
FAE - Fate Accelerated
FAE - Fate Accelerated
Abychom mohli probrat záležitosti FAE, nikoliv Fate Core. Pokud teda nějaké budou 

Re: FAE - Fate Accelerated
Co se týče tý akce "defend" (viz diskuse vedle):
ve FAE se píše, že "You may also roll to oppose some non-attack actions, or to defend against an attack on someone else, if you can explain why you can". (strana 17)
Pak bych ještě upozornila na pravidlo Supplemental action z Tooklitu, strana 73. "Performing an action that would distract from your primary action imposes a -1 penalty on your primary action. Most of these actions are free actions in Fate Core".
Tzn asi bych to řešila tak, že pokud by někdo chtěl bránit své kolegy ještě mimo svoji obranu v daném kole, tak pokud by to začal přehánět, už bych mu to povolila jen s tím postihem (tzn dala na vybranou, jestli do toho chce s tím postihem jít) a případně už nepovolila vůbec.
Každopádně Supplemental action ve FAE není což je možná škoda.
ve FAE se píše, že "You may also roll to oppose some non-attack actions, or to defend against an attack on someone else, if you can explain why you can". (strana 17)
Pak bych ještě upozornila na pravidlo Supplemental action z Tooklitu, strana 73. "Performing an action that would distract from your primary action imposes a -1 penalty on your primary action. Most of these actions are free actions in Fate Core".
Tzn asi bych to řešila tak, že pokud by někdo chtěl bránit své kolegy ještě mimo svoji obranu v daném kole, tak pokud by to začal přehánět, už bych mu to povolila jen s tím postihem (tzn dala na vybranou, jestli do toho chce s tím postihem jít) a případně už nepovolila vůbec.
Každopádně Supplemental action ve FAE není což je možná škoda.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
Re: FAE - Fate Accelerated
Spíš bych řekl, že nový dračákista, ne? DrD II totiž všechny naučilo "protiakčnit", takže kolikrát a na co všechno můžu nahlásit Defend, je podle mě dost důležitá otázka. (Mimoto zase se má přepólovat myšlení z DrD II na Fate...??)Morech11 píše:to ja len tak, že nie každý systém je pre každého a občas treba prepólovať myslenie, než začneš s niečím novým(ale aspoň sa rýchlo pozná starý dračákista
)
V souvislosti s tím chci ještě upozornit na
...protože mi přijde, že zrovna powergameři jsou ti, kteří chtějí být vždycky všude a na fikci kašlou. Takže to se u toho Defend musí krotit. Nebo ne?ShadoWWW ve vlákně o powergamingu píše:Vhodné hry pro hraní s PG:
(...)
- Fate (Core): Toto je víc příběhová hra než klasické DnD (které má podobný styl jako DrD), a přesto oproti DrD 2 drží velmi konzistentně. Power gamer ji jen tak nezboří. Překlad tu teď dělá Sirien (viz jiné vlákno tady na RPG F nebo na Kostce).
@Sirien: Zanalyzuju to později, jenom mě teda přijde děsivý, že mě osmkrát odkazuješ na Fate Core. Přitom já se ptal na Fate Accelerated a to je to, co se má vydávat. Takže jste si jistí (Sparkle?), že to ty lidi/začátečníci jenom z toho opravdu pochopí?
Re: FAE - Fate Accelerated
mňa straší to, že tu bol vznesený nejaký dotaz.
znamená to totiž, že tá konkrétna časť pravidiel je očividne popísaná nedostatočne
lenže namiesto toho, aby sa toho niekto chytil, začalo sa tu s tým, že "na strane 17 máš vetu, ktorá toto explicitne rieši. to si to nevidel? bože... o_O"
trochu mi to pripomína astrál, kde je každá informácia práve raz a naviac raz! heč!
(tým sa snažím - dosť odporným spôsobom - naznačiť, že je jedno, ako to vo FAE funguje, ale pri tom preklade by sa tomu mohla venovať dodatočná pozornosť
)
znamená to totiž, že tá konkrétna časť pravidiel je očividne popísaná nedostatočne
lenže namiesto toho, aby sa toho niekto chytil, začalo sa tu s tým, že "na strane 17 máš vetu, ktorá toto explicitne rieši. to si to nevidel? bože... o_O"
trochu mi to pripomína astrál, kde je každá informácia práve raz a naviac raz! heč!
