[FATE Core] WH40k hack

Fate je moderní hra s málo pravidly, orientovaná na rozvíjení dramatu a příběhu.
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

[FATE Core] WH40k hack

Příspěvek od Aljen »

WH40k setting ma niekolko elementov ktore by som rad simuloval aj v mojej FC verzii. Dark Heresy system a fluff je pritom pre mna vzorom v dobrom aj v zlom :) Nesnazim sa o absolutnu transformaciu DH do FC. Chcem preniest jeho feeling a sucasne zachovat zameranie FC na postavu a jej osobny pribeh, takze napriklad nechcem aby hrac stratil vladu nad postavou len kvoli tomu ze mu zle padli kocky.

S tymto settingom a systemom sa spajaju 3 hlavne prvky ohladom vyvoja ci premeny postavy. Neda sa im vyhnut pretoze su sucastou ich prace (hladania znalosti a stretnutim s Warpom, kultami a psykermi) a pre clenov inkvizicie je len otazkou casu kedy sa s nimi stretnu na vlastnej kozi a vo vlastnej dusi. Na rozdiel od nastavenia DH si vsak nemyslim ze by mali byt tak fatalne a extra nahodne (realne by neexistoval ziadny vyssie postaveny inkvizitor co by nebol davno posadnuty Warpom).

Fear, Insanity, Corruption
Strach, Sialenstvo, Skazenost

Strach je v konecnom dosledku docasny dusevny stav postavy ako reakciu na vonkajsi podnet. Nejde o strach ze rano zaspim do prace alebo ci budu mat v krcme moje oblubene pivo. Ide o hrozu z ktorej beleju vlasy, povoluju zvierace a ktora je schopna rozbit mysel na crepy. Moze prerast ak je velmi intenzivna do trvalejsieho poznacenia, ktore potrebuje cas aby sa vyliecilo. Niekedy sa vsak moze osobnost trvale zlomit a pride sialenstvo. Mysel nie je schopna spracovat podnet a hlada unik.

V FC ide o staticky Attack proti Will (kedze nejde o to ako uspesne je strach produkovany a nahodny faktor vplyvu je zahrnuty v hode na Defense, netreba hadzat aj na utok). V pripade ze Will Defend zlyha, rozdiel v shiftoch sa prenesie do Will Stress boxov pripadne standartnych mild, moderate, severe konsekvencii. Ak uz postava nema volne tieto konsekvencie, hrac moze nechat postavu prehrat konflikt/akciu (A GM popise co hnusne sa s nou stalo alebo co v zachvate hrozy hraniciacej so sialenstvom spachala) alebo si moze zvolit Insanity Disorder ktory je dalsim druhom Extremnej konsekvencie s tym ze nepomoze len cas na jej vyliecenie a zbavit sa jej je podmienene relevantnou fikcnou akciou (Xeno rasy a ich technologia, Modlitby na vyznamnom Shrine worlde, psychoanalyza na niektorom pokrocilom svete - mozno dokonca mimo Imperium). V kazdom pripade tato konsekvencia ale bude existovat aspon tak dlho ako standartna Extremna - tj jeden story arc. Dalsi Disorder ak uz postava taky ma si postava zobrat nemoze (Moze ale pouzit standartnu Extremnu konsekvenciu).
Je zrejme ze Insanity Disorder je drsnejsou verziou Extremnej konsekvencie ... ale tak to ma byt. Je to o slot na zachranu naviac a hrac si ju obvykle vyberie vtedy ked ma zaujem takyto Disorder so svojou postavou odohravat.

Na namet DH by takto vyzeralo rozdelenie co je ako strasne:

Disturbing (2) Viewing the scene of a gruesome murder, minor unknown supernatural or psychic phenomena—strange
lights, spectral voices, weeping statues, etc.
Frightening (4) Meeting someone you know to be dead, being buried alive, major supernatural or psychic phenomena—
the skies raining blood, a painting forming shrieking mouths, etc.
Horrifying (6) Sudden, shocking and inexplicable death (the man next to you on the shuttle suddenly dies, vomiting
maggots), hideous moments of revelation (finding yourself covered in blood, surrounded by bodies with a meat cleaver in
your hand and no memory of how you got there), the dead rising across a whole planet, etc.
Terrifying (8+) Experiencing a full-scale Daemonic incursion, discovering your failure is responsible for the deaths of
millions, staring unprotected into the warp.

