[Fate 4.0] Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15032
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
The hell?Sosacek píše:I kdyz vynechame pietuv nenapadny pokus jak naznacit, ze lidi co chteji aby ruzne veci ve fikci meli ruzny mechanicky efekt jsou munchkin
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
To neni na mě, že ne? :O To by mě nikdy nenapadlo.(ktere jsi prohlasil za kopii Fate)
edit: jo ze zbytku prispevku se zda, ze to neni na me
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Ok, ale proč dreadová?Sosacek píše:Co je dreadova otazka?
...
V zasade co ostatni rikali.
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Sosáček: ďakujem za rozpísanie tvojho pohľadu na "vec". I keď sa s tebou úplne nestotožňujem a o niektorých názoroch by som si veľmi rád pokecal a hlbšie ich rozobral napríklad pri pive, i tak musím povedať, že príklady boli zaujímave a poučné pre mňa. Určite sa nad tým hlbšie zamyslím a minimálne raz si to prečítam.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Skenderax, to sú žiaľ veci, ktoré sa nedajú odhaliť čítaním, pokecaním, či pošpekulovaním. Žiaľ iba hraním s ľuďmi, ktorí vedia, ako sa ten-daný systém "má" hrať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Quentin píše:To neni na mě, že ne? :O To by mě nikdy nenapadlo.(ktere jsi prohlasil za kopii Fate)
edit: jo ze zbytku prispevku se zda, ze to neni na me
Nejaky komunikacni sum. Ja se ptam ljena co to je.York píše:Ok, ale proč dreadová?Sosacek píše:Co je dreadova otazka?
...
V zasade co ostatni rikali.
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Súhlasím Bifi. Čítaním pravidiel sa dá odchytať a obkukať veľa. Prístup, bodovanie atmosféry, riešenie konfliktov, mechaniky, financie, kúzla... Len hraním sa však systém dá skutočne spoznať.Bifi píše:Skenderax, to sú žiaľ veci, ktoré sa nedajú odhaliť čítaním, pokecaním, či pošpekulovaním. Žiaľ iba hraním s ľuďmi, ktorí vedia, ako sa ten-daný systém "má" hrať.
Nie som však až tak neskúsený hráč . Hrávam, tvorím questy alebo aspoň študujem pravidlá takmer bez prestania od svojich 16-tich rokov. Za ten čas som si vytvoril svoj názor na "obľúbený" systém i na to, že pre mňa atmosféra hry spočíva hlavne v settingu a v rozprávačskom umení GM (ktoré sa ja v poslednej dobe snažím nejak zlepšiť - a moc mi to nejde ).
Uznávam však, že i systém je podstatný, ale pre mňa nie tak veľmi ako setting a to ako ho GM predá|podá.
Chápem, že máte iný názor a vážim si, že ste sa s ním podelili, odovôdnili ho a ja ho môžem čítať. Na základe toho môžem prehodnotiť svoj názor a byť ešte múdrejši ako som .
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Sosacek píše:Nejaky komunikacni sum. Ja se ptam ljena co to je.York píše:Ok, ale proč dreadová?
Aha, takže obsáhlá odpověď na to, co je to dreadová otázka, neodpovídala na otázku, co je to dreadová otázka?
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Základ Dreadu je vyhodnotenie činností cez ťahaním kvádrika z jenga veže, pričom všetci vedia, že keď komu tá veža spadne, toho postava umrie. Čím ďalej hra ide, tým sú hráči vo väčšom napätí a tým viac sa im klepe ruka, nehovoriac o tom, že veža je čoraz vratkejšia a horror z fikcie sa dokonale prepojí so schopnosťou hráča.
To je omnoho iný zážitok než "hoď d20 + bonus za silu, či si sa nevyhupol na konár a skydol do 30metrovej priepasti, kde dostávaš 8d6 damage".
Je to rozprávač + systém + setting + hráči: môžeš vynechať jednu zložku a hra pofunguje, môžeš dokonca zahodiť jednu zložku, alebo dokonca ísť naproti nej a hra pofunguje, ale najnebotyčnejšie zážitky sú vtedy, keď všetko funguje v nebeskej synergii a jednotlivé zložky sa navzájom podporujú.
Čítanie systémov je skvelá cesta (o to viac, že málokto to robí), odohranie jednej hry je za pol roka samostatného štúdia. Kúzelné je, že tiež som mal desaťročnú prax v AD&D a spol, a potom som si zahral jedno Wushu a jeden Mountain Witch a svet už nebol ako nikdy predtým.
To je omnoho iný zážitok než "hoď d20 + bonus za silu, či si sa nevyhupol na konár a skydol do 30metrovej priepasti, kde dostávaš 8d6 damage".
Je to rozprávač + systém + setting + hráči: môžeš vynechať jednu zložku a hra pofunguje, môžeš dokonca zahodiť jednu zložku, alebo dokonca ísť naproti nej a hra pofunguje, ale najnebotyčnejšie zážitky sú vtedy, keď všetko funguje v nebeskej synergii a jednotlivé zložky sa navzájom podporujú.