(tým sa snažím - dosť odporným spôsobom - naznačiť, že je jedno, ako to vo FAE funguje, ale pri tom preklade by sa tomu mohla venovať dodatočná pozornosť

- OnGe
- malý zelený křečopažout
- Příspěvky: 7604
- Registrován: 5. 2. 2010, 09:27
- Bydliště: Prdelná lhota (čti Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAE - Fate Accelerated
Napsat něco, co bude každému bez větších pochyb jasné, se samozřejmě dá. Jen to musí číst dostatečně malý počet lidí.morech11 píše:mňa straší to, že tu bol vznesený nejaký dotaz.
znamená to totiž, že tá konkrétna časť pravidiel je očividne popísaná nedostatočne
Re: FAE - Fate Accelerated
Je mi jasné, že ne na každou akci lze napasovat libovolný approach, ale vezměme si modelovou situaci, tj. primitivní formu konfliktu, např. přestřelku. Chtěl bych vytvořit nějaký modelový text-příklad, jak by mohla přestřelka ve FAE vypadat, ale třeba už někdo na tom dělal nebo alespoň přemýšlel. Nějaké tipy jak ukázat nejlépe tento druh konfliktu včetně širokého využití různých approach?
Re: FAE - Fate Accelerated
Napis fikciu, dohodime ti approache 

Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: FAE - Fate Accelerated
Příklad souboje najdeš zde: Olaf Vs The Orcs.
Re: FAE - Fate Accelerated
Huh, teď najednou koukám na větu
When you succeed with style on an attack, it works like a normal success, but you also have the option to reduce the value of your hit by one to gain a boost as well.
Je to jenom jednou za akci nebo to můžu udělat i víckrát?
Hraju to tak, že jednou za akci, ale teď koukám že z tý věty to není jednoznačně jasný.
When you succeed with style on an attack, it works like a normal success, but you also have the option to reduce the value of your hit by one to gain a boost as well.
Je to jenom jednou za akci nebo to můžu udělat i víckrát?
Hraju to tak, že jednou za akci, ale teď koukám že z tý věty to není jednoznačně jasný.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
Re: FAE - Fate Accelerated
Myslím si, že na jeden zásah to jde udělat jenom jednou.
- Sirien
- Pragmatik
- Příspěvky: 7054
- Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAE - Fate Accelerated
WTF? Srsly, asi nechápu Tvojí otázku.
V každé výměně máš jen jednu vlastní proaktivní akci (ostatní jsou Defend nebo Active opposition - resp. ve FAE shrnuto do jednoho pod rozšířené chápání Defend).
Útok se počítá jako proaktivní akce (spolu s Create an Advantage a Overcome), tzn. ve svém tahu ve výměně můžeš udělat jen jednu a právě jednu z těchto tří akcí a právě a pouze jednou. Tedy jen jeden útok, takže kde bys chtěla vzít další příležitosti.
Jo... aha... a jestlis to myslela jako tak, že to v rámci toho jednoho útoku uděláš vícenásobně, tj. že si třeba stáhneš výsledek o 4 abys za odměnu dostala 4 posílení - tak jako ne, takhle to fakt nefunguje. JEDNO snížení za JEDEN boost, pokud máš zájem.
Zaprvé, narozdíl od češtiny, kde je substantivum "posílení" pomnožné, anglické boost má singulár (boost) i plurál (boosts) - pravidla jasně mluví v singuláru a říkají, že to je snížení o jedna za boost.
Zadruhé, když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že původní mechanika byla succeed with style = hit + boost (tie = boost, success = hit, success with style = tie+success - podobně jako např. u create an advantage nebo u overcome), jenže autoři došli k závěru, že to je příliš silné, takže to upravili tak, že za ten JEDEN boost (stejně jako u overcome a create an advantage - jeden) musíš zaplatit snížením efektivity toho zásahu, abys z toho neměla příliš velkej masakr (ono to beztak je pořád docela silný kafe, protože z principu tam máš vždycky furt dva shifty k dobru, což vyřadí většinu NPC, a ještě Tě to nakopne boostem do další výměny)
Kdybys to zněkolikanásobila, tak dosáhneš pravého opaku toho, co autoři zamýšleli - namísto toho aby ta mechanika zaplacení za boost ten succeed with style trochu oslabila by ho naopak brutálně zesílila - z principu by okamžitě kdokoliv proměnil 3 shifty za 3 boosty které by mu daly +6, což by ho v příští výměně dovedlo takřka s jistotou k dalšímu success with style s ještě větším přesahem a měla bys z toho boostovací perpetuum mobile, což jako na 100% nebylo záměrem věci
V každé výměně máš jen jednu vlastní proaktivní akci (ostatní jsou Defend nebo Active opposition - resp. ve FAE shrnuto do jednoho pod rozšířené chápání Defend).