Priklady:
2-: Nightwing, Revenant, Synofian Bore Worm
4: Carnosaur, Dusk Stalker, Murder Gholam
6: Incarnate Daemon, Astral Spectre, Psychneuein
8+: The King in Rags and Tatters

Corruption
Skazenost (V charsheete Corruption) sa da najlepsie pripodobit radiacii. Existuje ako od cloveka vonkajsia/nezavisla sila - sposobena ucinkami warpu na realny svet, ma viacero zdrojov pred ktorymi sa da branit s roznou mierou uspesnosti (obvykle sa im vyhnut) a smrtelne ovplyvnuje ludske vnutro (namiesto DNA ako pri radiacii je to ludska dusa). Ak sa jej intenzita zvacsi, ucinky byvaju silnejsie a dosledky obvykle znicujuce az smrtelne.
Preto svata ekleziarchia uci comu a komu sa ma dobry sluzobnik Cisara vyhybat aby nebol Warpom pohlteny. Uprimna viera v Cisara ako Vladcu Ludstva je najlepsou (a jedinou) ochranou pred Skazenostou, pretoze jej zakladom je opozicia voci Warpu. Len vynimocni jedinci ktorych si Cisar osobne vsimol (alebo sa podvedome dokazali napojit na energiu Viery v Cisara celeho ludstva) mozu tuto vieru vedome pouzit ako stit pred silami warpu. Ani oni vsak niesu uplne v bezpeci.

Ludska dusa moze byt pokryvena Skazenostou z roznych zdrojov:
Warp intrusion - Vplyv sil warpu ked preniknu Zavojom a manifestuju sa v realite. Moc Psykerov, ktori nacieraju do warpu a mozu zavoj natrhnut cim ohrozia aj svoje okolie, manifestovani demoni maju vlastne skazonosne vyzarovanie kryviace ich okolie a dokonca na niektorych miestach bol Zavoj kultistickymi ritualmi oslabeny natolko ze samotna ich navsteva je znicujuca
Sorcery - zamerne privolavanie sil Warpu do reality, vstupovanie sorcerera do Warpu (telesne ci mentalne) je velkou herezou voci Cisarovi a silne kryvi dusu sorcerera
Zakazane znalosti - ziskavanie znalosti o Warpe a proticisarskych myslienkach. Vedomie o demonoch, warpe a heretikoch protiviacich sa Cisarovi otvara brany v dusi ktorymi Warp vie silnejsie ovplyvnovat previnilca
Zle skutky - pachane so zamerom sluzby silam Warpu ci pri ziskavani zakazanych znalosti. Podstatny je prave zamer pachatela, aj ked obzvlast zvratene a zle skutky maju vlastnost Zavoj stencit az natrhnut

To aky ma zdroj skazenosti vplyv na konkretneho cloveka zavisi od jeho momentalej dusevnej sily a ciastocne od vnutorneho rozpolozenia cloveka. Ten isty zdroj moze mat preto v tom istom case rozne silny efekt na roznych ludi.

Miera Skazenosti sa urci ako staticke DC (Moze byt zmenene vdaka invoknutiu aspektov alebo konsekvencii) a hrac si hodi Overcome 4dF + Faith (tento skill je ale velmi zriedkavy a reprezentuje nie beznu vieru ale az Svatost vo svojej intenzite. Obvykle si preto postava ni c nepripocita. Skazenosti je jedno aky je clovek inteligentny, telesne odolny ci nakolko ma pevnu volu). Len minimum aspektov mu moze pomoct ak vobec. Ak hrac neuspel tak rozdiel v shiftoch zaznaci na charsheete do corruption stvorcekov usporiadanych do troch riadkov, tak ako sa to robi pre stress tracky. Kym bude moct hrac znacit stvorceky na nizsom riadku, musi vyplnit vsetky na riadku vyssom. V pripade ze uz nema ziadny volny stvorcek, stal sa skazenym mimo hranice ludstva a z postavy sa stava NPC.

Po naplneni kazdeho z prvych dvoch riadkov si musi vybrat konsekvenciu (Mutacia alebo Zvratenost) reflektujucu Zmenu ktoru v nom Skazenost vyvolala. Moze ist o vonkajsi prejav (mutacia mensieho rozsahu, ktora sa da lahko skryt, nieje ziadnym prinosom a v pripade objavenia moze byt s postavou zle) alebo vnutorny (Zvratenost, vedomie cloveka uz nieje uplne ludske a warp v nom napachal skody prejavujuce sa zvlastnymi a obvykle chorobnymi myslienkami, tuzbami a chutami (tuzba napit sa detskych slz ci vykonania vivisekcii na zivych tvoroch, nocne mory, vizie vrazdenia blizkych, strata zmyslu vona a chut a podobne). Tieto konsekvencie sa pouzivaju rovnako ako lubovolne ine (invoke, compell). Postava s Faith skilom ma iba jeden riadok. V momente ked ziska malignancy tak straca Faith skill spolu so vsetkymi naviazanymi Stuntami (nezmizne, len je uzamknuty na svojej pozicii v pyramide a odomkne sa v pripade zmensenia Corruption).