Čítanie systémov je skvelá cesta (o to viac, že málokto to robí), odohranie jednej hry je za pol roka samostatného štúdia. Kúzelné je, že tiež som mal desaťročnú prax v AD&D a spol, a potom som si zahral jedno Wushu a jeden Mountain Witch a svet už nebol ako nikdy predtým.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Aj ked sme v tejto teme o Communist Ascension uz silne OT (ci nie?)
Dreadova otazka je sposob akym sa v Dreade vytvara postava.
GM ma nejaky scenar "dobrodruzstva" - to je zakoni najlepsie odohrat na jednej sesne lebo atmosfera, tazka prenositelnost rozobratej ale stojacej Jenga veze atd. V Scenari ma ramcovu predstavu ake postavy tam hraju
- Ide o vylet partie stredoskolakov na chatu v lesoch kde ich daco zacne zabijat
- Vie ake postavy s akymi vlastnostami su tam vhodne tak aby to medzi nimi dost iskrilo
Ale nespravi tie postavy za hracov, namiesto toho sa spyta Dreadove otazky (kniha je ich prikladmi posiata - na kazdej strane je jedna). Tie maju v sebe konkretnu definitivnost pre postavu (Vrazda, Podvod, Zbabelost) a sucasne umoznuju jej vysvetlenie:
"Nad koho mrtveho telom si sa ako 12rocny prebral s nozou v ruke?" "A preco?"*
"Preco si otrokarom predal svoju mladsiu dceru a nie starsiu" "A preco?"*
"Koho privesok si nasiel hodeny do zachoda v byte svojej matky a preco si si netrufol nikomu o nom povedat?" "A preco?"*
Podstatne je aj "A preco?"*
Ked totiz hrac na character sheet odpovie tieto otazky, GM si ho zoberie a spravi istu fuziu informacii zo vsetkych sheetov, tak aby postavy previazal - pritom s hracmi spolupracuje v uzavretej forme (ta je pre Dread dost dolezita kedze rozne sokujuce zistenia o inych postavach riadne miesaju vyslednym hororom). "A preco" je pomocka ktorou GM mlati hraca po hlave kym sa neodvazi povedat nieco konkretne co sa da pouzit.
Hmliste odpovede na dreadovske otazky neexistuju. Vzdy su konkretne a ... drsne. Pretoze samotne otazky byvaju hodne drsne.
Nie je to moc hra pre casual hraca
Ti co sa na ne pytate ich aj tak pouzivate takze pre vas nic nove
Dreadova otazka je sposob akym sa v Dreade vytvara postava.
GM ma nejaky scenar "dobrodruzstva" - to je zakoni najlepsie odohrat na jednej sesne lebo atmosfera, tazka prenositelnost rozobratej ale stojacej Jenga veze atd. V Scenari ma ramcovu predstavu ake postavy tam hraju
- Ide o vylet partie stredoskolakov na chatu v lesoch kde ich daco zacne zabijat
- Vie ake postavy s akymi vlastnostami su tam vhodne tak aby to medzi nimi dost iskrilo
Ale nespravi tie postavy za hracov, namiesto toho sa spyta Dreadove otazky (kniha je ich prikladmi posiata - na kazdej strane je jedna). Tie maju v sebe konkretnu definitivnost pre postavu (Vrazda, Podvod, Zbabelost) a sucasne umoznuju jej vysvetlenie:
"Nad koho mrtveho telom si sa ako 12rocny prebral s nozou v ruke?" "A preco?"*
"Preco si otrokarom predal svoju mladsiu dceru a nie starsiu" "A preco?"*
"Koho privesok si nasiel hodeny do zachoda v byte svojej matky a preco si si netrufol nikomu o nom povedat?" "A preco?"*
Podstatne je aj "A preco?"*
Ked totiz hrac na character sheet odpovie tieto otazky, GM si ho zoberie a spravi istu fuziu informacii zo vsetkych sheetov, tak aby postavy previazal - pritom s hracmi spolupracuje v uzavretej forme (ta je pre Dread dost dolezita kedze rozne sokujuce zistenia o inych postavach riadne miesaju vyslednym hororom). "A preco" je pomocka ktorou GM mlati hraca po hlave kym sa neodvazi povedat nieco konkretne co sa da pouzit.
Hmliste odpovede na dreadovske otazky neexistuju. Vzdy su konkretne a ... drsne. Pretoze samotne otazky byvaju hodne drsne.
Nie je to moc hra pre casual hraca
Ti co sa na ne pytate ich aj tak pouzivate takze pre vas nic nove
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Jasne, ze jsem je nekdy pouzil nevedome, ale mit je pojmenovane jako "dreadovske otazky", a vedet k cemu se pouzivaji, je nice.
Dozvědět se na rpgf něco praktického ... to už tu dlouho nebylo.
Dozvědět se na rpgf něco praktického ... to už tu dlouho nebylo.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Tu mi nedá nepoznamenať, že FATE Core rieši aspekty v dvoch bodoch:Aljen píše:...Ked totiz hrac na character sheet odpovie tieto otazky, GM si ho zoberie a spravi istu fuziu informacii zo vsetkych sheetov, tak aby postavy previazal - pritom s hracmi spolupracuje v uzavretej forme ...
1. Najprv si vytvorí každá postava svoj High Concept a Trouble
2. Postava si volí 3 aspekty, ktoré viac menej preväzujú cez minulosť postávy medzi sebou
Práve tá druhá možnosť mi pripomína to, čo Aljen napísal o Dread a čo je v DW pomenované ako Bonds. Alebo aspoň na mňa to tak pôsobí.
Hope is the beginning of unhappiness.
Wisdom is the beginning of fear.
Wisdom is the beginning of fear.
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
V Dreade to nieje kodifikovane cez bonds, Toruble takze sa planovane stavias do polohy
Potrebujem Bond takovy a amakovy aby som hento.
V Dreade je to omnoho prirodzenejsie a nie taketo okate
Napriklad postava roztlieskavacky A zohnala kokain ktorym chcela uplatit postavu X (o ktorej predpoklada zavislost) aby spravila vec T (ktora je mega dolezita pre jej plan zbalenia postavy Z)
Hrac ale netusi ako sa napriklad postava Z ktoru trebars roztlieskavacka chcela zbalit stavia k drogam (silne anti)
GM otazkami na roznych hracov vyrobil do buducna hodne iskrivu situaciu.
Vyplynulo to z doplnkovych otazok GMa o mojej odpovedi Y - navrhov ktore k nej daval. A nikto netusil ze tu je nejaky explicitny BOND medzi A a Z
Ked sa k tomu prihodi poriadna paranoja, kde si nikto nemoze byt isty ani sam sebou ze nie je vrahom tak je to v spojeni s Jenga vezou a Alefom popisanym principom dost huste
Potrebujem Bond takovy a amakovy aby som hento.
V Dreade je to omnoho prirodzenejsie a nie taketo okate
Napriklad postava roztlieskavacky A zohnala kokain ktorym chcela uplatit postavu X (o ktorej predpoklada zavislost) aby spravila vec T (ktora je mega dolezita pre jej plan zbalenia postavy Z)
Hrac ale netusi ako sa napriklad postava Z ktoru trebars roztlieskavacka chcela zbalit stavia k drogam (silne anti)
GM otazkami na roznych hracov vyrobil do buducna hodne iskrivu situaciu.
Vyplynulo to z doplnkovych otazok GMa o mojej odpovedi Y - navrhov ktore k nej daval. A nikto netusil ze tu je nejaky explicitny BOND medzi A a Z
Ked sa k tomu prihodi poriadna paranoja, kde si nikto nemoze byt isty ani sam sebou ze nie je vrahom tak je to v spojeni s Jenga vezou a Alefom popisanym principom dost huste
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
V mem prispevku zadna odpoved na to, co je dreadova otazka neni. Ten prispevke je rozdelen na tri casti. V jedne se ptam Aljena co je to dreadova otazka. V druhe davam priklady Skenderaxovi jak ruzne volby systemkovych prvku (jako to jestli si lze koupit, jestli se postavy na svoje schopnosti mohou spolehnout, nebo jak siroke ty postavy jsou). Ve treti casti doplnuji upozorneni, ze mi nejde o to rikat ze FC je spatne, ale ze je dulezite znat jeho dalsi stranky. Casti jsou oddeleny po odstavcich a jeste trema teckami, jak je zvykem v knihach s nepojmenovanymi kapitolami oddelovat vetsi celky.York píše:Aha, takže obsáhlá odpověď na to, co je to dreadová otázka, neodpovídala na otázku, co je to dreadová otázka?
Vubecnevim kdes vzal, ze odpovidam na tu otazku "co je to dreadova otazka?".
“And, for an instant, she stared directly into those soft blue eyes and knew, with an instinctive mammalian certainty, that the exceedingly rich were no longer even remotely human.”
― William Gibson, Count Zero
― William Gibson, Count Zero
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Are you Fatecore enough for Cruton Antechamber?
Tie odpovede (Dread) alebo bonds (DW) sa však v hre správajú zásadne odlišne ako aspekty.Skenderax píše:Tu mi nedá nepoznamenať, že FATE Core rieši aspekty v dvoch bodoch:Aljen píše:...Ked totiz hrac na character sheet odpovie tieto otazky, GM si ho zoberie a spravi istu fuziu informacii zo vsetkych sheetov, tak aby postavy previazal - pritom s hracmi spolupracuje v uzavretej forme ...
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host