Útok se počítá jako proaktivní akce (spolu s Create an Advantage a Overcome), tzn. ve svém tahu ve výměně můžeš udělat jen jednu a právě jednu z těchto tří akcí a právě a pouze jednou. Tedy jen jeden útok, takže kde bys chtěla vzít další příležitosti.
Jo... aha... a jestlis to myslela jako tak, že to v rámci toho jednoho útoku uděláš vícenásobně, tj. že si třeba stáhneš výsledek o 4 abys za odměnu dostala 4 posílení - tak jako ne, takhle to fakt nefunguje. JEDNO snížení za JEDEN boost, pokud máš zájem.
Zaprvé, narozdíl od češtiny, kde je substantivum "posílení" pomnožné, anglické boost má singulár (boost) i plurál (boosts) - pravidla jasně mluví v singuláru a říkají, že to je snížení o jedna za boost.
Zadruhé, když se nad tím zamyslíš, zjistíš, že původní mechanika byla succeed with style = hit + boost (tie = boost, success = hit, success with style = tie+success - podobně jako např. u create an advantage nebo u overcome), jenže autoři došli k závěru, že to je příliš silné, takže to upravili tak, že za ten JEDEN boost (stejně jako u overcome a create an advantage - jeden) musíš zaplatit snížením efektivity toho zásahu, abys z toho neměla příliš velkej masakr (ono to beztak je pořád docela silný kafe, protože z principu tam máš vždycky furt dva shifty k dobru, což vyřadí většinu NPC, a ještě Tě to nakopne boostem do další výměny)
Kdybys to zněkolikanásobila, tak dosáhneš pravého opaku toho, co autoři zamýšleli - namísto toho aby ta mechanika zaplacení za boost ten succeed with style trochu oslabila by ho naopak brutálně zesílila - z principu by okamžitě kdokoliv proměnil 3 shifty za 3 boosty které by mu daly +6, což by ho v příští výměně dovedlo takřka s jistotou k dalšímu success with style s ještě větším přesahem a měla bys z toho boostovací perpetuum mobile, což jako na 100% nebylo záměrem věci
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.
Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.
Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e
Re: FAE - Fate Accelerated
@Pepa: @Sirien: jj pochopila jsem to stejně. Jen jsem se chtěla ujistit. Dík.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji
- Sirien
- Pragmatik
- Příspěvky: 7054
- Registrován: 6. 6. 2004, 17:10
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: FAE - Fate Accelerated
Kostka, http://www.d20.cz
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.
Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e
- překlady her (DnD, Fate a další)
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí
- skupinové sekce s rozsáhlou podporou
...a mnohé další.
Překlady Fate: Překlad Fate 4e Core, Překlad FAE: Fate Accelerated, DnD 5e: Dungeons and Dragons 5e
Re: FAE - Fate Accelerated
Už jsem se ptal ve vlákně o Rozcestí, ale tam mi nikdo kvalifikovaný nepomohl, tak se zeptám tady.
Má to tak být? Neměly by být obtížnosti nastavovány trochu výš? Nebo se (příliš) nepočítá s tím, že postavy budou vytvářet výhody?
Jde mi o to, že postava s použitím skillu a jedné přípravy (akce create an advantage) na bonus (+4) dosáhne poměrně snadno. (A to nemluvím o případných bonusech za spolupráci postav.) Tedy nic "extrémního" na takto nastavené obtížnosti jakoby ani není...FAE, strana 37 píše:If the task is extremely difficult, pick Great (+4).
Má to tak být? Neměly by být obtížnosti nastavovány trochu výš? Nebo se (příliš) nepočítá s tím, že postavy budou vytvářet výhody?
Re: FAE - Fate Accelerated
Ono to tak možná vypadá, ale když jsem naposledy hrál dával jsem obtížnost +2 a hráči to čistě hodili jenom jednou. Na zbytek si museli pomáhat aspekty, přijmout neúspěch nebo to přineslo další komplikace. Jednou jsem dal +4 a hráč musel použít dva aspekty, jinak by skončil pod koly auta nebo omotaný okolo nejbližší palmy.
Ale ano. Počítá se s tím, že postavy budou vytvářet výhody. Jenže na to je potřeba také hod. A když musíš překonat další +4 abys mohl zdarma vyvolat aspekt tak to není jen tak. A pokud to nehodíš může být tebou vytvořený aspekt být zdarma použit proti tobě. Užijte si to.
Ale ano. Počítá se s tím, že postavy budou vytvářet výhody. Jenže na to je potřeba také hod. A když musíš překonat další +4 abys mohl zdarma vyvolat aspekt tak to není jen tak. A pokud to nehodíš může být tebou vytvořený aspekt být zdarma použit proti tobě. Užijte si to.

Always bring a gun to a puppet fight
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host