Po zapisani prvej Zvratenosti/Mutacie ziska postava do dalsich corruption checkov bonus 1 a po zapisani druhej bonus 2 (nekumulativne s prvym bonusom). Tieto cisla su vyznacene na charsheete. Alternativne, co je aj blizsie DH to mozu byt cisla ktore sa pridavaju k statickemu DC.
V pripade ze sa prvy alebo druhy riadok corruption vycistil (zriedkave ale mozne), prisluchajuca konsekvencia sa taktiez vymaze.
Odstranenie Corruption je zavisle na fikcii, snaha musi pochadzat zvnutra postavy a pravdepodobne bude suvisiet s ocistnou silou viery v Cisara a Ekleziarchiu (Spoved, Svata put). Samotna pevna vola voci Skazenosti nic nezmoze. Cisarova milost ... urcite ano, len si ju treba zasluzit.

Wealth - Bohatstvo
-----------------------
Wealth skill sa pouziva v pripade ze chce postava nieco ziskat (tovar, informaciu ci sluzbu) a uspech je mozne dosiahnut ak vytiahne dostatocne mnozstvo chechtakov. Treba rozlisovat co je mozne pre konkretnu postavu a co nie a co o postave hovoria jej aspekty a odohrana fikcia.
zobrak (vyska Wealth skillu by mala aspon priblizne hovorit o pozicii v spolocnosti ak aspekty nenaznacuju nieco ine) si proste zrejme nikdy nebude moct kupit kozmicku lod pretoze nenajde nikoho kto by mu ju predal(nema postavenie) a dal mu pozicku v pripade potreby. CEO mocnej korporacie nikdy nebude musiet riesit nakup bezne dostupnych veci (zakazane veci ci nakup v casovom strese uz mozu hod vyzadovat)

Wealth skill a jeho narast pri levelovani by mal byt vysvetleny vo fikcii (hlavne ak ma hrac dlhodoby zamer zmenit radikalne financne a suvisiace spolocenske postavenie postavy), pricom moze ist aj o vysvetlenie cez udalost ktora sa udiala na pozadi (necakane dedicstvo, dar mecenasa, stastny nalez, vyhra v loterii, stavke ci hazardnej hre).

Wealth stress track sluzi na sledovanie financnej situacie postavy z kratkodobeho hladiska a symbolizuje ankolko je situacia napata ale este nie kriticka. S dostatkom casu sa minute zdroje obnovia (dojde vyplata, renta, dividendy a podobne pravidelne udalosti odohravajuce sa za oponou).
Mechanicky sa obnovuje raz za session a nie po kazdej scene (rovnaky princip ako Moderate consequence) a ma priradenu osobitnu konsekvenciu variabilnej hodnoty - Dlh. Ziadnu inu konsekvenciu nemoze hrac pri Wealth checku pouzit.

Dlh: Postava moze v pripade nutnosti brat stale vacsi a vacsi dlh v pripade ze pri Wealth checkoch nebude uspesna, ale tato konsekvencia sa casom nelieci. Na dlh je vyhradene v denniku jedno pole so 4mi cislamy. Cim vacsie cislo tym je dlh zavaznejsi ale tato hodnota sa sucasne pouziva pri Wealth checku na znizovanie celkoveho rozdielu v shiftoch (tak ako standartne konsekvencie).
Na denniku sa to oznaci vyplnenim vybraneho cisla a aj vsetkych nizsich ak su este nevyplnene.

Podstatna pre Dlh je len jeho sumarna vyska a fikcne nasledky ake ma. Dlhovat blizkemu par thronov je nieco radikalne ine ako byt zadlzeny bossovi podsvetia ci korporatnej banke (Je taktiez rozdiel ci je postava zobrak alebo je v hornych 1% - podla toho by aj znenie Dlhu malo vyzerat). Vzdy je to vsak na dohode pri stole nakolko vysoky dlh postava este moze mat - nakolko najde ludi ci organizaciu ochotnu jej pozicat. Moznost znizit ci splatit dlh a to ako sa neplatenie prejavi preto cisto zavisi na fikcnej urovni a nezalezi ako dlho v realnom case (pocet sessien ci scenarov) tato konsekvencia existuje.

Obrázek
editovatelny charsheet
to be continued... FAITH
Naposledy upravil(a) Aljen dne 22. 1. 2014, 20:44, celkem upraveno 3 x.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE Core] WH40k hack

Příspěvek od Aljen »

Pridana cast o Wealth skille a odkaz na draft editovatelneho charsheetu
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: [FATE Core] WH40k hack

Příspěvek od Aljen »

Pridana Corruption a nahlad na charsheet
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Odpovědět

Zpět na „Fate“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti