsou na tom svačeni oni.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7402
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sirien » 23. 7. 2014, 16:03

jo, očividně bavíme (na Google+ jsou "communities", tj. komunity... Google "groups", tj. kupiny, jsou odlišný nástroj který se používá pro týmovou kolaboraci, ale jde to použít i víc ze široka, některé firmy si v nich řeší třeba poradenství pro produkty atp.)
upozorním na to, že deklarováním toho jevu jako aspekt dá možnost udělat totéž i soupeřům
hm. Jako ok, ale osobně se mi tenhle přístup nelíbí... buď stylizaci hry kterou hrajeme odpovídá, že je něco možné vytvořit, nebo ne - aby něco bylo možné vytvořit jen v okamžiku kdy to vytvoří hráči mi přijde divný a taková sitauce podle mě mnohem víc směřuje k "ok, hele, tohle mi úplně nezapadá, pojďme si ujasnit styl hry co hrajeme" než abych prohlásil "bacha, tohle je proti Ženevským konvencím a pokud začneš montovat CAčkové nukleárky na tenhle typ raket, tak Sověti odpoví stejně!!!"

Pokud si hráč hodí CAčko na martiny s vodkou, hru texas hold'emu a osouložení nejbližší topmodelky, pak je očividné, že hrajeme Bonda, Jamese Bonda.
Pokud to hráč zkusí udělat při hře Jasona Bourna, tak mu oznámim, že sorry, ale hrajeme Bourna a ne Bonda, takže za chlastání, hazard a děv... dívky žádné výhody dostávat nebude.
A v obou případech logicky vice versa pro NPCčka.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Aljen » 23. 7. 2014, 23:00

Pokud hráč chce udělat CA spočívající ve vypití kafe, pomodlení se a pomilování se s krásnou ženou, aby do následného souboje získal celkem +6, pak tím určuje fakta o tom, že tyhle věci jsou způsobilé fungovat v boji jako aspekt
To plati len vo velmi specifickom style hry. BTW pri CA (specialne pri ich spamovani - aj ked ja som zatial nieco take nezazil) treba mat na pamati aj cas kolko dana akcia trva.

"Jasne, modlenie sa v chrame Boha-Cisara spolu s obradom ocistenia od hriechov a zakupenim hexagramatickych pecati to je CA ako priprava na stret s Kultom Rohatej Temnoty. Hod na Will/Faith vs 2. Stravis tym pol dna."

Bude nasledne postava dalsi tyzden riesit nieco ine? Boost z takehoto CAcka vyprcha ak ho nevyuzije. Ako rychlo? Common sense.

Cize ja si nejake spamovanie CA pred akciou moc predstavit neviem. Planovanie je nieco ine ... a nie kazdy krok musi byt hned boost. Moze dat len fikcnu vyhodu (z ktorej sa Aspekt da vyrobit cez CA pri akcii) alebo aspekt bez boostu (Yo mam super vybavenie ... ale aby bolo vyrazne aj v pribehu tak bud CA a boost, alebo FP).
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sirien
Pragmatik
Příspěvky: 7402
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Dotaz k praktickému hraní Fate

Příspěvek od Sirien » 24. 7. 2014, 13:45

Osobně mi taky přijde, že celá tahle kauza "přemrštěných příprav a CAček" je dost umělá - furt o ní někdo hypoteticky mluví na fórech, ale ještě jsem nikde nenarazil na post ve kterém by někdo řešil, že se mu to ve hře skutečně reálně děje.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: FATE Core

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 11:30

.
Naposledy upravil(a) York dne 26. 8. 2014, 12:57, celkem upraveno 2 x.

Pepa
Příspěvky: 2911
Registrován: 25. 5. 2013, 15:00

Re: FATE Core

Příspěvek od Pepa » 26. 8. 2014, 12:29

York píše:- Nevyhovuje mi potřeba explicitně pojmenovávat důležité prvky, abych s nimi mohl mechanicky pracovat.
S tím se příliš nedá moc dělat. Aspekty (v podobě slov a vět) mi právě přijdou, že jsou správně jednoduché, názorné, tvůrčí (mohou je tvořit i hráči postav) a fantazii rozvíjející. Proto to (k tradičním číslům) přidává další rozměr a hru to prokresluje ještě o trochu víc než kdyby byly na témže místě "prosté popisy".

Navíc nikdo zase tak úplně hráče postav využívat aspekty nenutí. Pokud se hráči nějaké aspekty (scény) nelíbí, tak je může ignorovat, jiných jindy se ale zase chytí... Je to i pěkné sledovat, kdo na co reaguje.
York píše:Já naopak pro počítání útoků a obran ve své hře místo mám, protože to vytváří mechanickou minihru, která mě baví...
Jelikož souboják je ve Fateu taky, tak tuhle poznámku příliš nechápu.
York píše:- Chybí mi tam ta mechanická minihra. Ve Fate je minihra taky a je gamisticky robustní, ale nežene ji problem solving, ale aspektová dynamika. Tedy to "naběhnu si do problémů, čímž získám body osudu a díky nim pak zametu s každým, kdo se mi připlete do cesty".
Opravdu máš takové zkušenosti, nebo to je jenom "teoretický problém"?

Uživatelský avatar
York
Příspěvky: 14389
Registrován: 24. 2. 2012, 17:31

Re: FATE Core

Příspěvek od York » 26. 8. 2014, 12:41

edit: Raději jsem to smazal. Jsou to moc nebezpečné vody ;)

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: FATE Core

Příspěvek od Aljen » 26. 8. 2014, 21:02

Naviac Boosty pomenovavat nemusis ak ti vo chvili ich vzniku nic nenapadne.
Ak ich pomenujes az v okamihu pouzitia je to tiez uplne v pohode a kedze maju len kratku zivotnost, este mate v pamati situaciu v akej boost vznikol a tak sa da urcit nakolko je relevantny.

1. Ked nabehnes do problemov (compel) tak to nie su male problemy. Je to nieco na co si hrac ma povedat
"A Sakra!" a z mojho pohladu dobry hrac povie k tomu doda aj "Jo to je super!" ;)

2. Nezameties s kazdym (nechapem kde sa tato blbost berie) pretoze ak to dolezite riesite konfliktom tak v nom nemas FP nikdy dost. To ta tlaci k tomu pouzivat v konflikte CA ... co hru pekne ozivuje. Ak mas pocas sesny jeden overcome hod ktorym zachranujete svet ... tak ano, asi postava uspeje.

3. Asi si nevidel minihry v inych implementaciach Fate Core - napriklad Achtung Cthulhu!
Ale chapem ze snaha tlacit domavareny system je pre teba zaujimavejsie.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 3441
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: FATE Core

Příspěvek od Sparkle » 26. 8. 2014, 21:53

Taky doma většinou nepojmenováváme boosty. Jedině když je chce někdo použít v době, kdy už se zdá že to nesouvisí s okamžikem vzniku, si zpětně přehrajem tu situaci a pokusíme si boost pojmenovat a přijít na to, jestli lze ještě použít.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Doplněk pro získávání zkušeností - alternativní pravidla "expení" pro Dračák / DnD / Hlídku / Fate a další systémy

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 9303
Registrován: 16. 9. 2007, 11:55

Re: FATE Core

Příspěvek od eerieBaatezu » 27. 8. 2014, 07:11

Mně přijde divné to tagování. Je třeba otagováno prostředí nebo situace, že je tam tma, takže já to za fate point využiji, a přestože je tam ta tma pořád, tak bez použití fate pointu je dopad toho tagu prostě mrtvý.

A celkově fate pointy. Taková deus ex machina. A ono to jde úplně v poho i bez nich. I v DnD kdosi zahlásil "to je přece můj brácha" a DM řekl, "haha, nojo, to je dost dobrej nápad" a hotovo. $:)

Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti